האם זה הזמן הנכון לתמחר מחדש את מניית מכבי ת"א?
מחאת ארגון האוהדים של מכבי תל אביב בכדורסל, Gate 11 במשחקי גמר הגביע, האפילה אפילו על הזכיה בתואר עצמו. מבט ראשוני מהצד מעלה שתי שאלות, כיצד קובעים מחיר הוגן למוצר שאין לו תחליף? והאם אין כאן סוג של ניצול הזדמנות כלכלי טהור של ארגון האוהדים, שמוביל את המחאה, לקבע מחיר בתקופת השפל - כלומר, אם המניה ירדה, זה הזמן לתמחר מחדש, לקנות וליהנות לאורך זמן? הרי גם הפסימיסטים ביותר מבין אוהדי מכבי תל אביב לא מאמינים שהעונה הבאה תהיה דומה במשהו לעונה הזאת.
לא לקוחות, אוהדים
מחיר המנוי (חידוש מנוי) ליציעים שמאחורי הסל למעלה (היכן שיושבים, סליחה, עומדים, חברי ארגוני האוהדים) עלה העונה 1,300 שקלים. נכון, המנוי כולל גם כניסה למשחקי הליגה שלא כל האוהדים מנצלים ובנוסף, את החישובים המפורטים ביצע כבר דיוויד פדרמן במפגש העיתונאים, ולכן, נביט רגע אל התרחיש המחמיר ביותר (כזה שלא כולל עלייה לשלב הפלייאוף ביורוליג) - מתי כל האוהדים מנצלים את המנוי? או במילים אחרות, מתי ההיכל מתמלא (ולא בגלל שהוזמנו למשחקים אלפי ילדים - פעולה מבורכת לכשעצמה)? זה יקרה בעונה הבאה בלפחות 15 משחקי בית ביורוליג, מול הפועל ירושלים והפועל תל אביב (כאשר מרבית הסיכויים שלפחות אחת מהן תגיע להיכל לפחות פעמיים). נניח לצורך העניין שמדובר ב-18 משחקים - המשמעות של 1,300 שקלים למנוי היא תמחור של 72 שקלים למנוי פלוס בונוס על כל שאר משחקי הליגה ומשחקי הפלייאוף באירופה.
יבדקו נא ראשי המחאה כמה עולים כרטיסים להצגות ילדים, מנויים לקבוצת הכדורגל של המועדון, כרטיסים למופעי סטנד-אפ ויבינו היטב שמצבם לא רע בכלל - וזה עוד לפני הבונוסים.
נעבור לנקודה השניה, לפני קצת יותר מעשור זכו יושבי ההיכל (ואנוכי ביניהם) לצפות בדור של שאראס, פארקר ווויצ'יץ' קורעים את אירופה במחיר של 1,000 שקלים למנוי. כך שלכל מי שטוען שמכבי חייבת פיצוי ללקוחות על העונה הנוכחית - יש להביט על התמחור לטווח ארוך, אחורה וקדימה, ולא להיצמד לצילום מסך נקודתי וזמני שכל אוהדי הקבוצה מצפים שיהפוך במהרה לזיכרון רחוק. נסיון להציג את ביצועי העונה הזאת כבסיס לתמחור המנוי בשנים הקרובות, חוטא לעבר וככל הנראה חוטא לעתיד.
- הכדורגלן העשיר בישראל: כמה שווה ערן זהבי?
- מיטש גולדהאר: האיש שהביא את מכבי תל אביב להישגים הגדולים וכמה הוא שווה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאיזה יצרן מגיע יחס טוב כזה?
כולנו כצרכנים מצפים לשירות הטוב ביותר מכל ספק שנפגוש בדרך. אנחנו לא רגילים לזכור חסד נעורים לארגונים שפעם סיפקו לנו מוצר מצוין וכיום הם מפגרים אחרי המתחרים. על השאלה הזאת ענו מובילי המחאה בעצמם - "לא לקוחות. אוהדים". זה ההבדל בין לקוח לאוהד. בין צרכן זר לאוהד שמונע על ידי אהבה לקבוצה והרצון המלא והכן שהיא תצליח.
המון אמוציות מלוות את מחאת האוהדים, וקשה שלא להביע דעה בעניין. אם מביטים אל העניין בעיניים של אוהד, איזה אוהד יגיע למשחק במטרה מכוונת למחות ולבצע פעולה שתפגע בהצלחת הקבוצה שלו (לא עדיף להישאר בבית?!)? אם מביטים על העניין מנקודת ראות של לקוח - למרות שאף אחד לא אוהב לשלם יותר כסף על אותו מוצר, הרי שמעבר לשדרוגו של המוצר בעונה הבאה חשוב לזכור שמדובר כאן בתיקון של עיוות כלכלי - מחיר המנוי בשערים שמאחורי הסלים הוא נמוך מדי.
מובילי המחאה מדגישים את היותם אוהדים ומבטלים את הזווית ה"צרכנית", נראה לי שאם הם באמת היו מתכוונים לכך, הם היו נהנים מארבעים דקות של עידוד בגביע ולא היו מובילים מהלך שמזכיר יותר את מחאת הקוטג' מאשר ביטוי של אהבה.
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- חרם אירופאי על סחורה ישראלית - עד כמה זה משמעותי ומה אפשר לעשות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- 1.רונן 23/02/2016 20:51הגב לתגובה זובמחיר של תיאטרון ילדים. אז עם כל הכבוד אז בבקשה לרדת מהעץ ולהגיד הרבה תודה למכבי על הרבה שנים יפות

בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
איפה הכי מסוכן לשבת במטוס, איפה הכי נוח לשבת במטוס? ככה תדעו לבחור את המקומות המתאימים לכם
הצ׳ק אין למטוס אל על בואינג 737-800 ברגע האחרון, לא איפשר לי לבחור את המושב הבטוח שרציתי. עליתי ברגשות מעורבים לטיסת אל על LY290 לוונציה בדרכי לטרק בהרי הדולומיטים. ישבתי בשורה הרביעית בקדמת המטוס ולא יכולתי שלא להיזכר בטיסת ALOHA Airlines 243 בשנת 1988, גם היא במטוס בואינג 737-200. טיסת אלוהה איירליינס 243 זכורה כטיסה שהשאירה צמרמורת ופחד בקרב 95 נוסעי הטיסה, כשבגובה 24,000 רגל, נשמעו רעשי שבר וקריעה וחלקו הקדמי העליון של המטוס נתלש מעליו בחלקיק שניה מעל שורות 1-5 ורוח בעוצמה של הוריקן פרצה לחלל המטוס.
הנוסעים החגורים ראו לעיניהם המבועתות את אחת הדיילות נשאבת לחלל האוויר. הנוסעים שישבו תחת הגג הפעור לרווחה, בהיעדר גישה למסכות החמצן, סבלו מהיפוקסיה, מצב שבו יש חוסר באספקת חמצן לרקמות בגוף, מצב המסכן חיים. רעש הרוח היה חזק כל כך שהטייסים התקשו לדבר ביניהם והדיילים התקשו בגלל הרוח להגיע לתא הטייס בכדי לראות אם הטייסים נותרו בחיים. שני הטייסים התקשו להטיס את המטוס הקרוע אך הצליחו בתושייתם להנחיתו בשלום והנוסעים ניצלו. זה היה מטוס הנוסעים עם הנזק הכי גדול בגוף המטוס שהצליח לנחות בשלום.
מאז, הלקחים נלמדו. השבר שהיה "שבר התעייפות" עקב מחזורי הפרשי הלחץ בהמראה ונחיתה נלמד, התכן והתחזוקה שופרו, ובכל זאת, כשישבתי בשורה 4 במטוס 737 ידעתי שיש מקומות בטוחים יותר לשבת בהם.
המושבים הבטוחים יותר
היו מספר ניסויים לבחינת עמידות ריסוק מטוס מטוסים לבחינת מיקום המושב המועדף. הניסוי המפורסם ביותר שבדק בטיחות מושבי הנוסעים במטוס בואינג נערך על ידי הערוץ הבריטי Channel 4 יחד עם Discovery Channel בשנת 2012, תחת השם Live Crash Test.
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- מחירי הטיסות יורדים - חוץ מיעד אחד; לאן אפשר לטוס ב-100 דולר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7