טסט לרכב  (סנטרו)
טסט לרכב (סנטרו)

אגרת רישוי לרכב שוב עולה – מה זה אומר ולמה זה קורה?

אם יש לכם רכב בישראל, תתכוננו לשלם יותר. החל מאפריל 2025, אגרת הרישוי השנתית תתייקר ב-3.2%. למה זה קורה, כמה נשלם ואיך זה משתלב בגל ההתייקרויות שמכביד על כולנו? הנה כל התשובות

רוי שיינמן | (5)
נושאים בכתבה אגרת רישוי

אגרת רישוי (או בקיצור: טסט לרכב) היא תשלום שנתי שכל בעל רכב חייב לשלם למדינה כדי לקבל אישור להשתמש ברכב שלו על הכביש. בלי לשלם את האגרה, אי אפשר לחדש את רישיון הרכב ואסור לנהוג בו. מדובר בתשלום חובה – כמו ארנונה או ביטוח חובה – ואי אפשר לוותר עליו.


הכסף שנגבה דרך האגרות אמור לשמש לתחזוקת כבישים, פיקוח על בטיחות הרכבים והפעלת מכוני רישוי שבהם בודקים את תקינות הרכבים (המוכרים בשם "טסט").


כמה נשלם אחרי ההתייקרות הקרובה?

על פי הודעת משרד התחבורה, מאפריל הקרוב תתייקר האגרה בכ-3.2% בעקבות עליית מדד המחירים לצרכן. אז מה זה אומר בפועל? הנה כמה דוגמאות:


רכב עממי (שמחירו עד 114 אלף שקל) – תעלה 1,233 שקל במקום 1,194 שקל כיום.

רכב משפחתי יקר יותר (163-183 אלף שקל) – תעלה 1,891 שקל במקום 1,831 שקל.

רכב יוקרה (מעל 330 אלף שקל) – תעלה 5,226 שקל במקום 5,062 שקל.


השינוי הזה לא חל רק על רכבים חדשים – גם רכבים בני 3, 5 ו-10 שנים יושפעו מההתייקרות בהתאם לקטגוריות שבהן הם נמצאים.


למה האגרה עולה כל שנה?

אגרת הרישוי צמודה למדד המחירים לצרכן, כלומר – אם יוקר המחיה עולה, גם האגרה מתעדכנת בהתאם. משרד התחבורה מסביר שהעדכון השנתי הזה הוא חלק מהתהליך הרגיל של התאמת מחירי האגרות למדד, אבל בפועל, זה עוד תוספת לגל עליות המחירים שאנחנו רואים בחשמל, מים, דלק ומוצרי מזון.


במילים פשוטות – המדינה רוצה להבטיח שההכנסות שלה לא יישחקו בגלל האינפלציה, ולכן מעדכנת את המחירים בהתאם.


כמה האגרה התייקרה בשנים האחרונות?

מי שמחזיק רכב כבר כמה שנים בטח שם לב שהאגרה כל הזמן עולה. למשל:


לפני 5 שנים – אגרת רישוי לרכב משפחתי עלתה כ-1,050 שקל.

לפני שנתיים – המחיר כבר קפץ ל-1,150 שקל.

ב-2024 – האגרה עמדה על 1,194 שקל.

ב-2025 – המחיר מטפס ל-1,233 שקל.


כלומר, מדובר בעלייה של כ-20% בתוך חמש שנים – וזה בלי לכלול את ההתייקרות של מכוני הרישוי (שגם הם מעלים מחירים).

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

ומה קרה עם בעלי הרכב החשמלי?

עד לא מזמן, בעלי רכבים חשמליים נהנו מהנחה משמעותית על האגרה – פחות מ-700 שקל לשנה, לעומת 1,200-5,000 שקל לרכב בנזין או דיזל.


אבל המדינה ביטלה את ההנחה הזו, וכיום גם בעלי רכב חשמלי צריכים לשלם אגרה מלאה. זה אומר שבמקום לשלם סכום מופחת, הם משלמים בדיוק כמו בעלי רכב רגיל. למעשה, מי שקנה רכב חשמלי כדי לחסוך בעלויות, מגלה עכשיו שהחיסכון הזה הולך ונשחק.


זה לא נגמר באגרת הרישוי – כל שירותי הרישוי מתייקרים

לצד עליית המחירים באגרת הרכב, משרד התחבורה הודיע שגם שירותים נוספים הולכים להתייקר:


כפל רישיון נהיגה – יעלה 23 שקל במקום 22 שקל.

מבחן שליטה באופנוע – יעלה 78 שקל במקום 75 שקל.

חידוש רישיון נהיגה ל-10 שנים – יעלה 503 שקל במקום 488 שקל.


כלומר, לא משנה איזה שירות תצטרכו – תשלמו עליו יותר.


למה דווקא עכשיו?

העלייה באגרות היא חלק מהמציאות הכלכלית של ישראל. הממשלה מתמודדת עם גירעון תקציבי, והדרך הקלה להכניס עוד כסף היא באמצעות אגרות ומסים. מצד אחד, משרד התחבורה מסביר שזה עדכון סטנדרטי בהתאם למדד המחירים לצרכן, אבל בפועל, זה מגיע בתקופה שבה הציבור כבר מתמודד עם התייקרויות קשות בכל תחום אפשרי.


מה אפשר לעשות?

אין הרבה מה לעשות – כל בעל רכב מחויב לשלם את האגרה, ואי אפשר לוותר עליה. אבל הנה כמה טיפים שיכולים לחסוך לכם קצת כסף:

 לבדוק אם יש הנחות – חיילים משוחררים, נכים וקבוצות מסוימות זכאיות להנחות מסוימות באגרות הרכב.

לא לאחר בתשלום – יש ריבית וקנסות על איחורים, מה שיכול לייקר את האגרה אפילו יותר.

לבחון פתרונות תחבורה אחרים – אם אתם כמעט לא משתמשים ברכב, אולי שווה לבדוק אופציות כמו רכבים שיתופיים או תחבורה ציבורית.



תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    מולייר 31/01/2025 07:52
    הגב לתגובה זו
    לא לעשות טסט ולא לשלם אגרה ולא ארנונה ומיסים בכלל לא מוכן לממן שחיתות ובזבוז כספי ציבור תסגרו משרדים מיותרים ושרים מגרבצים שאינם עושים דבר מלבד לבזבז כספי ציבור לכן צריך לא לשלם מיסים ואף להשבית תמשק ולא ללכת לעבוד.
  • 4.
    שאולי 31/01/2025 05:04
    הגב לתגובה זו
    מי שהאמין לביבי השקרן שהמחרים ירדו והצביע לו בבחירות הוא האשם ולא אף אחד אחר מפגרים תתעוררו כבר
  • 3.
    מעדן שוקולד 30/01/2025 23:37
    הגב לתגובה זו
    איך התיחקרות של 5 אחוזים היא התיקרות של 5.9 כי כל מה שצמוד למדד מוסיף לעלית המדד.ושאיפלציה כזו גורמת לכך שמליון שח בבנק יהיה שווה כמו 500 אלף בעוד 20 שנה.כ 50 אחוזים ירידה בשווי כל 20 שנה!
  • 2.
    דויד 30/01/2025 22:44
    הגב לתגובה זו
    כמה עמוק הידיים של המדינה נכנסים לנו לכיס!
  • 1.
    אבגד 30/01/2025 20:53
    הגב לתגובה זו
    הכל מובן מלחמות מיסים וכו אבל מזמן המדינה עברה על טעם טוב ומידה.
לקסוס טויוטה החדש (יצרן)לקסוס טויוטה החדש (יצרן)

לקסוס של טויוטה חוזרת למשחק: ה-LFA בגרסה חדשה - חשמלית, חדה, ומרשימה

יצרנית הרכב הגדולה בעולם חושפת את היורשת של ה-LFA האייקונית משנת 2010, והפעם היא מופעלת בחשמל טהור. האם מדובר בעוד רכב תדמיתי, או בתחילתו של עידן חדש לטויוטה ולקסוס בזירת הפרימיום החשמלית?



רן קידר |
נושאים בכתבה לקסוס


טויוטה חשפה את קונספט ה-LFA החשמלי - היורשת של מכונית העל המיתולוגית של לקסוס משנת 2010. המעבר המהיר ממנוע V10 טבעי לסוללת מצב מוצק ומנועים חשמליים מסמל אסטרטגיה נועזת: טויוטה, שתמיד נתפסה כשמרנית בכל הנוגע לרכבים חשמליים, מבקשת כעת לכבוש מחדש את שוק הפרימיום בעידן החשמלי.

ההשקה התקיימה בוונ סיטי שביפן, לצד דגמי GR GT ו-GR GT3, ומדגישה כוונה ברורה להטמיע טכנולוגיות מתקדמות בדגמים סדרתיים עתידיים.

עיצוב שמכבד את העבר, מסתכל לעתיד

העיצוב של הדגם החדש שומר נאמנות לקווי ה-DNA של המקור: מכסה מנוע ארוך, פרופיל נמוך ורחב, וזנב אירודינמי מובהק. אך הגרסה החשמלית מוסיפה שפה עיצובית מינימליסטית ועתידנית - תאורת LED דקיקה, קווים חדים וחלקים, וכמובן העדר מערכות קירור מסורתיות או פליטות גזי פליטה.

מבנה הרכב מבוסס על שלדת אלומיניום משותפת עם דגם ה-GR GT. הרכב החדש גדול במעט מקודמו - ארוך ב-7.5 אינץ' ורחב ב-5.7 אינץ' מה-LFA המקורית, עם בסיס גלגלים מוארך המבטיח יציבות משופרת במהירויות גבוהות.

בתוך התא, יוק (yoke) במקום ההגה המסורתי רומז על מערכת נהיגה אוטונומית מתקדמת, בשילוב חומרי פרימיום כמו עור איכותי וסיבי פחמן.

טכנולוגיה מתקדמת - סוללות מצב מוצק בדרך

פרטים טכניים מדויקים עדיין מוגבלים, אך טויוטה מבהירה כי מדובר ב-"halo car" - רכב דגל שתפקידו העיקרי הוא פיתוח וייעול טכנולוגיות שיועברו בהמשך לדגמים מסחריים. במרכז הבמה: סוללות מצב מוצק שמבטיחות טעינה מהירה משמעותית וטווח נסיעה ארוך יותר.

מערכת ההנעה החשמלית מבטיחה תאוצה מיידית ללא עיכוב, בניגוד למנועי בעירה, אך שומרת על חוויית נהיגה ספורטיבית דרך מערכות בקרת יציבות מתקדמות. ההשקה מציינת את עקרון "שיקינן סנגו" - מסורת יפנית של שימור והעברת ידע, בהובלת אקיו טוידה, יו"ר טויוטה ונהג מקצועי בעצמו.

לא רק חשמל - דגמי GR GT בדרך למסלולים

טויוטה (יצרן)טויוטה (יצרן)

טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?

על הכישלון של טויוטה בתחום הרכבים החשמליים ועל ההצלחה ההיברידית

יעקב צלאל |
נושאים בכתבה טויוטה

טויוטה חנכה השנה בארה״ב מפעל גדול לייצור סוללות, המפעל הראשון לייצור סוללות של קבוצת הרכב הגדולה בעולם מחוץ ליפן ובצפון אמריקה. בעוד שבשנים האחרונות יצרניות רכב היו מעורבות כמשקיעות בהקמת מפעלי סוללות לכלי רכב חשמליים, בכימיות ו-LFPToyota Battery Manufacturing, North Carolina (TBMNC), שבהקמתו יושקעו 14 מיליארד ד׳, לאחרונה החל להפעיל שני קווי ייצור ראשונים, וצפוי להגיע לתפוקה מלאה ב-2030. אולם זה מפעל שונה בתכלית ממפעלים לייצור סוללות לכלי רכב חשמליים. 

במפעל ייצרו, בשלב הראשון להפעלתו, סוללות בכימיית ניקל מטאל היידריד (NiMHICE (מנועי בעירה פנימית) ועד לכלי רכב הייברידיים, פלאג-אין הייבריד וכלי רכב חשמליים. לאחרונה, עבדנו גם על רכבי FCEV (תאי דלק חשמליים) וכלי רכב המונעים במנוע בעירה פנימית המוזן במימן,״ הסביר לאחרונה הירוק נקג׳ימה, סגן נשיא בקבוצה, את האסטרטגיה. מי שהגה את האסטרטגיה ויישם אותה ראשון, הוא יו״ר הקבוצה, אקיו טויודה, מי שכיהן עד לפני כשנתיים כ-CEO וגם כיום השפעתו, כך נדמה, לא פחתה.

טויוטה כבר שיווקה בעבר מכוניות בהנעת תאי דלק חשמליים, בכמויות של כ-1,000 יחידות לרבעון, אולם ברבעון האחרון הוא הפסיקה גם פעילות זו. מכוניות בעלות מנוע בעירה פנימית המוזן במימן לא שווקו מעולם, אולם טויוטה מקדמת את הטכנולוגיה ע״י פיתוחה והצגתה כמכונית מרוצים שהחברה מציגה מפעם לפעם. לאחרונה הציגה החברה קורולה שהוסבה למרוצים המוזנת במימן מונזל, בניגוד למימן גזי. מרבית הפיתוחים המוכרים של מימן מבוססים על מימן גזי. אולם בכל מקרה, שימוש במימן להזנת מכונית פרטית, אם בטכנולוגיית תאי דלק חשמליים, ואם במנועי בעירה פנימית, הוא בעייתי, וזה עוד לפני שמדברים על תשתית תדלוק מימן, שכיום אינה קיימת.

הרכבת סוללה במפעל טויוטה בארה״ב (טויוטה)


הסיבות לפיגור של טויוטה, ועימה כל תעשיית הרכב היפנית, בפיתוח כלי רכב חשמליים, נעוצות קודם כל בשמרנות היפנית. בעוד טויוטה היתה חלוצה בפיתוח מכוניות הייבריד, בסוף המאה הקודמת, הרי שהיה מדובר עדיין במנוע בעירה פנימית, תחום שטויוטה היתה חזקה בו וזו לא היתה מהפכה, אלא אבולוציה (פרדיננד פורשה פיתח מערכת הייבריד, למעשה מאריך טווח, המבוססת על שילוב מנועי בעירה פנימית ומנועים חשמליים, כבר ב-1900). כתוצאה מהשמרנות של טויוטה, והדומיננטיות שלה בשוק הרכב היפני, והעדר תמריצים ודחיפות בפיתוח מכוניות חשמליות מצד הממשל היפני, טויוטה התחמקה ממטלה זו. לאורך השנים בכירי טויוטה הסבירו שהסוללות יקרות מדי; שתשתיות הטעינה אינה מספיקות; שיהיו קשיים בהשגת מינרלים לסוללות; ושכלי רכב חשמליים (BEV)ולהעניק לדור הבא של דגמים חשמליים שמות מסחריים מוכרים (מהלך דומה עשתה גם קבוצת פולקסווגן, שתזנח את הקידומת לטובת שמות מוכרים כמו גולף ופולו).