חברות התקשורת האמריקאיות - מי הכי מעניינת?
מאז ומתמיד היה סיפורן של מפעילות התקשורת האמריקאיות סיפור של מלחמה על כיסו של הצרכן, השקעות עתק בתשתיות ותשואת דיבידנד.
הריבית הנמוכה מחד והציפיות להשקת רשתות ה-5G מאידך דחפו את שערי המניות של החברות הללו צפונה. הקרב המרכזי בשוק זה מתנהל בין AT&T שהיא מפעילת התקשורת הגדולה בעולם (מבחינת שווי שוק) והטוענת לכתר – Verizon.
זהו קרב צמוד ביותר כאשר החברה שנחשבת לאגרסיבית יותר מבין השתיים היא Verizon. הדבר בא לידי ביטוי בעליית מחירי המניות של שתי החברות בשנים האחרונות (במאמר מוסגר נציין, כי מניית AT&T מציגה בחודשים האחרונים תשואת יתר לעומת Verizon וכי מחיר המניה הנוכחי מהווה, פחות או יותר, את המחיר הגבוה של המניה ב-52 השבועות האחרונים) .
הבדלי התמחור הללו באים כמובן לידי ביטוי גם ברמות המכפילים של שתי החברות.
גם כאן תמחור החסר של מניית AT&T לעומת Verizon בולט לעין וזאת למרות שתשואת הדיבידנד ויחס תשלום הדיבידנד ב-AT&T גבוהים יותר לאורך השנים.
בעוד שהגרף הנ"ל מציג את נתוני הדיבידנד האחרונים (יחס ה-payout ratio מודד איזה שיעור מהרווח הנקי מחולק כדיבידנד לבעלי המניות).
הנתונים העולים ממנו נכונים לכל השנים האחרונות. AT&T מציגה תשואת דיבידנד גבוהה יותר לבעלי המניות שלה ושיעור גבוה יותר של דיבידנד מסך הרווח הנקי של החברה.
ולמרות זאת התמחור של החברה נמוך יותר בהשוואה ל-verizon. עובדה זו לא נעלמה מן העין של משקיעים רבים (וזאת למרות שבחודשים האחרונים, הניבה מניית AT&T תשואת יתר אל מול מניית Verizon).
- השקעה במניות תשתית - מה היה ומה צפוי?
- בחצי מהזמן: גילת טלקום תפעיל את 18,000 קווי התשתית של בזק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ב-9/9 פרסמה הקרן האקטיביסטית Elliot Management מכתב שהוגש לדירקטוריון החברה ובו צויין כי היא מחזיקה במניות בסך של כ-3.2 מליארד דולר המהווים כ1.3% ממניות החברה. במכתב מציינת הקרן כי מניית AT&T הניבה ב-10 השנים האחרונות, תשואת חסר של 150%! לעומת מדד ה-S&P500. הקרן מציעה שורה של צעדים לדירקטוריון והנהלת החברה אשר במידה וינקטו, עשויים להעלות את מחיר המניה לרמה של 60 דולר פלוס, עד לשנת 2021.
צעדים אלו כוללים בין השאר מהלכים של הפחתת החוב הגדול של החברה והורדת המינוף של המאזן (מדיניות של שימוש ב-50% מתזרים המזומנים החופשי, לאחר תשלום הדיבידנד לבעלי המניות למטרת החזר החוב), שינוי ומיקוד של פעילות הרכישות של עסקים ופעילויות חדשות (עיקר הטענות הן נגד הרכישות בתחום הטלוויזיה והתוכן – DirectTV ו-Warner Media). כמו כן כוללים הצעדים - מכירה של פעילויות שאינן תורמות באופן אסטרטגי לצמיחת החברה, התייעלות במבנה ההוצאות שלה (בדומה ל-Verizon שפועלת באגרסיביות לא רק בתוואי הצמיחה אלא גם בחסכון בעלויות) והצהרה על מדיניות ברורה של המשך העלאת הדיבידנד המשולם לבעלי המניות ורכישה חוזרת של מניות.
התשובה של הנהלת AT&T למכתב של Elliot היתה שהיא מקדמת בברכה דיאלוג עם משקיעיה ושתשמח לקיים דיאלוג שכזה גם עם הקרן. כמו כן טענה הנהלת החברה כי היא ממילא פועלת ברוח ההצעות של Elliot.
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- חרם אירופאי על סחורה ישראלית - עד כמה זה משמעותי ומה אפשר לעשות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
כפי שקורה במקרים רבים במצבים של רכישת נתח ממניות חברה על ידי קרן אקטיביסטית, גם כאן, עלה מחיר מניית AT&T בכ-9% ביום פרסום הידיעה. יחד עם זאת כוחה של הקרן בהשפעה אמיתית (מעבר לפרסום חוות דעת) על התנהלות AT&T הוא מוגבל ביותר משום שהקרן הגיעה פחות או יותר למקסימום אפשרות החשיפה שלה לנכס בודד.
ויחד עם זאת הנקודות אותן העלתה במכתב לדירקטוריון הן בבחינת זיהוי "הפיל הלבן בחדר". AT&T נחשבת למניית ערך מצויינת עבור משקיעים המעוניינים בתשואת דיבידנד גבוהה. החברה העלתה את גובה הדיבידנד השנתי המחולק לבעלי המניות, מדי שנה במהלך 20 השנה האחרונות. בפועל, במידה ומשקיע רוכש בדיבידנד המחולק מניות נוספות של AT&T, ההפרש בתשואת החסר אל מול מדד ה-S&P500 הינו נמוך יותר לעומת מה שציינה קרן Elliot במכתבה.
גם כך משקיעים רבים הנוקטים באסטרטגיית השקעה בחברות שמחלקות דיבידנד גבוה והשקעת הכסף ברכישה נוספת של מניות החברה סבורים כי מניית AT&T היא אטרקטיבית להשקעה.
אבל ישום אפילו חלק מן המהלכים - הפחתת החוב למשל ושיפור המנוף הפיננסי, מכירת פעילויות לא תורמות, בעיקר בתחום הטלויזיה בתשלום, הקטנת מספר המניות על ידי רכישה חוזרת של מניות והתחייבות להמשך העלאה שנתית של גובה הדיבידנד המשולם - שהציעה Elliot עשוי להציף ערך נוסף במחיר המניה ולהוביל לרווח הון משמעותי, גם ברמות מחיר המניה הנוכחי.
רמי רוזן, אנליסט בכיר ומומחה לקשרי משקיעים. עד לאחרונה שימש מנהל תחום קשרי משקיעים באורבוטק. רוזן חבר בפורום הישראלי לקשרי משקיעים IIRF
המידע המוצג בסקירה זו מהווה מידע כללי בנוגע לפעילות החברה הנסקרת והינו חומר מסייע בלבד ואין לראות בו כמידע עובדתי או שלם וממצה של כל ההיבטים הכרוכים בהשקעה בני"ע, וכן אין לראות במידע האמור כהמלצה או כתחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא או לרכישת נייר הערך. האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ו/או תחליף לייעוץ/שיווק השקעות ו/או ייעוץ מס בידי מי שמוסמך לכך, המתחשבים בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.
- 9.גיל 10/10/2019 14:26הגב לתגובה זולבדוק מצבת החובות
- 8.לרון 10/10/2019 07:12הגב לתגובה זובאופן כללי אינן בוננזה להשקעה ובטח לא האמריקאיות.
- 7.דורון 08/10/2019 13:29הגב לתגובה זונדיר למצוא בשווקים המנופחים של ימינו חברות ענק במכפילי רווח נמוכים של 10-12
- לרון 10/10/2019 07:15הגב לתגובה זואינו חזות הכל,ומכפיל רווח נמוך כמצוין בחברות שבמאמר בגלל צמיחה נמוכה.
- 6.אירנה 08/10/2019 10:26הגב לתגובה זוכתבה מעניינת אבל מה המסקנה?
- לרון 10/10/2019 07:17הגב לתגובה זולא להשקיע,תשואת חסר אינה מראה על כדאיות השקעה,ראו כדוגמא ge mmm.
- 5.דורון 08/10/2019 10:14הגב לתגובה זונדיר למצוא בשווקים המנופחים של ימינו חברות במכפילים זולים של 10-12
- 4.כתבה ממש מעניינת (ל"ת)עומר 07/10/2019 20:46הגב לתגובה זו
- 3.שמואל 07/10/2019 19:48הגב לתגובה זוהחברה העלתה את גובה הדיבידנד השנתי המחולק לבעלי המניות, מדי שנה במהלך 20 השנה האחרונות. T מחלקת דיוידנד 35 שנה ולא 20. פרטים על כך אפשר למצוא בכל אתר בארה"ב.
- 2.ממי 07/10/2019 19:13הגב לתגובה זוהכל טוב ויפה רק חבל שלא ראית את הראיון עם מנכ"ל ווריזון. שהולכת לפרוץ ב 2020 כחברה המובילה ברשת G5.
- 1.יוסי חבקוק 07/10/2019 16:51הגב לתגובה זומה זאת אומרת?? תשאל את שליימה גרינברג! הוא הרי יודע הכל! הוא מומחה לכל הסקטורים בכלכלה העולמית! רק מה, הוא אף פעם לא ניהל תיק כדי שנדע מה הוא באמת יודע!
- לחבקוק 07/10/2019 17:56הגב לתגובה זוהאם אתה מבין משהו בניהול חשבונות או בגרפים כמו השני..גורביץ?

הטכנולוגיה הסודית שמאחורי כל המראה ונחיתה
מערכות מכ"ם, לוויינים ורכיבים מבוססי בינה מלאכותית הם בין האמצעים הנסתרים שפועלים ללא לאות כדי שהטיסה תעבור חלק ונגיע בשלום ליעדנו
אני נרגש לקראת הטיסה למשחק הכדורגל באצטדיון סאן סירו שבמילאנו באיטליה. אני מתיישב בכיסא המטוס, מהדק חגורה, ולמעט אי אילו טלטולים קלים, כמעט ואינני חושב על המורכבות העצומה המאפשרת למאות טונות של מתכת לדאות באוויר ולהמריא ולנחות בבטחה אלפי פעמים ביום.
בעידן שבו טיסה היא עניין שבשגרה עבור מיליוני אנשים מדי יום, אנו נוטים להתייחס למטוסים כאל כלי תחבורה מובנים מאליהם. אלא שמאחורי כל המראה ונחיתה מוצלחת עומד עולם שלם של טכנולוגיה מתקדמת, מערכות מתוחכמות וצוותים מיומנים שהציבור הרחב כמעט ואינו מודע אליהם. זהו סיפורם של העיניים הבלתי נראות, האוזניים הנסתרות והמוחות האלקטרוניים שדואגים שנגיע ליעדנו בשלום.
המוח שעל הקרקע: פיקוח טיסה ובקרת תנועה אווירית
הכוח המניע הראשון שאינו נראה לנוסע הממוצע הוא מערכת בקרת התנועה האווירית ATC - Air Traffic Control. לפני שהמטוס בכלל מתחיל לנוע על המסלול, הוא כבר נמצא בפיקוח הדוק. פקחי הטיסה הם שומרי הסף של השמיים, האחראים על תזמון, ניווט והפרדה בין כלי טיס באוויר ועל הקרקע. הם יושבים במגדלי הפיקוח או במרכזי הבקרה האזוריים, מוקפים במסכי מכ"ם המציגים את תמונת המצב האווירית בזמן אמת. כל נקודה על המסך מייצגת מטוס, וכל תנועה מחושבת מראש כדי למנוע התנגשויות ולייעל את זרימת התנועה.
תארו לעצמכם עשרות מטוסים הממתינים להמראה או לנחיתה בשדה תעופה בינלאומי עמוס. פקחי הטיסה מתאמים את ההמראות והנחיתות תוך הקפדה על מרווחי בטיחות, ומשדרים הנחיות ברורות לטייסים לגבי מהירות, גובה, כיוון ומסלול. טכנולוגיית מכ"ם דו-שימושית, הכוללת מכ"ם ראשי ומכ"ם משני, מאפשרת לפקחים לא רק לזהות את מיקום המטוס אלא גם לקבל נתונים חיוניים כמו גובה, מהירות ומספר טיסה - מידע המשודר באופן אקטיבי מתוך המטוס. מערכות אלו הן העיניים של הפקח, והן אבן יסוד בבטיחות הטיסה כדי שנוכל להגיע בשלום ליעדנו.
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הניווט הבלתי נראה: מגדלורים אלקטרוניים ולוויינים
בעבר, טייסים הסתמכו על מגדלורים קרקעיים וניווט אסטרונומי. כיום, הניווט מתבצע באמצעות שילוב מתוחכם של טכנולוגיות קרקעיות ולווייניות. תחנות אלה הן סוג של "מגדלורים אלקטרוניים" המשדרים אותות רדיו מהקרקע, ומאפשרים למטוסים לקבוע את כיוונם ומרחקם מנקודה ספציפית. הכוכב הראשי של הניווט המודרני הוא כמובן ה-GPS) Global Positioning System) ומערכות ניווט לווייניות מקבילות כמו GLONASS הרוסית ו-Galileo האירופאית. מערכות אלו מספקות נתוני מיקום מדויקים ברמה חסרת תקדים, ומאפשרות לטייסים לנווט במסלולים מוגדרים בדיוק רב, גם במזג אוויר קשה. מטוסים חדישים אף מצוידים במערכות מתקדמות יותר כמו מערכות ניווט המסתמכות על תחנות קרקעיות על פני יבשת שלמה בשילוב קבלת אותות מלוויינים המשפרות את דיוק ה-GPS לרמה של סנטימטרים בודדים. מערכות אלה קריטיות במיוחד בגישה מדויקת לנחיתה.

הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
יצרנית התבלינים הגדולה בעולם, יצרנית שוקולד, ספקית אגוזים ומגדלת אבוקדו - הכירו את חברות המזון המעניינות שמשקפות פוטנציאל עלייה
לפני שנגיע להזדמנויות נדירות נתחיל עם גרף תוך יומי של האס אנד פי 500. הוא מראה את הקפיצה החדה בתחילת המסחר ביום שישי, את הירידה החדה בהמשך ואת העובדה שהמדד סגר בסופו של יום בירידה קלה. ללמדנו שאנחנו עדיין נמצאים באזור שיווי משקל. לחודש ספטמבר שיווי משקל זו תוצאה טובה והשאלה אם זה ימשיך כך.
בתרשים המוכר לנו מהשבועות האחרונים אנחנו רואים את הקו המחזיר העולה שבולם ולמעשה גורם לאס אנד פי להתכנס לתנודתיות צרה מאד. זאת מכיוון שמתחתיו מתקרב אליו הממוצע ל-21 יום שלמעט חריגה קטנה תומך ב-S&P500 מאז סוף חודש אפריל.
דבר אחד בטוח. התנודתיות הצרה הזו לא תימשך עוד הרבה זמן ואנחנו צריכים להיערך לפריצה. השאלה לאיזה כיוון. אם אני צריך להעריך לפי האינדיקטורים הטכניים אז יש סיכון שהלחץ כלפי מטה יימשך.
בכל מקרה יש לכם קווים ברורים לקבלת החלטות. סגירה משמעותית בזמן ובמחיר מעל 6532, הגבוה היומי של יום שישי, תיחשב פריצה למעלה וסימן למהלך עלייה מהותי בהמשך. סגירה מתחת ל-6360, שתהיה גם מתחת לממוצע הנע ל-21 יום וגם מתחת לפקודת ההיפוך הפרבולית, תהיה סימן לתחילתו של תיקון שבשלב הראשון שלו יגיע ל-6100-6200.
- מסימני הפשרה בין ארה"ב לסין: ייבוא המתכות הנדירות מזנק ב-660%
- יצרנית אמריקאית של מתכות נדירות מפסיקה משלוחים לסין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפשר עוד להצטרף לזינוק של הליתיום?
התשובה היא כן. אומנם הצגתי כאן את קרן הסל ILIT לפני זמן מה והיא אכן בנתה מהלך עלייה יפה אבל יש לו פוטנציאל להימשך. ניתן לצפות שהקרן תעלה ל-13 דולר בשלב ראשון. אפשר להצטרף למגמה כל עוד מעל 10 דולר.