המרוץ אחר אינטל: הצעת השקעה במיליארדי דולרים של חברת אפולו
חברת החדשות בלומברג מדווחת על הצעת השקעה מטעם חברת ההשקעות Apollo Global Management בחברת השבבים אינטל INTEL CORPORATION , במה שמתפרש כהבעת אמון במהלכי ההבראה של החברה לאחר שנים ארוכות של דשדוש ודעיכה.
כזכור, לפני שבוע דווחה אינטל על מהלכים להפרדת פעילות הייצור לחברה בת בבעלות מלאה, מפעילות עיצוב ותכנון השבבים שלה. המהלך הגיע לאחר הודעה על התייעלות ופיטורים באוגוסט, ובמקביל לדווח על הקפאת בניית מפעלים חדשה, כמו גם על הרחבת שיתוף הפעולה בתכנון וייצור שבבים לפעילות הענן שלה בשווי מליארדי דולרים. המהלכים האלו מגיעים לאחר תהליך של התייעצות שקיימה החברה עם בנקי השקעות.
הרה ארגון אותו מבצעת החברה לאחרונה נועד לחזור למסלול הצמיחה אותו איבדה לפני שנים ארוכות, והשחקנים בשוק עוקבים בעניין. מלבד הצעת ההשקעה של אפולו, דווח לפני ימים אחדים על מתעניינת נוספת. בוול סטריט ג'ורנל דווח כי ענקית השבבים המתחרה קוואלקום QUALCOMM INC -3.93% פנתה לאינטל בהצעת רכש.
המתחרות טיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שוקלות הקמת מפעלי שבבים באיחוד האמירויות בסכומי עתק
עוד מתחום השבבים הרותח - בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ענקיות השבבים טיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שוקלות, כל אחת בנפרד, הקמת מפעלי ענק בשווי מאה מיליארד דולר באיחוד האמירויות, מפעלים שעשוי לשנות את כל תעשיית השבבים בשנים הבאות, ויהפכו לגורם מרכזי בתחום הבינה המלאכותית.
על פי הדיווח בוול סטריט גו'רנל, מנהלים בכירים בטיוואן סמיקונדקטור ביקרו באיחוד האמירויות לאחרונה ודנו באפשרות להקמת מפעלי ענק אלו בשיתוף פעולה עם היצרנית הטיוואנית. במקביל נדווח כי גם חברת סמסונג שוקלת הקמת מפעלים במדינה בשנים הקרובות. גם היא שלחה לאחרונה מנהלים בכירים לאמירויות.
- חברת הנפט משלמת קנס עתק על דליפה בים והמעבד המסחרי הראשון יוצא לדרך
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יחד עם זאת השיחות עדיין בשלבים מוקדמים וישנם מכשלים לא פשוטים בדרך. על פי השיחות התוכנית תמומן על ידי איחוד האמירויות עם שותפות מרכזית של קרן ההשקעות של אבו דאבי. השיחות משקפות מצד אחד את הרצון של איחוד האמירויות ונסיכות אבו דאבי בפרט לפתח את תחום הטכנולוגיה, ומצד שני את הצורך בהגדלת ייצור השבבים העולמי על רקע בום הבינה המלאכותית. קרן ההשקעות של אבו דאבי מנהלת כ-300 מיליארד דולר, ולכן היא מסוגלת להתמודד עם השקעה בהיקף כזה
- 2.משקיעintel 23/09/2024 11:22הגב לתגובה זורכשתי מניות אינטל לאחרונה ב 22$ למניה. אני חושב שההתעניינות של קרנות וחברות מעידה שיש כאן הזדמנות. כאמור אני מחזיק במניה ולכן חיובי לגבי אינטל. לא ממליץ ושכל אחד יעש את החשבון שלו שאולי מדובר בסכין נופלת. בהצלחה לי
- 1.לדעתי בלבד, הזדמנות השקעה לטווח ארוך שלא תחזור! (ל"ת)צרי 23/09/2024 10:53הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
