לקראת הדוחות

״אחותה״ הקטנה של טסלה תדווח; המשקיעים יצפו לתחזית קדימה

ניאו ירדה מהשיא ב-73% והרבה משקיעים ממשיכים להאמין בחברה, כל דו״ח מלווה בווליום גדול של קונים ומוכרים וברביעי לפני המסחר היא שוב תרכז את משקיעי ה-EV, ההכנסות צפויות לגדול ב-9%
עומר רוסו | (2)

ניאו NIO INC , חברת הרכבים החשמליים שפרצה לתודעת המשקיעים בשנת 2020 כחלק מעידן הריבית האפסית והכסף הזול, תפרסם את תוצאותייה הכספיים לרבעון השני של השנה. החברה צפויה לרשום הפסד למניה של 20 סנט, על הכנסות של 1.4 מיליארד דולר, המשקפים צמיחה של 8.5% מהרבעון המקביל אשתקד.

צמיחה קצת מאכזבת לחברת צמיחה כמו ניאו, אך כן צריך להתייחס לשנה הקשוחה שעברה החברה, הכוללת סגרים חוזרים ונשנים, מצב כלכלי חלש בסין ובעיות שרשרת אספקה טורדניות. כך שהיותה צומחת כמעט באופן דו ספרתי, המשקיעים יוכחו להתנחם בכך.

חברת ניאו הפתיעה ומסרה רכבים בצמיחה מרשימה בחודש אוגוסט - 10,667 רכבים, בצמיחה של 81% מהחודש המקביל בשנת 2021. מחודש לחודש החברה הציגה צמיחה של 6%. מתחילת השנה (8 חודשים) מסרה החברה 71.5 אלף רכבים, המשקפים - גידול של 28% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2021. מהקמתה, מסרה החברה 238.6 אלף רכבים. מתוך המכירות, 7.5 אלף רכבים היו דגם ה-SUV, ו-3.1 אלף היו רכב הסדאן. 398 היו מסירות הדגם החדש ES7s.

אקספנג, אחותה של ניאו פרסמה בשבוע שעבר דוחות כספיים מאכזבים שהפילו את המניה ב-10%. היא דיווחה על הכנסות של 1.1 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה, המשקפים צמיחה של 97% מהרבעון המקביל, מעל צפי האנליסטים שצפו 1 מיליארד דולר. ושולי הרווח לרכבים - עמדו באקספנג על 9.1%.

עוד בנוסף לדוחות, המשקיעים יצפו לראות את התחזית קדימה של החברה, כולל הכנסות צפויות ושולי רווח. כמובן, גם המשך ההתפתחות שלה וחדירה של הרכבים המובילים למדינות שונות באירופה. החברה ממשיכה לבנות מפעלים לייצור הרכבים באירופה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לרון 06/09/2022 10:12
    הגב לתגובה זו
    דרך אפליקציות,"חרדת טווח",בלימה והאצה בדוושה אחת,ועוד ,חשמליות זה לא רק קניית ומכירת מניות, ה ה פ ע לה....של המכונית לא פשוטה.
  • 1.
    לרון 06/09/2022 09:49
    הגב לתגובה זו
    שלא מתייחסים לבעיה האמיתית,הטענת החשמליות,ככל שתעלה התדירות ההטענה תרד במהירותה וקשה יהיה בכלל לטעון כשלא יהיו מקורות תשתיתיים
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.