וול סטריט
צילום: iStock

סגירה בוול סטריט: ביונד מיט איבדה 3.1%, נטפליקס קפצה ב-7.2%

החששות מהתפרצות הנגיף בסין הובילו לירידות חדות הבוקר במדדי המזרח. במקביל, שוק האג"ח החל לתמחר כעת עוד הורדות ריבית השנה כאשר עקומת האג"ח חוזרת להיות הפוכה בחלקה. חברות התעופה והבנקים במוקד
עמית נעם טל | (9)

יום המסחר בוול סטריט נסגר במגמה מעורבת. ברקע למסחר, החששות מפני נגיף הקורונה והמתרחש בשוקי האג"ח מעיבים על הסנטימנט. במקביל, מדיניות הבנקים המרכזיים צפויה להמשיך לתמוך בנכסי סיכון. 

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%                                                            
דאו ג'ונס 0.16%                                                             
נאסד"ק -0.21%                 

לאחר הראלי החד בחודשים האחרונים, לחץ מכירות מורגש בימים האחרונים בשוקי המזרח בעיקר בגלל החשש התפרצות נגיף הקורונה בסין. נכון להבוקר, מספר מקרי המוות בסין כתוצאה מהנגיף עלה ל-17 וידוע על כ-540 בני אדם שנדבקו. הירידות האחרונות יצרו פער משמעותי בין התנהלות 2 המדדים, שהציגו מגמה דומה בשנה האחרונה. 

בתוך כך, המדיניות של הבנקים המרכזיים צפויה גם היום לעמוד במוקד העניינים. הבנק המרכזי באירופה (ECB) הותיר כצפוי את הריבית ללא שינוי ברמה אפסית ואישרר את תוכנית הרכישות שלו בשוקי האג"ח (לכתבה המלאה). במקביל, הביקורת על מדיניות הד' ממשיכה לצבור תאוצה, כאשר מספר רב של כלכלנים טוענים כעת כי בפעולותיו האחרונות הפד' מסתכן בניפוח בועה פיננסית. נזכיר בהקשר זה כי כי מדד הנאסד"ק עלה ב-15 מתוך 16 השבועות האחרונים.

התשואות בגזרת האג"ח ממשיכות לרדת כעת, כאשר השוק מתמחר כעת עוד הורדת ריבית במהלך השנה הקרובה. עקומת האג"ח בטווח של 3 חודשים- שנתיים חוזרת להתהפך. 

במרכז

מניית ענקית התעופה בואינג (סימול:BA) עלתה ב-2.8% והמשיכה לרכז עניין ברקע לדיווחים על קרקוע נוסף של מטוסי ה-737 מקס (לכתבה המלאה). נציין כי  להתפתחויות סביב החברה יש השלכות ברמת המאקרו על הכלכלה האמריקנית (לכתבה המלאה).  נציין בהקשר זה את אמריקן איירלינס (סימול:AAL) וסאות'ווסט איירליינס (סימול:LUV) שגם פרסמו את תוצאותיהם מוקדם יותר היום. 

ענקית הסטרימינג  נטפליקס (סימול:NFLX) קפצה ב-7.2% לאחר שירדה אמש 3.8% ברקע לדו"חות שפרסמה החברה מוקדם יותר השבוע. החברה אמנצם הצליחה להכות את התחזיות המוקדמות, אך ניתן לראות כי התחרות בתחום מתחילה להעיב על הביצועים (לכתבה המלאה). 

קיראו עוד ב"גלובל"

מניית פרוקטר אנגד גמבל (סימול:PG) איבדה 1% ברקע לדו"חות שפרסמה החברה. הכנסות החברה הסתכמו ב-18.2 מיליארד דולר, עלייה של 5% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, אך נתון הנמוך מהצפי המוקדם בשוק. בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח נקי של 3.7 מיליארד דולר או 1.41 דולר למניה, לעומת רווח של 3.19 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. 

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    סם 24/01/2020 11:33
    הגב לתגובה זו
    ואצלנו ,מאיימים באינתיפאדה. יהיה מעניין בשבוע הבא
  • 3.
    דירה=קורת גג 23/01/2020 17:41
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג,היא צורך בסיסי של האדם
  • לגימגומיאדה 23/01/2020 18:41
    הגב לתגובה זו
    אני בקריסה נפשית ולא מבין אתה יכול להסביר מה אתה בקטע סתלבט תקרה שווה רצפה אני לא מבין שן דדאס גאוחיאה טראקי על מה אתה מדבר תסביר
  • חחחחח נפלתי. גדול (ל"ת)
    רונן 24/01/2020 10:12
  • עם מרפסת לכוון הים (ל"ת)
    יוסי 23/01/2020 18:02
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    דירה=קורת גג 23/01/2020 16:21
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג,היא צורך בסיסי של האדם
  • 1.
    פרופ'איציק100 23/01/2020 15:59
    הגב לתגובה זו
    המצב הכלכלי ולא רק בעולם גרוע ביותר...חוץ מכל הבעיות שידועות יש את בעיית הנגיף הקטלני שעלול לעשות שמות בעולם..ולצידו בקטן...עוד נזק בדמות נשיא ארצות הברית שעושה את כל המאמצים להרוס מהיסוד את הכל מכל. הוא ייעלם די בקרוב.
  • אבי 23/01/2020 21:32
    הגב לתגובה זו
    חבל להוציא אנרגיות השווקים עובדים באופן טכני בלבד אס אנ פי 3347 נק לסיום ה1000 נק
  • שמענו שמענו עלייך תתחיל להתכונן לחירור כיס (ל"ת)
    מפוצץ בשורטים 23/01/2020 18:43
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

רן קידר |
נושאים בכתבה JP Morgan

מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

 לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.

"סגור את הדבר הארור הזה" 

דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל. 

לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.