צים מפספסת את התחזיות ונופלת ב-6%; האם גליקמן עדיין חושב שהתוצאות בזכותו?
חברת הספנות צים של עידן עופר ובהנהלת אלי גליקמן מפספסת את התחזיות ונופלת במסחר המוקדם ב-6%. החברה מדווחת על הכנסות של 3.43 מיליארד דולר, מתחת לצפי ל-3.63 מיליארד דולר. בשורה התחתונה החברה מדווחת על רווח למניה של 11.07 דולר, הרבה מתחת צפי האנליסטים ל-12.84 דולר למניה (רווח נקי של 1.34 מיליארד דולר ברבעון). צריך לומר - רווח כה גדול זה רווח מצוין לכל הדעות, אבל חברות נמדדות בהתאם לתחזיות האנליסטים. זה לא עומד בפני עצמו. ובנקודה הזו - צים פספסה והמשקיעים מענישים אותה.
צים היא סיפור מוזר ומיוחד בו זמנית. זו חברה שהמדינה מכרה אותה ב-90 מיליון דולר למשפחת עופר ואז טענו שמדובר בנזיד עדשים, רק שמאז החברה הגיעה לפשיטת רגל פעמיים. ואז בזכות קורונה, משבר בשרשרת אספקה ועוד, החברה התחילה להרוויח יותר מאשר בהייטק, יותר מאשר כל חברה ישראלית אי פעם. ואז הגיע מר אלי גליקמן ואמר במילים אחרות - זה הניהול. אבל בואו נגיד את האמת - זה כנראה בעיקר לא הניהול, זה המזל.
באופן די מפתיע אגב, צים לא צפתה את הירידה במחירי התובלה בחודשים האחרונים. - למרות שהכתובת הייתה על הקיר, וזה היה ברור לכולם, כולל לציבור המשקיעים שהוריד את מניית צים ב-30% מהשיא (חלק מהירידה במניה זה גם בגלל חלוקת הדיבידנד העצום שביצעה ולכן ניטרלנו אותה מהחישוב). בשני ראיונות קודמים שקיימנו עם החברה לאחר הדוחות הקודמים, ואלה שלפניהם (למשל, כאן וכאן), אמרו בצים שהם לא רואים ירידה במחירי התובלה באופק. אבל איך זה ייתכן? איך יכול להיות שהחברה לא צפתה את מה שכבר היה ברור לכולם?
ומה לגבי התחזיות? מתחת לצפי האנליסטים
גם התחזיות השנתיות של החברה לא טובות ונמצאות מתחת לתחזיות האנליסטים. החברה משאירה את התחזית לשנה כולה על כנה - צפי ל-EBITDA מתואם בטווח של 7.8-8.2 מיליארד דולר, כלומר אמצע טווח של 8 מיליארד - מתחת קונצנזוס האנליסטים ל-8.375 מיליארד דולר, ו-EBIT מתואם בטווח של 6.3-6.7 מיליארד דולר, כלומר אמצע טווח של 6.5 מיליארד - גם כן מתחת הצפי ל-6.83 מיליארד).
- צים: "האנליסטים מעריכים שנה פחות טובה ב-2026, אבל אי אפשר לדעת"
- צים: צניחה בהכנסות וברווח - צופה שהרבעון הבא יהיה מאתגר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אז נכון אמנם שעדיין מדובר בתוצאות שיא עבור החברה, אבל עדיין - מתחת לצפי. צים נסחרת כעת לפי שווי של 6 מיליארד דולר, עדיין כמובן הרבה המחיר בהנפקה שעמד על 1.5 מיליארד, אבל הרבה מתחת ל-10 מיליארד דולר, שווי אליו הגיעה החברה רק לפני מספר חודשים.
מנכ"ל החברה אלי גליקמן אומר בעקבות הדוחות: "אנחנו מרגישים בשבועות האחרונים ירידה במחירי התובלה".
החברה ממתיקה את הגלולה המרה - מגדילה את תשלום הדיבידנד הרבעוני ל-30% מהרווח הנקי והכריזה על חלוקת דיבידנד לרבעון השני של שנת 2022 בסך של כ-571 מיליון דולר, 4.75 דולר למניה.
דגשים עיקריים לרבעון השני של שנת 2022
ה-EBITDA המתואם ברבעון השני הסתכם ב-2.10 מיליארד דולר, עלייה של 57% מהתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי (EBIT) ברבעון השני הסתכם ב-1.76 מיליארד דולר, עלייה של 52% מהתקופה המקבילה אשתקד.
- גוגל מאיימת על OpenAI ומפילה את סופטבנק
- אנבידיה - תחילת הסוף? גוגל תספק שבבי AI למטא
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין...
צים הובילה 856 אלף מכולות (TEU) ברבעון השני, ירידה של 7% מהתקופה המקבילה אשתקד. מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) ברבעון השני עמד על 3,596 דולר, עלייה של 54% מהתקופה המקבילה אשתקד
אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים אמר על רקע פרסום התוצאות: "המשכנו לחזק את מעמדה של צים כמובילת חדשנות דיגיטלית בענף ההובלה הימית, תוך שמירה על ביצועים חזקים, גמישות ומחויבות לצמיחה רווחית. הודות לאמונתנו ביכולתה של צים לייצר רווחיות לאורך זמן, אנו מגדילים את שיעור הדיבידנד הרבעוני שמשלמת החברה מ-20% ל-30% מהרווח הרבעוני הנקי. בכך אנו מאפשרים לבעלי המניות של החברה ליהנות מהתוצאות החזקות של החברה באופן ישיר יותר ועל בסיס רבעוני. במקביל, אנו משמרים את מדיניות הדיבידנדים שלנו, לפיה בעלי המניות יוכלו לקבל עד 50% מהרווחים השנתיים.
"בשבועות האחרונים, נרשמה ירידה הדרגתית במחירי ההובלה, לרבות בקווי הסחר באוקיינוס השקט על אף הביקושים והעומס הנמשך בנמלים, הנובעת מגורמי אי-יציבות מקרו-כלכליים וגיאופוליטיים. מגמה זו משקפת את האופי הדינמי של הענף ואת החשיבות של המשך ההתמקדות באסטרטגיית הליבה של צים ובחוזקות המפתח שלה".
- 11.מנייה בשורט קבוע לא שווה 40 ד (ל"ת)טומי ל. 17/08/2022 20:05הגב לתגובה זו
- 10.לא שווה כלום תרד ל 22-23 ד. חברה טובה מניה 0 (ל"ת)ישראל שוורץ 17/08/2022 20:04הגב לתגובה זו
- 9.תרד ל 22 או 24 . מנייה דפוקה חברה טובה (ל"ת)ישראל שוורץ 17/08/2022 20:04הגב לתגובה זו
- 8.לא שווה כלום הדיבדנד יורד במילא .לא שווה (ל"ת)מוטי 17/08/2022 20:03הגב לתגובה זו
- 7.אוהד 17/08/2022 15:57הגב לתגובה זוהשוק כבר מתמחר את החברה ככזו שהולכת לאבדון. אני מושקע בהם ושמח מהרווחים של הרבעון, שימשיכו ככה
- 6.ברוש 17/08/2022 15:03הגב לתגובה זולמה נסחרת במחיר כזה נמוך, משהו מבין למה?
- 5.משקיע בצים 17/08/2022 15:01הגב לתגובה זותשלום דיבידנד של 4.75$ לפי מחיר מניה 51$ זו תשואת דיבידנד רבעונית של 9% !!!
- 4.דוד כהן 17/08/2022 14:56הגב לתגובה זואחרי שמחקו חובות במיליארדים ובקושי התאזנו המזל שיחק להם..ובמיוחד למנכל הכל יכול שקיבל ים של מניות ודיבידנדים..
- 3.חדרתי 17/08/2022 14:48הגב לתגובה זוגם בחברת חשמל האידיוט חשב שהוא מנהל
- 2.איציק 17/08/2022 14:26הגב לתגובה זומאזן קשה! חברה מסוכנת מאוד! גם להבא החברה תפספס בהערכות ! ולבסוף המעבר להפסד יהיה מהיר מאוד!!!
- 1.נ.ש. 17/08/2022 14:14הגב לתגובה זוזה מצחיק. אגב גם אם המחיר ירד ב50% היא עדיין שווה את ה10 מיליארד דולר בשקט
- ב.ר 17/08/2022 15:08הגב לתגובה זומחיר המניה משקף את הצפי לעתיד ולא את ההווההיתה שווה 10 מליארד $ כשמחירי ההובלה היו בשיא של כל הזמנים ומאז ירדו וממשיכים לרדתמדובר בחברה שפשטה רגל פעמיים ומצב השוק כרגע איננו מייצג את הכללעדיין מניה מעניינת עם מכפילי רווח מדהימים ושיעור דיבידנד מפתה
- נ.ש. 17/08/2022 15:27החברה אמורה להיות עם הון של 5 מיליארד דולר בסוף שנה. עם חוב של מיליארד דולר. גם אם המחיר יירד ב80% שזה בכלל לא סביר שיקרה כי במקסימום הוא יירד ב50% מהגבוה וגם זה בספק עדיין הם ירוויחו מיליארד דולר בשנה. עכשיו נעשה חשוב על מצב של ירידה במחיר של 80% הון עצמי נטו של 4 מיליארד פלוס רווח של מיליארד דולר בשנה. השווי אמור להיות 14 מיליארד דולר. אגב לפי הרווח הנוכחי שכמובן לא מתומחר הוא צריך להיות באזור 40 מיליארד דולר. והמחיר הנוכחי הוא 6 מיליארד דולר לכן זה לא הגיוני

מה צפוי ב-S&P 500 - האם יצא מספיק אוויר מהבלון?
לאחרונה נערכנו ליציאת אוויר מוול סטריט ואוויר אכן יצא. השאלה האם יצא מספיק? הנה התובנות שלנו
ובכן, הגענו ליעד הפיבונאצ׳י הראשון לירידה באזור ה-6480, מבחינה סטטיסטית התנודה למטה הייתה קיצונית וביום שישי היה יום היפוך (סגירה חיובית מעל הפתיחה) כך שיש סיכוי שלטווח הקצר נושפי האוויר ירגעו. שבירה של 6480 תלמד על 6200 כעל היעד הבא. איתות חיובי יהיה מעל 6720.
6480-6720 הם לפיכך גבולות המעקב שלנו לתחילת שבוע המסחר ומפה נמשיך.
מה אומרות המניות המופלאות
הגם שמבחינתי תשומת הלב המוגברת למניות ה״מופלאות״ היא בעיקר עניין למערכת היחסים בין תקשורת פיננסית לקוראים (שכן יש מלא מניות מעניינות לתיק) אז שמבחינת אומדן סיכויי השוק לעלות או לרדת יש לניתוח המצרפי שלהן משמעות. נעבור עליהן ביחד ונסכם.
- AAPL: מצב טכני מורכב שכן היא ברמת שיא אבל יש אופטימיות כל עוד מעל 260. שם אותה בצד הירוק בינתיים.
- הנאסד״ק קפץ ב-2.7%; אלפאבית זינקה ב-6%, טסלה עם 7%, ברודקום טסה ב-11%
- לקראת שבוע מסחר קצר ועמוס - מה חושבים האנליסטים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- AMZN: מעל רמת תמיכה ואין סיבה שלא תהיה בצד הירוק כרגע.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
