אגרת רישוי לרכב שוב עולה – מה זה אומר ולמה זה קורה?
אם יש לכם רכב בישראל, תתכוננו לשלם יותר. החל מאפריל 2025, אגרת הרישוי השנתית תתייקר ב-3.2%. למה זה קורה, כמה נשלם ואיך זה משתלב בגל ההתייקרויות שמכביד על כולנו? הנה כל התשובות
אגרת רישוי (או בקיצור: טסט לרכב) היא תשלום שנתי שכל בעל רכב חייב לשלם למדינה כדי לקבל אישור להשתמש ברכב שלו על הכביש. בלי לשלם את האגרה, אי אפשר לחדש את רישיון הרכב ואסור לנהוג בו. מדובר בתשלום חובה – כמו ארנונה או ביטוח חובה – ואי אפשר לוותר עליו.
הכסף שנגבה דרך האגרות אמור לשמש לתחזוקת כבישים, פיקוח על בטיחות הרכבים והפעלת מכוני רישוי שבהם בודקים את תקינות הרכבים (המוכרים בשם "טסט").
כמה נשלם אחרי ההתייקרות הקרובה?
על פי הודעת משרד התחבורה, מאפריל הקרוב תתייקר האגרה בכ-3.2% בעקבות עליית מדד המחירים לצרכן. אז מה זה אומר בפועל? הנה כמה דוגמאות:
רכב עממי (שמחירו עד 114 אלף שקל) – תעלה 1,233 שקל במקום 1,194 שקל כיום.
רכב משפחתי יקר יותר (163-183 אלף שקל) – תעלה 1,891 שקל במקום 1,831 שקל.
רכב יוקרה (מעל 330 אלף שקל) – תעלה 5,226 שקל במקום 5,062 שקל.
השינוי הזה לא חל רק על רכבים חדשים – גם רכבים בני 3, 5 ו-10 שנים יושפעו מההתייקרות בהתאם לקטגוריות שבהן הם נמצאים.
- אגרות הרישוי עולות: כמה תשלמו השנה על הרכב שלכם?
- יש לכם רכב חשמלי? זו האגרה החדשה שתשלמו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למה האגרה עולה כל שנה?
אגרת הרישוי צמודה למדד המחירים לצרכן, כלומר – אם יוקר המחיה עולה, גם האגרה מתעדכנת בהתאם. משרד התחבורה מסביר שהעדכון השנתי הזה הוא חלק מהתהליך הרגיל של התאמת מחירי האגרות למדד, אבל בפועל, זה עוד תוספת לגל עליות המחירים שאנחנו רואים בחשמל, מים, דלק ומוצרי מזון.
במילים פשוטות – המדינה רוצה להבטיח שההכנסות שלה לא יישחקו בגלל האינפלציה, ולכן מעדכנת את המחירים בהתאם.
כמה האגרה התייקרה בשנים האחרונות?
מי שמחזיק רכב כבר כמה שנים בטח שם לב שהאגרה כל הזמן עולה. למשל:
לפני 5 שנים – אגרת רישוי לרכב משפחתי עלתה כ-1,050 שקל.
לפני שנתיים – המחיר כבר קפץ ל-1,150 שקל.
ב-2024 – האגרה עמדה על 1,194 שקל.
ב-2025 – המחיר מטפס ל-1,233 שקל.
כלומר, מדובר בעלייה של כ-20% בתוך חמש שנים – וזה בלי לכלול את ההתייקרות של מכוני הרישוי (שגם הם מעלים מחירים).
- הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
- אקספנג מחזקת אחיזה - מייסד החברה ורשת עמדות טעינה
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם...
ומה קרה עם בעלי הרכב החשמלי?
עד לא מזמן, בעלי רכבים חשמליים נהנו מהנחה משמעותית על האגרה – פחות מ-700 שקל לשנה, לעומת 1,200-5,000 שקל לרכב בנזין או דיזל.
אבל המדינה ביטלה את ההנחה הזו, וכיום גם בעלי רכב חשמלי צריכים לשלם אגרה מלאה. זה אומר שבמקום לשלם סכום מופחת, הם משלמים בדיוק כמו בעלי רכב רגיל. למעשה, מי שקנה רכב חשמלי כדי לחסוך בעלויות, מגלה עכשיו שהחיסכון הזה הולך ונשחק.
זה לא נגמר באגרת הרישוי – כל שירותי הרישוי מתייקרים
לצד עליית המחירים באגרת הרכב, משרד התחבורה הודיע שגם שירותים נוספים הולכים להתייקר:
כפל רישיון נהיגה – יעלה 23 שקל במקום 22 שקל.
מבחן שליטה באופנוע – יעלה 78 שקל במקום 75 שקל.
חידוש רישיון נהיגה ל-10 שנים – יעלה 503 שקל במקום 488 שקל.
כלומר, לא משנה איזה שירות תצטרכו – תשלמו עליו יותר.
למה דווקא עכשיו?
העלייה באגרות היא חלק מהמציאות הכלכלית של ישראל. הממשלה מתמודדת עם גירעון תקציבי, והדרך הקלה להכניס עוד כסף היא באמצעות אגרות ומסים. מצד אחד, משרד התחבורה מסביר שזה עדכון סטנדרטי בהתאם למדד המחירים לצרכן, אבל בפועל, זה מגיע בתקופה שבה הציבור כבר מתמודד עם התייקרויות קשות בכל תחום אפשרי.
מה אפשר לעשות?
אין הרבה מה לעשות – כל בעל רכב מחויב לשלם את האגרה, ואי אפשר לוותר עליה. אבל הנה כמה טיפים שיכולים לחסוך לכם קצת כסף:
לבדוק אם יש הנחות – חיילים משוחררים, נכים וקבוצות מסוימות זכאיות להנחות מסוימות באגרות הרכב.
לא לאחר בתשלום – יש ריבית וקנסות על איחורים, מה שיכול לייקר את האגרה אפילו יותר.
לבחון פתרונות תחבורה אחרים – אם אתם כמעט לא משתמשים ברכב, אולי שווה לבדוק אופציות כמו רכבים שיתופיים או תחבורה ציבורית.
- 5.מולייר 31/01/2025 07:52הגב לתגובה זולא לעשות טסט ולא לשלם אגרה ולא ארנונה ומיסים בכלל לא מוכן לממן שחיתות ובזבוז כספי ציבור תסגרו משרדים מיותרים ושרים מגרבצים שאינם עושים דבר מלבד לבזבז כספי ציבור לכן צריך לא לשלם מיסים ואף להשבית תמשק ולא ללכת לעבוד.
- 4.שאולי 31/01/2025 05:04הגב לתגובה זומי שהאמין לביבי השקרן שהמחרים ירדו והצביע לו בבחירות הוא האשם ולא אף אחד אחר מפגרים תתעוררו כבר
- 3.מעדן שוקולד 30/01/2025 23:37הגב לתגובה זואיך התיחקרות של 5 אחוזים היא התיקרות של 5.9 כי כל מה שצמוד למדד מוסיף לעלית המדד.ושאיפלציה כזו גורמת לכך שמליון שח בבנק יהיה שווה כמו 500 אלף בעוד 20 שנה.כ 50 אחוזים ירידה בשווי כל 20 שנה!
- 2.דויד 30/01/2025 22:44הגב לתגובה זוכמה עמוק הידיים של המדינה נכנסים לנו לכיס!
- 1.אבגד 30/01/2025 20:53הגב לתגובה זוהכל מובן מלחמות מיסים וכו אבל מזמן המדינה עברה על טעם טוב ומידה.

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.
לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.
אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.
העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות, וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.
פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.
- לא מחיר 'מבצע' - הוזלות במחיר קטלוגי של דגמי MG
- אופל גרנדלנד החדש - החל מ 187.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על חזרתה של הקורולה לשוק באמצעות ייבוא הרכב ממפעלי טויוטה ביפן. הקורולה נעדרת מהשוק כמעט שנתיים מאחר והיא היתה מגיעה לשוק הישראלי ממפעלי טויוטה בטורקיה, שהכריזה על חרם כלכלי על ישראל אחרי ה 7.10.
עדיין אין מחיר לרמות הגימור השונות
יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על שיווק מחדש של הטויוטה קורולה המבוקשת. הטויוטה קורולה שנעדרת מהשוק כמעט במשך שנתיים עקב החרם הכלכלי שהטיל נשיא טורקיה על ישראל אחרי טבח השבעה באוקטובר 2023, חוזרת לשוק הישראלי, ישירות מהמפעל ביפן.
הטויוטה קורולה שהחזיקה ביקושים יציבים בעיקר מציי הרכב, אבל לא רק, השאירה את הזירה ריקה למתחרה הגדולה שלה היונדאי אלנטרה ההיברידית. ביוניון מוטורס הצליחו לחפות מעט על העדרותה של הקורולה מהשוק באמצעות הטויוטה קורולה קרוס, אבל טוב ככל שתיהיה הקורולה קרוס לא באמת הצליחה למלא את החסר.
נזכיר כי במקביל להיעדרות של הקורולה מהשוק, גם הטויוטה CHR נעדרת מהשוק מאותה הסיבה בדיוק.
עם הטלת החרם, וכאשר היה ברור כי מדובר באירוע מתמשך, זה היה רק עניין של זמן עד שיגיעו לישראל קורולות ממפעלים אחרים. ייבוא הקורולה ממקורות אחרים הביא עימו גם בעיות אחרות, כמו עלויות שילוח ימי מיפן (לעומת מטורקיה) ובעיקר מציאת חלון הייצור אצל היצרנית שניתן יהיה להקצות לשוק הישראלי, כאשר ייצור כלי הרכב מתוכנן קדימה חודשים ארוכים ולמעלה מכך.
- דלק רכב משלימה עסקה, כלמוביל מתרחבת לחו"ל
- נתוני מסירות - ג'אקו, יונדאי וטויוטה בראש.
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, זה היה עניין של זמן, ועתה כאמור הקורולה חוזרת ממפעלי טויוטה ביפן, כאשר בחברה מציינים כי מדובר במפעל טקאוטה שנחשב לאחד המפעלים האיקוניים של היצרנית היפנית. כל הקורולות שיגיעו ממפעל זה יסומנו בנוסף תווית איכות "Japan Made".