רשות ני"ע בודקת את המסחר החריג במשאבי טבע

משאבי טבע זינקה ב-300% במחזורי ענק מאז ההודעה על המו"מ בקנדה, שוויה מגיע ל-1.7 מיליארד שקל אחרי ההקצאה - מנותק מהמציאות; עדכון - הושלמה רכישת הפעילות בקנדה
 |  (22)
שמואל האוזר, צילום: Getty images Israel
מניית משאבי טבע לא עוצרת. ל-Bizportal נודע כי רשות ניירות ערך בודקת את המסחר החריג במשאבי טבע, וזאת על רקע היקפי המסחר והתנודות החריגות בנייר בימים האחרונים. חברת  ביטפארמס -3.89% ביטפארמס 315.9 -3.89% ביטפארמס בסיס:328.7 פתיחה:330 גבוה:332 נמוך:315.6 תמורה:395,160 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  כבר נסחרת לפי שווי של כ-430 מיליון שקל למרות שאין לה פעילות אלא רק תכנון לפעול בתחום הבלוקצ'יין - שווי שנראה מנותק מהמציאות.
מניית משאבי טבע מזנקת כעת ב-8% וזאת בהמשך לזינוק של 20% אתמול ושל 160% שלשום. למעשה מאז שהחברה הודיעה לפני שלושה ימים על משא ומתן לרכישת 75% מחברת BACKBONE המפעילה חוות שרתים בקנדה, המניה זינקה ביותר מ-300%.
כדי לבחון את הפעילות הספקולטיבית צריך לבדוק את מחזורי המסחר. המניה מרכזת כעת מחזור מסחר של 26 מיליון שקל (בינתיים), וזאת בהמשך למחזור של 48.7 מיליון שקל אתמול, ושל 39 מיליון שקל שלשום. לשם המחשה, לפני חודש המניה ריכזה מחזורי מסחר אפסיים. המחזורים בימים האחרונים מסתכמים ליותר מהכמות הצפה בנייר. המשמעות היא שגופים מסוימים מבצעים פעולות חוזרות בנייר, ורק לשם המחשה, קונים ב-1,000 ומוכרים ב-1,400 ושוב קונים ב-2,000 ומוכרים ב-2,100 - מה שעלול להצביע על פעילות ספקולטיבית.
בעל השליטה רועי סבג מחזיק ב-53.9% בחברה, וגוף זר בשם ולורס מחזיק ב-7.8%, כלומר הכמות הצפה היא 38% בעוד שבפועל המסחר בימים האחרונים מרכז מ-50% ממניות החברה. צריך להזכיר כי סבג כבר הודה בעצמו מעל גבי דפי העיתון כי מדובר במסחר ספקולטיבי, אך באותה נשימה אמר כי אין בכוונתו למכור החזקות בחברה. 
ואכן, סבג לא מכר מניות עד כה, וכפי שאמר בתקשורת הוא לא צפוי למכור. סבג ציין בנוסף כי הפעילות במניה מיוחסת כנראה לפעילות של שורטיסטים. העניין הוא שכדי לבצע שורט על הנייר צריך מאגר של מניות, ולפי המידע הגלוי לציבור אין גוף עם כמות גדולה שאפשר להשאיל ממנו למעט בעלי העניין. נשאלת השאלה מאין השאילו השורטיסטים (אם אכן זו הסיבה) את המניות?
מרשות ניירות ערך נמסר: "לא מגיבים לשאלות בנושאי חקירות ומודיעין".
עדכון: לאחר פרסום הכתבה חברת משאבי טבע הודיעה לבורסה כי המשא ומתן עם BACKBONE הבשיל לכדי עסקה  כנגד הקצאת מניות של משאבי טבע, שיהוו לאחר ההקצאה כ-75% מהון המניות. השווי אחרי הקצאה הוא 1.7 מיליארד שקל - שווי מנותק לחברה ללא הכנסות שפועלת בתחום שנוי במחלוקת.
מניית משאבי טבע בחודש האחרון:
תגובות לכתבה(22):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    משאבי טבע
    myyr 12/12/2017 19:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אל דאגה , הכל הייה בסדר , היא תעלה חזרה , כמו טיל החץ.
    סגור
  • 16.
    תשמעו אני משקשק
    מהמר 07/12/2017 11:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל פעם שנכנסתי יצאתי מהפחד הזה שאפסיד המניה הזאת הולכת לקרוס- אבל משום מה היא לא מאכזבת ולא משנה מאיזה סיבות . לא לכול דבר יש הסבר. השאלה מה עושים עכשיו במחיר הנוכחי שלה? קונים , מוכרים ? עושים שורט. מה אתם ממליצים?
    סגור
  • 15.
    האתר החדש
    דניאל 07/12/2017 09:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל שהרסתם את האתר
    סגור
  • 14.
    העיסקה נסגרה ולכן זה כבר לא בפקולטיבי הקשר לביטקויין
    רמי 07/12/2017 01:41
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מחר משאבי טבע מתפוצצת למעלה
    סגור
  • 13.
    מה חדש? הרצות מניות זה כל הזמן בתקופה של האוזר-רשות
    דן 06/12/2017 17:59
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לניירות טואלט.
    סגור
  • 12.
    רשות ני"ע שתבדוק מדוע מאפשרת להשתלט על המסחר בבורסה
    שחר 06/12/2017 17:26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שורטיסטים, סוחרי נגזרים המהמרים על הבורסה מטיסים את המניות מעלה ומטה לפי הפוזיציה שלהם, וזאת בכלים שמעניקה להם הבורסה, לדוגמה דלק קידוחים שמטיסים מטה ללא קשר לשווי הנכס וחדשות טובות
    סגור
  • 11.
    השווי הנוכחי של החברה גבוה מהשווי של בנק איגוד, נראה
    ס 06/12/2017 16:43
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לכם הגיוני תגידו לי ? שווי של מעל 1.5 מיליארד שקל לאחר הקצאת המניות? גם 150 מיליון זה מטורף אז מעל 1.5 מיליארד ? רשות ני"ע בודקת ? האם עוד רשויות בתמונה?
    סגור
  • 10.
    לא הבנתי , מקצים מניות לחברה הנרכשת בהיקף 75% ? זה אומר
    אייקו 06/12/2017 16:21
    הגב לתגובה זו
    4 1
    שהשווי הוא כבר קרוב ל-1.6 מיליארד...אנשים השתגעו או מה ?
    סגור
  • כן
    כן 06/12/2017 17:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אנשים השתגעו...
    סגור
  • 9.
    מכרתי היום ב3287,משער 321 (ל"ת)
    יובי 06/12/2017 15:40
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • טען עוד
  • הרווחת
    יפה 06/12/2017 16:13
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מכרתי אתמול משער ממוצע של 306.98 לשער ממוצע של 2500+
    סגור
  • 8.
    ברגע שהעיסקה תיסגר המניה תקפוץ עוד 300 אחוז
    רמי 06/12/2017 15:07
    הגב לתגובה זו
    3 3
    תירשמו הרשות יכולה לבדוק עד מחר הכל כשר זה אופיו של מסחר
    סגור
  • טיל החץ
    myyr 07/12/2017 04:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המניה בדרך ל 5,000 בקל
    סגור
  • 7.
    אפו שתשובה יש שם יש מסחרה כמו דלק נ
    tch 06/12/2017 14:48
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בדיוק כמו דלק נדלן מריץ מניות מפיל את הציבור וכך זה עובד מניה בלי בסיסס 300 אחוז אפו בדק בית בבורסה
    סגור
  • 6.
    מדובא בהקצת מניות???? תבדקו דחוף!!!
    ם 06/12/2017 14:40
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כי אם כן הרי שמספר המניות יגדל פי 4 ????
    סגור
  • אני שאלה
    Amit 06/12/2017 16:17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מה ההבדל?
    סגור
  • 5.
    משאבי טבע או טבע
    דוד 06/12/2017 14:39
    הגב לתגובה זו
    2 3
    כך זה עובד מניה חזקה נפלת ומנית הזבל 300 אחוז
    סגור
  • 4.
    חכו לנפילה (ל"ת)
    דני 06/12/2017 13:57
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 3.
    לא יעזור הביטקויין יעלה חזק ואיתו משאבי טבעקשה
    רמי 06/12/2017 13:44
    הגב לתגובה זו
    3 4
    קשה להרוס כזאת חגיגה
    סגור
  • כרגע הקשר בין המניה לביטקוין הוא ספקולטיבי
    בילי 06/12/2017 14:21
    הגב לתגובה זו
    1 3
    עד שתסגר העסקה סופית
    סגור
  • 2.
    סגירת שורטים (ל"ת)
    אלי 06/12/2017 13:40
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 1.
    השורטיסטים לא קפאו ורכשו בבתי ההשקעות מניות