ליגה משלו - כבר 25 שנה ישי דוידי קונה, משביח ומוכר בפי 3
דוידי, יו"ר ומייסד קרן פימי, קיבל רבבות קולות מהגולשים ונבחר למס' 2 בדירוג אנשי השנה; "אין פה קסמים. אנחנו עובדים קשה מאד, יש לנו מתודולוגיה ברורה" - ראיון מיוחד עם מנהל ההשקעות ויצרן הערך הטוב בישראל; וגם - מה יהיו ההשקעות הבאות של פימי
ישי דוידי, יו"ר ומייסד קרן פימי, הוא בכל שנה אחד מאנשי השנה של גולשי ביזפורטל; פימי היא קרן ההשקעות הכי מצליחה שהיתה כאן והיא מצליחה גם ברמה עולמית. השנה הוא הגיע למקום ה-2! בדרוג אנשי השנה בזכות שורה של אקזיטים (לרבות המלט בסוף השנה), גיוס ענק לקרן והשבחות של מספר חברות (כולל פולירם בסוף השנה).
דוידי, מצליח לייצר למשקיעים בקרנות שלו תשואה שנתית של למעלה מ-20% והוא עושה זאת במשך עשרות שנים (יותר מ-25 שנה). הקרן רכשה קרוב ל-100 חברות, בחלקן הגדול כבר היו אקזיטים (64 חברות!). דוידי הוא בעצם "מר אקזיטים" הישראלי כשבדרך הוא משביח עשרות חברות בורסאיות. המשקיעים בבורסה חייבים לו תודה גדולה - עשרות חברות נסחרות שהוא רכש עשו אקזיט של פי כמה על ההשקעה. הבעלים חייבים לו תודה, וכמובן גם המשקיעים שלו בקרנות פימי. מדובר ביצרן הערך המוביל בבורסה המקומית, בסוג של "וורן באפט הישראלי", למרות שהוא טוען שההצלחה שלו היא לא בעסקת הרכישה, אלא ביכולת ההשבחה. טוב, גם באפט אגב בתחילת דרכו עסק בהשבחה.
אז מה הסוד שלו, איך עושים את זה שנה אחרי שנה, איך הוא בוחר את החברות להשקעה, מתי הוא יודע שהגיע הזמן לממש - ראיון מיוחד:
- המ-לט: הסכם כוונות למכירת מוצרים לסמסונג
- המ-לט רכשה חברה קוריאנית בסכום של 6 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוידי התחיל לגייס את קרן פימי 7 בתזמון דרמתי, בדיוק בתחילת המשבר העולמי בפברואר כשאי הוודאות שלטה בכל. הוא מתאר את הפניה שעשתה הקרן למשקיעים הקבועים בתוך המצב הכאוטי "אתה מתקשר למישהו בארה"ב שנמצא במרתף של הבית שלו, המישהו השני לא מגולח, עולים לזום הפוכים, לא יודעים איפה ועדת ההשקעות שלהם."
ובכל זאת פימי סגרה את הגיוס בעודפי ביקוש מיידי של למעלה ממיליארד דולר, כך על פי דוידי, וגם בסיכום שנתי המצב נראה טוב במיוחד עבור המשקיעים, כשבמהלך 2020 פימי מימשה 6 חברות ברווח נקי של למעלה מ-800 מיליון דולר, עם מכפיל ממוצע על ההשקעה פי 3.5 - יותר טוב מהממוצע של 25 השנים האחרונות.
אז איך זה קורה? "אין פה קסמים" אומר דוידי "אנחנו עובדים קשה מאד, יש לנו מתודולוגיה, צוות שותפים שמהווה חלק משמעותי מההצלחה של פימי - גילון בק (שותף בכיר בקרן - ע.ב) הוא מנהל מוכשר, לילך אשר טופילסקי (לשעבר מנכ"לית בנק דיסקונט) - ע.ב) מביאה ניסיון וכישרון גדול ועוד שבעה שותפים שמייצרים יחד מעבר למתודולוגיה, נחישות, דיוק, ניסיון, הרבה מאד עוצמות"
- ״עם כלביא״ פגע בגולף פעמיים: המלחמה והדולר שחקו את הרווח ב-80%
- הסוף לסאגה: קבוצת גולף תפעיל את רשת סבון בישראל תמורת 6.5 מיליון שקל
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- אקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו...
קרן פימי רוכשת בממוצע חברה בחודש, משביחה אותה ע"י פתיחת שווקים עולמיים, הטמעת טכנולוגיות, ייעול תהליכי יצור ועוד, עד ההחלטה לממש "המקצוע שלנו זה ההשבחה של החברות. אם לא נצליח להשביח את החברה המצב לא ישתנה. אנחנו קונים בסדר יודעים למכור בסדר אבל עיקר העבודה שלנו זה השבחת החברות ושם טמון הניסיון והעוצמה של פימי."
אמנם הפרוטפוליו של קרן פימי מגוון מאוד וחולש על תחומים רבים, אך בכל זאת, לאור המשבר, ביקשנו מדוידי לסמן את התחומים המעניינים יותר קדימה - "מה שמקבל רוח גבית ב-2021 זה חברות בתחום הבריאות - תרופות ומדיקל, וגם מזון, מים, ביטחון של מדינות וביטחון של אנשים ותשתיות."
גם לגבי תמחור פימי אוחזת במתודולוגיה סדורה שמתעלמת מהמקובל בשוק ההון "אנחנו לא מבינים מה זה מכפילים של 20 על הרווח הנקי, או 17. למרות שזה הממוצע היום בבורסות בחלק מהתחומים" אומר דוידי. מבחינתו מה שרלוונטי הוא לדעת שתוך שנים ספורות הם יוכלו להכפיל את רווחי החברה. מאותה סיבה הם רוכשים רק בבלעדיות ומסרבים להשתתף במכרזים.
"ב-25 שנה האחרונות בישראל, פימי היא האופציה הכמעט מועדפת עבור מי שמוכר את החברה שלו. הפניה הראשונה שלו היא אלינו." אומר דוידי. וכמובן שמשבר הקורונה הגביר את הפניות הללו "אנחנו מוצאים עצמנו מוזמנים לשיחה וקפה כשבעצם הדיון הוא על החברה עצמה. אנשים שאולי היו מוכרים את החברה עוד שלוש שנים - מוכרים אותה עכשיו."
- 31.רקורד של הצלחות (ל"ת)אא 10/01/2021 18:05הגב לתגובה זו
- 30.אדם 10/01/2021 17:22הגב לתגובה זועשההשם מינוס 80%... על זה פחות אוהבים לדבר
- 29.אא 09/01/2021 20:48הגב לתגובה זוהאם יש עסקה בדרך ?
- 28.השקעה בsnp היכתה שוק על ירך את יחסי הציבור תדירגןכ 09/01/2021 14:04הגב לתגובה זוהשקעה בsnp היכתה שוק על ירך את יחסי הציבור תדירגןכן השקעה מעולה נמחקה
- 27.קונה חברה בכל חודש או 4-5 בשנה? או שמתכנן להוריד קצב? (ל"ת)אחד תם 09/01/2021 09:30הגב לתגובה זו
- 26.אריק קורס 09/01/2021 08:53הגב לתגובה זוהאיש לאורך שנים בשקט קונה משביח ומוכר.יכולת כשרון והתמדה.כל הכבוד
- 25.שמואל 08/01/2021 19:47הגב לתגובה זותודה לפי.מי ומנהליה.
- 24."יצרן הערך המוביל בבורסה" באמת כל הכבוד (ל"ת)וורן באפט הישראלי 08/01/2021 17:51הגב לתגובה זו
- 23.25 שנים עם תשואה מעל 20%? גם אני רוצה להשקיע בפימי! (ל"ת)אלכס 08/01/2021 17:29הגב לתגובה זו
- 22.כה לחי לפימי 08/01/2021 15:01הגב לתגובה זופימי ודווידי לא סתם שמים כסף ומחכים לגזור פירות, אלא פועלים ויוזמי בעצמם כדי לקדם ולהשביח החברות שרכשו בהן נתח.
- 21.פחחחח 08/01/2021 13:46הגב לתגובה זוהכל ממומן הכל כדי שתשקיעו תתעוררו
- איך תשקיעו? אנשים פרטיים לא יכולים להשקיע בפימי (ל"ת)ער 09/01/2021 17:27הגב לתגובה זו
- 20.נייר חדרה 07/01/2021 23:06הגב לתגובה זו?
- 19.אלכס 07/01/2021 21:23הגב לתגובה זואיך אפשר להשקיע?
- אי אפשר (ל"ת)gonen 09/01/2021 12:53הגב לתגובה זו
- 18.כל הכבוד 07/01/2021 21:20הגב לתגובה זוברמה בינלאומית
- 17.משקיע בשתי הקרנות 07/01/2021 21:18הגב לתגובה זושרק ימשיכו ככה בפימי
- ?? (ל"ת)איזה קרנות? 09/01/2021 18:32הגב לתגובה זו
- 16.מפסידים מיליונים כל שנה בדלקסן בדימונה, הנהלה גרועה במפ (ל"ת)ELIRAN 07/01/2021 20:03הגב לתגובה זו
- נו ו? 09/01/2021 17:29הגב לתגובה זומשקיע.. אפשר גם לפרגן להצלחות
- 15.מיקרוב 07/01/2021 19:01הגב לתגובה זוזה גם אנליסט מור עושים בקוות מנייתיות שלהם. אולי הוא מרויח טונות, אבל המשקיעים ? קדחת
- 14.חיים 07/01/2021 14:04הגב לתגובה זולמה ממשיכים להחזיק בח מר חברה בניהול כושל
- 13.Fabulous investors (ל"ת)Kenny 07/01/2021 12:14הגב לתגובה זו
- 12.ח 07/01/2021 12:13הגב לתגובה זובצניחה חופשית . אתם חיים בסרט .יקח שנים לשקם את המצב . ביבי תתעורר זה הצנס האחרון שלך .תתדפיס הרבה שקלים וחלק לאזרחים עכשיו . מספרים וגרעון לא אומרים דבר תמיד אפשר למחוק אותם .
- כושכוש 08/01/2021 10:10הגב לתגובה זואז תבחר..
- 11.תשואות פנומנליות כל השנים! (ל"ת)משקיע מחו"ל 07/01/2021 12:05הגב לתגובה זו
- 10.מ.אשכנזי 07/01/2021 11:51הגב לתגובה זופולירם, רימוני ופלרם יכולים ליצור סינרגיה אדירה
- 9.חלס להראות את התמונה 07/01/2021 11:26הגב לתגובה זוכולה מקושר, קרוב לצלחת של כספי ההמונים, כשתהיה מפולת, הוא לא יהיה שם. סיירת מטכ"ל או לא סיירת מטכ"ל, סופר בוגדנים
- אליהו 07/01/2021 12:01הגב לתגובה זוחוזרים בכל קרן מחדש
- 8.לך לאלף עזאזל אדון דוידי. אתה רומס בדרך את כולם (ל"ת)דוד מהצפון 07/01/2021 10:42הגב לתגובה זו
- השותפים בחברות של פימי לט חושבים ככה.. (ל"ת)תגובה 07/01/2021 12:08הגב לתגובה זו
- יעקוב 07/01/2021 12:03הגב לתגובה זוזה מבורך והלוואי עוד כאלה!
- 7.רק עם MER הוא נפל (ל"ת)אבי 07/01/2021 10:39הגב לתגובה זו
- חיים מר 07/01/2021 14:05הגב לתגובה זולמה לקחתי הרבה כסף הביתה
- המוסדי 07/01/2021 11:35הגב לתגובה זוותדירגן, ובגיר, ותפרון ועוד שורה של חברות פרטיות
- אדם 10/01/2021 17:25לא ניהול ולא בטיח. ביזיון מה שקורה שם איך חברה מפוארת הפכה תחתיומלשבר כלי
- מוסדי 07/01/2021 12:18תמיד אפשר למצוא נפילות- צריך להסתכל על התמונה הכוללת
- 6.רוני שלס 07/01/2021 10:30הגב לתגובה זוזוכרת את השיחה שלנו בגלגול קודם :) באילת ,כבר אז סימנת מטרות ברורות ,ודיברנו ען המימד האנושי - תענוג לראות את העשייה והתוצאות
- 5.איך משקיעים בקרן פימי ? (ל"ת)ירוק עולה 07/01/2021 10:11הגב לתגובה זו
- 4.איך ניתן להשקיע בקרן ? (ל"ת)שאלה 07/01/2021 09:46הגב לתגובה זו
- 3.אפשר את זה יותר מוזמן/פרסומת? (ל"ת)אנונימי 07/01/2021 09:40הגב לתגובה זו
- 2.מספר אחד!!! (ל"ת)מוסדי 07/01/2021 09:35הגב לתגובה זו
- 1.כולם רוצים שדוידי יקנה אותם (ל"ת)מכיר 07/01/2021 09:33הגב לתגובה זו

ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
כשהמתחרות חיפשו הרפתקאות באונליין - ביג התמקדה בנדל״ן, באוויר הפתוח ובלהביא את חווית השופינג מחו״ל לישראלים - התוצאות לרבעון השני מתחילות להתכתב: ההכנסות עלו בכ-18.4% לכ-662 מיליון שקל, ה-NOI עלה ב17% לכ-493 מיליון שקל וה-FFO עלה בכ-17.3% לכ-264 מיליון שקל; תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד
לפני בערך כארבעה עשורים, כשקניון איילון ברמת גן פתח את שעריו, שוק הקמעונאות הישראלי נכנס לעידן חדש. הרחובות הראשיים שאירחו עד אז את רוב המסחר כמו רחוב דיזינגוף ואלנבי בתל אביב, הדר בחיפה או אחוזה ברעננה הם פינו את המקום למרכזי הקניות הממוזגים. בנינים מחופי זכוכית, עם שפע של חניה ובעיקר מזגן טוב הצליחו לשנות את סגנון הצריכה הישראלי - כמו גם הגלובלי. מאז ועד היום נבנו בישראל כ-300 מרכזי קניות, מהם עשרות קניוני ענק של עזריאלי ומליסרון. אבל בתחילת השנה נכנסה לשוק שחקנית שהצליחה, שוב, לערער את היסודות - ביג פאשן גלילות.
הפתיחה של המתחם החדש, המשתרע על 40 אלף מ"ר שטחי מסחר ועוד 75 אלף מ"ר משרדים, לוותה באירוע מתוקשר שהפך עד מהרה לרעידת אדמה בענף. כבר בחודש הראשון לפעילות, בין סוף פברואר לסוף מרץ, ביקרו בו מעל 1.5 מיליון איש, והפדיונות הסתכמו בכ־157 מיליון שקל. המספרים האלו לא רק שעקפו בהרבה את התחזיות, אלא גם פגעו בקניונים מתחרים, לפי הדיווחים של רשתות האופנה, קניון רמת אביב וקניון שבעת הכוכבים ספגו ירידה דו-ספרתית בפדיונות, ואפילו קניוני איילון, רננים ועיר ימים רשמו ירידה של 7%-10%. הישראלים הצביעו ברגליים וביג סלקה את הפדיונות. אמנם, הפגיעה בפדיונות של המרכזים הסמוכים הייתה בסמוך להתלהבות הראשונית אבל אחרי גל המבקרים בחודשי הפתיחה, הפדיונות במרכזים הסמוכים התאזנו.
סוד ההצלחה של ביג גלילות נמצא בכמה מרכיבים: הקונספט של חנויות שפתוחות ל״כיפת השמיים״, ריכוז של חנויות דגל ענקיות ובראשן זארה עם סניף כפול בגודלו מהקניונים האחרים - סניף שמוגדר כאחד מהגדולים במזרח התיכון, לצד מותגים בינלאומיים כמו טומי הילפיגר וראלף לורן. במתחם לא רק מגיעים לשופינג אלא גם אוכלים - מתחמי הסעדה מרווחים עם מסעדות מוכרות וותיקות, ובשביל הרכב יש כ־4,000 מקומות לחנות אותו. החניה היא בחינם, בניגוד לקניונים אחרים שבהם החניה בתשלום מהשעה הראשונה. התוצאה היא חוויית קנייה שמרגישה להרבה מבקרים כמו ״טיול בחו"ל״. עם זאת, צריכים להוסיף כי עומסי החום של יולי-אוגוסט הם אתגר משמעותי עבור הקונספט, בשונה ממרכזי הקניות הממוזגים, כאן צריכים לקפוץ ״ממזגן למזגן״ כשהשדרות המרכזיות בין החניות פתוחות ומפגישות את הקניין עם השרב הקייצי.
ההצלחה של גלילות התרחשה דווקא בתקופה שבה נדמה היה שמרכזי הקניות מתמודדים עם איום ממשי מצד המסחר המקוון. עוד מהקורונה התחיל סחף של רכישות אונליין, ועזריאלי ומליסרון השקיעו מאות מיליונים בפלטפורמות דיגיטליות משלהן, השקעות שגררו גם סגירת פעיליות. לעומתן ביג, המשיכה להתרכז בנדל"ן ובחוויית הלקוח. היא נשארה נאמנה לחווית הקניה והאמינה שהישראלים ימשיכו להגרר למרכזי הקניות. ביג לא נכנסה להרפתקה הדיגיטלית, ועכשיו נראה שהאסטרטגיה הזו משתלמת לה. המתחמים מלאים, הפדיונות בעלייה, והחברה חוסכת את ההפסדים הכבדים של המתחרות.
- בהשקעה של 100 מיליון שקל: ביג ואשטרום משיקות את "ביג פאשן בת ים"
- אפי נכסים בדרך למדדים: מוסדי ירכוש מניות מביג בהיקף של עד 230 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל להצלחה המסחרית, גם המניה של ביג - ביג 3.36% - נהנית מהמומנטום. מתחילת השנה היא הוסיפה 20% וב-12 החודשים האחרונים זינקה כ-66% לשווי שוק של שמתקרב ל־16 מיליארד שקל, מכפיל הרווח של ביג נראה די מיייצג ענפית ועומד על 9.23, מה שגם מגלם את הציפיות להמשך צמיחה מצד המשקיעים.

הסוף לסאגה: קבוצת גולף תפעיל את רשת סבון בישראל תמורת 6.5 מיליון שקל
בעקבות החלטת סבון לסגור את המפעל והמטה בארץ, גולף תקלוט את החנויות והעובדים ותוכל להאריך את ההסכם ל-10 שנים
רשת הקוסמטיקה סבון, שהחלה את דרכה כחנות קטנה ברחוב שנקין בתל אביב בשנת 1997, עברה בשנים האחרונות טלטלות משמעותיות. אחרי שהפכה למותג בינלאומי ונרכשה בידי תאגיד הקוסמטיקה הצרפתי איב רושה, מצאה עצמה הרשת מתמודדת עם שחיקה מתמשכת במעמדה בשוק הישראלי.
לפני כחודשיים הודיעה סבון כי היא סוגרת את מפעל הייצור בקריית גת ואת המטה הלוגיסטי והגלובלי בישראל עד יוני 2026, במהלך שהוביל לסכסוך עבודה חריף מול כ-270 העובדים המועסקים בארץ. סבון הסבירה כי בכוונתה לרכז את כל פעילות הייצור בצרפת בשל כפילויות תפעוליות, מהלך שהוביל לפיטורי עובדים במפעל ובמרכז הלוגיסטי ולחוסר ודאות לגבי עתיד עובדי החנויות. למעשה, מספר הסניפים בישראל ירד בשנים האחרונות מ-43 ל-22 בלבד, בעוד המתחרה ללין, בבעלות קבוצת פוקס, ביססה את מעמדה כמובילה בקטגוריה.
על רקע מציאות זו, קבוצת גולף גולף -5.03% הודיעה היום כי חתמה על הסכם זיכיון בלעדי עם חברת סבון גלובל להפעלת החנויות ואתר האינטרנט של הרשת בישראל. ההסכם כולל גם את הפעילות הסיטונאית (B2B) ורכישת נכסים המשמשים את הרשת. בתמורה תשלם גולף כ-6.5 מיליון שקל במועד השלמת העסקה, בהתאם למנגנוני ההתאמות שנקבעו בין הצדדים.
ההסכם נחתם לתקופה של חמש שנים, עם אופציה להארכה בחמש נוספות, והוא כולל סעיפים מקובלים כגון מנגנוני תשלום, מצגים והתחייבויות, וכן הוראות הנוגעות לעובדים. גולף התחייבה להציע לכלל עובדי רשת החנויות להיקלט אצלה, תוך שמירה על שכר הבסיס ערב העסקה. ההתחייבויות בנוגע למועדון הלקוחות ותביעות עבר נותרות באחריות המוכרת.
מנכ"ל קבוצת גולף ומנהל העסקים הראשי, אייל גרינברג, ציין כי המהלך נועד להרחיב את פורטפוליו המותגים של הקבוצה."החברה חתמה על הסכם זיכיון בלעדי להפעלת החנויות ואתר האינטרנט של רשת סבון, לרבות הנכסים המשמשים את הרשת בישראל. אנו מאמינים כי הרחבת פרוטפוליו המותגים של הקבוצה, לצד השילוב בין מוצרי האיכות של סבון למומחיות הקמעונאית של קבוצת גולף, יתרמו לפיתוח והרחבה של פעילות הקבוצה״.
גולף, שמפעילה כיום 321 חנויות בפריסה ארצית מהן 182 באופנת הלבשה ו-139 באופנת בית רואה בהסכם צעד אסטרטגי להתרחבות לתחום הקוסמטיקה והטיפוח.