אגרת רישוי לרכב שוב עולה – מה זה אומר ולמה זה קורה?
אם יש לכם רכב בישראל, תתכוננו לשלם יותר. החל מאפריל 2025, אגרת הרישוי השנתית תתייקר ב-3.2%. למה זה קורה, כמה נשלם ואיך זה משתלב בגל ההתייקרויות שמכביד על כולנו? הנה כל התשובות
אגרת רישוי (או בקיצור: טסט לרכב) היא תשלום שנתי שכל בעל רכב חייב לשלם למדינה כדי לקבל אישור להשתמש ברכב שלו על הכביש. בלי לשלם את האגרה, אי אפשר לחדש את רישיון הרכב ואסור לנהוג בו. מדובר בתשלום חובה – כמו ארנונה או ביטוח חובה – ואי אפשר לוותר עליו.
הכסף שנגבה דרך האגרות אמור לשמש לתחזוקת כבישים, פיקוח על בטיחות הרכבים והפעלת מכוני רישוי שבהם בודקים את תקינות הרכבים (המוכרים בשם "טסט").
כמה נשלם אחרי ההתייקרות הקרובה?
על פי הודעת משרד התחבורה, מאפריל הקרוב תתייקר האגרה בכ-3.2% בעקבות עליית מדד המחירים לצרכן. אז מה זה אומר בפועל? הנה כמה דוגמאות:
רכב עממי (שמחירו עד 114 אלף שקל) – תעלה 1,233 שקל במקום 1,194 שקל כיום.
רכב משפחתי יקר יותר (163-183 אלף שקל) – תעלה 1,891 שקל במקום 1,831 שקל.
רכב יוקרה (מעל 330 אלף שקל) – תעלה 5,226 שקל במקום 5,062 שקל.
השינוי הזה לא חל רק על רכבים חדשים – גם רכבים בני 3, 5 ו-10 שנים יושפעו מההתייקרות בהתאם לקטגוריות שבהן הם נמצאים.
- טסט פעם בשנתיים? צעד מתבקש להורדת הבירוקרטיה
- אגרות הרישוי עולות: כמה תשלמו השנה על הרכב שלכם?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למה האגרה עולה כל שנה?
אגרת הרישוי צמודה למדד המחירים לצרכן, כלומר – אם יוקר המחיה עולה, גם האגרה מתעדכנת בהתאם. משרד התחבורה מסביר שהעדכון השנתי הזה הוא חלק מהתהליך הרגיל של התאמת מחירי האגרות למדד, אבל בפועל, זה עוד תוספת לגל עליות המחירים שאנחנו רואים בחשמל, מים, דלק ומוצרי מזון.
במילים פשוטות – המדינה רוצה להבטיח שההכנסות שלה לא יישחקו בגלל האינפלציה, ולכן מעדכנת את המחירים בהתאם.
כמה האגרה התייקרה בשנים האחרונות?
מי שמחזיק רכב כבר כמה שנים בטח שם לב שהאגרה כל הזמן עולה. למשל:
לפני 5 שנים – אגרת רישוי לרכב משפחתי עלתה כ-1,050 שקל.
לפני שנתיים – המחיר כבר קפץ ל-1,150 שקל.
ב-2024 – האגרה עמדה על 1,194 שקל.
ב-2025 – המחיר מטפס ל-1,233 שקל.
כלומר, מדובר בעלייה של כ-20% בתוך חמש שנים – וזה בלי לכלול את ההתייקרות של מכוני הרישוי (שגם הם מעלים מחירים).
- מקסוס eDeliver 5 Combi - מסחרית חשמלית דו שימושית
- טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
ומה קרה עם בעלי הרכב החשמלי?
עד לא מזמן, בעלי רכבים חשמליים נהנו מהנחה משמעותית על האגרה – פחות מ-700 שקל לשנה, לעומת 1,200-5,000 שקל לרכב בנזין או דיזל.
אבל המדינה ביטלה את ההנחה הזו, וכיום גם בעלי רכב חשמלי צריכים לשלם אגרה מלאה. זה אומר שבמקום לשלם סכום מופחת, הם משלמים בדיוק כמו בעלי רכב רגיל. למעשה, מי שקנה רכב חשמלי כדי לחסוך בעלויות, מגלה עכשיו שהחיסכון הזה הולך ונשחק.
זה לא נגמר באגרת הרישוי – כל שירותי הרישוי מתייקרים
לצד עליית המחירים באגרת הרכב, משרד התחבורה הודיע שגם שירותים נוספים הולכים להתייקר:
כפל רישיון נהיגה – יעלה 23 שקל במקום 22 שקל.
מבחן שליטה באופנוע – יעלה 78 שקל במקום 75 שקל.
חידוש רישיון נהיגה ל-10 שנים – יעלה 503 שקל במקום 488 שקל.
כלומר, לא משנה איזה שירות תצטרכו – תשלמו עליו יותר.
למה דווקא עכשיו?
העלייה באגרות היא חלק מהמציאות הכלכלית של ישראל. הממשלה מתמודדת עם גירעון תקציבי, והדרך הקלה להכניס עוד כסף היא באמצעות אגרות ומסים. מצד אחד, משרד התחבורה מסביר שזה עדכון סטנדרטי בהתאם למדד המחירים לצרכן, אבל בפועל, זה מגיע בתקופה שבה הציבור כבר מתמודד עם התייקרויות קשות בכל תחום אפשרי.
מה אפשר לעשות?
אין הרבה מה לעשות – כל בעל רכב מחויב לשלם את האגרה, ואי אפשר לוותר עליה. אבל הנה כמה טיפים שיכולים לחסוך לכם קצת כסף:
לבדוק אם יש הנחות – חיילים משוחררים, נכים וקבוצות מסוימות זכאיות להנחות מסוימות באגרות הרכב.
לא לאחר בתשלום – יש ריבית וקנסות על איחורים, מה שיכול לייקר את האגרה אפילו יותר.
לבחון פתרונות תחבורה אחרים – אם אתם כמעט לא משתמשים ברכב, אולי שווה לבדוק אופציות כמו רכבים שיתופיים או תחבורה ציבורית.
- 5.מולייר 31/01/2025 07:52הגב לתגובה זולא לעשות טסט ולא לשלם אגרה ולא ארנונה ומיסים בכלל לא מוכן לממן שחיתות ובזבוז כספי ציבור תסגרו משרדים מיותרים ושרים מגרבצים שאינם עושים דבר מלבד לבזבז כספי ציבור לכן צריך לא לשלם מיסים ואף להשבית תמשק ולא ללכת לעבוד.
- 4.שאולי 31/01/2025 05:04הגב לתגובה זומי שהאמין לביבי השקרן שהמחרים ירדו והצביע לו בבחירות הוא האשם ולא אף אחד אחר מפגרים תתעוררו כבר
- 3.מעדן שוקולד 30/01/2025 23:37הגב לתגובה זואיך התיחקרות של 5 אחוזים היא התיקרות של 5.9 כי כל מה שצמוד למדד מוסיף לעלית המדד.ושאיפלציה כזו גורמת לכך שמליון שח בבנק יהיה שווה כמו 500 אלף בעוד 20 שנה.כ 50 אחוזים ירידה בשווי כל 20 שנה!
- 2.דויד 30/01/2025 22:44הגב לתגובה זוכמה עמוק הידיים של המדינה נכנסים לנו לכיס!
- 1.אבגד 30/01/2025 20:53הגב לתגובה זוהכל מובן מלחמות מיסים וכו אבל מזמן המדינה עברה על טעם טוב ומידה.

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
כלי רכב חשמלייםשפורד אירופה ציפתה להשיק עד סוף 2024, הבטחה שלא התגשמה (פורד)פניית הפרסה של פורד אירופה
המעבר מעבר מפואר לעתיד לא ברור של פורד אירופה
לאחרונה חתמו פורד אירופה וקבוצת רנו על הסכם לייצור כלי רכב חשמליים קטנים, סופרמיני ומיני, שיתבססו על פלטפורמה החשמלית שפיתחה Ampere, חטיבת כלי הרכב החשמליים של קבוצת רנו. מדובר בשני דגמים קטנים, שישתלבו בסגמנט B ואולי אף A, סגמנט שעדיין אין לו נוכחות גדולה בקטגוריית כלי הרכב החשמליים, בעיקר בגלל הקושי בשילוב סוללה בכלי רכב קטן. אולם בעיה זו תיפתר בעתיד - היא חייבת להיפתר - מאחר שלא סביר ששוק הרכב העתידי יתנהל ללא כלי רכב קטנים, שלא רק שהם מתאימים יותר לסביבה עירונית, אלא גם מחיריהם יהיו נמוכים יותר ויקרבו את המכונית החשמלית אל ההמונים.
כלי רכב חשמליים שב-2022 פורד אירופה ציפתה להשיק עד סוף 2024, הבטחה שלא התגשמה (פורד)
עבור פורד אירופה זהו שיתוף פעולה שני בייצור כלי רכב חשמליים עם יצרנית רכב אירופית. פורד אקספלורר ופורד קאפרי, שני קרוסאוברים הנושאים שמות היסטוריים של המותג, שאין להם קשר למוצר עליו הם מודבקים (כשם שלמוסטנג מאך-E אין שום קשר למוסטנג המקורי), הינם קרוסאוברים חשמליים המבוססים על פלטפורמת MEB של קבוצת פולקסווגן ומיוצרים במפעל פורד בקלן, שהוסב בשנים האחרונות, בהשקעה של כ-2 מיליארד יורו, למרכז לייצור כלי רכב חשמליים וסוללות. אולם הפרויקט כשל, בין השאר בגלל הצמיחה האיטית מהצפוי בגידול התפוצה של כלי רכב חשמליים. כשלונו של המפעל תרם לכך שבעסקה הנוכחית עם רנו, כלי הרכב ייוצר במפעלי רנו בצפון צרפת, המתמחים בייצור כלי רכב חשמליים – מיוצרים בהם הדגמים רנו 5 ורנו 4 החשמליות - אחרי שפורד תעצב את כלי הרכב, מבחוץ ומבפנים, ותעניק לו את המאפיינים הוויזואליים של פורד אירופה. שני הסכמים אלה, עם פולקסווגן ועם רנו, מעידים שיתכן שפורד אירופה, כפי שהיתה מוכרת ב-58 השנים האחרונות, נמצאת לקראת סיום דרכה. בנוסף להפיכת רנו לקבלנית ייצור (contract manufacturing) לפורד, שתי החברות גם ינהלו מו״מ על שיתוף פעולה בייצור כלי רכב מסחריים. עבור פורד, וככל הנראה גם עבור רנו, סגמנט כלי רכב מסחריים הוא בעל רווחיות גבוהה.
שיתוף הפעולה עם רנו, מצטרף למהלך שנקטה פורד מוטור קומפני השנה, כאשר הזרימה לפורד אירופה, שהמטה הראשי שלה נמצא בקלן, גרמניה, 4.4 מיליארד דולר, והודיעה שהיא אינה מחויבת יותר לתמוך בחברה, במידה ותידרש תמיכה כזו. כלומר פורד אירופה צריכה להפוך לחברה רווחית לטווח ארוך.
- עדכונים לפורד ברונקו - המחיר החל מ 380.0 אלף ש"ח
- פורד מתחילה למכור רכבי יד שנייה דרך אמזון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פיננסים
בשנים האחרונות התוצאות הפיננסיות של פורד אירופה אינן נחשפות, אחרי שבראשית 2022, בהתלהבות שנבעה מהצלחה הצפויה של המכונית החשמלית, פורד מוטור קומפני שינתה את צורת הדיווח מחלוקה לאזורים גיאוגרפיים לחלוקה לחטיבות כלי רכב: כלי רכב בעלי מנועי בעירה פנימית (פורד בלו), כלי רכב חשמליים (מודל e), וכלי רכב מסחריים (פורד פרו). החטיבה האחרונה היא גם החטיבה הרווחית ביותר של הקבוצה ובאופן ניכר.
למרות שנתונים מדויקים אינם ידועים ההערכה שבשנתיים האחרונות פורד אירופה אינה מפסידה, אולם רווחיה נמוכים.
