דן בודנר
צילום: תמר מצפי

ורינט בתוצאות מאכזבות; המניה נופלת ב-11%

ורינט מספקת תוצאות מאכזבות בגלל דחיית הזמנות מהלקוחות; האשמה - מגפת הקורונה; השוק לא קונה את ההסברים וחושש מהמשך חולשה בעסקים; דן בודנר מנכ"ל - "אנו צופים שיפור בתוצאות ברבעון השני והמשך השיפור במחצית השנייה של השנה"
אור צרפתי | (3)
נושאים בכתבה ורינט

חברת ורינט מדווחת על קיטון בהכנסות והפסד בשורה התחתונה הרבה מעבר לצפי האנליסיטים. בעקבות התפשטות הקורונה, ורינט העוסקת בעיקר בפיתוח מערכות אבטחה ומודיעין, הציגה דוחות  חלשים מן הצפוי - כך טוענים מנהליה. בתגובה מניית החברה צוללת ב-11%.

הכנסות הרבעון הפיסקלי הראשון (הרבעון שהסתיים בתום חודש אפריל 2020) הסתכמו בכ-287 מיליון דולר, קיטון של 10% לעומת הרבעון הראשון של 2019. הרבה מתחת  לצפי האנליסטים להכנסות של כ-335 מיליון דולר. החברה מציעה פתרונות להתמודדות עם אתגרים עסקיים כמו פרודוקטיביות של כוח אדם, ניתוחים עסקיים, תאימות והונאה, ובמידה ותצליח לייצר פתרונות יעילים לעבודה מהבית, תוכל להפוך את המגפה מחסרון ברבעון הראשון, להזדמנות במהלך השנה כולה.

 

ההפסד הנקי על בסיס non-GAAP הסתכם ברבעון הראשון של 2020 ב-9.2 מיליון דולר או 52 סנט למניה, בהשוואה לרווח של 54.75 מיליון דולר או 73 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. צפי האנליסטים היה לרווח של 0.75 סנט למניה.

 

ההפסד הנקי על בסיס GAAP הסתכם ברבעון הראשון ב-1.6 מיליון דולר או 9 סנט למניה, בהשוואה לרווח של 1.5 מיליון דולר או 2 סנט למניה ברבעון המקביל.

 

שמירה על נזילות

למרות התוצאות החלשות של החברה, הצליחה  ליצור תזרים חיובי מפעילות שוטפת על סך 76 מיליון דולר, מה שהעמיד את קופת המזומנים של החברה נכון לתום הרבעון, בשווי של 645 מיליון  דולר. החברה צפויה לקבל את התשלום הראשון מקרן אייפקס על מכירת פעילות הסייבר, מה שיכניס לקופת החברה עוד 200 מיליון דולר נוספים, מה שמעיד על יציבות יחסית כנגד חוב של מיליארד דולר.

 

מגפת הקורונה- מכישלון להזדמנות

החברה מציעה פתרונות להתמודדות עם אתגרים עסקיים כמו פרודוקטיביות של כוח אדם, ניתוחים עסקיים, תאימות והונאה, ובמידה ותצליח לייצר פתרונות יעילים לעבודה מהבית, תוכל להפוך את המגפה מחסרון ברבעון הראשון, להזדמנות במהלך השנה כולה. כמו כן מציעה החברה  אבטחה ומודיעין סייבר, בתקופה בא הפשיעה מתגברת ו-״טרור״ הסייבר הפך לנפוץ עוד יותר, פתרונות החברה הופכים לרלוונטיים עוד יותר מה שיכול לשמש כזרז צמיחה במהלך הרבעונים הבאים. כאמור החברה נמצאת כרגע במהלך של פיצול מחלקת הביטחון, וצופה כי המהלך יושלם במהלך השנה הבאה. הפיצול בין מחלקת המוצרים מבוססי ענן לבין מחלקת הביטחון, יהפוך את החברה לשתי חברות ציבוריות.

 

האנליסטים של בית ההשקעות אופנהיימר שממליצים כבר תקופה ממושכת על המניה מאוכזבים מההחמצה בתוצאות החברה ומהחולשה הממושכת בפעילותה, אך צופים התאוששות הדרגתית בעסקיה בהתאם להתמתנות משבר הקורונה. האנליסטים משמרים את המלצת Outperform עם מחיר יעד של 64 דולר.

 

דן בודנר, מנכ"ל החברה ויו״ר הדירקטוריון אמר על רקע התוצאות - "מתחילת התפשטות הנגיף, נקטנו צעדים מידיים כדי לעזור ללקוחות שלנו להתמודד עם האתגרים של סביבה חדשה זו. אנו שמחים שקיבלנו משוב חיובי מן הלקוחות על החדשנות, והתגובה המהירה של העובדים שלנו. בעקבות צמיחת ההזמנות בפברואר ומרץ, לקוחות רבים עיכבו את הפרויקטים באפריל, בעיקר פריסות מקומיות.

קיראו עוד ב"גלובל"

״במבט קדימה, כאשר ארגונים חוזרים בהדרגה למשרדים והסרת ההגבלות על נסיעות, הלקוחות מביעים שהם מתכוונים לחדש את הפריסה המקומית ושוקלים להאיץ את הענן. כעת אנו צופים שיפור רצוף ברבעון השני והמשך השיפור במחצית השנייה של השנה״ 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    חכו לראשון. מינויים לראשי צוותים מצחיקים (ל"ת)
    אין רצ מקצועיים 12/06/2020 17:53
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חברה מבוססת על פרוייקטים וטיסות ללקוחות. לברוח!!! (ל"ת)
    עובד לשעבר 11/06/2020 08:34
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חברה זוועתית עם שירות זוועתי (ל"ת)
    יוסי 11/06/2020 07:45
    הגב לתגובה זו
בריינסוויי
צילום: יח"צ

FDA אישרה קסדה ביתית לטיפול בדיכאון – מה זה אומר לשוק?

מכשיר ה-tDCS של Flow  יושק בארה"ב ב-2026 במחיר 500 דולר; האם בריינסווי הישראלית עלולה להיפגע?



רן קידר |

רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) העניקה אישור ראשון מסוגו למכשיר ביתי לטיפול בדיכאון מג'ורי (MDD). מדובר בקסדת ה-FL-100 של חברת Flow השוודית, המבוססת על גירוי חשמלי מוחי מסוג tDCS (Transcranial Direct Current Stimulation). האישור, דרך מסלול Pre-Market Approval (PMA) המחמיר, מאפשר שימוש ביתי תחת פיקוח רפואי מרחוק. Flow מתכננת השקה מסחרית בארה"ב במחצית השנייה של 2026, במחיר של כ-500 דולר - דומה למחיר באירופה, שם המכשיר זמין מאז 2020.

ה-FL-100 שוקל 150 גרם, קל יותר מאוזניות אלחוטיות סטנדרטיות, ומספק גירוי חשמלי בעוצמה נמוכה של 2 מיליאמפר דרך אלקטרודות על המצח. הטיפול נמשך 30 דקות, חמש פעמים בשבוע, ומכוון לאזור הקדם-מצחי (DLPFC) האחראי לוויסות מצב רוח. הנתונים הקליניים, המבוססים על ניסוי פאזה 2 עם 174 משתתפים ב-2024, הראו ירידה של 40% בתסמיני הדיכאון בקבוצת הטיפול לעומת 22% בקבוצת הדמה, לאחר ארבעה שבועות. מטא-אנליזה מ-2025 של 25 מחקרים (n=1,200) אישרה יעילות tDCS כטיפול עזר.

האישור מגיע על רקע עלייה של 15% במקרי דיכאון מג'ורי בארה"ב בין 2020 ל-2025, עם 21 מיליון מבוגרים מושפעים (15.5% מהאוכלוסייה). נשים סובלות פי שתיים מגברים (10.3% לעומת 6.2%), ו-13.1% מבני 12 ומעלה דיווחו על תסמינים.

לפי נתוניהרשויות, תרופות נוגדות דיכאון, כמו SSRI, יעילות ב-50%-60% מהמקרים, אך 56% מהמטופלים מפסיקים את הטיפול הראשון תוך שישה חודשים עקב תופעות לוואי כמו עלייה במשקל (25%), הפרעות שינה (18%) והפחתת ליבידו (15%). tDCS מציע חלופה לא פולשנית, ללא תרופות, עם שיעור נשירה נמוך של 8% בניסויים.

Flow, שהוקמה ב-2016, גייסה 22 מיליון דולר עד 2024, וכעת בסבב גיוס נוסף של 30 מיליון דולר בהובלת Khosla Ventures. החברה מדווחת על 10,000 משתמשים באירופה, עם שיפור ממוצע של 35% בדירוג MADRS (מדד חומרת דיכאון) לאחר 10 שבועות. האישור כולל אפליקציה לניטור התקדמות, עם תזכורות ושילוב נתונים רפואיים. עם זאת, המכשיר דורש מרשם ואינו מיועד למצבים חריפים או כטיפול יחיד ללא פיקוח.

גוגל חיפוש
צילום: טוויטר

מניית אלפבית זינקה 70% השנה: כך הבינה המלאכותית הפכה מאיום להזדמנות

לאחר חששות ממונופול ותחרות, שילוב AI בחיפוש מחזק את מנוע הרווחים; אנליסטים מעלים יעדים עד 400 דולר

עמית בר |
נושאים בכתבה גוגל

מניית אלפבית, חברת האם של גוגל,  עלתה כ-70% מתחילת השנה והיא מובילה בתשואה מבין "שבע המופלאות". המניה נסחרת כעת סביב 310 דולר, לאחר שיא של 323 דולר בנובמבר. ההתאוששות הזו מגיעה לאחר שפל של כ-145 דולר באפריל 2024, על רקע חששות מתחרות AI ופסיקה בקשר לריכוז מונופוליסטי של גוגל. כעת, השילוב של AI בתוך מנוע החיפוש משנה את התמונה, ומגביר את מעורבות המשתמשים תוך שמירה על הכנסות הפרסום וגם מסיר, לפ]חות חלקית, את החשש מהכרזה של רגולטורים על כוח לא מוצדק וניסיון להגבילו דרך פיצולים והכרזות על כוח מונופוליסטי. 

ב-2024, צ'אטבוטים כמו ChatGPT ופרפלקסיטי עוררו חשש שחיפוש מסורתי יאבד רלוונטיות, עם תשובות ישירות שמפחיתות צורך בגלישה. זה העמיד בסיכון את ההכנסות מפרסום, שמהוות 76% מסך ההכנסות של אלפבית. במקביל, פסק דין קבע לפני מספר חודשים שגוגל מחזיקה במונופול בחיפוש כללי, וחייב שיתוף נתוני חיפוש ודירוג עם מתחרים, אך דחה דרישות לפרק את כרום או את עסקי הפרסום. השוק הגיב בהקלה, כשההשפעה על הרווחיות נראית מוגבלת.

אלפבית הגיבה בשילוב AI ישירות בחיפוש, במקום להתחרות בו. כלים כמו AI Overviews, שמציגים סיכומים מבוססי ג'מיני בראש התוצאות, ו-AI Mode, שמאפשר חיפוש שיחתי מותאם, הושקו ב-2025. התוצאה: עלייה של 15% בשאילתות חיפוש ברבעון השלישי, כשה-AI מוסיף 20% חיפושים חדשים ללא קניבליזציה. מחקרים מראים ירידה של 60% בשיעור ההקלקה האורגני, אך זאת בגלל חשיפה רחבה יותר, שמגדילה תנועה כוללת ב-12%.


החיפוש - ליבת העסקים של גוגל


החיפוש נותר ליבת העסק, עם הכנסות של 56.6 מיליארד דולר ברבעון השלישי 2025 - עלייה של 15% משנה קודמת, כשפרסום חיפוש תרם 75% מכך. סך ההכנסות הגיעו ל-102.3 מיליארד דולר, עלייה של 16%, כשה-AI מאפשר מוניטיזציה חכמה יותר: פרסומות מוטמעות בסיכומי AI, שמגדילות קליקים ב-8% בממוצע. ג'מיני, מודל ה-AI של אלפבית, רשם גידול של 25% בארבעה חודשים ומשלב כעת קישורים למנויים בתשלום בארה"ב, מה שמגביר נאמנות משתמשים ב-15%.

השינוי הזה הופך את החיפוש ממכונת פרסום פסיבית לפלטפורמה אקטיבית, עם פוטנציאל צמיחה שמוערך על ידי האנליסטים ב-15% עד 20%.  זה מקטין סיכונים מתחרות, כש-50% מהחיפושים כוללים כעת אלמנט AI, ומגדיל זמן שהייה ב-22%.