בזכות מחירי האשלג והמכסים - "איי.סי.אל תעלה ב-20%"
מניית איי.סי.אל כבר זינקה ב-30% מתחילת השנה, אבל באופנהיימר רואים עוד אפסייד: "אחרי הרבעון הראשון, מחירי האשלג צפויים לעלות בכ-5% בין רבעון לרבעון; המכסים של ארה"ב צפויים לתמוך בעליית המחירים"
מניית איי.סי.אל איי.סי.אל -0.51% נסחרת לפי שווי של 8 מיליארד דולר, והיא זינקה ב-30% מתחילת השנה למרות שהדוחות האחרונים שלה היו מעט מאכזבים. עם זאת, באופנהיימר אופטימיים לקראת 2025 ושמים דגש על העלייה הצפויה במחירי האשלג שצפויה לתרום לתוצאות, וזאת למרות המכסים הצפויים.
ברבעון הרביעי של 2024 המכירות של איי.סי.אל הסתכמו בסך של 1.6 מיליארד דולר, בהשוואה לסך של 1.69 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2023, מתחת לצפי האנליסטים להכנסות של 1.65 מיליארד דולר, כאשר הרווח למניה עמד על כ-8 סנט, מתחת לצפי האנליסטים שהיה ל-9 סנט. חלק מהירידה במכירות נבעה מהירידה במחירי האשלג בשיעור של 4% בהשוואה לרבעון השלישי של 2024, וירידה של 17% לעומת הרבעון המקביל ב-2023.
למרות הזינוק במניה מתחילת השנה כאמור, האנליסטים באופנהיימר מציבים למניה מחיר יעד של כ-7.5 דולר, אפסייד של כ-20% על מחיר השוק: "המכסים של ממשל ארה"ב תקפים גם לגבי אשלג מקנדה, שאחראית לכ-80% מהאשלג בו משתמשים החקלאים בארה"ב. חוסר הוודאות עלול להוביל להקדמת רכישות מצד החקלאים, מה שיפעיל לחץ על המחיר כלפי מעלה ויטיב גם עם איי.סי.אל", כתבו באופנהיימר.
"כ-80% מייצור האשלג של החברה מקורו בישראל, והיתרה מגיעה מספרד, כך שהחברה ממוצבת באופן מיטבי ליהנות מהקטנת התחרות בשוק האמריקאי מול ספקים קנדיים. עם זאת, קיים סיכון עקיף לפגיעה בפעילות
 החברה במקרה שהטלת המכסים תגרום לירידה משמעותית בייצוא החקלאי של ארה"ב, ובכך תפגע בביקוש הכולל לדשנים במידה ותחול ירידה במחירי הסחורות החקלאיות. קנדה, סין ומקסיקו נחשבות לשלושת השווקים החשובים ביותר לייצוא של סחורות חקלאיות אמריקאיות ומהוות ביחד 48% מהייצוא
 החקלאי (לפי הנתונים של 2024)", הוסיפו באופנהיימר.
- איי.סי.אל מזנקת - יצואנית האשלג העיקרית של קנדה סגרה את המכסה השנתית
- ממשל טראמפ עוצר את המימון ופרויקט של ICL בארה"ב עלול להתבטל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"עדכנו את תחזית המחירים שלנו, שמתבססת על עליות המחירים האחרונות במחירי האשלג בחלק משווקי היעד המרכזיים של החברה. אנו מעריכים שבמהלך הרבעון הראשון תחול עלייה של 2.5% במחירי האשלג,
 ולאחר מכן תחול עלייה ביתר הרבעונים בשיעור של 5% בין רבעון לרבעון. ברבעון הראשון של שנת 2025, עדיין לא צפויה השפעה משמעותית של המכסים החדשים על מחיר האשלג הממוצע בעיקר עקב אסטרטגיית החברה להשהות חלק מהמכירות עד להתייצבות השוק, מה שיאפשר לה גם לסגור את החוזים
 ארוכי הטווח עם סין והודו במחירים טובים יותר. בנוסף, קיים לחץ נוסף על מחירי האשלג בשל הפחתות ייצור מצד ספקים מרכזיים ברוסיה ובבלרוס, כולל אפשרות לצמצום מכוון נוסף בעתיד הקרוב", הוסיפו האנליסטים.
מניית איי.סי.אל נסחרת במכפיל EBITDA
 של 6.4 שנה קדימה. אנו משמרים את המלצת Outperform אך מעדכנים את מחיר היעד ל-7.5 דולר למניה כעת המבוסס על מכפיל EBITDA של 6.8 (ללא שינוי) כתוצאה מתחזית שמרנית יותר שלנו כעת ל EBITDA של 1.673 מיליארד דולר בשנת 2025. יחד עם זאת אנחנו ממשיכים להאמין שאיי.סי.אל
 נסחרת במכפילים נוחים לצד העובדה שהחברה עשויה להיות אחת המרוויחות בסביבה הגיאופוליטית ומהטלת המכסים", סיכמו באופנהיימר.
- 1.עושה חשבון 13/03/2025 23:58הגב לתגובה זומלחמת הסחר תגרום לסין ליבא ממקורות אחרים ולארהב ליצא למקורות אחרים.

בזמן שישנתם: התוצאות של ענקיות הטק ואיך הן ישפיעו על השווקים?
גוגל, מיקרוסופט, מטא פרסמו דוחות - איך הדוח ומה המניות עשו אחרי המסחר ואיך זה השפיע על אנבידיה?
שלוש מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם:אלפאבת (החברה האם של גוגל), מיקרוסופט ומטא, דיווחו אתמול אחרי המסחר על תוצאות הרבעון השלישי של השנה. התגובות בשוק היו מגוונות, כאשר ההשקעות האגרסיביות ב-AI להיות מוקד מרכזי. מניית אלפאבת זינקה בכ-7% במסחר המאוחר, בעוד מניית מטא צנחה בכ-8% ומניית מיקרוסופט ירדה בכ-4%. ההשפעה ניכרה גם במניית אנבידיה, הספקית המובילה של שבבי AI, שמנייתה הוסיפה כ-2% במסחר שלאחר הסגירה, אך כעת באזור האפס, ועדיין מדובר על עלייה של כ-8.5%% בשלושת הימים האחרונים.
(עדכון עם השלכות על השווקים - טראמפ ושי נפגשו - "מקווה שחתימת הסכם סחר תתרחש בקרוב מאוד")
התמונה הכוללת שמתגלה מהדוחות הללו היא של צמיחה מרשימה בהכנסות, אך גם של אתגרים משמעותיים: ההשקעות האגרסיביות ב-AI ממשיכות להיות מנוע הצמיחה העיקרי, אך הן מגיעות עם עלויות גבוהות, מגבלות קיבולת וחששות מפני תשואה ארוכת טווח. בעוד אלפאבת מציגה תוצאות טובות ואיזון בין השקעות לתשואה על השקעה, מטא ומקרוסופט מחפשות עדיין את "דרך המלך" של השקעות שיניבו תשואה מספקת
אלפאבת: צמיחה מואצת בענן וב-AI, עם מודל עסקי עמיד ומתרחב
אלפאבת פתחה את גל הדוחות בעוצמה, עם תוצאות שמעבר לציפיות האנליסטים. ההכנסות ברבעון השלישי (יולי-ספטמבר) הגיעו ל-102.3 מיליארד דולר, עלייה של 16% בהשוואה לשנה קודמת, ועלייה של 15% בנטרול שינוי מטבע, ועקפו את התחזיות שעמדו על 99.85 מיליארד דולר. הרווח הנקי זינק ב-33% ל-35 מיליארד דולר, והרווח למניה (EPS) המתואם עמד על 3.10 דולר, לעומת תחזית של 2.33 דולר בלבד. התגובה בשוק הייתה מיידית: המניה טיפסה ב-7.5% במסחר שלאחר השעה, מה שמעיד על אמון מחודש במנהיגותה של אלפאבת בתחום ה-AI. זהו הרבעון הראשון שבו אלפאבת חצתה את רף ה-100 מיליארד דולר בהכנסות רבעוניות.
- הנאסד״ק עלה ב-0.5%; אנפייז נפלה ב-15%, ורוניס צנחה ב-49%
- אנבידיה מזנקת 3.5%, גוגל ומטא מטפסות; איך "יום הפד" הולך להיפתח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנוע העיקרי מאחורי הצמיחה היה יחידת Google Cloud, שהכנסותיה זינקו ב-35% ל-18.5 מיליארד דולר, הרבעון החזק ביותר בתולדותיה. הגידול הזה נובע בעיקר מביקוש גובר לשירותי ענן מבוססי AI, כולל מודלי Gemini המתקדמים, שמשמשים חברות סטארט-אפ ותאגידים גדולים לבניית יישומי AI. אלפאבת דיווחה על גידול של יותר מ-250% בהכנסות ממוצרים גנרטיביים, כאשר חוזים חדשים בתחום זה תורמים ליתרת חוזים בלתי ממומשים של 180 מיליארד דולר, סימן ברור להכנסות יציבות בשנים הקרובות. תחום החיפוש, שנותר עמוד התווך של החברה ומספק כ-60% מההכנסות, הניב 61.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות הודות לשילוב AI בשיפור תוצאות החיפוש, מה שמגביר את זמן השהייה של משתמשים ומגדיל את ההכנסות מפרסום. גם יוטיוב תרמה חלק משמעותי, עם 11.8 מיליארד דולר בהכנסות מפרסום וידאו, עלייה של 20% שמיוחסת להתרחבות בפלטפורמות וידאו קצרות ומבוססות AI. מעבר למספרים, הדוח חשף התקדמות טכנולוגית: Gemini 2.0, שיושק בקרוב, צפוי לשפר את יכולות הרב-מודליות, מה שיאפשר שילוב טוב יותר בין טקסט, תמונה ווידאו – תחומים שכבר מניבים הכנסות נוספות מחברות בתחומי המדיה והפרסום.
אמזון עקפה את הציפיות - המניה מזנקת ב-9%
ענקית המסחר והענן רשמה ברבעון השלישי רווח של 1.95 דולר למניה והכנסות של 180.2 מיליארד דולר, מעל הציפיות. חטיבת AWS זינקה ב־20%, והרווח הנקי קפץ ל־21.2 מיליארד דולר, בין היתר בזכות השקעותיה באנתרופיק ובתחום הבינה המלאכותית
אמזון Amazon.com Inc. -3.23% פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי של 2025 והציגה תוצאות חזקות מהצפוי. החברה רשמה רווח למניה של 1.95 דולר, לעומת תחזיות האנליסטים שעמדו על 1.58 דולר, והכנסות של 180.2 מיליארד דולר, מעל הציפיות שעמדו על 177.8 מיליארד דולר. מדובר בצמיחה של 13% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
הצמיחה נרשמה בכל מגזרי הפעילות של החברה: המכירות בצפון אמריקה עלו ב־11% ל־106.3 מיליארד דולר, במגזר הבינלאומי נרשמה עלייה של 14% ל־40.9 מיליארד דולר, ואילו חטיבת הענן AWS, מנוע הצמיחה המרכזי של אמזון, זינקה ב־20% ל־33 מיליארד
 דולר, הקצב המהיר ביותר מאז 2022. מנכ"ל החברה, אנדי ג’סי, אמר כי "הבינה המלאכותית ממשיכה להניע שיפורים בכל תחום בעסק שלנו, ואנו רואים ביקוש חסר תקדים הן ב־AWS והן בתשתיות הליבה שלנו".
הרווח התפעולי של אמזון עמד על 17.4 מיליארד דולר,
 בדומה לשנה שעברה, אך כלל שני חיובים חריגים: 2.5 מיליארד דולר בגין הסדר משפטי עם רשות הסחר הפדרלית (FTC) ו־1.8 מיליארד דולר בהוצאות פיטורים. ללא אותם חיובים, הרווח התפעולי המתואם היה מגיע ל־21.7 מיליארד דולר. הרווח הנקי קפץ ל־21.2 מיליארד דולר, לעומת 15.3 מיליארד
 דולר ברבעון המקביל, בין היתר הודות לרווחי השקעה של 9.5 מיליארד דולר מהחזקתה בחברת הבינה המלאכותית Anthropic.
בתחום הענן והבינה המלאכותית אמזון רשמה התקדמות ניכרת. החברה הודיעה על השקת Project Rainier, אשכול מחשוב אדיר שמכיל כמעט
 חצי מיליון שבבי Trainium2, שבבים ייעודיים שפיתחה אמזון בעצמה לטובת הרצת מודלים מתקדמים של Anthropic. בנוסף, הושקו שרתים חדשים המבוססים על שבבי NVIDIA Grace Blackwell, לצד הרחבת שירותי Amazon Bedrock עם מודלים של OpenAI, Anthropic ו־DeepSeek. AWS גם הציגה כלים
 חדשים למפתחים כמו AgentCore ו־Nova Multimodal Embeddings, שנועדו לשפר את החיפוש והאינטראקציה בין טקסט, תמונות, וידאו וקול.
- המספר היומי והאם אנחנו לקראת עלייה באבטלה?
- פיטורי ענק באמזון: 30,000 עובדים הולכים הביתה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביחידת הקמעונאות, אמזון המשיכה להשקיע בהאצת המשלוחים, והרחיבה את שירות ה־Same-Day Delivery לעשרות מדינות וקהילות
 נוספות בארה"ב. שירות העוזר הקולי Rufus הגיע ל־250 מיליון משתמשים, והחברה מדווחת כי לקוחות המשתמשים בו נוטים להשלים רכישות בתדירות גבוהה יותר. במקביל, אמזון הרחיבה את יכולות ה־AI לסוחרים בפלטפורמה, כאשר יותר מ־1.3 מיליון מוכרים משתמשים כעת בכלים אוטומטיים ליצירת
 תיאורי מוצרים.

