סלקום עם קיפאון בהכנסות והפרשה של 42 מיליון שקל לתביעה ייצוגית
חברת סלקום סלקום 2.27% שבשליטת דסק"ש דיסקונט השקעות -2.2% של צחי נחמיאס מנסה להציג את הרבעון השני של השנה כהצלחה גדולה. היא מציינת כי מדובר על "רבעון שישי ברציפות של צמיחה בהכנסות". אבל זה לא נכון, זה אפילו מטעה. הכנסות החברה עמדו על 1.07 מיליארד שקל, לעומת 1.069 מיליארד שקל ברבעון המקביל, כלומר הפרש של מיליון שקל בסך הכל. זו לא צמיחה אצל חברה שמכניסה ברבעון יותר ממיליארד שקל. מדובר בעליה של משהו כמו תשע אלפיות האחוז. כלום.
החברה צמחה אמנם ב-4% במגזר שירותי הסלולר ו-10% במגזר השירותים הנייחים, אבל בתחום מכירות מכשירים סלולאריים היא נפלה ב-18% (מכירות של 247 מיליון שקל בלבד). צריך לומר - מדובר בחולשה עולמית, אפילו אפל הגדולה פספסה את התחזיות בתחום מכירות הטלפונים.
אם כך, למה לסלקום כל כך חשוב היה להציג את הקיפאון בהכנסות כצמיחה? כי כשמסתכלים על הדוחות רואים הפרשה חד פעמית לא נעימה של סלקום שהפילה את הרווח התפעולי ב-47% ל-50 מיליון שקל, לעומת 95 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה (בנטרול ההפרשה היא הייתה רושמת רווח תפעולי של 92 מיליון שקל).
מדובר על הפרשה של 42 מיליון שקל שסלקום נאלצת לבצע בעקבות כך שהיא העלתה את התשלום החודשי "שלא כדין" על חבילות הסלולר ללקוחות, מבלי לעדכן את המנויים שלה על כך שהסתיימה תקופת ההנחה. הבעיה של סלקום היא שבית המשפט קיבל את התביעה. בעקבות כך, סלקום נאלצה להפריש כספים בדוחות.
- אר פי אופטיקל: צבר הזמנות של 105 מיליון דולר - 88% כיסוי ליעד המכירות ל-2026
- קבוצת שגריר: הרווח הגולמי גדל ב-18% והנקי ב 27%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נכון, זו הוצאה חד פעמית, לא משהו שאמור להשפיע על ביצועי החברה לטווח הארוך, ולא בטוח שהמשקיעים צריכים לייחס לה משמעות גדולה, אבל בכל זאת - עובדה שלחברה כל כך חשוב להצניע את זה.
בשורת ה-EBITDA המתואם, סלקום רשמה עליה ל-321 מיליון שקל, לעומת 303 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עליה של 6%. החברה ייצרה תזרים מזומנים של 52 מיליון שקל, לעומת 64 מיליון שקל אשתקד.
בשורה התחתונה סלקום רשמה רווח נקי של 5 מיליון שקל, לעומת 39 מיליון ברבעון המקביל. בנטרול ההפרשה הייתה רושמת סלקום רווח 37 מיליון שקל.
סלקום רשמה עליה של 15 אלף לקוחות בסיבים ברבעון הנוכחי ויש לה כעת 219 אלף לקוחות המחוברים לשירותי הסיבים. במקביל היא מציגה עליה של 21 אלף לקוחות בסלולר ומספר המנויים שלה עומד על 3.48 מיליון מנויים.
- ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
בחלוקה למגזרים:
ההכנסות משירותי הסלולר ברבעון הנוכחי הסתכמו ב-511 מיליון שקל, לעומת 489 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 4.5% ביחס לרבעון המקביל בשנת 2022.
ההכנסות משירותים במגזר הנייח הסתכמו ל-351 מיליון שקל, לעומת 318 ברבעון המקביל אשתקד, עליה 10.4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום אומר בעקבות הדוחות: "סלקום ממשיכה במגמת הצמיחה במחצית הראשון של 2023, עם גידול משמעותי בהכנסות משירותים במגזר הנייד והנייח, תזרים מזומנים מצטבר צומח ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והקטנה של היקף החוב, המשתקפים בין היתר בהעלאת דירוג החברה השבוע, צעד משמעותי ביותר בייחוד בעת הנוכחית המעיד על איתנותה של החברה. בהמשך השנה נמשיך להתמקד בביסוס עוצמה של החברה בעולם הסלולר ולהתרחבות בתחום הסיבים , העמקת הפעילות במגזר העסקי וביסוס פעילותנו בעולם החשמל."
בצד החיובי - סלקום קיבלה העלאת דירוג ממעלות, לראשונה אחרי 12 שנים. מניית סלקום נסחרת במחיר של 13.1 שקל למניה ושווי שוק של 2.165 מיליארד שקל. במהלך 12 החודשים האחרונים המניה מחקה 35% משוויה והשאלה היא - האם כעת חברות התקשורת הן הזדמנות?
- 5.אמיר 13/08/2023 16:07הגב לתגובה זוסלקום ידועה במחלקת שרות גרועה ללקוחותיה. הניסיון לחסוך כח אדם גורם להמתנות ארוכות בטלפון ולתשובות מוזרות.
- 4.ארז מואירו 11/08/2023 09:59הגב לתגובה זוהמניה הכי טוב בשוק
- 3.טל 11/08/2023 01:02הגב לתגובה זולסלקום על תמיחתם במחבלים בשומר החומות
- 2.דוד 10/08/2023 18:06הגב לתגובה זוהחברה מציגה תשואה גרועה ביותר למשקעים.המנייה הכי גרועה בשוק
- 1.מניה כמו השירות שלה אפס (ל"ת)ראל 10/08/2023 16:48הגב לתגובה זו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

ריטיילורס ממשיכה לצלול עם נייקי - צניחה של 62% ברווח הנקי
האם אדידס תמשיך להכות בנייקי בחזית המקומית, ובכלל? והיכן עשויה להיות פריצת הדרך המחודשת של ריטיילורס, הזכיינית בישראל ובעולם שבשליטת הראל ויזל, שמנסה לחזור לצמרת של שוקי הנעלת ואופנת הספורט. על קרב הענקים בתחום, והטעויות שעשו נייקי וריטיילורס בדרך
לפני חצי שנה, בעקבות דו"חות הרבעון הראשון החלש של ריטיילורס RTLS , זכיינית נייקי בישראל ובעולם, אמר המנכ"ל וחתנו של הראל ויזל, תומר צפניק, שחשוב לו להיות שקוף עם המשקיעים של החברה, שנמצאת עם נייקי NKE באיזשהו סייקל שלילי שעוד נמשך - אבל ש-2025 היא שנת מיצוי הדעיכה. צפניק העריך אז שמיולי ועד סוף השנה נראה שיפור בנייקי. "המצב יהיה יותר טוב. צריך להסתכל על יולי אוגוסט כנקודת הבסיס", אמר אז צפניק. אולי זה חוסר ניסיון או סתם אופטימיות יתר, אבל הדו"חות של הרבעון השלישי פורסמו שלשום, ולא רק שלא חל שיפור - אלא חלה הרעה נוספת במצב העסקי העדין של החברה.
רווחיה של ריטיילורס (שבבעלות ויזל) ברבעון השלישי הסתכמו ב-14.2 מיליון שקל - ירידה של 62% לעומת הרבעון מקביל אשתקד. הרווח מתחילת שנה הגיע ל-23 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל בשנה שעברה. זוהי ירידה של 70% ברווח הנקי. החברה נסחרת במכפיל מטריד של 90. מניית ריטיילורס ירדה השנה ב-21%, לעומת מדד ת"א 125 שעלה באותה התקופה ב-46%. ועדיין, אחרי כל זה, שווי השוק של ריטיילורס גבוה, והוא ניצב על 2.8 מיליארד שקל.
הדו"חות החלשים של ריטילורס לא באו כהפתעה לקוראי "ביזפורטל", שנחשפו בשנה האחרונה לשינויים הגדולים שעוברים על שוק אופנת הספורט, ולקשיים איתם מתמודדת ריטיילורס. נייקי שלטה ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה גירד את רף ה-300 מיליארד דול. השווי כיום נחתך ב-70% ל-91 מיליארד דולר בלבד, והיא נמצאית כעת בשפל.
לאורך שנים נייקי היתה המותג המוביל, שווי השוק שלה היה גבוה מאלה של כל מתחרותיה, אלא שהמתחרות הרימו ראש: בראש ובראשונה נמצאת אדידס ADS , שמובילה כיום טרנד בארץ ובעולם, באמצעות דגמי סמבה, גאזל וקמפוס שמצויים בעלייה חדה, ונהפכו שם נרדף לאופנה עכשווית. בתחום ההנעלה היו אלה גם פומה, אנדר ארמו, ניו באלאנס, הוקה ומגוון מוצרי האופנה של לולו למון, הלו יוגה ואוישו שנגסו בכוחה של נייקי. השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה.
- נייקי חושפת דור חדש של מוצרים חכמים
- דוחות נייקי: טובים מהצפי אבל יש מכשולים בדרך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השנים הקשות של נייקי בעולם היו עקב החלטות ניהוליות כושלות, שגם הביאו לפיטורי המנכ"ל הקודם, ג'ון דונהיו, ולשחיקה עצומה בחוזק ובשווי המותג. החברה, שהיתה תמיד סמל לחדשנות, נועזות ותקווה, איבדה מזוהרה. בנוסף, בהחלטה יהירה חיסלה נייקי את המערך הסיטונאי שלה - מה שפגע מאוד במכירות. זה השליך כמובן על ריטיילורס, שמסתמכת על נייקי וחוזק ומכירות המותג.
