photos

מגה פינוי בינוי: קנה דירת 45 מ"ר ביפו לפני שנה וחצי - מה יקבל וכמה ירוויח?

888 יח"ד יוקמו בגבול יפו בת ים. Bizportal שוחח עם בעלי דירות במקום אשר מסתכלים על עסקת חייהם. צפו בהדמיות הפרויקט
לירן סהר | (10)
נושאים בכתבה נדלן פינוי בינוי

בימיה הראשונים של המדינה הוקמו בכל רחבי הארץ שיכוני רכבת פשוטים בני 3-4 קומות שכללו לרוב דירות קטנות בשטח של 45-60 מ"ר. שיכונים רבים הפכו לאורך השנים למוקדי מצוקה מוזנחים, ולמרות הבטחות חוזרות ונשנות לביצוע של פינוי בינוי, תוך שידרוג חיי הדיירים, מרבית התוכניות נותרו עד כה על הנייר.

יפו ובת ים הם שני אזורים שצפויים לעבור תהליכים מאסיביים של התחדשות עירונית בעשור הקרוב. ברחוב קהילת קנדה, ביפו גבול בת ים, אישר בחודש שעבר משרד השיכון פרויקט פינוי בינוי גדול בהיקף כולל של 888 יחידות דיור במקום 208 דירות השיכון במקום כיום.

האישור התקבל במסגרת "הכרזה מקדמית", כלומר, הכרה בפרויקט פינוי- בינוי ואישור של שלושה מהסעיפים, בניהם: דוח שמאי (21), אישור ועדה מקומית ולפחות 85% חתימות דיירים על חוזי מכר בקרקע. בימים הקרובים יוגשו התכניות לוועדה המחוזית.

מדובר למעשה בפינוי של 7 בנייני רכבות ישנים ובניין H (מרובע). הדיירים המפונים יקבלו דירות 4 חד' כל אחד של כ- 100 מ"ר + מרפסת + מחסן + חניה במקום הדירות שכיום ברשותן (בגודל של כ-70 מ"ר בממוצע). על פי החברה כ-680 דירות יצאו לשיווק כשהתמהיל יכלול דירות 4,5 חד' וכן דירות גן וגג. כ- 15% מהדירות ישווקו במסגרת דיור בר השגה (שגדלן הממוצע יהיה כ-78 מ"ר) . צפי התחלת פרויקט ושיווקו - אמצע 2016. "אני גרה עם אמא שלי בדירת 2.5 חדרים 56 מ"ר ישנה והבטיחו לנו דירת 100 מ"ר עם מרפסת של 10 מ"ר, מחסן וחניה תת קרקעית", אומרת קטי בכמן בת ה-27 שמתגוררת עם אמה איה במקום. "התחילו לדבר איתנו לפני 3-4 שנים והתהליך התקדם דיי מהר. אני מאמינה שהאזור ישתפר, הרכבת הקלה תעבור כאן ליד וממול יהיה מרכז מסחרי, בסך הכול אנחנו מרוויחות בגדול". קטי ואמה יקבלו במהלך תקופת הבנייה סכום חודשי של 3,000 שקל עבור דירה חלופית. לדבריה, הן צפויות לקבל דירה בקומה השלישית או הרביעית, או לחילופין להשתתף בהגרלה לקומה יותר גבוהה.

עומרי, ד"ר למשפטים מאזור השפלה, מחזיק במקום דירת 2 חדרים בשטח 45 מ"ר בקומת הקרקע. מדובר בדירה לצורכי השקעה שנרכשה לפני כשנתיים תמורת 860 אלף שקל. "בהערכה גסה אקבל לדעתי דירה בשווי של כ-1.6 מיליון שקל. כשרכשתי את הדירה הסתמכתי על הפינוי בינוי, צריך להיזהר כי כיום כמעט כל בניין מוגדר כמיועד לפינוי בינוי, מספיק שיזם מתעניין, הרבה פעמים מדובר בקשקוש. אני מאמין שבסופו של דבר כל השכונה תשתדרג. זה נראה לכאורה כאילו עשיתי את עסקת חיי, אך צריך לקחת בחשבון שיש סיכונים, זה לא חוכמה להסתכל בדיעבד כי לא היה הביטחון שזה יצליח." את האופטימיות מפר מעט יקי אמסלם, מנכ"ל חברת אלמוג כ.ד.א.י המבצעת את הפרויקט: "אני מעריך שייקח 6-7 שנים עד שהדיירים יראו את הדירות הראשונות, עד כה עברנו שליש מהדרך עם השלמת הצד הקנייני מול הדיירים. בסך הכול כל התהליך ייקח מההתחלה עד הסוף כ-10 שנים."

"אני מעריך שהשכונה החדשה תקרין על כל האזור, היא ליד התוואי של הרכבת הקלה ואנו יוצרים פיתוח חדש, כל השכונה תקבל אופי אחר לגמרי, זו מאסה של דירות. אני מעריך שנמכור דירות 3 חדרים "ברות השגה" ב-1.2 מיליון שקל ודירות 4 חדרים בכ-1.5 מיליון שקל".

כתבות מעניינות נוספות: מחיר רצפה: באיזו עיר נמכר קוטג' דו משפחתי 6 חד' ב-850 אלף שקל? מדירת 50 מ"ר לווילה עם בריכה: הבתים של ראשי ממשלה - כמה הם שווים היום?

קיראו עוד ב"נדל"ן"

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    יוסי 22/05/2016 14:36
    הגב לתגובה זו
    חייבים להתחיל פינוי ליד כל התחנות של הרכבת הקלה. למשל בביאליק רמת-גן איפה שהחנויות . ביניים בני 3 קומות בלי חניה מלפני 50 שנה. להרוס כמה ביחד ולבנות ביניינים גבוהים עם הרבה חניה. צריך לבצע פינוי בינוי שאזרחים יוכלו להתגורר ולחנות ליד הרכת הקלה. כל מה שברדיוס 200-300 מטר מהתחנות חייב לעבור התחדשות עירונית.
  • 6.
    פראנואיד 15/05/2014 14:34
    הגב לתגובה זו
    הזהרו מחברות בפירמידה או כאלה שמסתתרים מאחורי חברה אחרת.........
  • 5.
    משה 12/05/2014 19:29
    הגב לתגובה זו
    גם בבת ים בחיפה ובכול אזורי הארץ לא בטוח כלום גם עם חתמו
  • 4.
    בא 12/05/2014 10:12
    הגב לתגובה זו
    מה אנחנו עושים כאן ,פוליטיקאים ואזרחים , אפשר לעבוד במקום .מה אתם צריכים יותר מזה .
  • בא 12/05/2014 10:47
    הגב לתגובה זו
    זה גואל נפש ולא ציוני .
  • 3.
    צריך לעשות מבצע פינוי-בינוי ארצי. כולם מרוויחים (ל"ת)
    אני 12/05/2014 09:37
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    צביקה דורון יועץנדלן 12/05/2014 09:31
    הגב לתגובה זו
    תוספת של אלפי מכוניות על הכביש אבל אין ברירה אלא לבנות לגובה. לפי מחירי הדירות החדשות, תושבי האזור שלא עשו צבא (נחשו מי) לא יוכלו לקנות בפטור ממע"מ. בעלי דירות חדשות שחיים על קצבת בביטוח לאומי לא יוכלו לשלם דמי אחזקה חודשיים במגדל החדש בגובה מאות שקלים לחודש, ויאלצו למכור את הדירה החדשה שיקבלו. התוצאה תהיה מגדלי דירות ללא אוכלוסיה חלשה.
  • מוחמד 12/05/2014 10:13
    הגב לתגובה זו
    ממש ליד הולכת לעבור הרכבת הקלה, ככה שחלק גדול מהתושבים ישתמשו בה. יש גם הרבה אוטובוסים באזור. אז למה להחזיק רכב פרטי? סתם בזבוז כסף. התושבים לא כאלה מסכנים כמו שאתה חושב. הם אמנם בחיים לא יכלו לקנות דירה חדשה, אבל לשלם ועד בית בבניין החדש, גם אם גבוה מהיום? יוכלו בלי בעיה. לגבי הלא עשו צבא - אתה חוצפן! יפו היא עיר ערבית, וכן, גרים פה הרבה ערבים. יש לך בעיה עם זה?
  • mshe 15/05/2014 14:20
    הבעיה היא עם אזרחים שמקבלים זכויות אבל לא ממלאים חובות כמו לתרום שלוש שנים לצבא או לשירות לאומי. בדרך כלל זה אומר ערבים או חרדים.
  • 1.
    בלי שוחד שום דבר לא יזוז (ל"ת)
    בתכלס 12/05/2014 08:59
    הגב לתגובה זו