אבי ברזילי אפריקה נכסים
צילום: אירנה קוסטינסקי

אפי נכסים באזהרת רווח: צפי להפסד של עד 270 מ' שקל ברבעון הראשון

צפויה לדווח על הפסד נקי של בטווח של 230-270 מיליון שקל, המיוחס בעיקר לירידת ערך נכסי הנדל"ן של החברה, על רקע השפעות משבר הקורונה
ערן סוקול |
נושאים בכתבה אפי נכסים

חברת אפי נכסים -1.49% מפרסמת אזהרת רווח לרבעון הראשון של 2020. החברה צפויה לדווח על הפסד נקי בטווח של 230-270 מיליון שקל, המיוחס בעיקר לירידת ערך נכסי הנדל"ן של החברה, זאת על רקע השפעות משבר הקורונה ובהתאם להערכות שווי עדכניות. 

על פי הדיווח, במסגרת הכנת הדוחות הכספיים לרבעון הראשון, בשים לב לחוסר הוודאות השורר בשווקים בהם פועלת החברה על רקע משבר הקורונה והמגבלות החמורות שהוטלו על הפעילות העסקית במדינות רבות, והחשש, כפועל יוצא מכך, מגלישה למיתון במדינות אלה לפרק זמן בלתי ידוע, הנהלת אפי נכסים סברה, כי למרות שהחברה נוהגת לבצע הערכות שווי של נכסי הנדל"ן להשקעה שלה בתדירות של אחת לשנה במהלך הרבעון השלישי של כל שנה, הנסיבות מצדדות בעריכתן של הערכות שווי עדכניות לסוף הרבעון הראשון של מרבית נכסי הנדל"ן להשקעה של החברה, בישראל ובאירופה על ידי מעריכי שווי חיצוניים.

על בסיס טיוטות של הערכות השווי ועל רקע משבר הקורונה, מסתמנת ירידה בשווי ההוגן המצרפי של נכסי הנדל"ן להשקעה של החברה, בעיקר, עקב הנחות מעודכנות מטעם מעריכי השווי, הן ביחס לשיעורי ריביות ההיוון, ולדמי השכירות העתידיים, והן ביחס להימשכות התקופה הדרושה להשכרת שטחים פנויים בחלק מנכסי הנדל"ן של החברה באירופה.

במסגרת הערכות השווי נלקחו בחשבון הנחות שונות הנוגעות לירידה בהכנסות מנכסים מסוימים (בעיקר הקניונים) של החברה מתחילת הרבעון השני של שנת 2020. כפועל יוצא מכך, מסתמן כי החברה עשויה להציג בדוחות הכספיים לרבעון הראשון הפסדי שערוך בהיקף כולל המוערך בטווח של בין 270-295 מיליון שקל (לפני מס). 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

מטריקס תיכנס למדד הדגל

כיום, פעילות החו"ל של מטריקס מצומצמת יחסית ומהווה כ-8% בלבד מההכנסות. לאחר המיזוג, נתון זה צפוי לזנק לכ-25%, כשכ-17% מהמחזור המאוחד יגיע מארצות הברית שוק שלמג'יק יש בו דריסת רגל משמעותית בזכות כוח אדם מקומי, בסיס לקוחות רחב ושנים של פעילות. מבחינת בלידר, זהו שינוי מבני שמרחיב את טביעת הרגל של החברה בעולם וממקם אותה כגוף שמסוגל לפעול בצורה מלאה בשווקי צמיחה מחוץ לישראל.

גידול כזה משמעותי בחשיפה לחו"ל, לצד שווי שוק מצרפי שמגיע כבר עכשיו, כאמור, לכ-3.3 מיליארד דולר ושיפור צפוי בסחירות, הופכים את החברה המאוחדת לבעלת פרופיל שמתאים למדד הדגל של הבורסה המקומית, ת"א-35. מי שמצליחה להיכנס למדד הזה היא כמו מקבלת "חותמת איכות" ומעבר לזה יכולה לקבל היצעים מקרנות שמבצעות עקיבה על המדד.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.