רובוגרופ
צילום: צילום מסך - אתר החברה

רובוגרופ בהסכם נוסף עם אמזון, תספק שירותים באוסטרליה וניו זילנד

בהמשך לחתימת הסכמים עם אמזון ארה"ב ואמזון צרפת עליהם דווח בעבר, אמזון תציע ותממן לתלמידים ומורים באוסטרליה וניו זילנד, לימוד מהבית של קורסים באמצעות פלטפורמת ה-CoderZ של רובוגרופ
ערן סוקול | (3)

יצרנית ומשווקת מערכות ההדרכה ע"י רובוטים ללימוד מרחוק רובוגרופ -0.14% מדווחת על הסכם שלישי עם ענקית הסחר המקוון - קבוצת אמזון העולמית. החברה התקשרה בהסכם עם אמזון אוסטרליה וניו זילנד, וזאת בהמשך לחתימת הסכמים, עם אמזון ארה"ב ואמזון צרפת עליהם דווח בעבר. בחברה מציינים כי אין באפשרותם להעריך את היקף ההכנסות הצפויות, אך מאמינים כי הסכמים אלו מצביעים על הצורך הגובר בלימוד מהבית בתקופת נגיף הקורונה וכי הם מהווים עדות ליתרונה התחרותי של פלטפורמת ה-CoderZ של רובוגרופ.

 

לקריאה נוספת:

> רובוגרופ מדווחת על שיתופי פעולה בשרשרת, אבל הדוחות הכספיים חלשים

> האם משבר הקורונה יעביר את רובוגרופ לרווחיות?

רובוגרופ, באמצעות חברת הבת (100%) קודרז טכנולוגיות, מאפשרת לאמזון להציע לתלמידים ומורים בבתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים ובתי ספר תיכוניים לימוד מהבית של קורסים בתחום ה-STEM (לימודי מדעים, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה) והרובוטיקה הווירטואלית בסביבה ייעודית שפותחה בפלטפורמת ה-CoderZ של רובוגרופ. התשלום עבור השימוש במערכת על ידי התלמידים והמורים יבוצע על ידי אמזון כנגזרת מהיקף המשתמשים.

 

אמזון פועלת לאפשר גישה לחינוך STEM עבור תלמידים באזורים שונים בעולם תוך מיקוד באוכלוסיות מעוטות יכולת, באמצעות פלטפורמת ה-CoderZ ללימוד והדרכה להוראת תכנות, יסודות הרובוטיקה, מדעי המחשב ולסימולציה של רובוטים לגו EV3, המבוססת ענן בפורמט SaS. רובוגרופ השקיעה בשנים האחרונות במערך שיווק ומכירות לקידום ומכירה ישירה של הפלטפורמה בעולם.

 

הדיווח מקפיץ את המניה, שבשעה זו עולה בלמעלה מ-14%. אבל לפני שאתם קונים את המניה, שימו לב שהחברה דיווחה על הפסדים באופן עקבי, החל משנת 2014 - הפסידה במצטבר כ-14.5 מיליון דולר בשנים 2014-2019.

יורם דויטש, יו"ר ומנכ"ל רובוגרופ: "ההצטרפות של חברות נוספות מקבוצת אמזון העולמית לשימוש בפלטפורמת ה-CoderZ מוכיחה את הצלחת שיתוף הפעולה ואת האמון הגובר ביתרונות הפלטפורמה הייחודית שפיתחנו. הסכמים אלו יאפשרו לנו להגדיל במהירות את מספר המשתמשים על גבי הפלטפורמה, ובדרך זו יוכלו התלמידים להפיק ערך גבוה בהרבה מניהול אינטראקציות על גבי הפלטפורמה עם עמיתיהם, ולבסס את מעמדה של CoderZ כמענה המוביל ללימוד STEM ורובוטיקה. משבר הקורונה מייצר גם הזדמנויות, ואנו מזהים עלייה בהתעניינות במוצרים הדיגיטליים שלנו, ובראשם ה-CoderZ.

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    השקעה הכי טובה לזמנים האלה (ל"ת)
    רפאל 03/05/2020 13:07
    הגב לתגובה זו
  • ערק 03/05/2020 15:25
    הגב לתגובה זו
    חברה שקיימת ארבעים שנה ולא הציגה רבעון אחד חיובי
  • קונספירציה 03/05/2020 16:13
    בשנים 2013, 2014 הציגה רווח (קטן) בשורה התחתונה, וגם בשנים 2007, 2008.
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.