עמדת הטענה טסלה
צילום: Pixbay

האנליסטים חותכים את מחיר היעד של טסלה בעקבות תוצאות הרבעון האחרון

זה לא מפריע למניה דווקא לעלות היום ב-4%. המשקיעים ממתינים כעת לתוצאות רכישת טוויטר בידי מנכ"ל טסלה אלון מאסק - ובוול סטריט יש מי שמהמרים שהמניה תסגור על פחות מ-200 דולר ביום שישי
נתנאל אריאל | (3)

בעקבות הדוחות האחרונים חברת הרכבים החשמליים טסלה TESLA INC האנליסטים בוול סטריט חותכים את מחירי היעד שלהם למניה. האנליסטים בעיקר מודאגים מהביקוש.

כך למשל, אנליסט מורגן סטנלי, אדם ג'ונאס, הוריד את מחיר היעד שלו לטסלה ל-330 דולר מ-350 דולר למניה, אבל הוא עדיין שומר על המלצת קנייה למניה. בכל מקרה, גם מחיר היעד החדש נמצא עדיין 50% מעל המחיר הנוכחי של 220 דולר למניה שבה המניה נסחרת כעת. על פי האנליסט, הדולר החזק פוגע במכירות טסלה. (מכירות במטבעות אחרים כמו האירו שוות פחות בדולרים). 

בנוסף לנושא המט"ח, ג'ונאס מודאג גם מהביקוש. "רבים מהלקוחות שלנו לא מאמינים שטסלה חשופה להאטה מול הצרכנים בגלל מיקומה הייחודי של החברה בשוק החשמל והמחסור כללי באספקה", כתב ג'ונאס. אבל הוא סבור אחרת: "גודלה ההולך וגדל של טסלה כיום ובתחזיות הופך אותה לרגישה למה שיכול להיות כמה תנודות עמוקות בעוצמת  הצרכנים."

בעקבות הורדת התחזית שלו, ממוצע מחיר היעד של האנליסטים ירד ל-285 דולר מ-301 דולר, הממוצע של האנליסטים לפני פרסום הדוחות.

הפחות אופטימיים:

מנגד, אנליסט ברנשטיין, טוני סאקונאג'י (Sacconaghi), יותר פסימי. הוא נותן המלצת מכירה לטסלה ונותן לה מחיר של 150 דולר על המניה. לדבריו, הוא חושש שהביקוש לרכבי טסלה בסין הולך ופוחת, וציין גם את החלטת החברה להוריד את מחירי הרכב שלה במדינה ב-9%. 

ירידה בביקוש היא בעיה גדולה לטווח הארוך, אבל זה כנראה לא מה שמניע חלק מפעילות המסחר האחרונה באופציות הקצרות על טסלה. ביום שני, החליפו ידיים 144,858 חוזי אופציית מכר (פוט) של טסלה לתפוגה ביום שישי הקרוב, עם מחיר מימוש של 200 דולר. 

מדובר בקפיצה גדולה לאופציה שתיכנס ל'כסף' רק אם מחיר מניית טסלה ייסגר מתחת ל-200 דולר למניה ביום שישי, כלומר נפילה של 10% ביחס למחיר הנוכחי, וזאת כאשר השווקים בינתיים עולים. 

החזקת החוזים האלה נראית מסוכנת. אבל נדמה שהסוחרים מהמרים שמחיר מניית טסלה ייפול מכיוון שאלון מאסק צפוי למכור נתח גדול של מניות כדי לממן את רכישת טוויטר. למאסק יש רק ימים ספורים למכור מה שעשוי להיות 5-10 מיליארד דולר במניות טסלה. כזכור, הוא כבר מכר כ-15 מיליארד דולר במניות טסלה מאז שהציע לרכוש את טוויטר ובסך הכל גייס בינתיים 30 מיליארד דולר כדי לרכוש אותה.

אז נכון, מכירת מניות גדולה יכולה להוריד את מחירי המניות לזמן מה, אבל קשה לחזות בכמה זה יוריד אותה, בוודאי כאשר כל השוק יודע שמכירת המניות על ידי מאסק מתקרבת. יתרה מכך, מאסק יכול לגייס כסף בדרכים נוספות חוץ ממכירת המניות של טסלה. הוא יכול להשתמש בהון עצמי נוסף מצדדים שלישיים, הלוואות ועוד.

קיראו עוד ב"גלובל"

טסלה חתכה את המחירים בסין ופספסה בדוחות שפרסמה בשבוע שעבר

כאמור, השבוע טסלה חתכה במפתיע את המחיר שלה לרכב חשמלי מודל 3 בסין ל-265.9 אלף יואן (36.6 אלף דולר) לעומת 279 אלף יואן, ירידה של 6% במחיר הרכב. במודל היקר יותר, Y, היא מורידה את המחיר ל-288.9 אלף יואן, לעומת 316.9 אלף יואן קודם לכן.

בשבוע שעבר טסלה דיווחה על תוצאות הרבעון השלישי.  החברה דיווחה על הכנסות של כ-21.45 מיליארד דולר, בעוד בשוק ציפו להכנסות גבוהות מכך, של כ-22.09 מיליארד דולר. בשורה התחתונה ציפה השוק לרווח מדולל של כ-1.01 דולר למניה, בעוד שבפועל טסלה דיווחה על רווח של 1.05 דולר למניה. 

אבל אם המשקיעים קיוו שהם יפיגו את החששות שגדלו מאז שהחברה פרסמה את דוחות הרבעון השני שלושה חודשים קודם לכן - הם התאכזבו. אמנם הרווח עלה על הציפיות ברבעון השלישי, אבל המסירות, המכירות ושולי הרווח לא עמדו בתחזיות.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    משה 26/10/2022 13:13
    הגב לתגובה זו
    1 הם הורידו מחיר בסין כי במחיר החדש יש מענק של הממשלה 2 הם לא מספיקים לייצר מספיק לביקושים 3 אילון מאסק מכר אתמול מניות כבר לפי נפח המכירה 4 טסלה תגיע לשער 300 קל עד סוף השנה בהצלחה
  • 2.
    מנחם 26/10/2022 07:56
    הגב לתגובה זו
    שווה מקסימום 150 היא תרד מהר מאוד לאזור הזה
  • 1.
    מפריח 25/10/2022 22:12
    הגב לתגובה זו
    שזה וולוו עם כל היתרונות בספורט חשמלית? וגם לגבי המניה- פולסטר 5 דולר לעומת 200 וצפונה טסלה.לא ברור...
אנבידיהאנבידיה

"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות

המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית

ליאור דנקנר |

מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. -0.54%   נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.

הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.

בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.

הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות

בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

מיקרוסופט. קרדיט: רשתות חברתיותמיקרוסופט. קרדיט: רשתות חברתיות

מיקרוסופט הורידה יעדי מכירות ל-AI - המניה מאבדת 2%

דיווח חדש חושף כי החברה עדכנה כלפי מטה את יעדי המכירות למוצרי בינה מלאכותית לאחר שרוב צוותי המכירות לא עמדו ביעדים; הנתונים מצביעים על פער בין ההתלהבות מהטכנולוגיה לבין האימוץ בפועל בשוק הארגוני

אדיר בן עמי |

מניית ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט Microsoft Corp -1.58%  מאבדת 2% בעקבות דיווח של אתר The Information, שלפיו החברה צמצמה את היעדים שהציבה למכירות מוצרי הבינה המלאכותית לשוק העסקי. לפי הפרסום, שינויים ביעדי המכירות נעשו בכמה יחידות בחברה, בעיקר בתחום הענן. גורמים המצוטטים בדיווח טוענים כי חלק גדול מצוותי המכירות לא הצליחו לעמוד ביעדים שנקבעו לשנה הפיסקלית שהסתיימה ביוני, ולכן ההנהלה התאימה את המספרים כלפי מטה.


מיקרוסופט משקיעה בשנה האחרונה מאמצים משמעותיים בהחדרת שירותי AI חדשים, ובראשם Copilot כחלק מחבילת Microsoft 365. למרות זאת, החברה נמנעה מלפרסם נתוני מכירות מפורטים שמאפשרים להעריך את קצב האימוץ בפועל.


ההתלהבות לא מתורגמת לרכישות

הדיווח מצטרף לשורה של סימנים לכך שההתלהבות המוקדמת מהטכנולוגיות החדשות אינה מתורגמת באופן מלא לרכישות רחבות בשוק הארגוני. חלק מהלקוחות, כך נראה, ממשיכים להתנסות בכלים אך דוחים החלטות השקעה ארוכות טווח. נתונים עדכניים של הלשכה לסטטיסטיקה בארה״ב מצביעים על עלייה הדרגתית בשימוש בבינה מלאכותית מ־3.7% מהעסקים לפני שנתיים לכ־10% בספטמבר האחרון. עם זאת, בקרב החברות הגדולות דוּוח על ירידה בשימוש במהלך חודשי הקיץ, כאשר חלק מהן עצרו פיילוטים ולא המשיכו לפריסה רחבה.


אחת הסיבות המרכזיות שהוזכרו על ידי עסקים היא הקושי להעריך את התועלת הכלכלית של הכלים החדשים. רבים מהפתרונות עדיין אינם מספקים חיסכון ברור, וחלקם ממשיכים לייצר טעויות שעלולות לגרום נזק תפעולי. ברקע לכך עומדות הוצאות העתק של ענקיות הטכנולוגיה על תשתיות AI. מיקרוסופט, לצד אמזון, גוגל ומטא, מנהלות מרוץ השקעות במרכזי נתונים ובשבבים ייעודיים, מתוך הנחה שהביקוש יגדל בהמשך. אולם בשוק גובר הדיון בשאלה האם ההשקעות הללו מקדימות את הביקוש בפועל.


כך למשל, יחידה אחת במערך המכירות של Azure דרשה מהנציגים להגדיל את היקפי השימוש של לקוחות במוצר בשם Foundry ב־50% בשנה החולפת. לפי הדיווח, פחות מ־20% מהם הצליחו לעמוד ביעד, ובעקבות זאת צומצם היעד לשנה הנוכחית לכ־25%. ההתאמות שביצעה מיקרוסופט מעידות על פער בין ההצהרות הפומביות של ענקיות הטכנולוגיה לבין המציאות בשטח. ייתכן שהשוק בשלב מוקדם מדי, או שהלקוחות מבקשים יותר הוכחות ליעילות לפני שהם מתחייבים לשדרוגים עתירי עלות.