דוד ביטן שבתרבות באר שבע
צילום: באדיבות שבתרבות באר שבע
TV

דוד ביטן מותקף בלילה כלכלי בעניין התאגיד וטוען בתוקף: "ביבי לא מעורב" - צפו בקטע

מערכת Bizportal | (10)
נושאים בכתבה לילה כלכלי

יו"ר הקואליציה דוד ביטן שהפיץ אתמול מסמך על חשוב לפיו סגירת תאגיד השידור שבהקמה תחסוך 2.12 מיליארד שקלים לקופת המדינה, הגיע בסיום היום לראיון בלילה כלכלי אצל גדי סוקניק. אותו מסמך הותקף קשות ואפילו שר התקשורת לשעבר גלעד ארדן שיזם את הקמת התאגיד הוציא התייחסות וטען כי ביטן הציג נתונים שגויים שהם בזבוז מוצג כחיסכון.

השר גלעד ארדן אמר אתמול כך בתגובה למסמך שהציג ח"כ דוד ביטן: "צר לי מאוד על פרסום הנתונים השגויים בתחשיב שהציג ח"כ ביטן לגבי ביטול התאגיד. עיינתי שוב ושוב בתחשיב ולא הצלחתי להבין איך חיסכון כספי מוצג בו כבזבוז ובזבוז מוצג כחיסכון כספי. ראשית, חשוב להזכיר שקידמתי את הרפורמה ברשות הישנה לא רק בגלל היותה מנופחת, בזבזנית ולא יעילה, אלא קודם כל בגלל שהציבור איבד בה אמון, הצפייה בשידוריה פחתה בעקביות וסיבה נוספת הייתה המודל הניהולי ברשות הישנה ושליטת הוועדים בה - רוב כספי הציבור בה בוזבזו על שכר גבוה ועל עובדים רבים שלא היה בהם צורך, במקום שהם יושקעו בשידורים ובתוכן לטובת הציבור.

האם באמת שכחנו זאת כולנו?"

עוד אמר ארדן כי "הרפורמה שהובלתי לוותה כל העת על ידי חברת ייעוץ כלכלי מטעם משרד התקשורת וכן על ידי אנשי משרד האוצר שבחנו אותה לעומק, והגיעו כולם למסקנה הברורה- סגירת הרשות הישנה והחולה, יחד עם עלות תשלום פיצויי פרישה נדיבים לעובדים שיפרשו ובתוספת עלות ההקמה של תאגיד השידורים החדש והמודרני - תחסוך לציבור בכל שנה מרגע הסגירה 400 מיליון שקלים. זה התחשיב ואין בלתו. אני חוזר ומדגיש שביטול הרפורמה כיום תהיה טעות קשה שגם תגרום לבזבוז רב של כספי ציבור וגם תחזיר את השידור הציבורי לאחור דבר שימנע מהציבור לקבל תוכן חדשני איכותי ומגוון. לא רק שביטול התאגיד לא יאפשר שום הקצאת כספים לחינוך ולרווחה אלא להיפך, ביטול התאגיד יביא עימו קיצוץ בחינוך וברווחה כדי לממן את החזרה אחורה לרשות הישנה."

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    חיים 21/10/2016 14:52
    הגב לתגובה זו
    מדובר בהמון כסף.זה לא סביר שממשלה מחליטה להקים ראשות בהשקעה של מיליארדים.וחוזרת בה בלי למצמץ ולתת הסברים הגיונים.חייבים חקיר מבקר או משטרה
  • 7.
    אורן 21/10/2016 13:43
    הגב לתגובה זו
    קודם כל רואים שכל השכל שלו בכרס פטנט ידוע מפריחים יונה לאוויר אם זה מצליח ביבי בפנים אם לא מצליח אז ביבי לא מעורב!! עובדים עלינו
  • 6.
    שקרן חסר בושה (ל"ת)
    טושי 21/10/2016 13:35
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ברוך 21/10/2016 13:33
    הגב לתגובה זו
    בשביל מה תאגיד שלא נוכל לשלוט בו.הבנת את זה ברוך ?
  • 4.
    אלי 21/10/2016 13:24
    הגב לתגובה זו
    עוד מלקק ישבנים . שקרן עלוב ומכוער . לפחות אל תמצמץ כשאתה משקר. אם זה היה הכסף של אבא שלך גם היית מזלזל. אל תדאג תלקק לנתניהו וכשתסיים הוא יזרוק אותך . עוד ספרדי מלקק . רק ספרדים דבילים מצביאים חביבי . גילוי נאות גם אני ספרדי אבל לא דביל.
  • 3.
    השממן עם קרס אדיר הוא מושתל ביבי-מתאים למקור ת"א בשוק (ל"ת)
    שרלה 21/10/2016 12:34
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אזרחית 21/10/2016 11:41
    הגב לתגובה זו
    האות השישית מסבירה את ההבדל. ביבי אינו מעורב (פסיבית) הוא המערב (אקטיבי). יו"ר הקואליציה כליצן החצר.
  • ריטה 21/10/2016 13:06
    הגב לתגובה זו
    כל להקת פודלים עם שטייניץ בראשם וארדן בזנב כולם כולל גם רוני אלשייק-מילקי,מנדלשפריץ,שפירית-כולם פודליקוס של ביבי בניהול שטאזה-סקוריטטה למען הפריץ-BABA-BUBA.
  • 1.
    האיש יכול לנהל מכולת לא יותר (ל"ת)
    ניר 21/10/2016 11:16
    הגב לתגובה זו
  • ריטה 21/10/2016 13:02
    הגב לתגובה זו
    "וואללה"של טייקון אלוביץ' מצנזר כל פיפס נגד ביבי-לשם מה יש חברים. ערוץ 20 עם שרון גל(מיצר שקיות הקאה)כל הזמן BABA-BUBA-ביבי-BABA-BUBA-ביבי.ביבי לא מתערב.אסור לו לפי חוזה חמובי עם שרה...
מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.

מילואימניקים. קרדיט: Xמילואימניקים. קרדיט: X

בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות

מה העלות של חודש מילואים? ומה הנזק הכלכלי באי גיוס חרדים? ולמה בנק ישראל מבקר את הצעת החוק? על התמריצים (הקטנים), על הסנקציות (המעטות) ועל היקפי יעדי הגיוס (הנמוכים)
רן קידר |

בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.

על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים,  תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול. 

"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.

"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.

"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.