עדי גזית ברקת
צילום: צילום: אלי דסה

ברקת תעמיד הלוואת גישור בסך של כ-55 מיליון שקלים לחברת רותם שני

את ההלוואה תעניק ברקת לחברת הנדל"ן לטובת מחזור הלוואה אשר הועמדה על ידי רותם שני לבעלי הזכויות בקרקע ביפו
דור עצמון |

חברת ברקת ברקת -0.23% העוסקת בהעמדת מימון בענף הנדל"ן, התקשרה בהסכם להעמדת הלוואת גישור בסך 55 מיליון שקל לחברת הנדל"ן הציבורית רותם שני רותם שני -0.31% , וזאת לטובת מחזור הלוואה אשר הועמדה על ידי רותם שני לבעלי הזכויות בקרקע. ההלוואה תועמד כנגד רישום שיעבוד ראשון על קרקע ביפו לטובת החברה וכן שעבודים ובטחונות נוספים כמקובל בעסקאות מימון של החברה ובהתאם להוראות הסכם המימון.

בחודשים אלה התקשרה ברקת בהסכמים להעמדת אשראי בסך כולל של כ-270 מיליון שקלים, לרבות מימון בסך של עד 145 מיליון שקל לפרויקט המשרדים 'אוניקס' שעיקרו הקמת 2 בנייני משרדים למטרות תעסוקה ומסחר בני 12 קומות כל אחד, מעל קומת קרקע, וקומת חניה על מקרקעין המצויים בקרית אונו, בסמוך לצומת סביון; הלוואת גישור בסך כ-40 מיליון שקל לחברה יזמית, לצורך מימון השלמת רכישת קרקע בראש העין בה זכו במכרז רמ"י; הלוואת השלמת הון עצמי (מזנין) בסך כ-40 מיליון שקל עבור פרויקט לליווי בניה למגורים בכפר סבא; הלוואת גישור בסך של כ-50 מיליון שקלים כנגד קרקע בגבעת שמואל.

השבוע פרסמה ברקת את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2022 כולה, המלמדות על גידול משמעותי בהכנסות וברווח הנקי ביחס לתקופות המקבילות אשתקד. הכנסות המימון בשנת 2022 טיפסו בכ-123% לכ-65.5 מיליון שקל לעומת כ-29.4 מיליון שקל בשנת 2021. הכנסות המימון, נטו, בשנת 2022, זינקו בכ-168% לכ-29.2 מיליון שקל, לעומת כ-10.9 מיליון שקל בשנת 2021. הרווח הנקי בשנת 2022 הסתכם בכ-11.7 מיליון שקל, לעומת כ-2.5 מיליון שקל ב-2021, גידול של מעל פי 4. הגידול ברווח נבע מהגידול בהיקפי הפעילות, וכן מהשפעה חיובית של עליית המדד.

עיקרי התוצאות לרבעון הרביעי של שנת 2022

הכנסות המימון ברבעון הרביעי של שנת 2022 טיפסו בכ-138% לכ-16.6 מיליון שקל לעומת כ-6.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. זאת, בעיקר כתוצאה מהגידול בהיקף תיק האשראי הממוצע וכן מהפרשי הצמדה על יתרות תיק האשראי. הכנסות המימון נטו, ברבעון הרביעי של שנת 2022, זינקו בכ-156% לכ-8.2 מיליון שקל, לעומת כ-3.3 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2021. שיעור הכנסות המימון נטו, ביחס להכנסות גדל ברבעון השלישי של שנת 2022 לכ-44%, לעומת כ-40% ברבעון המקביל ב-2021. הרווח הנקי ברבעון הרביעי של שנת 2022 הסתכם ב-3.6 מיליון שקל, לעומת כ-0.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2021.

עדי גזית, מנכ"ל ברקת: "אנו מעדכנים היום כי חתמנו על הסכם למימון הלוואת גישור בסך 55 מיליון שקל לחברת רותם שני. ברקת ממשיכה לפעול לקידום מהיר ויעיל של הענקת הלוואות שיאפשרו לקדם פרויקטים בכל הסגמנטים בתחום הנדל"ן. את שנת 2022 אנו מסכמים בימים אלה כשנה של צמיחה והתקדמות משמעותית המתבטאת בגידול משמעותי ברווחי החברה. כל זאת בהתאם לאסטרטגיית החברה לביסוס וחיזוק מעמדה כחברת אשראי איתנה ומובילה בתחום הנדל"ן, לצד ביסוס תשתית שתתמוך בהמשך צמיחתה העתידית של החברה ושיפור רווחיותה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה בבורסה

ירידות בוול סטריט הכבידו גם על הסנטימנט בתל אביב והובילו את המדדים לסגור בטריטוריה שלילית: ת״א 35 איבד 1.9% ואילו ת״א 90 1.8%; דוחות מאכזבים לאורבניקה שמציגים שחיקה תפעולית הפילו את חברת האופנה וחברת האם; עונת הדוחות המשיכה היום עם דוחות לאומי, מזרחי טפחות, דלתא מותגים, הייפר גלובל ועוד
מערכת ביזפורטל |

הסיפור של היום הוא הנפילה של נייס. ירידה של 18%. היא היתה אמורה לרדת על פי הארביטראז' ב-11% ומוסיפה לרדת עוד 5% - זה די נדיר שישראל מכתיבה לוול סטריט, אבל האמת שזה לא מדויק - יש כבר מסחר מוקדם בוול סטריט ונייס סופגת שם ירידות, עם פתיחת המסחר נייס נעה סביב 9% למטה. הכל התחיל בשבוע שעבר עם פרסום דוחות ותחזית חלשה לשנה כולה. נייס היתה צריכה להודיע אז מה קורה ב-2026 ומשום מה החליטה לחכות כמה ימים. זה יצר לא רק אכזבה מהדוחות, אלא משבר אמון - המשקיעים אומרים - "דיברנו לפני כמה ימים ולא אמרתם כלום וידעתם שמשהו רע עומד לקרות" .


אורבניקה אורבניקה -4.49%   צנחה 12% ומשכה איתה גם את קסטרו קסטרו -0.17%   שירדה ב-10.5%, אחרי פרסום תוצאות הרבעון השלישי שמציגות אומנם עלייה בהכנסות, אבל שחיקה ברווחיות כמעט בכל שכבה. חברת האופנה רושמת גידול של כ-11.5% בהכנסות לרמה של כ-242.5 מיליון שקל כשמספר הסניפים גדל ב-5 והסתכם ב-107 חנויות כמו גם גידול של 4% במכירות בחנויות זהות. אבל מתחת לפני השטח יש לחצים תפעוליים: הרווח התפעולי של אורבניקה נחתך בכ-35% לכ-18.7 מיליון שקל לעומת כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעקבות ירידה בשיעור הרווחיות הגולמית, עלייה בהוצאות האחסון, עלויות המעבר למרכז הלוגיסטי החדש ועלייה בהוצאות שכר העובדים. השחיקה הזאת הגיעה גם לרווח הנקי שהסתכם ב-8.6 מיליון שקל בלבד, כמעט חצי מהשנה שעברה.


במקביל לירידות הדולר מתחזק ונסחר סביב 3.26. הסיבה היא בעיקר הירידות מעבר לים שמשפיעות על החזקות המוסדיים והצורך שלהם בגידור. על רקע התנודתיות בשווקים, חוזר הדולר להתחזק; האם המגמה הנוכחית תהפוך לגורם מרכזי בשיקולי הריבית? שער הדולר עולה 0.6% על רקע הירידות בוול סטריט

הירידות התרחבו בשעות האחרונות גם לבורסות באירופה, כשהלחץ על מניות הטכנולוגיה ממשיך לחלחל מהשוק האמריקאי. מדד Stoxx600 יורד בכ-1.2%, הדאקס מאבד כ-1.1%, הפוטסי יורד כ-1.1% וה-CAC הצרפתי יורד ביותר מ-1.1%.

במקביל, החוזים העתידיים מספרים לנו על פתיחה שלילית בוול סטריט. אחרי ירידות חזקות יותר בשעות הפרה-מסחר הראשונות החוזים על ה-S&P יורדים כ-0.2%, החוזים על הדאו יורדים בכ-0.4%, והחוזים על הנאסד״ק נחלשים בכ-0.2%. המגמה הזאת מגיעה על רקע חששות מהביצועים של מגזר ה-AI ובייחוד דריכות לקראת תוצאות ענקית השבבים אנבידיה.


קסטרו
צילום: אסיה רביבו

קסטרו מציגה רבעון של צמיחה ושיפור רווחיות, אך עדיין מושפעים מפעילות ״עם כלביא״

הרווח מפעילות רגילה עלה ב-40% ל-9.4 מיליון שקל ללא השפעת רווח חד פעמי ממימוש נדל״ן אשתקד; לחברה יתרות מזומנים ונכסים פיננסיים ב-36 מיליון שקל וחלוקת דיבידנד מצטברת של 8 מיליון שקל מתחילת השנה

ליאור דנקנר |

 קסטרו קסטרו -0.17%  בדוחות פושרים לרבעון השלישי בהמשך לדוח מאכזב של החברה הבת, אורבניקה אורבניקה -4.49%  . קסטרו מדווחת על רווח של 25 מיליון שקל בשורה התחתונה לעומת רווח של 16.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות זינקו דווקא ל-565.5 מיליון שקל, בהשוואה ל-507.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. בגילום שנתי, הרווח עומד על  מעל 100 מיליון שקל. החברה בשווי של כ-1.48 מיליארד שקל - כלומר מכפיל של כ-15. 

לדברי יאיר אוחיון, מנכ״ל קבוצת קסטרו-הודיס, תוצאות הרבעון השלישי משקפות צמיחה בהכנסות, שיפור ברווחיות ושיפור במכירות בחנויות זהות, לצד המשך התבססות של אורבניקה והודיס כמנועי צמיחה מרכזיים והמשך מגמת השיפור במותג קסטרו. אוחיון מציין כי הנהלת הקבוצה ממשיכה לפעול לשיפור היעילות התפעולית והרחבת רשת החנויות, תוך ניצול איתנות פיננסית ותזרים חיובי.

המכירות בחנויות זהות (Same Store Sales, SSS) עלו ב-6.8% לרבות באתרי הסחר המקוונים. בתחום אופנת ההלבשה נרשם גידול של 6.2%, בתחום אביזרי האופנה נרשמה צמיחה של 8.5% ואילו תחום הקוסמטיקה רשם ירידה של 11%.

 בתשעת החודשים הראשונים של השנה הציגה הקבוצה גידול של 5.1% אחוז במכירות החנויות הזהות, כאשר תחום הלבשה צמח ב-5%, תחום אביזרי האופנה ב-7%  וירידה בקוסמטיקה של 6.4%. 

הפדיון החודשי הממוצע למ״ר של רשת החנויות בישראל עלה ברבעון השלישי ל-2,057 שקל למ״ר, עלייה של 5.6%. בתשעת החודשים הראשונים נרשמה יציבות יחסית בפדיון למ״ר, שעמד על 1,936 שקל לעומת 1,941 שקל.