חי נחמיאס ואפרת דרורי נחמיאס הם המנכ״לים המשותפים של מגה אור, אחת מחברות הנדל״ן המניב והלוגיסטיקה הבולטות בישראל. מגה אור החלה כחברת נדל״ן שמתמקדת במרכזים מסחריים ולוגיסטיים, ובהמשך התרחבה להשקעות משמעותיות בחברות נדל״ן נוספות ולתחומים חדשים בעלי פוטנציאל
צמיחה. צחי נחמיאס מזוהה עם הקמת החברה, עם יזמות נדל״נית מהירה ועם עסקאות גדולות בשוק ההון. אפרת דרורי נחמיאס מביאה לתפקיד ניסיון משפטי וניהולי מתוך החברה, והניהול המשותף שלהם משקף ניסיון לחזק את שכבת ההנהלה ולתמוך בהתרחבות העסקית. מגה אור נהנית מנכסים איכותיים,
פעילות לוגיסטית חזקה וחשיפה למגמות כמו מסחר מקוון, מרכזי הפצה ודאטה סנטרים. האתגר המרכזי הוא להמשיך לצמוח בלי להגדיל סיכונים יתר על המידה, במיוחד כאשר שווי החברה גבוה והמשקיעים מצפים להמשך ביצועים חזקים. עבור המשקיעים, מגה אור תחת הנהגתם היא חברה יזמית, דינמית
ובעלת פוטנציאל, אך גם כזו שמחייבת משמעת פיננסית גבוהה.
רוב הרווח הגיע משערוך פרויקטי חוות השרתים, לא מתזרים שוטף. המניה עלתה 120% מתחילת השנה לשווי של כ-22.5 מיליארד שקל - השוק מתמחר את מה שמגה DC עשויה להיות בעוד שנים ולא את מה שהיא מייצרת היום - מגה אור הפכה להיות "חברת AI" בעיני השוק
הכנסות החברה נותרו זהות לרבעון המקביל, הרווח התפעולי צלל ב-47% כיוון שהחברה העלתה את מחירי חבילות הסלולר ללקוחות מבלי לעדכן את המנויים "בצורה מספקת" (לשון בית המשפט) וספגה תביעה ייצוגית; עם זאת צריך לזכור - למשקיעים הפרשה חד פעמית כזו לא משנה את המגמה
דסק"ש שולטת בנכסים ובנין ומחזיקה גם בסלקום. לאחר המיזוג מניית דסק"ש תימחק, וחלק מהדיסקאונט שבו נסחרת חברת האחזקות עשוי להיסגר; תשואות האג"ח של דסק"ש דו ספרתיות ובמצב כזה היא לא יכולה למחזר חוב; עדכון: יהיה גיוס הון כחלק מהמיזוג
העסקה למכירת הבניין בניו יורק מתרחקת. נכסים ובנין נתנה לרוכש תקופת בלעדיות ל-60 יום ואחר כך האריכה בעוד 30 יום אבל לא הצליחה להגיע להסכם - נכסים ובנין רצתה מחיר שהרוכש לא היה מוכן לשלם. החברה תמשיך לחפש רוכש. המניה איבדה 57% בשנה האחרונה
מבנה רוצה מיזוג עם דסק"ש - זה לא יהיה פשוט כי אי אפשר עוד שכבה לפירמידה. מבנה של דודו זבידה רוצה את הכנסים של גב ים ונכסים ובניין, שבשליטת דסק"ש, אבל צריך לזכור גם את הנכס הגדול שמכביד עליה - בניין HSBC