האנליסטים חותכים את מחיר היעד של טסלה בעקבות תוצאות הרבעון האחרון
בעקבות הדוחות האחרונים חברת הרכבים החשמליים טסלה TESLA INC האנליסטים בוול סטריט חותכים את מחירי היעד שלהם למניה. האנליסטים בעיקר מודאגים מהביקוש.
כך למשל, אנליסט מורגן סטנלי, אדם ג'ונאס, הוריד את מחיר היעד שלו לטסלה ל-330 דולר מ-350 דולר למניה, אבל הוא עדיין שומר על המלצת קנייה למניה. בכל מקרה, גם מחיר היעד החדש נמצא עדיין 50% מעל המחיר הנוכחי של 220 דולר למניה שבה המניה נסחרת כעת. על פי האנליסט, הדולר החזק פוגע במכירות טסלה. (מכירות במטבעות אחרים כמו האירו שוות פחות בדולרים).
בנוסף לנושא המט"ח, ג'ונאס מודאג גם מהביקוש. "רבים מהלקוחות שלנו לא מאמינים שטסלה חשופה להאטה מול הצרכנים בגלל מיקומה הייחודי של החברה בשוק החשמל והמחסור כללי באספקה", כתב ג'ונאס. אבל הוא סבור אחרת: "גודלה ההולך וגדל של טסלה כיום ובתחזיות הופך אותה לרגישה למה שיכול להיות כמה תנודות עמוקות בעוצמת הצרכנים."
בעקבות הורדת התחזית שלו, ממוצע מחיר היעד של האנליסטים ירד ל-285 דולר מ-301 דולר, הממוצע של האנליסטים לפני פרסום הדוחות.
הפחות אופטימיים:
מנגד, אנליסט ברנשטיין, טוני סאקונאג'י (Sacconaghi), יותר פסימי. הוא נותן המלצת מכירה לטסלה ונותן לה מחיר של 150 דולר על המניה. לדבריו, הוא חושש שהביקוש לרכבי טסלה בסין הולך ופוחת, וציין גם את החלטת החברה להוריד את מחירי הרכב שלה במדינה ב-9%.
ירידה בביקוש היא בעיה גדולה לטווח הארוך, אבל זה כנראה לא מה שמניע חלק מפעילות המסחר האחרונה באופציות הקצרות על טסלה. ביום שני, החליפו ידיים 144,858 חוזי אופציית מכר (פוט) של טסלה לתפוגה ביום שישי הקרוב, עם מחיר מימוש של 200 דולר.
- אילון מאסק לא עוצר: xAI מתקרבת לגיוס ענק וטסלה מקבלת אור ירוק לרובוטקסי
- אילון מאסק חוזר לבית הלבן: סוף הנתק עם טראמפ?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר בקפיצה גדולה לאופציה שתיכנס ל'כסף' רק אם מחיר מניית טסלה ייסגר מתחת ל-200 דולר למניה ביום שישי, כלומר נפילה של 10% ביחס למחיר הנוכחי, וזאת כאשר השווקים בינתיים עולים.
החזקת החוזים האלה נראית מסוכנת. אבל נדמה שהסוחרים מהמרים שמחיר מניית טסלה ייפול מכיוון שאלון מאסק צפוי למכור נתח גדול של מניות כדי לממן את רכישת טוויטר. למאסק יש רק ימים ספורים למכור מה שעשוי להיות 5-10 מיליארד דולר במניות טסלה. כזכור, הוא כבר מכר כ-15 מיליארד דולר במניות טסלה מאז שהציע לרכוש את טוויטר ובסך הכל גייס בינתיים 30 מיליארד דולר כדי לרכוש אותה.
אז נכון, מכירת מניות גדולה יכולה להוריד את מחירי המניות לזמן מה, אבל קשה לחזות בכמה זה יוריד אותה, בוודאי כאשר כל השוק יודע שמכירת המניות על ידי מאסק מתקרבת. יתרה מכך, מאסק יכול לגייס כסף בדרכים נוספות חוץ ממכירת המניות של טסלה. הוא יכול להשתמש בהון עצמי נוסף מצדדים שלישיים, הלוואות ועוד.
- מאסק חושף: טסלה מרחיבה את פיתוח שבבי ה-AI שלה
- איך מעריכים נכסים והאם נפילת הביטקוין מייצרת הזדמנות קניה?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין...
טסלה חתכה את המחירים בסין ופספסה בדוחות שפרסמה בשבוע שעבר
כאמור, השבוע טסלה חתכה במפתיע את המחיר שלה לרכב חשמלי מודל 3 בסין ל-265.9 אלף יואן (36.6 אלף דולר) לעומת 279 אלף יואן, ירידה של 6% במחיר הרכב. במודל היקר יותר, Y, היא מורידה את המחיר ל-288.9 אלף יואן, לעומת 316.9 אלף יואן קודם לכן.
בשבוע שעבר טסלה דיווחה על תוצאות הרבעון השלישי. החברה דיווחה על הכנסות של כ-21.45 מיליארד דולר, בעוד בשוק ציפו להכנסות גבוהות מכך, של כ-22.09 מיליארד דולר. בשורה התחתונה ציפה השוק לרווח מדולל של כ-1.01 דולר למניה, בעוד שבפועל טסלה דיווחה על רווח של 1.05 דולר למניה.
אבל אם המשקיעים קיוו שהם יפיגו את החששות שגדלו מאז שהחברה פרסמה את דוחות הרבעון השני שלושה חודשים קודם לכן - הם התאכזבו. אמנם הרווח עלה על הציפיות ברבעון השלישי, אבל המסירות, המכירות ושולי הרווח לא עמדו בתחזיות.
- 3.משה 26/10/2022 13:13הגב לתגובה זו1 הם הורידו מחיר בסין כי במחיר החדש יש מענק של הממשלה 2 הם לא מספיקים לייצר מספיק לביקושים 3 אילון מאסק מכר אתמול מניות כבר לפי נפח המכירה 4 טסלה תגיע לשער 300 קל עד סוף השנה בהצלחה
- 2.מנחם 26/10/2022 07:56הגב לתגובה זושווה מקסימום 150 היא תרד מהר מאוד לאזור הזה
- 1.מפריח 25/10/2022 22:12הגב לתגובה זושזה וולוו עם כל היתרונות בספורט חשמלית? וגם לגבי המניה- פולסטר 5 דולר לעומת 200 וצפונה טסלה.לא ברור...

עובדי Wix הפסידו 400 מיליון דולר; כל עובד איבד 110 אלף דולר
כשהנהלת החברה, אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש, מימשו בעשרות מיליוני דולרים - הם ידעו מה שהם עושים; רוב העובדים "אכלו אותה"
מניית וויקס Wix Wix.com -3.98% התחילה את השנה במחיר של 215 דולר, שווי של 12 מיליארד דולר ועם תקוות גדולות אחרי שזינקה ב-90% בשנה. הנהלת החברה ביטלה את חששות המשקיעים מתחרות מחברות שיאמצו AI כדי להתחרות ביכולת בניית האתרים של וויקס, וטענה שמדובר בפלטפורמה שלא ניתנת להחלפה. האנליסטים החמיאו והמגמה נראתה חיובית. בפועל, זו היתה אחת השנים הגרועות של החברה (בינתיים) כשהמניה נופלת ב-55% מהמחיר בתחילת השנה ל-95 דולר. השווי ירד ל-5.3 מיליארד דולר.
הנהלה אולי יהירה, אולי מנותקת שלא הבינה את גודל האירוע, ואולי ניסתה להחביא את הבעיה. אנליסטים הלכו שבי אחריה. התעוררות מאוחרת ורכישת סטארטאפ בן כמה חודשים עם 2-3 עובדים במחיר של 80 מיליון דולר סימנה מפנה. רכישת סטארט אפ של AI שיכול לפתוח את הדרך לחברה שתקועה במירוץ ה-AI הוא סימן לכישלון בדרך עד כה. תחליטו - אתמול הייתם בטוחים בכיוון ופתאום אתם בהיסטריה? ובכל זאת, השוק אהב את הרכישה. למרות שזו היתה, בין השורות, הודאה ברורה בטעות ובהתעוררות מאוחרת. עברו כמה חודשים והובן באופן ברור - החברה לא צומחת, הרכישה מוסיפה לה צמיחה חיצונית, אבל הפעילות המסורתית בבעיה. הסיפור האמיתי נחשף.
כל חברות התוכנה נמצאות בבעיה - יש פוטנציאל תחרות ענק מצד ה-AI. פיתוחי תוכנה שלקח שנים להרים אותם, יכולים להיות מוכנים היום בימים ושבועות. נכון, חברה זה לא רק מוצר התוכנה, זה הרבה מסביב - תפעול, שיווק, לקוחות, אבל המוצר זה העיקר. האלטרנטיבות AI יכולות להוביל להחלפה של מוצרי וויקס ויכולות להביא לתחרות על המחיר. בכל מצב זה הפסד לוויקס, והשוק הפנים שיש בעיה קשה בדוחות האחרונים לפני כשבוע - וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?

- וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?
- וויקס צונחת 16% למרות תוצאות טובות - הסיבה היא בתחזית ובאיום מ-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנהלים - אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש מכרו מניות בכמויות גדולות בכל השנה האחרונה. עשו בשכל. אבל תראו מה קרה לעובדים - אלו החזיקו במניות חסומות (RSUs) שניתנות כחלק מהשכר השוטף והם הפסידו סדר גודל של 400 מיליון דולר. בתחילת השנה הם החזיקו 3.34 מיליון מניות כשכל מניה היתה שווה כאמור 215 דולר. מדובר על ערך של 718 מיליון דולר. כעת זה שווה 318 מיליון דולר.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)מאסק חושף: טסלה מרחיבה את פיתוח שבבי ה-AI שלה
חברת הרכבים החשמליים מעבירה יותר מפיתוח השבבים לתוך החברה, מגדילה את קצב התכנון ומבססת שיתופי פעולה ייעודיים לייצור, במטרה להפחית תלות בספקים חיצוניים ולתמוך בפרויקטי הנהיגה האוטונומית והרובוטיקה שלה
טסלה Tesla -1.05% מתחילה לחשוף חלק מפעילות הפיתוח הפנימית שלה בתחום שבבי הבינה המלאכותית. אילון מאסק ציין לאחרונה כי החברה מפעילה צוות שעוסק בתכנון שבבים כבר תקופה ממושכת, וכי השבבים שתוכננו בתוך החברה שולבו ברכבים ובמרכזי הנתונים שלה בהיקף של מיליוני יחידות.
המידע שמאסק פרסם מצביע על מהלך ארוך טווח שמטרתו צמצום תלות בספקי חומרה חיצוניים, בעיקר בתחומי הנהיגה האוטונומית והרובוטיקה. לפי מאסק, הדור הנוכחי המותקן ברכבים הוא AI4, פיתוח שבב AI5 נמצא בשלב סיום, והחלה עבודה ראשונית על AI6. הוסיף שהחברה שואפת להציג שבב חדש מדי שנה. כדי לקדם את הפעילות הזו, טסלה פתחה מסלול גיוס למהנדסי סיליקון. החברה מחפשת מועמדים בעלי ניסיון מוכח בתכנון שבבים ובשילוב כלים מבוססי AI בתהליכי הפיתוח. מדובר בתחום שהופך לרלוונטי עבור חברות המפתחות מערכות חישוב ייעודיות.
במקביל, טסלה ממשיכה להישען על יכולות ייצור של חברות שבבים גדולות. סמסונג הודיעה בקיץ כי חתמה עם טסלה על הסכם הכולל ייצור שבבי AI בהיקף של 16.5 מיליארד דולר, לצד הקמת מתקן ייעודי בטקסס. החוזה אמור לספק לטסלה קיבולת ייצור מתאימה לקצבי העבודה שהיא מתכננת.
מאסק חיבר בין פיתוח השבבים החדשים לבין השאיפה להרחבת הפרויקטים הרובוטיים של החברה, ובראשם רובוט "אופטימוס". לפי טסלה, אותה תשתית חומרה תשמש גם למערכות רכב וגם למערכות רובוטיות, מה שמחייב תכנון שמותאם לטווח שימושים רחב. המהלכים של טסלה מתרחשים בתקופה שבה חברות רכב וטכנולוגיה מנסות לבנות שבבים מותאמים לדרישות החישוב הייחודיות שלהן. הביקוש לגישה ישירה לפיתוח חומרה גובר, בין היתר בשל עומסים על שרשרות אספקה ועלויות גבוהות של רכיבי צד־שלישי.
- אילון מאסק לא עוצר: xAI מתקרבת לגיוס ענק וטסלה מקבלת אור ירוק לרובוטקסי
- אילון מאסק חוזר לבית הלבן: סוף הנתק עם טראמפ?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העיסוק הגובר של טסלה בתכנון שבבים אינו מבטל את השימוש במודלים חיצוניים, אך הוא מאפשר לה לבחון חלופות שמעניקות שליטה טובה יותר על תצורת החומרה ומחזורי העדכון שלה. בטווח הארוך, החברה תוכל להעריך אם פיתוח פנימי תורם ליציבות המוצרים ולעלויות הייצור.
