מיטרוניקס עושה כסף מרובוטים: רווח של 100 מיליון שקל ב-9 חודשים

מיטרוניקס כבר שווה 1.8 מיליארד שקל - מניית החברה עלתה 20% מתחילת השנה; לאחרונה התמזגו שתי המתחרות של החברה
 | 
מיטרוניקס, צילום: יח"צ
מיטרוניקס +1.48% מיטרוניקס 1,986 +1.48% מיטרוניקס בסיס:1,957 פתיחה:1,957 גבוה:1,994 נמוך:1,956 תמורה:1,464,138 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , המפתחת ומייצרת רובוטים לניקוי בריכות, שווה כבר 1.8 מיליארד שקל - עלייה של 19% מתחילת השנה. הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים מסבירים את השווי של החברה.
עם זאת, לאחרונה המתחרות הגדולות של מיטרוניקס - חברות זודיאק הצרפתית ופלואידרה הספרדית, שמייצרות רובוטים לניקוי בריכות פרטיות, הודיעו בסוף השבוע על מיזוג, שיהפוך אותן לגוף מוביל ודומיננטי שעלול לאיים על פעילות החברה.
ברבעון השלישי הסתכמו ההכנסות בכ-134.5 מיליון ש"ח, וזאת לעומת כ-119.1 מיליון ש"ח ברבעון המקביל בשנה שעברה. הכנסות החברה ממכירות הרובוטים לבריכות פרטיות הסתכמו לכ-102.3 מיליון ש"ח, גידול בשיעור של כ- 16.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
מכירות החברה במגזר הרובוטים לבריכות הציבוריות הסתכמו בכ-14.6 מיליון ש"ח, בדומה לתקופה המקבילה, עקב השפעה שלילית של שערי החליפין. ההכנסות ממוצרי בטיחות ומוצרים נלווים לבריכות הסתכמו לכ-17.5 מיליון ש"ח, עלייה של כ-4.3% המיוחסת בעיקר לגידול במכירות הכיסויים האוטומטיים.
הרווח התפעולי הסתכם בכ-14.8 מיליון ש"ח, עלייה בשיעור של 28.7% לעומת הרבעון המקביל. והרווחיות התפעולית עלתה לרמה של 11% מהמכירות לעומת 9.7% ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחונה, מיטרוניקס מסיימת את הרבעון השלישי לשנת 2017 ברווח נקי של כ- 12.5 מיליון ש"ח, גידול בשיעור של 45% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. 
רווח של 100 מיליון שקל בתשעה חודשים
בראיה רחבה יותר, מיטרוניקס הרוויחה קרוב ל-100 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים, וזאת לעומת 83 מיליון בתקופה המקבילה - גידול בשיעור של 18.8%. ההכנסות בתשעת החודשים עלו בכ-15% ל-574 מיליון שקל.
אייל טריבר, מנכ"ל מיטרוניקס: "אנחנו מסכמים רבעון שלישי חזק בו צמחנו בשיעור של כ- 17%, בנטרול השפעת מטבעות, המשקף את פעילות החברה בשווקים. הצמיחה ברבעון נבעה מהתארכות העונה בחצי הכדור הצפוני ומפתיחה מרשימה של העונה בחצי הכדור הדרומי, בעיקר באוסטרליה וארגנטינה.  המשכנו גם ברבעון השלישי בפעילות שיווקית דיגיטלית ממוקדת שהתחלנו בה השנה ושהניבה לנו הצלחות ותרמה ליצירת מודעות לטכנולוגיית הרובוטים ולחיזוק המותג של החברה בכל השווקים המרכזיים. המשכנו לממש בהצלחה תהליכי התייעלות והוזלה של עלויות בייצור הרובוטים ואלה תרמו לשיפור הרווחיות הגולמית. 
 
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה