ניאו
צילום: Qilai Shen/Bloomberg/ Getty Images
לקראת הדוחות

״אחותה״ הקטנה של טסלה תדווח; המשקיעים יצפו לתחזית קדימה

ניאו ירדה מהשיא ב-73% והרבה משקיעים ממשיכים להאמין בחברה, כל דו״ח מלווה בווליום גדול של קונים ומוכרים וברביעי לפני המסחר היא שוב תרכז את משקיעי ה-EV, ההכנסות צפויות לגדול ב-9%
עומר רוסו | (2)

ניאו NIO INC , חברת הרכבים החשמליים שפרצה לתודעת המשקיעים בשנת 2020 כחלק מעידן הריבית האפסית והכסף הזול, תפרסם את תוצאותייה הכספיים לרבעון השני של השנה. החברה צפויה לרשום הפסד למניה של 20 סנט, על הכנסות של 1.4 מיליארד דולר, המשקפים צמיחה של 8.5% מהרבעון המקביל אשתקד.

צמיחה קצת מאכזבת לחברת צמיחה כמו ניאו, אך כן צריך להתייחס לשנה הקשוחה שעברה החברה, הכוללת סגרים חוזרים ונשנים, מצב כלכלי חלש בסין ובעיות שרשרת אספקה טורדניות. כך שהיותה צומחת כמעט באופן דו ספרתי, המשקיעים יוכחו להתנחם בכך.

חברת ניאו הפתיעה ומסרה רכבים בצמיחה מרשימה בחודש אוגוסט - 10,667 רכבים, בצמיחה של 81% מהחודש המקביל בשנת 2021. מחודש לחודש החברה הציגה צמיחה של 6%. מתחילת השנה (8 חודשים) מסרה החברה 71.5 אלף רכבים, המשקפים - גידול של 28% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2021. מהקמתה, מסרה החברה 238.6 אלף רכבים. מתוך המכירות, 7.5 אלף רכבים היו דגם ה-SUV, ו-3.1 אלף היו רכב הסדאן. 398 היו מסירות הדגם החדש ES7s.

אקספנג, אחותה של ניאו פרסמה בשבוע שעבר דוחות כספיים מאכזבים שהפילו את המניה ב-10%. היא דיווחה על הכנסות של 1.1 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה, המשקפים צמיחה של 97% מהרבעון המקביל, מעל צפי האנליסטים שצפו 1 מיליארד דולר. ושולי הרווח לרכבים - עמדו באקספנג על 9.1%.

עוד בנוסף לדוחות, המשקיעים יצפו לראות את התחזית קדימה של החברה, כולל הכנסות צפויות ושולי רווח. כמובן, גם המשך ההתפתחות שלה וחדירה של הרכבים המובילים למדינות שונות באירופה. החברה ממשיכה לבנות מפעלים לייצור הרכבים באירופה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לרון 06/09/2022 10:12
    הגב לתגובה זו
    דרך אפליקציות,"חרדת טווח",בלימה והאצה בדוושה אחת,ועוד ,חשמליות זה לא רק קניית ומכירת מניות, ה ה פ ע לה....של המכונית לא פשוטה.
  • 1.
    לרון 06/09/2022 09:49
    הגב לתגובה זו
    שלא מתייחסים לבעיה האמיתית,הטענת החשמליות,ככל שתעלה התדירות ההטענה תרד במהירותה וקשה יהיה בכלל לטעון כשלא יהיו מקורות תשתיתיים
אינטל 18A (X)אינטל 18A (X)

אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור

מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינטל אנבידיה

מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה. 

הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי  להשתפר דרמטית בשנה הקרובה. 

מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?

הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.

עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה. 

תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.


אילון מאסק; קרדיט: רשתות חברתיותאילון מאסק; קרדיט: רשתות חברתיות

אילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון

זינוק חד בשווי SpaceX, התאוששות מניית טסלה והערכות שווי אגרסיביות לחברות הפרטיות מציבים את אילון מאסק בעמדת זינוק להפוך לטריליונר הראשון, ומרחיבים את השפעתו הכלכלית והטכנולוגית בקנה מידה חסר תקדים

אדיר בן עמי |

אילון מאסק מסיים את 2025 כאחד מפרקי צבירת ההון החריגים ביותר שנרשמו בעת המודרנית. לא מדובר בהערכה ערכית של פעולותיו, דעותיו או עסקיו, אלא בתוצאה חשבונאית של עליות שווי חדות במספר חברות שבהן הוא מחזיק, ציבוריות ופרטיות כאחד.לפי הערכות שונות בוול סטריט, הונו של מאסק חצה בשלהי השנה את רף ה־600 מיליארד דולר, ובתרחישים אופטימיים אף מתקרב ל־750 מיליארד דולר. הפער בין ההערכות נובע בעיקר משאלת השווי של החברות הפרטיות שבשליטתו, ובראשן SpaceX ו־xAI.


גורם מרכזי בתמונה הוא חבילת האופציות שטסלה העניקה למאסק ב־2018. החבילה נפסלה פעמיים ב־2024 על ידי שופטת בדלאוור, אך בהמשך בוטלה הפסילה על ידי בית המשפט העליון של המדינה. עצם הכללת האופציות משנה משמעותית את תמונת ההון השנתית שלו. עם זאת, גם ללא האופציות, מאסק הוסיף בשנה החולפת הון בהיקף שמוערך בכ־250 מיליארד דולר. מדובר בסכום שמקביל כמעט לשוויו הכולל של האדם השני בעושרו בעולם, מייסד גוגל לארי פייג’.


המיקוד עובר לחלל

מניית טסלה עלתה בכ־20% מתחילת השנה, והוסיפה למאסק עשרות מיליארדי דולרים. עם זאת, תרומת טסלה לעלייה הכוללת בהונו הייתה משנית יחסית. הסיבה העיקרית לעלייה בשווי הייתה דווקא SpaceX. חברת החלל הפרטית, שבה מחזיק מאסק כ־40%, רשמה קפיצה חדה בשוויה המוערך, מכ־350 מיליארד דולר לכ־800 מיליארד דולר בתוך זמן קצר. העלייה מיוחסת בין היתר לצמיחה של שירות האינטרנט הלווייני Starlink ולציפיות עתידיות לפעילות בתחום מרכזי הנתונים מבוססי חלל.


בתחילת 2025 התמונה נראתה שונה. יחסיו של מאסק עם הנשיא דונלד טראמפ התערערו, מכירות טסלה נחלשו, והשוק האמריקאי נכנס לתקופה של תנודתיות חריפה בעקבות מדיניות המכסים החדשה. באפריל הוערך הונו של מאסק בכ־300 מיליארד דולר בלבד, ללא האופציות שבמחלוקת. המצב התהפך בהמשך השנה. השווקים התאוששו, טסלה התייצבה, ושווי SpaceX המשיך לטפס. במקביל, אישרו בעלי המניות של טסלה בנובמבר חבילת תגמול חדשה למאסק, הכוללת כ־425 מיליון מניות נוספות.


עם זאת, מניות אלה טרם הוענקו בפועל. מימושן מותנה בהגעה לשווי שוק של כ־8.5 טריליון דולר לטסלה, יעד שאפתני במיוחד, אשר אם יושג יוסיף למאסק הון בהיקף של כטריליון דולר.