דרור בן-אשר, מנכ"ל רדהיל
צילום: רדהיל

רדהיל ממשיכה לדלל משקיעים: מגדילה את ההנפקה - והמניה נופלת 14%

רדהיל התכוונה להכניס לקופתה כ-10 מיליון דולר אך לאחר מכן החליטה להגדיל את ההנפקה ל-25 מיליון דולר, וכעת היא מגדילה ב-10 מיליון דולר נוספים ותכניס 35 מיליון דולר בהנפקה
נתנאל אריאל | (6)
נושאים בכתבה רדהיל

מניית רדהיל (סימול: RDHL) נופלת הערב בוול סטריט לאחר שהחברה מדללת את המשקיעים, שוב, ומודיעה כי היא מגדילה את ההנפקה שלה ל-35 מיליון דולר ובמחיר של 8 דולר למניה, וזאת לאחר שכבר הגדילה את ההנפקה מ-10 מיליון דולר ל-25 מיליון דולר.

בסך הכל תנפיק החברה כ-4.375 מיליון מניות במחיר לאחר שהתקשרה עם חברה לחיתום כדי להנפיק מניות נוספות לחברה. כאמור, ההסכם הראשוני היה להנפקת מניות בסך של 10 מיליון דולר. אך לאחר מכן החברה מסרה למשקיעים כי החליטה להגדיל את ההנפקה ל-25 מיליון דולר (ובאותו יום המנייה נפלה ב-17%). בנוסף, החברה העניקה לחיתום אפשרות למשך 30 יום לרכישת עד כ-656 אלף מניות נוספות. ההודעה הזו היום מפילה שוב את המניה ממחיר של 9.23 דולר למניה למחיר של 7.93 דולר נכון לעכשיו.

על פי החברה, היא תעשה שימוש בהון הנכנס למימון פעילות מסחרית, רכישות ומטרות כלליות. 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    החברה פרסמה על יצור התרופה עד סוף רבעון ראשון.לא נ 03/03/2021 09:43
    הגב לתגובה זו
    החברה פרסמה על יצור התרופה עד סוף רבעון ראשון.לא נראה שזה קורה.
  • 5.
    ליאור 03/03/2021 09:27
    הגב לתגובה זו
    חברה ששואפת להוציא תרופה לקורונה לא יכולה להנפיק בשווי כזה. צריכה לשמור את יכולת הדילול לשלב הרבה יותר מאוחר, כשהשווי גבוה יותר. כנראה שהמנהלים לא מאמינים שיהיה לה שווי גבוה יותר.
  • 4.
    עוד לא הבנתם שבחברות ללא רווחים - המוצר זה משקיעים (ל"ת)
    שמוליק 02/03/2021 21:13
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    רז 02/03/2021 21:08
    הגב לתגובה זו
    עשר שנים אני מחזיק את המניה ובקושי יש רווח של כמה אחוזים עכשו מנפיקים ומפילים את המניה הם רק דואגים לעצמם לא מעניין אותם המשקיעים הם רק רוצים לחלוב אותם בלא תמורה
  • 2.
    יוני 02/03/2021 21:01
    הגב לתגובה זו
    גם בעלי המניות דוללו מאוד למחיר מאוד נמוך בהנפקות וגם העיכובים עם האישורים לתרופה לקורנה מטילים עננה כבדה על עתיד החברה.החברה הבטיחה לפני מספר חודשים אישורים ויצור ברבעון הראשון של השנה עכשיו האישורים נדחו לרבעון השני במידה ויצליחו בארצות הברית . יתכן שיקבלו אישור ולא יצליחו להפיק תועלת כלכלית מימנו כיון שיהיה מאוחר. ברבעון השני ארצות הברית תהיה מכוסה בחיסונים לכל האוכלוסיה. בקיצור העתיד המבטיח הפך להיות לפעילות על כרעי תרנגולת בכל הנוגע לתרופה לקורונה.
  • 1.
    גדי בלומרוזן 02/03/2021 19:20
    הגב לתגובה זו
    זה עבריינות בחסות החוק. אדם מאמין בחברה, קונה מנייה. החברה רוצה לגייס כסף, אז מוכרת חלקים מהחברה במחיר הרבה פחות ממחיר המנייה, ומפילה את המניה. חוקי? אולי. מסריח. בטוח.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.