שנה טובה לפמס: הרווח זינק ב-69% ל-98.2 מ' ש'

ההכנסות הציגו גם הן זינוק מרשים של 61.5% ל-351.5 מ' ש'. והיה גם רבעון מצוין: המכירות עלו ב-68.6% ל-103.6 מ' ש' והרווח הנקי עלה בכ-69.5% לכ-30 מ' ש'. בצבר ההזמנות: 210 מ' ש'
שרון שפורר |

חברת פמס, העוסקת בייצור פנלים ויריעות בליסטיים המשמשים בייצור אפודי מגן, ויריעות ופנלים להגנה המותקנים ברכבים ומתקנים אחרים, דיווחה היום (שלישי) על שיפור ניכר ברווחי השנה החולפת אל מול זו שקדמה לה. התוצאות המצוינות צועדות יד ביד עם העובדה, כי פמס קטפה בשנה החולפת את התואר המניה בעלת התשואה הגבוהה ביותר, עת העניקה למשקיעה תשואה של 180.1% והותירה מאחור רבות וטובות.

מכירות פמס זינקו בשנת 2004 ב-61.5% לגובה של 351.5 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 217.64 מיליון שקל בשנת 2003. בפמס מסבירים, כי הגידול במכירות החברה נבע מהגדלת כושר הייצור ומוסיפים, כי החברה פועלית להגדלת כושר הייצור על מנת לאפשר לה להיענות להזמנות נוספות. הציוד שהוזמן ודווח ברבעונים הקודמים, ציינה החברה בדיווח, הגיע למפעל ובתחילת מארס 2005 יחל הייצור שיגדיל, כאמור, את כושר הייצור. מעניין ללמוד מהדו"ח, כי צבר ההזמנות של פמס נכון ל-31 בדצמבר 2004 מגיע לכ-210 מיליון שקל.

זאת ועוד. הרווח הגולמי של החברה קפץ ב-57% ל-140.5 מיליון שקל, הרווח התפעולי צמח ל-122.2 מיליון שקל - זינוק של 56% אל מול הרבעון המקביל, שנה קודם לכן. בשורה התחתונה, הגיע הרווח הנקי של המניה ל-98.2 מיליון שקל, אל מול רווח של 58 מיליון שקל בשנת 2003 - זינוק של 69%.

באשר לרבעון הרביעי של 2004 דיווחה פמס על שיפור בתוצאות, גם הוא בשיעורים מרשימים. מכירות הרבעון עלו ב-69% לגובה של 103.6 מיליון שקל והרווח הנקי צמח ב-69.5% לכ-30 מיליון שקל. שיפור קל רשמה החברה גם בשורת הרווח הגולמי ובשורת הרווח התפעולי, אלו הסתכמו בכ-39.3 מיליון שקל וב-34.4 מיליון שקל, בהתאמה.

פמס מתייחסת (כמתחייב) גם לחברת הבת בעעלותה המלאה פמקו אינג'ינירינג. באמצעות האחרונה מקימה פמקו תשתיות ייצור בחו"ל. פעילות החברה אמורה, להערכת פמס, לתרום להמשך רווחיותה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.