בזכות מחירי האשלג והמכסים - "איי.סי.אל תעלה ב-20%"
מניית איי.סי.אל כבר זינקה ב-30% מתחילת השנה, אבל באופנהיימר רואים עוד אפסייד: "אחרי הרבעון הראשון, מחירי האשלג צפויים לעלות בכ-5% בין רבעון לרבעון; המכסים של ארה"ב צפויים לתמוך בעליית המחירים"
מניית איי.סי.אל איי.סי.אל 0% נסחרת לפי שווי של 8 מיליארד דולר, והיא זינקה ב-30% מתחילת השנה למרות שהדוחות האחרונים שלה היו מעט מאכזבים. עם זאת, באופנהיימר אופטימיים לקראת 2025 ושמים דגש על העלייה הצפויה במחירי האשלג שצפויה לתרום לתוצאות, וזאת למרות המכסים הצפויים.
ברבעון הרביעי של 2024 המכירות של איי.סי.אל הסתכמו בסך של 1.6 מיליארד דולר, בהשוואה לסך של 1.69 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2023, מתחת לצפי האנליסטים להכנסות של 1.65 מיליארד דולר, כאשר הרווח למניה עמד על כ-8 סנט, מתחת לצפי האנליסטים שהיה ל-9 סנט. חלק מהירידה במכירות נבעה מהירידה במחירי האשלג בשיעור של 4% בהשוואה לרבעון השלישי של 2024, וירידה של 17% לעומת הרבעון המקביל ב-2023.
למרות הזינוק במניה מתחילת השנה כאמור, האנליסטים באופנהיימר מציבים למניה מחיר יעד של כ-7.5 דולר, אפסייד של כ-20% על מחיר השוק: "המכסים של ממשל ארה"ב תקפים גם לגבי אשלג מקנדה, שאחראית לכ-80% מהאשלג בו משתמשים החקלאים בארה"ב. חוסר הוודאות עלול להוביל להקדמת רכישות מצד החקלאים, מה שיפעיל לחץ על המחיר כלפי מעלה ויטיב גם עם איי.סי.אל", כתבו באופנהיימר.
"כ-80% מייצור האשלג של החברה מקורו בישראל, והיתרה מגיעה מספרד, כך שהחברה ממוצבת באופן מיטבי ליהנות מהקטנת התחרות בשוק האמריקאי מול ספקים קנדיים. עם זאת, קיים סיכון עקיף לפגיעה בפעילות
החברה במקרה שהטלת המכסים תגרום לירידה משמעותית בייצוא החקלאי של ארה"ב, ובכך תפגע בביקוש הכולל לדשנים במידה ותחול ירידה במחירי הסחורות החקלאיות. קנדה, סין ומקסיקו נחשבות לשלושת השווקים החשובים ביותר לייצוא של סחורות חקלאיות אמריקאיות ומהוות ביחד 48% מהייצוא
החקלאי (לפי הנתונים של 2024)", הוסיפו באופנהיימר.
- איי.סי.אל: עליה של כ-4.6% בהכנסות - הרווח הנקי נשחק
- איי.סי.אל חתמה על חוזים לאספקת כ-1.6 מיליון טון אשלג במחירים החדשים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"עדכנו את תחזית המחירים שלנו, שמתבססת על עליות המחירים האחרונות במחירי האשלג בחלק משווקי היעד המרכזיים של החברה. אנו מעריכים שבמהלך הרבעון הראשון תחול עלייה של 2.5% במחירי האשלג,
ולאחר מכן תחול עלייה ביתר הרבעונים בשיעור של 5% בין רבעון לרבעון. ברבעון הראשון של שנת 2025, עדיין לא צפויה השפעה משמעותית של המכסים החדשים על מחיר האשלג הממוצע בעיקר עקב אסטרטגיית החברה להשהות חלק מהמכירות עד להתייצבות השוק, מה שיאפשר לה גם לסגור את החוזים
ארוכי הטווח עם סין והודו במחירים טובים יותר. בנוסף, קיים לחץ נוסף על מחירי האשלג בשל הפחתות ייצור מצד ספקים מרכזיים ברוסיה ובבלרוס, כולל אפשרות לצמצום מכוון נוסף בעתיד הקרוב", הוסיפו האנליסטים.
מניית איי.סי.אל נסחרת במכפיל EBITDA
של 6.4 שנה קדימה. אנו משמרים את המלצת Outperform אך מעדכנים את מחיר היעד ל-7.5 דולר למניה כעת המבוסס על מכפיל EBITDA של 6.8 (ללא שינוי) כתוצאה מתחזית שמרנית יותר שלנו כעת ל EBITDA של 1.673 מיליארד דולר בשנת 2025. יחד עם זאת אנחנו ממשיכים להאמין שאיי.סי.אל
נסחרת במכפילים נוחים לצד העובדה שהחברה עשויה להיות אחת המרוויחות בסביבה הגיאופוליטית ומהטלת המכסים", סיכמו באופנהיימר.
- 1.עושה חשבון 13/03/2025 23:58הגב לתגובה זומלחמת הסחר תגרום לסין ליבא ממקורות אחרים ולארהב ליצא למקורות אחרים.

פלנטיר נופלת ב-9% - מה עשויה להיות הסיבה?
המניה צונחת חמישה ימים ברציפות ומובילה את הירידות במדד S&P 500 בעוד משקיעים מוכרים אחרי עלייה של 409% בשנה האחרונה
מניית פלנטיר טכנולוגיות Palantir -1.1% צונחת כבר חמישה ימי מסחר ברציפות, והיום (שלישי) היא מובילה את הירידות במדד S&P 500 עם נפילה של 8.8%. המניה, שעלתה 409% בשנה האחרונה, נסחרת כעת במכפיל של 214 פעמים הרווחים הצפויים, לעומת 22 פעמים בממוצע מדד S&P 500. זהו מכפיל שמתאים יותר לסטארט-אפ בשלבים ראשונים מאשר לחברה בוגרה עם הכנסות של מיליארדי דולרים.
אין גורם ברור לנפילה הנוכחית, אבל ההסבר הפשוט ביותר הוא לקיחת רווחים אחרי עלייה מטורפת. משקיעים שקנו את המניה לפני שנה ורואים עליית ערך של מעל 400% מתחילים לשאול את עצמם אם לא הגיע הזמן לממש. הערכת השווי של החברה מבוססת על ציפיות עתידיות שקשה לעמוד בהן. המניה נסחרת במכפיל של 90 פעמים המכירות, מה שהופך אותה לאחת החברות היקרות ביותר בשוק האמריקאי.
פלנטיר לעומת OpenAI
חברת המחקר Citron פרסמה דוח קשה נגד פלנטיר, שבו היא משווה אותה ל-OpenAI ומגיעה למסקנה שפלנטיר יקרה גם במחיר של 40 דולר למניה. לפי החישובים שלהם, גם אם פלנטיר תסחר במכפיל זהה ל-OpenAI, המניה צריכה להיות שווה 40 דולר ולא 160. ההשוואה ל-OpenAI חושפת את הבעיה המרכזית בפלנטיר. OpenAI מייצרת הכנסות של כמעט 30 מיליארד דולר ב-2026 לעומת 5.6 מיליארד דולר של פלנטיר. גם במכפיל זהה, פלנטיר שווה הרבה פחות.
אבל יש בעיה עמוקה יותר: פלנטיר לא צריכה להיסחר במכפיל זהה ל-OpenAI. השתיים הן חברות שונות לחלוטין עם מודלים עסקיים שונים. OpenAI פועלת במודל מנוי גלובלי עם מיליוני משתמשים, בעוד פלנטיר תלויה בחוזים ממשלתיים גדולים ואטיים.
- הנאסד״ק ירד ב-0.7%; טארגט נפלה ב-6%, דל איבדה 5%
- השורטיסט שהולך נגד המניה החמה ביותר בוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שוק היעד של OpenAI נמדד בטריליוני דולרים - כל צרכן, עסק ומפתח בעולם יכול להשתמש בשירותיה. שוק היעד של פלנטיר מוגבל לחוזי ביטחון וארגונים גדולים שצומחים לאט ומתמודדים עם ענקיות כמו מיקרוסופט. OpenAI יוצרת מה שנקרא "גלגל תנופה" - כל משתמש חדש משפר את המודלים, מחזק את המוצר ומרחיב את התעלה התחרותית. זה בדיוק מה שגוגל עשתה בזמנו. פלנטיר לא יוצרת אפקט כזה - לקוח אחד לא משפר את הפלטפורמה עבור הבא.
שוק שבדרך לרוויה

אמזון נכנסת לשוק הרכב: תשתף פעולה עם הרץ למכירת כלי רכב משומשים
ענקית המסחר מרחיבה את שירות Amazon Autos ותאפשר לראשונה ללקוחות לרכוש רכבים מצי ההשכרה של הרץ; המהלך מעניק לאמזון דריסת רגל באחד השווקים הגדולים בארה"ב ומפעיל לחץ על מתחרות כמו קרוואנה ו-CarGurus
אמזון Amazon.com Inc. -1.84% משיקה שירות חדש למכירת רכבים בשיתוף עם חברת השכרת הרכב הרץHertz . 5.96% . המהלך מהווה צעד נוסף בכניסת אמזון לשוק הרכבים, תחום שטרם כבשה. מניית הרץ עלתה ב-5%, בעוד מניות חברות רכב מקוונות ירדו.
ההסכם הופך את הרץ ללקוחה הראשונה שמוכרת ישירות דרך אמזון. עד כה עבדה הרץ עם קרוואנה מאז 2021, אך שיתוף הפעולה עם אמזון שונה לחלוטין בהיקפו. שירות Amazon Autos כבר פועל עם סוחרי רכב, וההרחבה הנוכחית מוסיפה רכבים משומשים מצי ההשכרה.
דריסת רגל בשוק הרכבים המשומשים
המהלך נועד להעניק לאמזון דריסת רגל בשוק הרכבים המשומשים – אחד השווקים הגדולים בארה״ב שבו עדיין לא ביססה שליטה. לפי הודעת החברה, המטרה היא "לחדש את חוויית קניית הרכב ולהיות נוכחים במקומות שבהם הלקוחות נמצאים". אמזון מתכוונת לפשט את תהליך הקנייה ולהנגישו לקהל רחב יותר.
עבור הרץ, השותפות צפויה לשפר את שולי הרווח, שכן חברות השכרה נדרשות כל העת לחדש את צי הרכב ולמכור כלי רכב משומשים. עד כה הן הסתמכו על סוחרים ואתרי מכירה, בעוד אמזון מציעה גישה ישירה למיליוני לקוחות.
- אמזון משקיעה 45 מיליון דולר בסטארט-אפ קוריאני
- OpenAI משחררת מודלים חינמיים ואמזון ממהרת לאמץ אותם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניות המתחרות ירדו: מניית קרוואנה ירדה ב־3.5%, CarGurus איבדה 2.1%, ו־Cars.com נחלשה ב־0.6%. האנליסט רוברט מולינס מ־Gordon Haskett ציין כי מדובר בהתפתחות שלילית עבור קרוואנה ו־CarGurus, אך העריך שההשפעה תורגש באופן הדרגתי ככל שאמזון תמשוך אליה יותר סוחרים.