למה מיליארדר קריפטו ובורסת המסחר הגדולה בעולם ישקיעו בפורבס?
מגזין פורבס נוסד לפני 104 שנים כמגזין בנושאי כלכלה הפועל במדינות רבות, וכיום מפעיל גם אתר אינטרנט בתחום. המגזין ידוע ברשימות שהוא עושה כגון דירוג עשירי ארצות הברית, חברות המובילות בעולם, הצעירים המבטיחים ועוד. הקבוצה מנהלת על ידי סטיב פורבס, שהיה מועמד לנשיאות והוא הנכד של המייסד, ו-95% ממנו נמכר לקבוצת משקיעים מהונג קונג תמורת 475 מיליון דולר בשנת 2014.
באוגוסט שנה שעברה הודיעה המגזין כי הוא מנסה להפוך לחברה ציבורית באמצעות מיזוג ספאק באמצעותו קיוותה לגייס 400 מיליון דולר לטובת המשך המעבר לדיגיטל והתרחבות עתידית. אך הסנטימנט בשוק כלפי ספאקים בכלל וכאלה של חברות תקשורת בפרט השתנה, והמיזוג נתקל בקשיים.
כעת נודע לאתר CNBC כי יזם הקריפטו צ'אנגפנג זהאו, הנחשב לעשיר ביותר בתחום, נחלץ לעזרת המגזין, ויוביל את בורסת הקריפטו בינאנס, הנחשבת הגדולה בעולם ושאותה הוא מנהל להשקיע 200 מיליון דולר במיזוג המגזין לחברת הספאק, ובכך יהפוך לבעל המניות השני בגודלו בחברה. בורסת הקריפטו אף תמנה שני נציגים לדירקטריון מתוך תשעה בסך הכל.
מדוע מגזין פורבס צריך כסף, זה מובן. אך מה האינטרס של בורסת קריפטו ויזם מצליח בתחום (שאף נכנס לאחרונה לרשימה של פורבס עצמה של עשירי העולם עם הון מוערך של 96 מילארד דולר)בכניסה להשקעה בתחום כה מסורתי ופחות רווחי כמו עיתונאות?
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נראה שזהו צעד נוסף במאמץ של עולם הקריפטו להיכנס למיינסטרים. האתגר הגדול ביותר של עולם המטבעות הדיגיטלים ורשתות הבלוקצ'יין זה להתקבל על הציבור הרחב ולהפוך לגיטימיים מחוץ לתעשייה. זו הסיבה לכמה מן היוזמות וההשקעות שנראות פחות קשורות לתחום הקריפטו שיצאו מתוך התעשייה. כך לדוגמה הבורסה המתחרה Crypto.com רכשה את הזכות על השם של האולם המיתולוגי של קבוצת האנ.בי.אי לוס אנג'לס לייקרס שכעת נקרא על שמה. בלוקצ'יין הגיימינג סאנדבוקס גייס את סנופ דוג לכל מיני יוזמות בתחום, ובמשחק הסופר בול המתקרב נרכשו כמה פרסומות בלא מעט כסף על ידי גורמים מעולם הקריפטו.
בורסת בינאנס עצמה, שנוסדה רק לפני חמש שנים, עושה מאמצים מיוחדים בנושא. בנובמבר השנה הודיעה החברה על הקמת שותפות פינטק בצרפת בשווי מאה מיליון יורו שמטרתה להגדיל את פעילות הבלוקצ'יין באירופה. זו הצטרפה ליוזמה אחרת מ-2019 בשם בינאנס ג'רזי שמטרתה הייתה להרחיב את השפעת החברה באירופה. בנוסף מפעילה החברה מחלקת מחקר ו"אקדמיה" שנועדה להפיץ ידע על התחום, וכן תומכת החברה במפתחים וביוזמות בתחום.
במסגרת מאמצים אלו, שליטה בעיתונות יכולה לתרום לשאיפות החברה יותר מהערך הכספי של ההשקעה או הרווחים שיניב המגזין. שינוי או השפעה על הקו המערכתי של מגזין בעל השפעה רבה יכול בהחלט לסייע לתחום הקריפטו לסלול מסילות חדשות אל לב הקריפטו.
- החברה שזינקה מ-650 מיליון ל-12 מיליארד דולר ביום אחד - בעזרת ה"שילוש הקדוש"
- האתריום מזנק, הביטקוין נשאר מאחור: "Uptober" יחזיר את המומנטום?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- החברה שזינקה מ-650 מיליון ל-12 מיליארד דולר ביום אחד - בעזרת...

החברה שזינקה מ-650 מיליון ל-12 מיליארד דולר ביום אחד - בעזרת ה"שילוש הקדוש"
בשביל וול סטריט מספיקות שלוש מילים כדי להטיס מניה: קריפטו, בלוקצ'יין ו-AI; ב-QMMM הודיעו שיהפכו ל"חברת אוצר" וישקיעו 100 מיליון דולר ברכישת קריפטו אבל שכחו פרט קטן - בקופה יש רק מיליון דולר; היום ההייפ פוגש את קרקע המציאות והחברה נחתכת בחצי
ביום אחד בלבד הפכה חברת הפרסום הדיגיטלי ההונג־קונגית QMMM QMMM Holdings -47.1% לתופעת שוק. המניית של החברה זינקה ביותר מ־1,700% וקפצה משווי של כ־650 מיליון דולר לכ־11.8 מיליארד דולר. מאחורי הזינוק מילות מפתח שוול סטריט
ממש אוהבת - קריפטו ו-AI. החברה שעוסקת בפרסום דיגיטלי הוציאה הודעה שבכוונתה להפוך ל"חברת אוצר" (Treasury Company) ולהשקיע 100 מיליון דולר ברכישת מטבעות קריפטו, בהם ביטקוין, את'ריום וסולנה.
אל תחבטו בעצמכם אם אתם לא מכירים את המינוח 'חברת אוצר'
זה מונח די חדש וזה טייטל שמתאר חברה ציבורית שבוחרת להפוך החזקה של נכסים (בעיקר של קריפטו) לליבת הפעילות שלה. במקום לשמור מזומן או אג"ח כיתרות נזילות, היא מנתבת משאבים לרכישת ביטקוין, את'ריום ומטבעות נוספים, ומציגה אותם כחלק מרכזי במאזן. הדוגמה הבולטת היא מיקרוסטרטג'י
של מייקל סיילור, שביססה לעצמה תדמית של "קרן ביטקוין ציבורית" לאחר שרכשה מאות אלפי מטבעות. עבור המשקיעים מדובר בדרך נוחה לעקוב אחרי שוק הקריפטו דרך מניה סחירה, אבל המחיר הוא תנודתיות חריפה ותלות כמעט מוחלטת בערך המטבעות.
ונחזור להודעה שהקפיצה את
החברה. עד לאותה הכרזה, מניית QMMM הייתה מניה מנומנמת למדי, שנסחרה במשך חודשים ארוכים בטווח מצומצם של 3 עד 12 דולר, כמעט בלי סיקור ובלי עניין מצד המשקיעים. פעילות החברה - פרסום דיגיטלי בהונג קונג - לא משכה אליה כמעט עניין, וגם הדו"חות האחרונים הצביעו על הפסדים
ועל קופת מזומנים דלילה מאוד.
אבל אז הגיעה ההודעה: השקעה מתוכננת של 100 מיליון דולר בקריפטו, לצד שימוש בבינה מלאכותית ובטכנולוגיות בלוקצ'יין כדי לפתח "מערכת אקולוגית קריפטו־אוטונומית". לא בטוח שוול סטריט בכלל הצליחה לפענח את המשמעות של המינוח הזה
(וכאן וול סטריט צריכה לחבוט בעצמה) אבל עבור המשקיעים זה הספיק כדי להצית ראלי מטורף. בתוך יום אחד נרשמה קפיצה מסחררת במניה, עד לרמות שווי דמיוניות אם מנסים להשוות אותם לתוצאות של החברה.
- הורייזון השיקה מערכת לסחר בקריפטו
- האתריום מזנק, הביטקוין נשאר מאחור: "Uptober" יחזיר את המומנטום?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי שנמצא קצת זמן בשוק מכיר את התופעה הזאת על בשרו בעיקר מבועת
הדוט.קום חברות מאמצות מילות באזז כדי לתפוס עניין. חברות שצירפו לשם שלהן את המילה "אינטרנט" בגל העליות של תחילת שנות ה־2000, או אם מסתכלים קרוב יותר אז חברות קטנות שהכריזו על פעילות בתחום הקנאביס ב־2017–2018 וכל בועה ותקופתה, עד שהתנפצה אל גלי המציאות.