דן בודנר
צילום: תמר מצפי

ורינט בתוצאות מאכזבות; המניה נופלת ב-11%

ורינט מספקת תוצאות מאכזבות בגלל דחיית הזמנות מהלקוחות; האשמה - מגפת הקורונה; השוק לא קונה את ההסברים וחושש מהמשך חולשה בעסקים; דן בודנר מנכ"ל - "אנו צופים שיפור בתוצאות ברבעון השני והמשך השיפור במחצית השנייה של השנה"
אור צרפתי | (3)
נושאים בכתבה ורינט

חברת ורינט מדווחת על קיטון בהכנסות והפסד בשורה התחתונה הרבה מעבר לצפי האנליסיטים. בעקבות התפשטות הקורונה, ורינט העוסקת בעיקר בפיתוח מערכות אבטחה ומודיעין, הציגה דוחות  חלשים מן הצפוי - כך טוענים מנהליה. בתגובה מניית החברה צוללת ב-11%.

הכנסות הרבעון הפיסקלי הראשון (הרבעון שהסתיים בתום חודש אפריל 2020) הסתכמו בכ-287 מיליון דולר, קיטון של 10% לעומת הרבעון הראשון של 2019. הרבה מתחת  לצפי האנליסטים להכנסות של כ-335 מיליון דולר. החברה מציעה פתרונות להתמודדות עם אתגרים עסקיים כמו פרודוקטיביות של כוח אדם, ניתוחים עסקיים, תאימות והונאה, ובמידה ותצליח לייצר פתרונות יעילים לעבודה מהבית, תוכל להפוך את המגפה מחסרון ברבעון הראשון, להזדמנות במהלך השנה כולה.

 

ההפסד הנקי על בסיס non-GAAP הסתכם ברבעון הראשון של 2020 ב-9.2 מיליון דולר או 52 סנט למניה, בהשוואה לרווח של 54.75 מיליון דולר או 73 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. צפי האנליסטים היה לרווח של 0.75 סנט למניה.

 

ההפסד הנקי על בסיס GAAP הסתכם ברבעון הראשון ב-1.6 מיליון דולר או 9 סנט למניה, בהשוואה לרווח של 1.5 מיליון דולר או 2 סנט למניה ברבעון המקביל.

 

שמירה על נזילות

למרות התוצאות החלשות של החברה, הצליחה  ליצור תזרים חיובי מפעילות שוטפת על סך 76 מיליון דולר, מה שהעמיד את קופת המזומנים של החברה נכון לתום הרבעון, בשווי של 645 מיליון  דולר. החברה צפויה לקבל את התשלום הראשון מקרן אייפקס על מכירת פעילות הסייבר, מה שיכניס לקופת החברה עוד 200 מיליון דולר נוספים, מה שמעיד על יציבות יחסית כנגד חוב של מיליארד דולר.

 

מגפת הקורונה- מכישלון להזדמנות

החברה מציעה פתרונות להתמודדות עם אתגרים עסקיים כמו פרודוקטיביות של כוח אדם, ניתוחים עסקיים, תאימות והונאה, ובמידה ותצליח לייצר פתרונות יעילים לעבודה מהבית, תוכל להפוך את המגפה מחסרון ברבעון הראשון, להזדמנות במהלך השנה כולה. כמו כן מציעה החברה  אבטחה ומודיעין סייבר, בתקופה בא הפשיעה מתגברת ו-״טרור״ הסייבר הפך לנפוץ עוד יותר, פתרונות החברה הופכים לרלוונטיים עוד יותר מה שיכול לשמש כזרז צמיחה במהלך הרבעונים הבאים. כאמור החברה נמצאת כרגע במהלך של פיצול מחלקת הביטחון, וצופה כי המהלך יושלם במהלך השנה הבאה. הפיצול בין מחלקת המוצרים מבוססי ענן לבין מחלקת הביטחון, יהפוך את החברה לשתי חברות ציבוריות.

 

האנליסטים של בית ההשקעות אופנהיימר שממליצים כבר תקופה ממושכת על המניה מאוכזבים מההחמצה בתוצאות החברה ומהחולשה הממושכת בפעילותה, אך צופים התאוששות הדרגתית בעסקיה בהתאם להתמתנות משבר הקורונה. האנליסטים משמרים את המלצת Outperform עם מחיר יעד של 64 דולר.

 

דן בודנר, מנכ"ל החברה ויו״ר הדירקטוריון אמר על רקע התוצאות - "מתחילת התפשטות הנגיף, נקטנו צעדים מידיים כדי לעזור ללקוחות שלנו להתמודד עם האתגרים של סביבה חדשה זו. אנו שמחים שקיבלנו משוב חיובי מן הלקוחות על החדשנות, והתגובה המהירה של העובדים שלנו. בעקבות צמיחת ההזמנות בפברואר ומרץ, לקוחות רבים עיכבו את הפרויקטים באפריל, בעיקר פריסות מקומיות.

קיראו עוד ב"גלובל"

״במבט קדימה, כאשר ארגונים חוזרים בהדרגה למשרדים והסרת ההגבלות על נסיעות, הלקוחות מביעים שהם מתכוונים לחדש את הפריסה המקומית ושוקלים להאיץ את הענן. כעת אנו צופים שיפור רצוף ברבעון השני והמשך השיפור במחצית השנייה של השנה״ 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    חכו לראשון. מינויים לראשי צוותים מצחיקים (ל"ת)
    אין רצ מקצועיים 12/06/2020 17:53
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חברה מבוססת על פרוייקטים וטיסות ללקוחות. לברוח!!! (ל"ת)
    עובד לשעבר 11/06/2020 08:34
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חברה זוועתית עם שירות זוועתי (ל"ת)
    יוסי 11/06/2020 07:45
    הגב לתגובה זו
שבבי AI (AI)שבבי AI (AI)
IPO

המתחרה הסינית של אנבידיה מזנקת 500% ביום המסחר הראשון

גייסה בבורסה בסין 1.1 לפי 7.2 מיליארד והשווי קפץ ל-43 מיליארד דולר

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה

מור ת'רדס של יוצאי אנבידיה היא חברת שבבי AI סינית שנהנית מתנופה עצומה על רקע הגבלות הסחר בין ארה"ב לסין. כשכור ארה"ב אוסרת על משלוח שבבי AI מתקמדים לסין. אנבידיה פיתחה שב מיוחד שלא עוקף את ההגבלות האלו. הממשל הסיני רתח - הוא רואה בכך השפלה אמריקאית, והוא דרש מהחברות הסיניות שלא לקנות שבבי אנבידיה שמהווים תחליף לשבב הבלקוול. 

אנבידיה ציפתה למכור במיל 50 מיליארד דולר בשנה בסין וזה בעצם נעלם. את הוואקום הזה ממלאות כמה חברות שבבים סיניות מור ת'רדס וקמבריקון הן הבולטות - 

מור ת'רדס המכונה "אנבידיה של סין", פתחה את יום המסחר הראשון שלה בבורסת שנגחאי בזינוק של 502% - קפיצה שהפכה אותה לאחת ההנפקות החזקות ביותר מאז רפורמות 2019. החברה, שהוקמה ב-2020 על ידי ג'יאנג'ונג ז'אנג, בכיר לשעבר באנבידיה, גייסה 8 מיליארד יואן (כ-1.13 מיליארד דולר) - ההנפקה השנייה בגודלה השנה בסין, אחרי Huadian New Energy. מניית החברה נפתחה ב-650 יואן, לעומת מחיר IPO של 114.28 יואן, והגיעה לשווי שוק זמני של 305 מיליארד יואן - 43 מיליארד דולר (לעומת גיוס לפי שווי של 7.2 מיליארד דולר). 

הביקושים למניה חרגו מציפיות: החלק הקמעונאי נרשם פי 2,750 מההיצע, וההנפקה כולה משקפת אופטימיות גוברת ביכולת סין להשיג עצמאות טכנולוגית.מור ת'רדס מתמחה בשבבים לגרפיקה ולבינה מלאכותית (AI), ומשמשת חלופה מרכזית למעבדי אנבידיה, שמוגבלים כאמור על ידי סנקציות אמריקאיות. 

החברה פיתחה את ארכיטקטורת MUSA, התואמת CUDA של אנבידיה ומקלה על מעבר, ויצרה ארבעה דורות של שבבים מאז הקמתה. ההנפקה, לוותה בתמיכה ממשלתית, כולל אישור מהיר של 122 ימים מרגע הגשת הבקשה. זהו סמל נוסף למירוץ סין נגד ההגבלות, כאשר בייג'ין מקדמת חדשנות מקומית כחלק ממדיניות "עצמאות טכנולוגית".

אילוסטרציה של Rage bait. קרדיט: רשתות חברתיותאילוסטרציה של Rage bait. קרדיט: רשתות חברתיות

האם 2025 היא שנת הזעם? מילון אוקספורד טוען שכן

אוניברסיטת אוקספורד הכריזה כי המונח Rage bait הוא מילת השנה של 2025; המונח משקף את המעבר הרוחבי מהקליק בייט ומתוכן שמטרתו לעורר סקרנות, לתוכן שמטרתו להצית כעס ולהניע מעורבות ברשת

רן קידר |
נושאים בכתבה אוקספורד

קאספר גראתווהול, נשיא תחום השפות באוקספורד, מסביר כי עצם קיומו של המונח, והעלייה החדה בשימוש בו, מעידים על כך שהציבור נעשה מודע יותר לטקטיקות המניפולציה שמופעלות עליו. “בעבר התוכן המקוון ניסה בעיקר לעורר סקרנות,” אמר, “אבל כיום הוא פועל על הרגשות שלנו ומושך אותנו להגיב. זה שינוי עמוק באופן שבו אנחנו חווים את הרשת.”

הוצאת אוניברסיטת אוקספורד הכריזה כי המונח Rage bait, “פתיון שמעורר זעם”, נבחר למילת השנה 2025, לאחר הצבעה ציבורית שבה השתתפו עשרות אלפי גולשים. הבחירה משקפת את האופן שבו השיח האינטרנטי עבר בשנים האחרונות לשימוש גובר בתוכן שנועד לא ליידע או לבדר, אלא להכעיס. לפי מילון אוקספורד, המונח מתאר תוכן מקוון שנוצר במכוון כדי לעורר כעס, תסכול או סערה ציבורית, והכל למטרת הטראפיק, התגובות והשיתופים.

מעניין לציין שהמונח Rage bait איננו חדש לחלוטין: שימוש מוקדם בו תועד כבר ב-2002 בפורומי Usenet, בעיקר כביקורת על פרובוקציות ברשת. מאז הוא צמח להיות חלק משפת האינטרנט העולמית, ואף הוליד מונחים קרובים כמו Rage farming, המתאר יצירת סדרת תכנים מכוונת שנועדה להעצים כעס לאורך זמן, במיוחד בהקשרים פוליטיים ותחת הפצת מידע שגוי.

באוקספורד מסבירים כי Rage bait התבסס כשילוב של שתי מילים באנגלית, Rage (זעם) ו-Bait (פתיון), שהפכו יחד למונח מדויק של דור הרשתות החברתיות: לא עוד “קליק־בייט” שמבקש למשוך תשומת לב, אלא פתיון רגשי שמכוון לאזורים הפחות רציונליים של המשתמשים. לפי אוקספורד, השימוש במילה זינק פי שלושה בשנה האחרונה, מה שמאשש עד כמה תופעת “הכעס למטרות רווח” הפכה לחלק משגרה דיגיטלית.

גם מומחים לשפה מזכירים שההבדל בין רייג' בייט לקליק בייט משמעותי: בעוד שמטרתו של הקליקבייט היא למשוך את הקוראים, רייג' בייט מנסה לעורר תגובה רגשית (שלילית), שלרוב מתורגמת למעורבות גדולה יותר, וכתוצאה מכך לחשיפה רחבה יותר באלגוריתמים.