מנצלת את השיא - קת'י ווד מכרה מניות קוינבייס ב-12.5 מ' דולר
מניית בורסת הקריפטו שטסה לשיא חדש משנה כעת כיוון בעקבות מימוש של 12.5 מיליון דולר על ידי קת'י ווד; גם המנכ"ל מכר מניות במאות מיליונים, והאנליסטים מזהירים: המחיר גבוה מהתחזיות והסיכון נותר גבוה
אחרי ראלי שבו מניית קוינבייס Coinbase -7.44% זינקה ביותר מ-1,000% תוך כשנתיים, הגיע גם שלב המימושים. אחת מהמשקיעות הבולטות ביותר בשוק, קת'י ווד, ניצלה את הרמות הגבוהות של מניית בורסת הקריפטו ומכרה אמש 33,363 מניות
של קוינבייס, מהלך שמוערך בכ-12.5 מיליון דולר לפי מחיר הסגירה באותו יום, 375 דולר למניה. היום מניית קוינבייס צונחת והיא בין הגרועות במדד S&P 500.
למרות המימוש, קוינבייס עדיין נותרה ההחזקה הגדולה ביותר בקרן ARK Innovation של ווד,
ומהווה כ-9.8% מהתיק. עם זאת, כל מהלך של ווד נתפס כאיתות חשוב לשוק, במיוחד כשמגיע אחרי שיא כל הזמנים.
מניית קוינבייס רשמה בתקופה האחרונה מהפך מרשים. משפל של פחות מ-30 דולר לאחר קריסת FTX, החברה הצליחה לנסוק עד לשיא של 377 דולר, הרבה
מעבר לשיא הקודם שלה בנובמבר 2021.
השינוי הגיע במקביל לשינוי גישה מצד הממשל האמריקאי. בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות סימנה שינוי ברור בממשל כלפי תחום הקריפטו. המטבעות הדיגיטליים הפסיקו להיתפס ככלי של עבריינים, והחלו להיתפס כחלק אינטגרלי
מהחזון הטכנולוגי הלאומי. החקיקה שאושרה לאחרונה בסנאט בנוגע לסטייבלקוינים נתפסת כחותמת רשמית על חזרתו של הקריפטו למיינסטרים, ועם זה בא גם הגל העולה במניית קוינבייס.
- מכה בכנף למונית האווירית: ארצ'ר אוויאיישן צנחה לאחר הפסד רבעוני
- למרות הפוליטיזציה, קת'י ווד מגבה את מאסק ואת טסלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה שהבדיל את קוינבייס ממתחרותיה הייתה היכולת לנצל את התקופה הקשה
כדי להתכונן לגל הבא. בעוד חלק מהמתחרים קרסו או צמצמו פעילות, קוינבייס שמרה על נזילות, השקיעה בתשתיות ונערכה לפריצה מחדש לשוק. בנוסף, היא הרחיבה את מנועי הצמיחה שלה מעבר לעמלות מסחר בלבד.
החברה מקדמת שיתופי פעולה כמו זה עם Circle,
מנפיקת המטבע USDC, ומייצרת הכנסות דרך תחומים חדשים בעולם הקריפטו. ההצטרפות למדד S&P 500 בחודש שעבר הייתה עוד אבן דרך בנורמליזציה של החברה, שנתפסת כיום כחלק מהמערכת הפיננסית הרשמית של ארה"ב.
לצד העליות המרשימות, קוינבייס ממשיכה להיות
מניה תנודתית מאוד. מחיר היעד הממוצע של האנליסטים, 287 דולר, נמוך באופן משמעותי מהמחיר הנוכחי שעומד על 351 דולר, מה שמעיד על רמה גבוהה של ספקנות, בעיקר מצד הגופים המוסדיים. החשש מפני ירידות חדות תמיד מרחף מעל מניות קריפטו, וקוינבייס לא יוצאת דופן. גם העובדה
שמנכ"ל החברה, בריאן ארמסטרונג, מכר השבוע מניות בהיקף של 121.9 מיליון דולר - עם תוכנית נוספת למכור ב-42.7 מיליון דולר נוספים - רק מוסיפה לתחושת הזהירות. המכירות נעשו כחלק מתוכנית 10b5-1 שהוגשה כבר באוגוסט 2024, המאפשרת מכירה אוטומטית לפי תנאים מוגדרים.
- מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
- השליחים של אובר בסכנה - רובוטי משלוח יוצאים לדרך בבריטניה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
המימוש בקוינבייס לא היה היחיד עבור ווד. היא מכרה לאחרונה גם החזקות משמעותיות בחברת בלוק (SQ) Block -0.08% - וגם בסירקל Circle Internet -4% , מנפיקת מטבע ה-USDC.
במקרה של סירקל, ווד מכרה מניות בשווי 333 מיליון דולר רק כחודש לאחר שרכשה אותן - מהלך שאיפשר לה לגרוף רווח של עשרות מיליוני דולרים לאחר זינוק של 600% במניה. המהלך הזה נתפס בשוק כמהלך מתוזמן היטב, בניגוד לעבר, בו ווד נחשבה כמי שמזהה מגמות נכונות אך מממשת באיחור.
הפעם היא לא חיכתה, ולמרות העליות המרשימות, בחרה לנצל את הגל ולצאת עם רווח. המהלך הזה מזכיר במשהו את ההחמצה הגדולה שלה עם אנבידיה, אז מכרה את המניה בדיוק לפני פריצת הבינה המלאכותית, מהלך שעלה לקרן שלה מאות מיליוני דולרים על הנייר.
למרות
הביצועים המרשימים האחרונים, קרנות ARK של קת'י ווד ממשיכות לרשום פדיונות. המשקיעים עדיין לא שוכחים את התרסקות 2022-2023, אז איבדו חלק מהקרנות שלה כ-67% מערכן. גם תשואות של עשרות אחוזים בשנה האחרונה לא מצליחות לשקם את האמון.
- 1.ממשיכים לפמפמם אותה פשוט בושה לאתר כלכלי!!! (ל"ת)מיק 28/06/2025 05:34הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
