רק בלי ביקיני: תכניות הריאלטי בזרם החרדי - יש דבר כזה והוא אפילו כשר
מזה תקופה, משודרת ברדיו החרדי 'קול ברמה' תכנית הריאליטי 'כוכב נולד - הגרסא החרדית'. התכנית שזוכה לרייטינג גבוה, כוללת אף הצבעות והדחות אפילו באמצעות הסמס, שבימים שכתיקונם חסום בכל מכשירי הסלולר ה-'כשרים' ודרך האינטרנט, כלי תקשורת בעייתי אף יותר, הנאסר בשימוש על ידי כלל הרבנים פרט לצרכי פרנסה.
התכנית היא סימפטום לתכונה רחבה יותר ולשינויים העוברים על המגזר המוצאים דרכי יציאה מגבולות השטעייטל החרדי. אמצעי התקשורת החרדיים עברו מהפכה של ממש בשנים האחרונות ודוגמאות לא חסרות.
אם בעבר היה צורך לקרוא את היומונים ש'מטעם' בכדי לקבל תמונת מצב סלקטיבית על הנעשה במגזר, הרי שאתרי האינטרנט החרדיים, וקווי ה'נייעס' - אותם קווי טלפון המשדרים חדשות, הציבו גבולות חדשים לחופש המידע על הנעשה במגזר והם פתחו צוהר אמיתי יותר אל הנעשה במגזר.
כך לדוגמא, נושאים שהשתיקה במגזר לרוב נכפית עליהם כמו אלימות במשפחה, שחיתויות ופשיעה שלא זוכים לכיסוי תקשורתי בעיתונות החרדית, החלו נידונים מעל גבי הרשת הן במסגרות החדשותיות הפורמאליות והן במסגרת הפורומים השונים שנפתחו, בהם כל אברך עם סלולארי וחיבור לרשת הופך להיות כתב און ליין.
אם עד התקופה האחרונה, נהגו כלי התקשורת החרדיים הליברלים יחסית - אתרי האינטרנט ותחנות הרדיו - לתקוף בכל הזדמנות את תופעת הריאליטי, הרי שעם עליית תוכנית הריאליטי לזמרים, עלתה במקביל תוכנית בתחנת הרדיו המתחרה, 'קול חי' הבנויה על הפורמט של 'מונית הכסף'.
השיא (או השפל לדעת רבים), היה כאשר לפני כחודש, שודרה פטירתו של אחד מגדולי הדור בשידור ישיר ברדיו. דקות לאחר מכן כבר עלו לאתרי החדשות החרדיים סרטונים שתיארו את מעמד הפטירה - אברכים קוראים פסוקי תפילה וכל זה על רקע תמונת המוניטור המתאר את קצב פעימות הלב האחרונות של הרב.
שימוש במודל הריאליטי חושף לנו (ובעיקר לציבור הלא דתי), את המגזר החרדי בצורה הכי אנושית ודומה לחילונים, כמגזר בו מתקיימות גם אינטריגות ותככים (בעיקר בקרבות הירושה בחצרות האדמו"רים), תחרות ויצר מציצנות בריא (רק במושגים ובנושאים אחרים) שיש לספקו - כמו לכל אדם ולעיתים אף יותר מכך.
יתר על כן, 'גיור' פורמט הריאליטי החילוני והתפתחות כלי התקשורת החרדיים האלקטרוניים משקפות מצוין את השינויים המתבצעים בחברה החרדית ההופכת מחברה מתכנסת ומתבדלת, לחברה המעוניינת להתקדם ולהיפתח לעולם, תוך ניסיון לשמירה על התום ועל עולם המושגים הפנימי ככל האפשר.
- 4.חבר קרוב 28/07/2011 13:33הגב לתגובה זויש סמסים בקול ברמה, ההצבעות הן בטלפון ולא באמצעות אתר אינטרנט...
- 3.ניר א.צ 28/07/2011 13:21הגב לתגובה זודניאל אוחיון אחד האנשים המוכשרים שהכרתי!
- 2.דניאל אוחיון לאח הגדול! (ל"ת)דה לה פרגולה 28/07/2011 13:10הגב לתגובה זו
- 1.דוד 28/07/2011 13:07הגב לתגובה זויאללה, תביאו עוד טורים כאלו, נורא מעניין לדעת מה קורה בחדרי חרדים.
ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה
עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר
מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר
האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום
החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.
סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם
בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות
שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים
נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים. ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות
אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי
שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת
פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.
ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה
עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר
מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר
האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום
החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.
סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם
בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות
שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים
נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים. ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות
אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי
שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת
פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.
