עמדת הטענה טסלה
צילום: Pixbay

האנליסטים חותכים את מחיר היעד של טסלה בעקבות תוצאות הרבעון האחרון

זה לא מפריע למניה דווקא לעלות היום ב-4%. המשקיעים ממתינים כעת לתוצאות רכישת טוויטר בידי מנכ"ל טסלה אלון מאסק - ובוול סטריט יש מי שמהמרים שהמניה תסגור על פחות מ-200 דולר ביום שישי
נתנאל אריאל | (3)

בעקבות הדוחות האחרונים חברת הרכבים החשמליים טסלה TESLA INC האנליסטים בוול סטריט חותכים את מחירי היעד שלהם למניה. האנליסטים בעיקר מודאגים מהביקוש.

כך למשל, אנליסט מורגן סטנלי, אדם ג'ונאס, הוריד את מחיר היעד שלו לטסלה ל-330 דולר מ-350 דולר למניה, אבל הוא עדיין שומר על המלצת קנייה למניה. בכל מקרה, גם מחיר היעד החדש נמצא עדיין 50% מעל המחיר הנוכחי של 220 דולר למניה שבה המניה נסחרת כעת. על פי האנליסט, הדולר החזק פוגע במכירות טסלה. (מכירות במטבעות אחרים כמו האירו שוות פחות בדולרים). 

בנוסף לנושא המט"ח, ג'ונאס מודאג גם מהביקוש. "רבים מהלקוחות שלנו לא מאמינים שטסלה חשופה להאטה מול הצרכנים בגלל מיקומה הייחודי של החברה בשוק החשמל והמחסור כללי באספקה", כתב ג'ונאס. אבל הוא סבור אחרת: "גודלה ההולך וגדל של טסלה כיום ובתחזיות הופך אותה לרגישה למה שיכול להיות כמה תנודות עמוקות בעוצמת  הצרכנים."

בעקבות הורדת התחזית שלו, ממוצע מחיר היעד של האנליסטים ירד ל-285 דולר מ-301 דולר, הממוצע של האנליסטים לפני פרסום הדוחות.

הפחות אופטימיים:

מנגד, אנליסט ברנשטיין, טוני סאקונאג'י (Sacconaghi), יותר פסימי. הוא נותן המלצת מכירה לטסלה ונותן לה מחיר של 150 דולר על המניה. לדבריו, הוא חושש שהביקוש לרכבי טסלה בסין הולך ופוחת, וציין גם את החלטת החברה להוריד את מחירי הרכב שלה במדינה ב-9%. 

ירידה בביקוש היא בעיה גדולה לטווח הארוך, אבל זה כנראה לא מה שמניע חלק מפעילות המסחר האחרונה באופציות הקצרות על טסלה. ביום שני, החליפו ידיים 144,858 חוזי אופציית מכר (פוט) של טסלה לתפוגה ביום שישי הקרוב, עם מחיר מימוש של 200 דולר. 

מדובר בקפיצה גדולה לאופציה שתיכנס ל'כסף' רק אם מחיר מניית טסלה ייסגר מתחת ל-200 דולר למניה ביום שישי, כלומר נפילה של 10% ביחס למחיר הנוכחי, וזאת כאשר השווקים בינתיים עולים. 

החזקת החוזים האלה נראית מסוכנת. אבל נדמה שהסוחרים מהמרים שמחיר מניית טסלה ייפול מכיוון שאלון מאסק צפוי למכור נתח גדול של מניות כדי לממן את רכישת טוויטר. למאסק יש רק ימים ספורים למכור מה שעשוי להיות 5-10 מיליארד דולר במניות טסלה. כזכור, הוא כבר מכר כ-15 מיליארד דולר במניות טסלה מאז שהציע לרכוש את טוויטר ובסך הכל גייס בינתיים 30 מיליארד דולר כדי לרכוש אותה.

אז נכון, מכירת מניות גדולה יכולה להוריד את מחירי המניות לזמן מה, אבל קשה לחזות בכמה זה יוריד אותה, בוודאי כאשר כל השוק יודע שמכירת המניות על ידי מאסק מתקרבת. יתרה מכך, מאסק יכול לגייס כסף בדרכים נוספות חוץ ממכירת המניות של טסלה. הוא יכול להשתמש בהון עצמי נוסף מצדדים שלישיים, הלוואות ועוד.

קיראו עוד ב"גלובל"

טסלה חתכה את המחירים בסין ופספסה בדוחות שפרסמה בשבוע שעבר

כאמור, השבוע טסלה חתכה במפתיע את המחיר שלה לרכב חשמלי מודל 3 בסין ל-265.9 אלף יואן (36.6 אלף דולר) לעומת 279 אלף יואן, ירידה של 6% במחיר הרכב. במודל היקר יותר, Y, היא מורידה את המחיר ל-288.9 אלף יואן, לעומת 316.9 אלף יואן קודם לכן.

בשבוע שעבר טסלה דיווחה על תוצאות הרבעון השלישי.  החברה דיווחה על הכנסות של כ-21.45 מיליארד דולר, בעוד בשוק ציפו להכנסות גבוהות מכך, של כ-22.09 מיליארד דולר. בשורה התחתונה ציפה השוק לרווח מדולל של כ-1.01 דולר למניה, בעוד שבפועל טסלה דיווחה על רווח של 1.05 דולר למניה. 

אבל אם המשקיעים קיוו שהם יפיגו את החששות שגדלו מאז שהחברה פרסמה את דוחות הרבעון השני שלושה חודשים קודם לכן - הם התאכזבו. אמנם הרווח עלה על הציפיות ברבעון השלישי, אבל המסירות, המכירות ושולי הרווח לא עמדו בתחזיות.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    משה 26/10/2022 13:13
    הגב לתגובה זו
    1 הם הורידו מחיר בסין כי במחיר החדש יש מענק של הממשלה 2 הם לא מספיקים לייצר מספיק לביקושים 3 אילון מאסק מכר אתמול מניות כבר לפי נפח המכירה 4 טסלה תגיע לשער 300 קל עד סוף השנה בהצלחה
  • 2.
    מנחם 26/10/2022 07:56
    הגב לתגובה זו
    שווה מקסימום 150 היא תרד מהר מאוד לאזור הזה
  • 1.
    מפריח 25/10/2022 22:12
    הגב לתגובה זו
    שזה וולוו עם כל היתרונות בספורט חשמלית? וגם לגבי המניה- פולסטר 5 דולר לעומת 200 וצפונה טסלה.לא ברור...
ז'אנג ג'יאנגז'ונג , למעלה משמאל (משרד המדע של סין)ז'אנג ג'יאנגז'ונג , למעלה משמאל (משרד המדע של סין)

גיבור סיני - מתפקיד בכיר באנבידיה ל-5 מיליארד דולר בשבוע

ז'אנג ג'יאנגז'ונג: המיליארדר החדש של סין הפך לגיבור לאומי - "האיש שמכיר את אנבידיה יותר טוב מכל סיני אחר", מבטיח עצמאות שבבים מלאה עד 2030  

ליאור דנקנר |

השם החם ביותר בשוק הסיני השבוע הוא ז'אנג ג'יאנגז'ונג, בן 55, מייסד ומנכ"ל מור טרדס, שהפך רשמית למיליארדר בזכות זינוק של 500% במניית החברה ביום המסחר הראשון אחרי ההנפקה.

עד לפני חמש שנים הוא היה סגן נשיא ומנהל פעילות אנבידיה NVIDIA Corp. -0.31%   בסין הגדולה. ב-2019 עזב את החברה האמריקאית, ובאוקטובר 2020 הקים את מור טרדס עם מטרה אחת ברורה: לבנות GPU סיני שיוכל להתחרות באנבידיה, גם אם הסנקציות האמריקאיות יהפכו מוחלטות. ביום שישי האחרון ההימור שלו התממש בצורה דרמטית. מור טרדס גייסה 8 מיליארד יואן בהנפקה בבורסת שנגחאי, המניה זינקה מ-114 יואן ל-600 יואן ביום אחד, ושווי החברה הגיע ל-282 מיליארד יואן (כ-40 מיליארד דולר), אם כי בהמשך התממש לכ-32 מיליארד דולר.

אנבידיה היא מזמן כבר לא כוכבת יחידה על הבמה. הקולגות שלה לא יושבים מהצד בחיבוק ידיים וכך שמענו לאחרונה על עוד ועוד השקות של שבבים שמטרגטים את ה״בטן הרכה״ של אנבידיה - תעשיית השבבים לכלי הבינה המלאכותית. כדי לעשות קצת סדר, סקרנו את כל השחקניות בתעשייה, כל אחת והמיקוד העסקי שלה והמיקום שלה בשרשרת הערך - כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?


מיליארדר בין לילה

ז'אנג, שמחזיק ישירות ובעקיפין בכ-16% מהמניות, ראה את ההון האישי שלו מטפס תוך יממה ל-5 מיליארד דולר והפך לאחד מעשירי הטכנולוגיה החדשים הבולטים בסין. ז'אנג הוא בוגר הנדסת חשמל ותואר שני מצינגחואה. לפני אנבידיה הוא ניהל את פעילות השרתים של Dell באסיה ואת HP בסין. ב-2006 הצטרף ל-NVIDIA, טיפס עד לתפקיד סגן נשיא וראש הפעילות בסין הגדולה.

בסין קוראים לו "האיש שמכיר את אנבידיה יותר טוב מכל סיני אחר". הידע הפנימי הזה, יחד עם תמיכה ממשלתית מלאה, הפך את מור טרדס מפרויקט סטארט-אפ ל"נכס לאומי" תוך חמש שנים בלבד.

אלי גליקמן נשיא ומנכל צים
צילום: איתי רפפורט, חברת החדשות הפרטית

המאבק בצים מחריף: בעלי מניות דורשים לפטר את המנכ"ל ולשנות את הדירקטוריון

הדירקטוריון דחה הצעת רכש של אלי גליקמן לפי שווי 2.4 מיליארד דולר, בעוד בעלי מניות טוענים לחוסר שקיפות ולפער מהותי בין שווי השוק למזומן בקופה לקראת אסיפת בעלי מניות מתוחה במיוחד ב־26 בדצמבר

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

אסיפת בעלי המניות של ציםZIM Integrated Shipping Services -1.05%  , שתתקיים ב־26 בדצמבר, בדרך להיות לאחד האירועים המתוחים ביותר שידעה החברה. בשבועות האחרונים מתנהל מאבק פרוקסי חריף בין ההנהלה לדירקטוריון מצד אחד וקבוצת בעלי מניות ישראלים מן הצד האחר המחזיקים יחד למעלה מ-8% ממניות מהחברה ודורשים שינוי בהרכב הדירקטוריון ולפטר או לשהות את המנכ״ל אלי גליקמן.


הקבוצה טוענת לפער מהותי בין שווי השוק לבין ערכה הכלכלי של צים, ומבקשת למנות שלושה דירקטורים חדשים מטעמה. לדבריהם, החברה אינה פועלת להצפת ערך למרות קופת מזומנים משמעותית, נכסים תפעוליים ושווי צי אוניות ומכולות שאינו משתקף בדוחות הכספיים כפי שהם מוצגים כיום. לפי הקבוצה, בקופת החברה מצויים כ־3 מיליארד דולר במזומנים, סכום גבוה משווי השוק.


מנגד, צים והדירקטוריון מנסים לייצב את המערכת לקראת האסיפה. החברה מינתה שני דירקטורים חדשים משלה ומבקשת מבעלי המניות לאשרם ברוב. בנוסף, צים הדגישה בפני המשקיעים כי מאז הנפקתה ב־2020 היא הכפילה את קיבולת המכולות וחילקה דיבידנדים בהיקף 5.4 מיליארד דולר. החברה גם אישרה כי היא בעיצומו של תהליך בחינת חלופות אסטרטגיות, תהליך הכולל, לפי גורמים בענף, פניות מצד חברות ספנות בינלאומיות ובהן הפג לויד.


חברת הייעוץ ISS נתנה רוח גבית לדירקטוריון כשפרסמה המלצה לתמוך במועמדים שהציבה החברה ולא באלו שמציעה קבוצת בעלי המניות הישראלים. לפי ISS, לא הוצגו על ידי בעלי המניות טענות משכנעות מספיק לשינוי מהותי בהרכב הדירקטוריון.



ההצעה לרכישת צים

הוויכוח סביב תהליך בחינת החלופות האסטרטגיות הוא אחד הנושאים המרכזיים במאבק. צים אישרה כי הדירקטוריון דן בהצעה שהגיש המנכ"ל אלי גליקמן לרכוש את החברה לפי שווי של כ־2.4 מיליארד דולר, או כ־20 דולר למניה. הצעה שהדירקטוריון בחר שלא לקדם בשלב זה. במקביל, נבחנות הצעות ממשקיעים אסטרטגיים נוספים בענף, ובהם גורם מוכר כמו כאמור הפג לויד. קבוצת בעלי המניות המתנגדים טוענת כי הדירקטוריון לא הציג שקיפות מספקת בנוגע להצעות שהתקבלו, ובעיקר בנוגע להצעה שהובלה, לכאורה, על ידי המנכ״ל. לטענתם, הצעה זו נעשית במחיר שאינו משקף את ערכה הכלכלי של החברה, ואף נמוך מסך המזומנים שבקופתה, עובדה שלדבריהם יוצרת ניגוד עניינים מהותי שיש לנהל בזהירות יתרה.