צרכנות

חזי שטרנליכט |

* ביום ראשון ה-24.7.05 בין השעות 17.00 ל-21.00 ייערך בקניון הזהב בראשל"צ תערוכת חתוליאדה. במסגרת החתוליאדה יוצגו מאות חתולים מעשרות גזעים שונים. כמו כן, ייערכו תחרות מלך ומלכת היופי של החתולים, הרצאות של טיפוח ותזונה נכונה לחתולים, תחרות ציורי חתולים, מופע פלמנקו חתוליומשחקים שונים נושאי פרסים. הארוע נערך בשיתוף אגודת אמי"ל - אגודה לחתולים ללא מטרות רווח.

* רשת החשמל א.ל.מ מכריזה על קרנבל החשמל, אירוע מכירות מוצרי החשמל הגדול בישראל, עם הנחות ענק של עד 50% ברכישת מותגי החשמל המובילים בעולם. קרנבל החשמל יתקיים מיום חמישי עד יום שני, 25-21 ביולי בביתן 16 בגני התערוכה.

במסגרת הקרנבל החשמל, שיתפרס על שטח של כ-1,800 מ"ר, מציעה רשת א.ל.מ מגוון רחב מאד של מאות מוצרים חדשים, עודפי מלאי ומוצרים מתצוגות ותערוכות בהנחות גדולות ובמחירים אטרקטיביים. לדוגמה: עד 50% הנחה על מוצרים מתצוגה, עד 50% על מזגנים ממחירון, עד 40% ברכישת מוצרי חשמל קטנים, עד 31% הנחה ברכישת מכונות כביסה, עד 25% הנחה על תנורים ועד 2,000 שקל זיכוי על מקרר ישן בטרייד אין על מקררים.

* Esc, חושף אתכם לראשונה לקליפ ללהיט "תנו לו צ'אנס" של שלישיית הבידור "מה קשור?". ערוץ הקרנות הבכורה יתן לכם הצצה נדירה לקליפ, בבלעדיות ללקוחות הדור ה-3 של Esc, שגם יזכו להיות הראשונים לראות את הקליפ הבא עליו עובדת השלישייה לשיר "בדרך לסיני".

בנוסף, ניתן לשמוע ולהוריד את האלבום החדש בעולם המוסיקה של Esc, להוריד 3 קליפטונים ושומרי מסך מיוחדים של השלישייה ומעל 20 צלצולים קוליים הכוללים קטעים מהמופיעים המצחיקים.

* ביום שבת, 23.07.05 תעלה חברת המלגות Milgo בקמפיין הכולל טלוויזיה, רדיו ואינטרנט, באמצעות משרד הפרסום מקאן- טופר (מקבוצת מקאן אריקסון). היקף הקמפיין עומד על כ-150,000 דולר. הקונספט המוביל את הסרט הוא "גם לך מגיעה מלגה", כשהעקרון הוא כי חברת Milgo מציעה שיטה חדשנית וייחודית למימון שכר לימוד במוסדות להשכלה גבוהה ולמוסדות הלימוד השונים: מלגת לימודים אישית לכלל הסטודנטים.

* "אופיר ישראלי" מבית "אופיר טורס" יוצאת במבצע במסגרתו על כל הזמנת נופש בישראל תינתן מתנה לפי בחירה: נגן MP3 או עגלת טרולי או משקפי שמש "דזרט סנואו" בשווי 350 שקל, או 150 ₪ תלושי קנייה ברב תו. המבצע עד תאריך 31.8.05

* רשת "אופטיק דורון-כללית מושלם" קיבלה את הזיכיון הבלעדי לשווק בישראל את העדשות של קונצרן "ניקון". העדשות בעלות טכנולוגיה מיוחדת- "ניקון פרסיו מולטי פוקאלי" - עדשות עם שדה ראייה רחב יותר בכ-10% לעומת עדשות אופטיות אחרות בשוק.

* חברת SBC משיקה בימים אלו מגזין חדש בתחום העיצוב D.O MAGAZINE. המגזין יהיה מגזין דו חודשי בעריכתה של העיתונאית טלי ברזילי זוננפלד, ויטפל באופן ייחודי בשלבי העיצוב השונים תוך שימת דגש על עיצוב תעשייתי, חומרים חדשניים, עיצוב מוצרים משלב האבטיפוס ועד להפיכתם למוצרים מוגמרים, תכנון אדריכלי, עיצוב המעטפת האדריכלית ועיצוב הפנים, מגמות חדשניות ועוד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד. 

אלעד מקדסי. מנכ"ל משרד התקשורת. קרדיט: שלומי יוסףאלעד מקדסי. מנכ"ל משרד התקשורת. קרדיט: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ"ל משרד התקשורת: "95% ממשקי הבית בישראל כבר נגישים לסיבים אופטיים"

בשיחה עם ביזפורטל, אלעד מקדסי מציין כי ההשקעה האדירה בתשתיות, כ-10 מיליארד שקל בחמש השנים האחרונות - היא שאפשרה את ההישג, ומבהיר: "הביקוש למידע יגדל פי ארבע עד 2030, ואנחנו נערכים לסגור את רשתות הנחושת ולעבור לעידן הסיבים במלואו"

צלי אהרון |


במסגרת ועידת התשתיות של ביזפורטל, שוחחנו עם מנכ"ל משרד התקשורת, אלעד מקדסי, על המעמד של עולם התקשורת כתשתית לאומית קריטית ועל האתגרים שמחכים לנו בשנים הקרובות. מקדסי הציג תמונת מצב די מרשימה: שאמר כי כבר כיום, 95% ממשקי הבית בישראל נגישים לסיבים אופטיים - נתון חריג גם בהשוואה עולמית, ואת זה הוא מסביר הודות להשקעות עתק של כ-10 מיליארד שקל בחמש השנים האחרונות.

לדבריו, המשמעות רחבה הרבה יותר מאינטרנט מהיר בבית: תקשורת מתקדמת היא הבסיס לכלכלה מודרנית, החל מעבודה מרחוק ועד לצמצום פערים בין מרכז לפריפריה. מקדסי הזהיר כי עד שנת 2030 יזנק הביקוש למידע פי ארבע, ולכן נדרש להיערכות מיידית - לרבות סגירה הדרגתית של רשתות הנחושת הישנות ומעבר מלא לעידן הסיבים.

בשיחה שקיימנו הוא התייחס גם לתפקיד הקריטי של תקשורת בשעת חירום, להסרת חסמים בתחום חוות השרתים, למעמדה של ישראל כצומת תעבורת נתונים בינלאומית, וגם לסוגיות בוערות כמו ההפרדה המבנית בבזק וצפיפות אנטנות הסלולר.


איך אתה רואה את התקשורת כתשתית לאומית, ועד כמה היא קריטית בעיני הממשלה?

"בלי תקשורת אין משק מתקדם. זה לא רק שירותי גלישה – אלא היכולת לעבוד מהבית, לצמצם פערים בין מרכז לפריפריה, ולהבטיח צמיחה במשק מודרני. גם בהיבט הביטחוני מדובר בתשתית קריטית: מערכות מתקדמות רבות, שנראות במבט ראשון ביטחוניות בלבד, מבוססות בפועל על רשתות תקשורת. בשנתיים האחרונות ההיבט החירומי היה במוקד העבודה שלנו, ואנחנו פועלים כל הזמן מול גורמי הביטחון כדי להבטיח יציבות ועמידות של המערכות".

באילו הישגים מרכזיים אתה גאה, ומה עוד דורש שיפור?

"אני מחלק את זה לשני עולמות – תקשורת נייחת וניידת. בעולם הנייח, ההישג הגדול הוא פריסת הסיבים: כבר היום 95% ממשקי הבית נגישים לסיבים, וזה נתון חריג גם בקנה מידה עולמי. מדובר בהשקעות עתק של כ־10 מיליארד שקל בחמש השנים האחרונות. המטרה הבאה היא לא רק להסתפק בפריסת סיב אחד לכל בית, אלא להבטיח תחרות וריבוי תשתיות. לכן הפחתנו משמעותית את מחירי הגישה לתעלות, ואנחנו מקדמים מתווה לסגירת רשתות הנחושת – צעד שדוחף את כל השוק לעבור במהירות לעידן הסיבים".

מה התחזית שלכם לביקוש למידע בשנים הקרובות?