סיוה בשת"פ עם ARM: "שוק שיגיע ל-300 מיליארד דולר עד 2030"
סיוה דיווחה על שיתוף פעולה עם ענקית השבבים ARM למתן מענה לתחנות תקשורת סלולרית, בכדי לייעל את התקשורת הלווינית במכשירים סלולריים במכשירים תומכי 5G; לדברי החברה, מדובר בשוק שהיום מוערך בכ-182 מיליארד דולר וצפוי לגדול לכ-300 מיליארד דולר עד 2030
סיוה Ceva Inc. -2.17% , המספקת טכנולוגיות קישוריות, חישה ובינה מלאכותית למכשירים חכמים, דיווחה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם ARM ועם חברת SynaXG. החברות יציעו פתרון 5G לתחנות תקשורת סלולרית שמאפשרות תקשורת לווינים למכשירים סלולריים. לפי החברה הפתרון החדש יעיל יותר מהפתרונות הקיימים בשוק, והוא מספק יעילות טובה פי 10 לעומת פתרונות מבוססי מחשוב מסורתי ופי 20 יעיל יותר לעומת חלופות מבוססות FPGA בשימוש כיום. שוחחנו עם משה שייר, סמנכ"ל השיווק של החברה, בכדי להבין יותר על המוצר החדש.
במה מתמקד שיתוף הפעולה?
"שיתוף הפעולה הוא סביב הנושא של תשתיות תקשורת סלולרית שהיום מתרחבות, והעניין של תקשורת לווינית סלולרית צובר תאוצה. אחת הבעיות הגדולות בתחום הזה זה צריכת הספק וצריכת חשמל, יש כל הזמן לחץ להוריד את צריכת ההספק של התחנות האלה וזו המטרה כאן, להוריד את ההספק של תחנות בסיס ולהפוך אותן ליותר נגישות לשחקנים שרוצים לבנות שבבים. שיתוף הפעולה מתמקד בשבבים לתחנות ולא למכשירים סלולריים".
מה הפוטנציאל?
השוק הזה היום מוערך בכ-182 מיליארד דולר, זה השווי של כל תחנות הבסיס והלווינים, אבל הוא הולך לגדול בקצב של סביב ה-10% בשנה, וב-2030 צפוי להגיע ל-300 מיליארד דולר. צריך הרבה שבבים בשביל התחנות האלה ומזה אנחנו מקווים להנות".
איך בנוי שיתוף הפעולה?
"יש 3 שותפים שכל אחד מביא חלק טכנולוגי, ARM, אנחנו וחברה נוספת שמתעסקת בעיקר בתוכנה. כשבונים שבבים או פתרונות לתחנות כאלה יש פתרונות שהם קרובים לאנטנה שעובדים בקצב העברת נתונים גבוהה, שם סיוה מתמחה. אנחנו משפרים ביצועים פי 10, ו-ARM מביאה את השכבות הגבוהות יותר בפתרון. זה מחליף את הפתרונות הקיימים. גם הטכנולוגיה של סיוה שעוסקת בעיבוד אותות קרוב לאנטנה וגם ARM שעושה עיבוד של שכבות תקושרות גבוהות מביאים פתרון יותר יעיל ממה שקיים היום בשוק".
- "ה-AI בקצה הוא הדבר הגדול הבא": סיוה בשת״פ עם מיקרוצ’יפ
- סיוה הכתה את הציפיות - המניה מזנקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באיזה מסלול יימכר המוצר הזה?
"הוא יימכר במסלול הרשיונות הרגיל של סיוה. מי שיקנה את הפתרון אלה חברות שבבים שישלמו רישיון חד פעמי לסיוה ול-ARM ולאחר מכן ישלמו גם תמלוגים".
אז זה בעצם מוצר אחד שלם או כמה חלקים נפרדים?
"כל אחד מוכר פה את החלק שלו, אנחנו לא נכנסים לכמה הם גובים והם לא נכנסים לכמה אנחנו גובים, אלה שתי התמחויות שונות. לכל אחד יש תמחור שונה, אבל אני יכול להגיד שאצל סיוה זה מוצר שיהיה ברף הגבוה של המחירים שלנו. זה מוצר שגם יאפשר לשחקנים קטנים יותר להיכנס לתחום הזה של תקשורת לווינית".
לרבעון הרביעי של 2024 סיוה דיווחה על הכנסות של 29.2 מיליון דולר, מעל התחזיות המוקדמות שעמדו על 27.5 מיליון דולר, ורווח למניה Non-GAAP של 0.11 דולר - בהתאם לציפיות השוק. החברה הציגה גידול של 38% במספר המשלוחים, שהסתכמו ב-623 מיליון יחידות, בהובלת מכירות ליישומים בתחום ה-IoT, תקשורת סלולרית ויישומים תעשייתיים. משלוחי Wi-Fi צמחו ב-110% בהשוואה שנתית, כאשר תמלוגי ה-Wi-Fi גדלו ב-175%. משלוחי Bluetooth עלו ב-41%, ואילו משלוחי רכיבי סלולר IoT עלו ב-37%.
בנוסף, החברה עדכנה כי היא צופה צמיחה של 9% בהכנסות בשנת 2025, לצד עלייה משמעותית
של 50% ברווחיות.
בשיחה עם אמיר פנוש, מנכ"ל החברה, ויניב אריאלי, סמנכ"ל הכספים, דיברו המנהלים על ההסתכלות לעתיד של החברה: "העוגן של סיוה זו הפעילות האלחוטית, העתיד זה AI בקצה", אמרו המנהלים. "תחום הקישוריות והתחום האלחוטי הם מנועים מאוד חזק. הגידול הנוסף יגיע כאמור מתחום ה-AI בקצה, אנחנו מאפשרים לכל מגוון הלקוחות בנוסף למעבד ולקישוריות להוסיף יכולות AI, זה יהיה מנוע צמיחה חזק", אמר פנוש.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
