בזכות מחירי האשלג והמכסים - "איי.סי.אל תעלה ב-20%"
מניית איי.סי.אל כבר זינקה ב-30% מתחילת השנה, אבל באופנהיימר רואים עוד אפסייד: "אחרי הרבעון הראשון, מחירי האשלג צפויים לעלות בכ-5% בין רבעון לרבעון; המכסים של ארה"ב צפויים לתמוך בעליית המחירים"
מניית איי.סי.אל איי.סי.אל -1.17% נסחרת לפי שווי של 8 מיליארד דולר, והיא זינקה ב-30% מתחילת השנה למרות שהדוחות האחרונים שלה היו מעט מאכזבים. עם זאת, באופנהיימר אופטימיים לקראת 2025 ושמים דגש על העלייה הצפויה במחירי האשלג שצפויה לתרום לתוצאות, וזאת למרות המכסים הצפויים.
ברבעון הרביעי של 2024 המכירות של איי.סי.אל הסתכמו בסך של 1.6 מיליארד דולר, בהשוואה לסך של 1.69 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2023, מתחת לצפי האנליסטים להכנסות של 1.65 מיליארד דולר, כאשר הרווח למניה עמד על כ-8 סנט, מתחת לצפי האנליסטים שהיה ל-9 סנט. חלק מהירידה במכירות נבעה מהירידה במחירי האשלג בשיעור של 4% בהשוואה לרבעון השלישי של 2024, וירידה של 17% לעומת הרבעון המקביל ב-2023.
למרות הזינוק במניה מתחילת השנה כאמור, האנליסטים באופנהיימר מציבים למניה מחיר יעד של כ-7.5 דולר, אפסייד של כ-20% על מחיר השוק: "המכסים של ממשל ארה"ב תקפים גם לגבי אשלג מקנדה, שאחראית לכ-80% מהאשלג בו משתמשים החקלאים בארה"ב. חוסר הוודאות עלול להוביל להקדמת רכישות מצד החקלאים, מה שיפעיל לחץ על המחיר כלפי מעלה ויטיב גם עם איי.סי.אל", כתבו באופנהיימר.
"כ-80% מייצור האשלג של החברה מקורו בישראל, והיתרה מגיעה מספרד, כך שהחברה ממוצבת באופן מיטבי ליהנות מהקטנת התחרות בשוק האמריקאי מול ספקים קנדיים. עם זאת, קיים סיכון עקיף לפגיעה בפעילות
החברה במקרה שהטלת המכסים תגרום לירידה משמעותית בייצוא החקלאי של ארה"ב, ובכך תפגע בביקוש הכולל לדשנים במידה ותחול ירידה במחירי הסחורות החקלאיות. קנדה, סין ומקסיקו נחשבות לשלושת השווקים החשובים ביותר לייצוא של סחורות חקלאיות אמריקאיות ומהוות ביחד 48% מהייצוא
החקלאי (לפי הנתונים של 2024)", הוסיפו באופנהיימר.
- איי.סי.אל: יציבות בהכנסות, ירידה קלה ברווח המתואם
- האם הירידות באיי.סי.אל מוצדקות או שמדובר בתגובת יתר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"עדכנו את תחזית המחירים שלנו, שמתבססת על עליות המחירים האחרונות במחירי האשלג בחלק משווקי היעד המרכזיים של החברה. אנו מעריכים שבמהלך הרבעון הראשון תחול עלייה של 2.5% במחירי האשלג,
ולאחר מכן תחול עלייה ביתר הרבעונים בשיעור של 5% בין רבעון לרבעון. ברבעון הראשון של שנת 2025, עדיין לא צפויה השפעה משמעותית של המכסים החדשים על מחיר האשלג הממוצע בעיקר עקב אסטרטגיית החברה להשהות חלק מהמכירות עד להתייצבות השוק, מה שיאפשר לה גם לסגור את החוזים
ארוכי הטווח עם סין והודו במחירים טובים יותר. בנוסף, קיים לחץ נוסף על מחירי האשלג בשל הפחתות ייצור מצד ספקים מרכזיים ברוסיה ובבלרוס, כולל אפשרות לצמצום מכוון נוסף בעתיד הקרוב", הוסיפו האנליסטים.
מניית איי.סי.אל נסחרת במכפיל EBITDA
של 6.4 שנה קדימה. אנו משמרים את המלצת Outperform אך מעדכנים את מחיר היעד ל-7.5 דולר למניה כעת המבוסס על מכפיל EBITDA של 6.8 (ללא שינוי) כתוצאה מתחזית שמרנית יותר שלנו כעת ל EBITDA של 1.673 מיליארד דולר בשנת 2025. יחד עם זאת אנחנו ממשיכים להאמין שאיי.סי.אל
נסחרת במכפילים נוחים לצד העובדה שהחברה עשויה להיות אחת המרוויחות בסביבה הגיאופוליטית ומהטלת המכסים", סיכמו באופנהיימר.
- 1.עושה חשבון 13/03/2025 23:58הגב לתגובה זומלחמת הסחר תגרום לסין ליבא ממקורות אחרים ולארהב ליצא למקורות אחרים.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
אינטל TSMCהאם אינטל "גנבה" מידע סודי מ-TSMC? סערה בתעשיית השבבים
אחד מהמומחות הגדולים של TSMC עבר לאינטל ובטייוואן בטוחים שהוא העביר מידע טכנולוגי קריטי לאינטל; וגם - 10 דברים שצריך לדעת על"גניבת ידע"
כולם יודעים שאינטל בפיגור מאוד משמעותי לעומת TSMC. כולם יודעים שהידע והטכנולוגיה נמצאים "בראש" של האנשים, וכשעוברים אנשים ממקום למקום עובר גם ידע. אבל השאלה אם בדרך גם עוברים סודות ומידע רגיש. אינטל גייסה בכיר מ-TSMC, ובטייוואן סבורים שמדובר בגניבת מידע רגיש וסודי.
מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, דחה מכל וכל את הדיווחים בתקשורת הטייוואנית על דליפת סודות מסחריים מ-TSMC בעקבות הצטרפותו של אחד מהמהנדסים הוותיקים והמוערכים ביותר של היצרנית הטייוואנית."אינטל מכבדת קניין רוחני של חברות אחרות, ואין שום בסיס עובדתי לטענות הללו", אמר טאן. אלא שבטייוואן לא קונים את הגרסה הזו.
לפי דיווחים נרחבים בעיתונים הכלכליים המובילים בטייפה, ד"ר ווי-ג'ן לו, בן 75, שפרש רשמית מ-TSMC ביולי האחרון לאחר 21 שנות שירות, הצטרף לאינטל באוקטובר כסגן נשיא בכיר למחקר ופיתוח. לו, שנחשב לאחד מאבות טכנולוגיית ה-2 ננומטר של TSMC ולמי שהוביל את הטמעת ליתוגרפיית EUV בחברה, חשוד כמי שהעביר עמו כמויות אדירות של מידע מסווג, כולל תהליכי ייצור N2, A16 ו-A14 שעדיין לא נכנסו לייצור המוני.
בתקשורת הטייוואנית מספרים כי בימיו האחרונים בחברה הורה לו לעובדים תחתיו להציג לו סקירות טכניות מפורטות, שכפל מסמכים סודיים וארז עמו יותר מ-80 קופסאות של חומר, כולל מחברות כתובות שבהן רשם פרטים מפגישות סודיות ביותר. מאחר ש-TSMC האמינה שהוא באמת פורש לגמלאות, לא נדרש ממנו לחתום על הסכם אי-תחרות סטנדרטי של 18 חודשים - טעות שהיום נראית יקרה מאוד.
- חברת הנפט משלמת קנס עתק על דליפה בים והמעבד המסחרי הראשון יוצא לדרך
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתגובה, TSMC פתחה בחקירה פנימית דחופה, ומשרד התובע הכללי של טייוואן כבר הצטרף לבדיקה פלילית אפשרית בגין הפרת חוק סודות המסחר ופגיעה בביטחון לאומי. שר הכלכלה הטייוואני אמר השבוע כי "מדובר בנושא בעל השלכות לאומיות".
