המרוץ אחר אינטל: הצעת השקעה במיליארדי דולרים של חברת אפולו
חברת החדשות בלומברג מדווחת על הצעת השקעה מטעם חברת ההשקעות Apollo Global Management בחברת השבבים אינטל INTEL CORPORATION , במה שמתפרש כהבעת אמון במהלכי ההבראה של החברה לאחר שנים ארוכות של דשדוש ודעיכה.
כזכור, לפני שבוע דווחה אינטל על מהלכים להפרדת פעילות הייצור לחברה בת בבעלות מלאה, מפעילות עיצוב ותכנון השבבים שלה. המהלך הגיע לאחר הודעה על התייעלות ופיטורים באוגוסט, ובמקביל לדווח על הקפאת בניית מפעלים חדשה, כמו גם על הרחבת שיתוף הפעולה בתכנון וייצור שבבים לפעילות הענן שלה בשווי מליארדי דולרים. המהלכים האלו מגיעים לאחר תהליך של התייעצות שקיימה החברה עם בנקי השקעות.
הרה ארגון אותו מבצעת החברה לאחרונה נועד לחזור למסלול הצמיחה אותו איבדה לפני שנים ארוכות, והשחקנים בשוק עוקבים בעניין. מלבד הצעת ההשקעה של אפולו, דווח לפני ימים אחדים על מתעניינת נוספת. בוול סטריט ג'ורנל דווח כי ענקית השבבים המתחרה קוואלקום QUALCOMM INC -0.52% פנתה לאינטל בהצעת רכש.
המתחרות טיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שוקלות הקמת מפעלי שבבים באיחוד האמירויות בסכומי עתק
עוד מתחום השבבים הרותח - בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ענקיות השבבים טיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שוקלות, כל אחת בנפרד, הקמת מפעלי ענק בשווי מאה מיליארד דולר באיחוד האמירויות, מפעלים שעשוי לשנות את כל תעשיית השבבים בשנים הבאות, ויהפכו לגורם מרכזי בתחום הבינה המלאכותית.
על פי הדיווח בוול סטריט גו'רנל, מנהלים בכירים בטיוואן סמיקונדקטור ביקרו באיחוד האמירויות לאחרונה ודנו באפשרות להקמת מפעלי ענק אלו בשיתוף פעולה עם היצרנית הטיוואנית. במקביל נדווח כי גם חברת סמסונג שוקלת הקמת מפעלים במדינה בשנים הקרובות. גם היא שלחה לאחרונה מנהלים בכירים לאמירויות.
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- אוקראינים תובעים את אינטל, AMD וברקשייר: "שבבים אמריקאיים הגיעו לנשק רוסי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יחד עם זאת השיחות עדיין בשלבים מוקדמים וישנם מכשלים לא פשוטים בדרך. על פי השיחות התוכנית תמומן על ידי איחוד האמירויות עם שותפות מרכזית של קרן ההשקעות של אבו דאבי. השיחות משקפות מצד אחד את הרצון של איחוד האמירויות ונסיכות אבו דאבי בפרט לפתח את תחום הטכנולוגיה, ומצד שני את הצורך בהגדלת ייצור השבבים העולמי על רקע בום הבינה המלאכותית. קרן ההשקעות של אבו דאבי מנהלת כ-300 מיליארד דולר, ולכן היא מסוגלת להתמודד עם השקעה בהיקף כזה
- 2.משקיעintel 23/09/2024 11:22הגב לתגובה זורכשתי מניות אינטל לאחרונה ב 22$ למניה. אני חושב שההתעניינות של קרנות וחברות מעידה שיש כאן הזדמנות. כאמור אני מחזיק במניה ולכן חיובי לגבי אינטל. לא ממליץ ושכל אחד יעש את החשבון שלו שאולי מדובר בסכין נופלת. בהצלחה לי
- 1.לדעתי בלבד, הזדמנות השקעה לטווח ארוך שלא תחזור! (ל"ת)צרי 23/09/2024 10:53הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
