חברות התקשורת האמריקאיות - מי הכי מעניינת?
מאז ומתמיד היה סיפורן של מפעילות התקשורת האמריקאיות סיפור של מלחמה על כיסו של הצרכן, השקעות עתק בתשתיות ותשואת דיבידנד.
הריבית הנמוכה מחד והציפיות להשקת רשתות ה-5G מאידך דחפו את שערי המניות של החברות הללו צפונה. הקרב המרכזי בשוק זה מתנהל בין AT&T שהיא מפעילת התקשורת הגדולה בעולם (מבחינת שווי שוק) והטוענת לכתר – Verizon.
זהו קרב צמוד ביותר כאשר החברה שנחשבת לאגרסיבית יותר מבין השתיים היא Verizon. הדבר בא לידי ביטוי בעליית מחירי המניות של שתי החברות בשנים האחרונות (במאמר מוסגר נציין, כי מניית AT&T מציגה בחודשים האחרונים תשואת יתר לעומת Verizon וכי מחיר המניה הנוכחי מהווה, פחות או יותר, את המחיר הגבוה של המניה ב-52 השבועות האחרונים) .
הבדלי התמחור הללו באים כמובן לידי ביטוי גם ברמות המכפילים של שתי החברות.
גם כאן תמחור החסר של מניית AT&T לעומת Verizon בולט לעין וזאת למרות שתשואת הדיבידנד ויחס תשלום הדיבידנד ב-AT&T גבוהים יותר לאורך השנים.
בעוד שהגרף הנ"ל מציג את נתוני הדיבידנד האחרונים (יחס ה-payout ratio מודד איזה שיעור מהרווח הנקי מחולק כדיבידנד לבעלי המניות).
הנתונים העולים ממנו נכונים לכל השנים האחרונות. AT&T מציגה תשואת דיבידנד גבוהה יותר לבעלי המניות שלה ושיעור גבוה יותר של דיבידנד מסך הרווח הנקי של החברה.
ולמרות זאת התמחור של החברה נמוך יותר בהשוואה ל-verizon. עובדה זו לא נעלמה מן העין של משקיעים רבים (וזאת למרות שבחודשים האחרונים, הניבה מניית AT&T תשואת יתר אל מול מניית Verizon).
- השקעה במניות תשתית - מה היה ומה צפוי?
- בחצי מהזמן: גילת טלקום תפעיל את 18,000 קווי התשתית של בזק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ב-9/9 פרסמה הקרן האקטיביסטית Elliot Management מכתב שהוגש לדירקטוריון החברה ובו צויין כי היא מחזיקה במניות בסך של כ-3.2 מליארד דולר המהווים כ1.3% ממניות החברה. במכתב מציינת הקרן כי מניית AT&T הניבה ב-10 השנים האחרונות, תשואת חסר של 150%! לעומת מדד ה-S&P500. הקרן מציעה שורה של צעדים לדירקטוריון והנהלת החברה אשר במידה וינקטו, עשויים להעלות את מחיר המניה לרמה של 60 דולר פלוס, עד לשנת 2021.
צעדים אלו כוללים בין השאר מהלכים של הפחתת החוב הגדול של החברה והורדת המינוף של המאזן (מדיניות של שימוש ב-50% מתזרים המזומנים החופשי, לאחר תשלום הדיבידנד לבעלי המניות למטרת החזר החוב), שינוי ומיקוד של פעילות הרכישות של עסקים ופעילויות חדשות (עיקר הטענות הן נגד הרכישות בתחום הטלוויזיה והתוכן – DirectTV ו-Warner Media). כמו כן כוללים הצעדים - מכירה של פעילויות שאינן תורמות באופן אסטרטגי לצמיחת החברה, התייעלות במבנה ההוצאות שלה (בדומה ל-Verizon שפועלת באגרסיביות לא רק בתוואי הצמיחה אלא גם בחסכון בעלויות) והצהרה על מדיניות ברורה של המשך העלאת הדיבידנד המשולם לבעלי המניות ורכישה חוזרת של מניות.
התשובה של הנהלת AT&T למכתב של Elliot היתה שהיא מקדמת בברכה דיאלוג עם משקיעיה ושתשמח לקיים דיאלוג שכזה גם עם הקרן. כמו כן טענה הנהלת החברה כי היא ממילא פועלת ברוח ההצעות של Elliot.
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג...
כפי שקורה במקרים רבים במצבים של רכישת נתח ממניות חברה על ידי קרן אקטיביסטית, גם כאן, עלה מחיר מניית AT&T בכ-9% ביום פרסום הידיעה. יחד עם זאת כוחה של הקרן בהשפעה אמיתית (מעבר לפרסום חוות דעת) על התנהלות AT&T הוא מוגבל ביותר משום שהקרן הגיעה פחות או יותר למקסימום אפשרות החשיפה שלה לנכס בודד.
ויחד עם זאת הנקודות אותן העלתה במכתב לדירקטוריון הן בבחינת זיהוי "הפיל הלבן בחדר". AT&T נחשבת למניית ערך מצויינת עבור משקיעים המעוניינים בתשואת דיבידנד גבוהה. החברה העלתה את גובה הדיבידנד השנתי המחולק לבעלי המניות, מדי שנה במהלך 20 השנה האחרונות. בפועל, במידה ומשקיע רוכש בדיבידנד המחולק מניות נוספות של AT&T, ההפרש בתשואת החסר אל מול מדד ה-S&P500 הינו נמוך יותר לעומת מה שציינה קרן Elliot במכתבה.
גם כך משקיעים רבים הנוקטים באסטרטגיית השקעה בחברות שמחלקות דיבידנד גבוה והשקעת הכסף ברכישה נוספת של מניות החברה סבורים כי מניית AT&T היא אטרקטיבית להשקעה.
אבל ישום אפילו חלק מן המהלכים - הפחתת החוב למשל ושיפור המנוף הפיננסי, מכירת פעילויות לא תורמות, בעיקר בתחום הטלויזיה בתשלום, הקטנת מספר המניות על ידי רכישה חוזרת של מניות והתחייבות להמשך העלאה שנתית של גובה הדיבידנד המשולם - שהציעה Elliot עשוי להציף ערך נוסף במחיר המניה ולהוביל לרווח הון משמעותי, גם ברמות מחיר המניה הנוכחי.
רמי רוזן, אנליסט בכיר ומומחה לקשרי משקיעים. עד לאחרונה שימש מנהל תחום קשרי משקיעים באורבוטק. רוזן חבר בפורום הישראלי לקשרי משקיעים IIRF
המידע המוצג בסקירה זו מהווה מידע כללי בנוגע לפעילות החברה הנסקרת והינו חומר מסייע בלבד ואין לראות בו כמידע עובדתי או שלם וממצה של כל ההיבטים הכרוכים בהשקעה בני"ע, וכן אין לראות במידע האמור כהמלצה או כתחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא או לרכישת נייר הערך. האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ו/או תחליף לייעוץ/שיווק השקעות ו/או ייעוץ מס בידי מי שמוסמך לכך, המתחשבים בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.
- 9.גיל 10/10/2019 14:26הגב לתגובה זולבדוק מצבת החובות
- 8.לרון 10/10/2019 07:12הגב לתגובה זובאופן כללי אינן בוננזה להשקעה ובטח לא האמריקאיות.
- 7.דורון 08/10/2019 13:29הגב לתגובה זונדיר למצוא בשווקים המנופחים של ימינו חברות ענק במכפילי רווח נמוכים של 10-12
- לרון 10/10/2019 07:15הגב לתגובה זואינו חזות הכל,ומכפיל רווח נמוך כמצוין בחברות שבמאמר בגלל צמיחה נמוכה.
- 6.אירנה 08/10/2019 10:26הגב לתגובה זוכתבה מעניינת אבל מה המסקנה?
- לרון 10/10/2019 07:17הגב לתגובה זולא להשקיע,תשואת חסר אינה מראה על כדאיות השקעה,ראו כדוגמא ge mmm.
- 5.דורון 08/10/2019 10:14הגב לתגובה זונדיר למצוא בשווקים המנופחים של ימינו חברות במכפילים זולים של 10-12
- 4.כתבה ממש מעניינת (ל"ת)עומר 07/10/2019 20:46הגב לתגובה זו
- 3.שמואל 07/10/2019 19:48הגב לתגובה זוהחברה העלתה את גובה הדיבידנד השנתי המחולק לבעלי המניות, מדי שנה במהלך 20 השנה האחרונות. T מחלקת דיוידנד 35 שנה ולא 20. פרטים על כך אפשר למצוא בכל אתר בארה"ב.
- 2.ממי 07/10/2019 19:13הגב לתגובה זוהכל טוב ויפה רק חבל שלא ראית את הראיון עם מנכ"ל ווריזון. שהולכת לפרוץ ב 2020 כחברה המובילה ברשת G5.
- 1.יוסי חבקוק 07/10/2019 16:51הגב לתגובה זומה זאת אומרת?? תשאל את שליימה גרינברג! הוא הרי יודע הכל! הוא מומחה לכל הסקטורים בכלכלה העולמית! רק מה, הוא אף פעם לא ניהל תיק כדי שנדע מה הוא באמת יודע!
- לחבקוק 07/10/2019 17:56הגב לתגובה זוהאם אתה מבין משהו בניהול חשבונות או בגרפים כמו השני..גורביץ?
מטוס. צילום: Jimmy Chan, Pexelsמהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר. במרכז הזירה - שתי הענקיות המסורתיות. אבל בצד מתחמם סטארט-אפ שיכול להיות הראשון שיפעיל מטוס חשמלי מסחרי לטיסות קצרות
כשהנשיא ביל קלינטון אמר בתחילת שנות ה־2000 כי "המאבק על האקלים יהיה מבחן המנהיגות של דורנו", הוא לא העלה בדעתו עד כמה דבריו ינבאו את העתיד של עולם התעופה. הוא לא יכול היה לחזות שעשרים שנה מאוחר יותר הקרב בין ענקיות התעופה יתפתח לזירה חדשה לחלוטין - המרוץ אחר תעופה ירוקה, שבו גם סטארט-אפ קטן משבדיה מנסה לחטוף חלק מהשוק עם טכנולוגיות מהפכניות.
תעופה ירוקה אינה רק חזון סביבתי, היא הזדמנות כלכלית ואסטרטגית. בעולם שבו תחבורה בת־קיימא הופכת לדרישה רגולטורית ולא רק מוסרית, מדינות וחברות שלא יאיצו את ההסתגלות יישארו על הקרקע בעוד האחרים ממריאים קדימה.
הקרב המסורתי בין בואינג לאיירבוס על שליטה בשמיים הפך כיום למרוץ מורכב יותר שבו יעילות הדלק, הפחתת פליטות פחמן וחדשנות סביבתית הן השדות החדשים שעליהם נחרץ עתיד התעופה האזרחית.
בעולם שבו שינויי האקלים הפכו לאיום גלובלי, גם השמיים נדרשים לעבור מהפכה. תעשיית התעופה, שאחראית לכ־3% מפליטת הפחמן הדו־חמצני בעולם, ניצבת בעשור האחרון בראש סדר היום הסביבתי. חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר.
- בואינג מפספסת את התחזיות ומציגה הפסדים לאור העיכוב בפרויקט 777X
- בואינג חוזרת למסלול? ה-FAA מאשרת הגדלת קצב הייצור של מטוסי ה-737 MAX
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דלקים חדשים - הלב של השינוי
המעבר לדלקי תעופה בני־קיימא (SAF - Sustainable Aviation Fuels) הוא המפתח המיידי ביותר להפחתת פליטות פחמן דו חמצני. דלקים אלה מופקים משמנים צמחיים, פסולת אורגנית או אפילו מימן ירוק, ומאפשרים ירידה של עד 80% בפליטות הפחמן לעומת דלק סילוני מסורתי. חברות כמו בואינג, איירבוס ורולס רויס כבר ביצעו טיסות ניסוי מוצלחות בדלק "ירוק", ומדינות באירופה אף החלו לחייב ערבוב שלו בדלקים המסחריים.
