סיסקו מפספסת בשורה העליונה והמניה נופלת ב-7% באפטר מרקט
מניית סיסקו CISCO SYSTEMS (CSCO) נופלת באפטר מרקט, אחרי שפספסה בשורה העליונה. החברה דיווחה על הכנסות של 12.9 מיליארד דולר ברבעון בעוד האנליסטים צפו כי היא תכניס 12.98 מיליארד דולר ברבעון. הרווח הנקי המתואם דווקא היה טוב מהצפי ועמד על 82 סנט למניה לעומת צפי האנליסטים לרווח מתואם של 80 סנט למניה.
על פי החברה, מדובר בעליה של 8% בהכנסות משנה לשנה, וצמיחה של 33% בהזמנת המוצרים שלה. הכנסות המוצרים עלו ב-11% ואילו הכנסות השירותים עלו ב-1%.
החברה ייצרה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 3.4 מיליארד דולר - אך מדובר בירידה של 16% לעומת 4.1 מיליארד דולר ברבעון הקודם.
התחזית לרבעון הבא - מתחת לציפיות האנליסטים
האנליסטים צופים כי ברבעון הבא הרווח המתואם למניה יעמוד על 82 סנט, אך החברה צופה כי ההכנסות יהיו בטווח של 80-82 סנט למניה. כלומר, אמצע הטווח של תחזיות החברה נמוך מהצפי של האנליסטים. בשורת ההכנסות החברה צופה עליה של 4.5%-6.5%.
מניית סיסקו נסחרת במחיר של 56.76 דולר למניה, המשקף שווי שוק של 239.4 מיליארד דולר. בעקבות הנפילה באפטר מרקט היא יורדת למחיר של כ-53 דולר למניה.
מנכ"ל החברה, צ'אק רובינס אמר כי: "למרות סביבת האספקה הדינמית מאוד (כלומר - הבעיות בשרשרת האספקה. נ"א) הייתה לנו צמיחה חזקה. הטכנולוגיה שלנו יושבת בלב הטרנספורמציה הדיגיטלית המואצת המתרחשת כיום. אנו ממוצבים היטב לשנה נוספת של צמיחה".
במקביל וכדי לא להישאר מאחור, סיסקו המשיכה לרכוש חברות ברבעון. היא רכשה באוגוסט האחרון את אפסגון הישראלית תמורת חצי מיליארד דולר. מדובר בחברה שמפתחת מוצר לתיקון תקלות באפליקציות מבוססות טכנולוגית ענן. במאי האחרון נרכשה חברת סדונה, שמפתחת טכנולוגיות תקשורת, בכ-100 מיליון דולר.
- סיסקו שומרת על זהירות: תחזית מתונה לצד קפיצה בהזמנות בינה מלאכותית
- סיסקו עולה אחרי הדוחות, אבל איזה נתון בכל זאת מדאיג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סיסקו גם החליטה להשקיע 70 מיליון דולר בקווילט - בתחום שיפור זרימת הווידאו בסטרימינג. מדובר כאן בענף פעילות שונה לעומת הרכישות שביצעה החברה, ועל פי החברה הישראלית, התוכנה שלה משולבת מאז השנה שעברה במוצרים של סיסק, כמו גם בשירותי הסטרימינג של דיסני פלוס ובריטיש טלקום.

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.