אמיר פנוש מנכל סיוה
צילום: סיוה

סיוה בשת"פ עם ARM: "שוק שיגיע ל-300 מיליארד דולר עד 2030"

סיוה דיווחה על שיתוף פעולה עם ענקית השבבים ARM למתן מענה לתחנות תקשורת סלולרית, בכדי לייעל את התקשורת הלווינית במכשירים סלולריים במכשירים תומכי 5G; לדברי החברה, מדובר בשוק שהיום מוערך בכ-182 מיליארד דולר וצפוי לגדול לכ-300 מיליארד דולר עד 2030

רוי שיינמן |
נושאים בכתבה סיוה ARM

סיוה Ceva Inc. -1.06%  , המספקת טכנולוגיות קישוריות, חישה ובינה מלאכותית למכשירים חכמים, דיווחה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם ARM ועם חברת SynaXG. החברות יציעו פתרון 5G לתחנות תקשורת סלולרית שמאפשרות תקשורת לווינים למכשירים סלולריים. לפי החברה הפתרון החדש יעיל יותר מהפתרונות הקיימים בשוק, והוא מספק יעילות טובה פי 10 לעומת פתרונות מבוססי מחשוב מסורתי ופי 20 יעיל יותר לעומת חלופות מבוססות FPGA בשימוש כיום. שוחחנו עם משה שייר, סמנכ"ל השיווק של החברה, בכדי להבין יותר על המוצר החדש.


במה מתמקד שיתוף הפעולה?

"שיתוף הפעולה הוא סביב הנושא של תשתיות תקשורת סלולרית שהיום מתרחבות, והעניין של תקשורת לווינית סלולרית צובר תאוצה. אחת הבעיות הגדולות בתחום הזה זה צריכת הספק וצריכת חשמל, יש כל הזמן לחץ להוריד את צריכת ההספק של התחנות האלה וזו המטרה כאן, להוריד את ההספק של תחנות בסיס ולהפוך אותן ליותר נגישות לשחקנים שרוצים לבנות שבבים. שיתוף הפעולה מתמקד בשבבים לתחנות ולא למכשירים סלולריים".


מה הפוטנציאל?

השוק הזה היום מוערך בכ-182 מיליארד דולר, זה השווי של כל תחנות הבסיס והלווינים, אבל הוא הולך לגדול בקצב של סביב ה-10% בשנה, וב-2030 צפוי להגיע ל-300 מיליארד דולר. צריך הרבה שבבים בשביל התחנות האלה ומזה אנחנו מקווים להנות".


איך בנוי שיתוף הפעולה?

"יש 3 שותפים שכל אחד מביא חלק טכנולוגי, ARM, אנחנו וחברה נוספת שמתעסקת בעיקר בתוכנה. כשבונים שבבים  או פתרונות לתחנות כאלה יש פתרונות שהם קרובים לאנטנה שעובדים בקצב העברת נתונים גבוהה, שם סיוה מתמחה. אנחנו משפרים ביצועים פי 10, ו-ARM מביאה את השכבות הגבוהות יותר בפתרון. זה מחליף את הפתרונות הקיימים. גם הטכנולוגיה של סיוה שעוסקת בעיבוד אותות קרוב לאנטנה וגם ARM שעושה עיבוד של שכבות תקושרות גבוהות מביאים פתרון יותר יעיל ממה שקיים היום בשוק".


באיזה מסלול יימכר המוצר הזה?

"הוא יימכר במסלול הרשיונות הרגיל של סיוה. מי שיקנה את הפתרון אלה חברות שבבים שישלמו רישיון חד פעמי לסיוה ול-ARM ולאחר מכן ישלמו גם תמלוגים".


אז זה בעצם מוצר אחד שלם או כמה חלקים נפרדים?

"כל אחד מוכר פה את החלק שלו, אנחנו לא נכנסים לכמה הם גובים והם לא נכנסים לכמה אנחנו גובים, אלה שתי התמחויות שונות. לכל אחד יש תמחור שונה, אבל אני יכול להגיד שאצל סיוה זה מוצר שיהיה ברף הגבוה של המחירים שלנו. זה מוצר שגם יאפשר לשחקנים קטנים יותר להיכנס לתחום הזה של תקשורת לווינית".


לרבעון הרביעי של 2024 סיוה דיווחה על הכנסות של 29.2 מיליון דולר, מעל התחזיות המוקדמות שעמדו על 27.5 מיליון דולר, ורווח למניה Non-GAAP של 0.11 דולר - בהתאם לציפיות השוק. החברה הציגה גידול של 38% במספר המשלוחים, שהסתכמו ב-623 מיליון יחידות, בהובלת מכירות ליישומים בתחום ה-IoT, תקשורת סלולרית ויישומים תעשייתיים. משלוחי Wi-Fi צמחו ב-110% בהשוואה שנתית, כאשר תמלוגי ה-Wi-Fi גדלו ב-175%. משלוחי Bluetooth עלו ב-41%, ואילו משלוחי רכיבי סלולר IoT עלו ב-37%. 


בנוסף, החברה עדכנה כי היא צופה צמיחה של 9% בהכנסות בשנת 2025, לצד עלייה משמעותית של 50% ברווחיות.


בשיחה עם אמיר פנוש, מנכ"ל החברה, ויניב אריאלי, סמנכ"ל הכספים, דיברו המנהלים על ההסתכלות לעתיד של החברה: "העוגן של סיוה זו הפעילות האלחוטית, העתיד זה AI בקצה", אמרו המנהלים. "תחום הקישוריות והתחום האלחוטי הם מנועים מאוד חזק. הגידול הנוסף יגיע כאמור מתחום ה-AI בקצה, אנחנו מאפשרים לכל מגוון הלקוחות בנוסף למעבד ולקישוריות להוסיף יכולות AI, זה יהיה מנוע צמיחה חזק", אמר פנוש.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

אסיה בורסות (גרוק)אסיה בורסות (גרוק)

ירידות חדות באסיה בעקבות וול סטריט; הדולר קופץ

אחרי יום שנפתח חיובי ונסגר שלילי בוול סטריט, האווירה השלילית מגיעה גם לשווקים במזרח שנסחרים בירידות; ההשפעה מורגשת גם בדולר שמתחזק גם מול השקל; החוזים מתקנים מעט מהירידות של אתמול ועולים עד 0.3%, ומה עם שוק הקריפטו?

תמיר חכמוף |

המסחר באסיה נפתח הבוקר בירידות חדות, כשהשוק האזורי מהדהד את המהפך בוול סטריט ואת השינוי החד במניות ה-AI. אחרי תחילת מסחר חיובית בארה״ב, אחרי דוחות אנבידיה שהכו את התחזיות, המשקיעים קיבלו בסוף את התסריט הפחות אופטימי: מניות הטכנולוגיה איבדו גובה במהירות, תקוות להורדת ריבית בדצמבר כמעט התפוגגו, והסנטימנט הגלובלי התהפך. הנתונים החזקים משוק העבודה בארה״ב דחפו את הצפי להפחתת ריבית לינאור במקרה הטוב, והמעבר החד במדדים, מעלייה של 2% לירידות של 2%, יצר אפקט שלילי שהגיע ישירות לאסיה.

הירידות בוול סטריט מובילות את הדולר להתחזק, והוא נסחר הבוקר סביב 3.28 שקל לדולר,עלייה של כ-0.8%.

המסחר באסיה

יפן בולטת בירידות, עם נפילה של 2.4% בניקיי בהובלת קריסה של מעל 10% בסופטבנק, וירידות כבדות באדוונטסט, טוקיו אלקטרון ולייזרטק. במקביל, נתוני אינפלציה גבוהים מהצפוי חיזקו את ההערכות כי ה-BoJ מתקרב להעלאת ריבית נוספת, תרחיש שמוסיף לחץ על שוק כבר לחוץ. 

בדרום קוריאה התמונה הייתה אף קיצונית יותר: הקוספי נפל ביותר מ-3.5%, כשהסנטימנט כלפי מניות שבבים, במיוחד סמסונג ו-SK הייניקס, מתהפך עם ירידות של 4% עד 9%.

בהונג קונג, גם נרשמות ירידות כאשר ההאנג סנג צלל כ-1.6% בפתיחה עם מכות כואבות לבעלת הבית של ה-AI הסיני, באידו, לצד שיאומי וטנסנט. גם מניות הרכב החשמלי ספגו לחץ נוסף, כש-BYD, נייו ולי אוטו איבדו גובה.