סלקום עם קיפאון בהכנסות והפרשה של 42 מיליון שקל לתביעה ייצוגית
חברת סלקום סלקום 2.27% שבשליטת דסק"ש דיסקונט השקעות -2.1% של צחי נחמיאס מנסה להציג את הרבעון השני של השנה כהצלחה גדולה. היא מציינת כי מדובר על "רבעון שישי ברציפות של צמיחה בהכנסות". אבל זה לא נכון, זה אפילו מטעה. הכנסות החברה עמדו על 1.07 מיליארד שקל, לעומת 1.069 מיליארד שקל ברבעון המקביל, כלומר הפרש של מיליון שקל בסך הכל. זו לא צמיחה אצל חברה שמכניסה ברבעון יותר ממיליארד שקל. מדובר בעליה של משהו כמו תשע אלפיות האחוז. כלום.
החברה צמחה אמנם ב-4% במגזר שירותי הסלולר ו-10% במגזר השירותים הנייחים, אבל בתחום מכירות מכשירים סלולאריים היא נפלה ב-18% (מכירות של 247 מיליון שקל בלבד). צריך לומר - מדובר בחולשה עולמית, אפילו אפל הגדולה פספסה את התחזיות בתחום מכירות הטלפונים.
אם כך, למה לסלקום כל כך חשוב היה להציג את הקיפאון בהכנסות כצמיחה? כי כשמסתכלים על הדוחות רואים הפרשה חד פעמית לא נעימה של סלקום שהפילה את הרווח התפעולי ב-47% ל-50 מיליון שקל, לעומת 95 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה (בנטרול ההפרשה היא הייתה רושמת רווח תפעולי של 92 מיליון שקל).
מדובר על הפרשה של 42 מיליון שקל שסלקום נאלצת לבצע בעקבות כך שהיא העלתה את התשלום החודשי "שלא כדין" על חבילות הסלולר ללקוחות, מבלי לעדכן את המנויים שלה על כך שהסתיימה תקופת ההנחה. הבעיה של סלקום היא שבית המשפט קיבל את התביעה. בעקבות כך, סלקום נאלצה להפריש כספים בדוחות.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- מחלבות גד: צמיחה בהכנסות, שחיקה ברווחיות - ודיבידנד ראשון כחברה ציבורית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נכון, זו הוצאה חד פעמית, לא משהו שאמור להשפיע על ביצועי החברה לטווח הארוך, ולא בטוח שהמשקיעים צריכים לייחס לה משמעות גדולה, אבל בכל זאת - עובדה שלחברה כל כך חשוב להצניע את זה.
בשורת ה-EBITDA המתואם, סלקום רשמה עליה ל-321 מיליון שקל, לעומת 303 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עליה של 6%. החברה ייצרה תזרים מזומנים של 52 מיליון שקל, לעומת 64 מיליון שקל אשתקד.
בשורה התחתונה סלקום רשמה רווח נקי של 5 מיליון שקל, לעומת 39 מיליון ברבעון המקביל. בנטרול ההפרשה הייתה רושמת סלקום רווח 37 מיליון שקל.
סלקום רשמה עליה של 15 אלף לקוחות בסיבים ברבעון הנוכחי ויש לה כעת 219 אלף לקוחות המחוברים לשירותי הסיבים. במקביל היא מציגה עליה של 21 אלף לקוחות בסלולר ומספר המנויים שלה עומד על 3.48 מיליון מנויים.
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
בחלוקה למגזרים:
ההכנסות משירותי הסלולר ברבעון הנוכחי הסתכמו ב-511 מיליון שקל, לעומת 489 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 4.5% ביחס לרבעון המקביל בשנת 2022.
ההכנסות משירותים במגזר הנייח הסתכמו ל-351 מיליון שקל, לעומת 318 ברבעון המקביל אשתקד, עליה 10.4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום אומר בעקבות הדוחות: "סלקום ממשיכה במגמת הצמיחה במחצית הראשון של 2023, עם גידול משמעותי בהכנסות משירותים במגזר הנייד והנייח, תזרים מזומנים מצטבר צומח ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והקטנה של היקף החוב, המשתקפים בין היתר בהעלאת דירוג החברה השבוע, צעד משמעותי ביותר בייחוד בעת הנוכחית המעיד על איתנותה של החברה. בהמשך השנה נמשיך להתמקד בביסוס עוצמה של החברה בעולם הסלולר ולהתרחבות בתחום הסיבים , העמקת הפעילות במגזר העסקי וביסוס פעילותנו בעולם החשמל."
בצד החיובי - סלקום קיבלה העלאת דירוג ממעלות, לראשונה אחרי 12 שנים. מניית סלקום נסחרת במחיר של 13.1 שקל למניה ושווי שוק של 2.165 מיליארד שקל. במהלך 12 החודשים האחרונים המניה מחקה 35% משוויה והשאלה היא - האם כעת חברות התקשורת הן הזדמנות?
- 5.אמיר 13/08/2023 16:07הגב לתגובה זוסלקום ידועה במחלקת שרות גרועה ללקוחותיה. הניסיון לחסוך כח אדם גורם להמתנות ארוכות בטלפון ולתשובות מוזרות.
- 4.ארז מואירו 11/08/2023 09:59הגב לתגובה זוהמניה הכי טוב בשוק
- 3.טל 11/08/2023 01:02הגב לתגובה זולסלקום על תמיחתם במחבלים בשומר החומות
- 2.דוד 10/08/2023 18:06הגב לתגובה זוהחברה מציגה תשואה גרועה ביותר למשקעים.המנייה הכי גרועה בשוק
- 1.מניה כמו השירות שלה אפס (ל"ת)ראל 10/08/2023 16:48הגב לתגובה זו

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
מנכ"ל אבוג'ן: "חברות כמו גוגל נכנסות לתחום, זה פותח ריינג' אחר של עסקאות שאפשר לעשות"
מודל AI גנרטיבי חדש שפותח בשיתוף גוגל קלאוד מקפיץ את מניית אבוג'ן ומסמן מהפכה בפיתוח מולקולות פורצות דרך בתחומי הפארמה והחקלאות; בראיון לביזפורטל עופר חביב מנכ"ל החברה מציין שחברות גדולות כמו גוגל נכנסות לתחום וזה נותן רוח גבית "הם מתחילים לחפש מקומות
חדשים שרעבים למהפכה, ועם AI זה באמת מהפכה. עד היום הם לא באמת היו בתחום, התחום יחסית מורכב וקשה והיום הם מתחילים להיכנס לשם"
אבוג'ן אבוג'ן 0.83% הודיעה אתמול על השלמת מודל היסוד של בינה מלאכותית גנרטיבית, גרסה 1.0, לעיצוב מולקולות קטנות, שפותח בשיתוף פעולה עם Google Cloud. המודל החדש מרחיב את היכולות הקיימות של מנוע הטכנולוגיה ChemPass
AI של אבוג׳ן לגילוי ואופטימיזציה של מולקולות קטנות, בכך שהוא נותן מענה לאחת מאתגרי הליבה של תעשיות התרופות והחקלאות: זיהוי מולקולות קטנות חדשניות העונות על מספר קריטריונים מורכבים של מוצר. בעקבות הדיווח מניית החברה זינקה בשיעור חריג של כ-80%.
אבוג'ן היא חברה יחסית קטנה עם שווי שוק של כ-48 מיליון שקל, שאיכזבה לא מעט משקיעים בדרך - מניית החברה ירדה בכ-85% במהלך 12 החודשים האחרונים, וירידת ערך משמעותית מאז ההנפקה. עם זאת ההודעה היום עשויה להפיח תקווה מסוימת כפי שמציין עופר חביב מנכ"ל ונשיא אבוג'ן בראיון לביזפורטל :"אני חושב שהסיפור של אבוג'ן מתחיל להיות יותר ברור, אנחנו עושים ריכוז מאמצים בשילוב של עולם המחשב וכימיה לפיתוח תרופות ולפיתוח חקלאי, זה אחד המקומות שהאפקט יהיה גבוה, וגם באופן יחסי אפשר למדוד אותו בטווח קצר, גם כמויות הדאטה הקיימות בתחום הן אדירות וזה מאוד חשוב, הכמות קריטית להצלחה".
הודעתם על ההשלמה של מודל הבינה המלאכותית, במה זה שונה מהיכולות הקודמות של אבוג'ן, ומה הופך אותו ל"פריצת דרך" כפי שאתם מגדירים?
"אבוג'ן בעבר התמקדה בכל העולם הגנומי, כאן זה תחום של כימיה. יש שני ענפים מסחריים על התחום הזה, תרופות מבוססות כימיה, ודבר שני כל עולם האגרו כימיה. כל אחד מהתחומים האלה הוא שוק אסטרונומי של עשרות ומאות מיליארדים. הקושי בתחומים האלה הוא למצוא מולקולות שעושות את העבודה וגם עוזרות בכל מיני פרמטרים אחרים על מנת להגיע למוצר מסחרי. לצורך העניין, אם יש מולקולה שמרפאה משהו אחד והורגת משהו אחר זה לא כל כך עוזר. או אם יש חומר שהורג חרקים אבל הוא מנדף מהר מאוד אז גם לא יעיל.
- אבוג'ן נסחרת מתחת למזומן - הזדמנות או מלכודת?
- אבוג׳ן מזנקת 150% - השלימה פיתוח בשת״פ עם גוגל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כלומר צריך הרבה מאוד פרמטרים מעבר לזה שזה עושה את העבודה, ולמצוא את זה בתוך כל מיליארדי המולקולות זה מאוד קשה. אנחנו באמצעות AI מצליחים להגיע למצב שאנחנו מוצאים מולקולות שעומדות בכמה וכמה קריטריונים. ומה שאנחנו עושים אנחנו יודעים להגיע ב-4 קריטריונים חשובים אנחנו יכולים לאחד אותם ולהגיע לקבוצת חיתוך שעונה על הקריטריונים האלה, אבל בעצם זו רק ההתחלה, כי אנחנו הולכים להגדיל את הסיכוי שגם תעמוד בכל הקריטריונים העסקיים. מה שמדהים הוא שכדי לאמן את זה המכונה שלנו, אנחנו מאמנים אותה על סט של מיליונים של מולקולות והצלחנו לעשות את זה בין היתר בתמיכת גוגל. מי שפיתח את המודל זה האנשים של אבוג'ן גוגל נתנה לנו את המשאבים ואת זמן העבודה של המחשבים. יש לנו שני הישגים, אלגוריתמיקה ותשתית. באלגוריתמיקה זה הרצת כמה מודלים במקביל, ודבר שני זה בעלויות סבירות ופרק זמן קצר".
