נעילה אדומה בוול סטריט: הפרוטוקולים של ה'פד' ברקע, יאהו טיפסה 3%

המסחר באירופה ננעל בירידות, נתוני המאקרו קבעו את הטון, בשעה 21:00 ה'פד' חשף את הפרוטקולים מישיבת אוקטובר
דניאל קביליו | (1)
נושאים בכתבה ארה"ב וול סטריט

פורסם לראשונה ב-16:02 20.11.2013

יום המסחר בוול סטריט אשר התנהל בעליות של המדדים המובילים ננעל בירידות שערים לאחר שבשעה 21:00 (שעון ישראל) הפרוטוקולים של וועידת השוק הפתוח אשר התכנסה בחודש אוקטבור נחשפו. על פי הפרוטוקולים, חברי הוועידה מתכננים לצמצם את הרכישות באחת הישיבות הקרובות. שלושה נתוני מקרו מרכזיים קבעו היום את הטון כאשר שניים מהם התפרסמו טרם הפתיחה. עונת הדוחות מתקרבת לסיומה והמסחר באירופה ננעל בירידות.

הדאו ג'ונס ירד 0.41%, ה-S&P500 נחלש 0.36% והנאסד"ק איבד 0.26%.

כאמור המשקיעים חיכו בקוצר רוח לחשיפת הפרוטוקולים של הוועידה. מהפרוטוקולים עלה כי אומנם החברים רואים שהכלכלה המקומית מתקדמת בקצב איטי אך הרצון לצמצם את התכנית הוא עז. החברים בוועדה אמרו כי הצמצום ייתכן ויגיע "באחת מהפגישות הקרובות".

"המשקיעים מנסים להחליט מה משמעות הפרוטוקולים" אמר קווינסי קרוסבי אסטרטג שווקים ב-Newark. "חלק מהמשקיעים מודאגים מכך שיצמצמו את תכנית הרכישות מוקדם מהצפוי".

יום המסחר הנוכחי בוול סטריט היה רווי בנתוני מאקרו אשר שפכו אור על מצב הכלכלה האמריקנית. טרם פתיחת יום המסחר התפרסמו שני נתוני מאקרו מרכזיים - מדד המחירים לצרכן והמכירות הקמעונאיות. מדד המחירים לצרכן הפתיע את הכלכלנים בוול סטריט כאשר ירד ב-0.1% ביחס לחודש שעבר. הכלכלנים חזו שהחודש המדד לא יעלה ולא ירד. גם בגזרת המכירות הקמעונאיות הייתה הפתעה אולם הפעם לצד החיובי. המדד עלה ב-0.4% לאחר שבחודש שעבר קצב המכירות ירד ב-0.1%.

סחורות

החוזים העתידיים על חבית נפט עלו 0.6% למחיר של 93.89 דולר לחבית. החוזים העתידיים על אונקיית זהב איבדו 1.1% למחיר של 1,258 דולר.

יומן מאקרו

בשעה 15:30 (שעון ישראל) התפרסמו שני נתוני מרכזיים מדד המחירים לצרכן אשר ירד ב-0.1% לאחר שבחודש ספטמר עלה ב-0.2% ומדד המכירות הקמעונאיות אשר עלה ב-0.4%.

בשעה 17:00 התפרסם מדד מכירות הבתים יד שנייה אשר ירד לרמה של 5.12 מיליון בתים (שנתי משוקלל). האנליסטים חזו כי המדד ירד לרמה של 5.13 מיליון בתים.

מניות במרכז

מניית ג'י.סי.פאני (סימול: JCP) זינקה 8.32% לאחר שהקמעונאית הודיעה כי היא צופה שהמכירות מחנויות דומות יעלו.

ענקית התוכנה יאהו (סימול: YHOO) ריכזה עניין רב היום לאחר שהחברה הודיעה כי מגדילה את היקף הרכישה העצמית של מניות ב-5 מיליארד דולר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מחר המעוף יורד אחוז ושליש לפחות...... (ל"ת)
    אינדיאני 20/11/2013 23:13
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.