רובוגרופ
צילום: צילום מסך - אתר החברה

רובוגרופ בהסכם נוסף עם אמזון, תספק שירותים באוסטרליה וניו זילנד

בהמשך לחתימת הסכמים עם אמזון ארה"ב ואמזון צרפת עליהם דווח בעבר, אמזון תציע ותממן לתלמידים ומורים באוסטרליה וניו זילנד, לימוד מהבית של קורסים באמצעות פלטפורמת ה-CoderZ של רובוגרופ
ערן סוקול | (3)

יצרנית ומשווקת מערכות ההדרכה ע"י רובוטים ללימוד מרחוק רובוגרופ -3.45% מדווחת על הסכם שלישי עם ענקית הסחר המקוון - קבוצת אמזון העולמית. החברה התקשרה בהסכם עם אמזון אוסטרליה וניו זילנד, וזאת בהמשך לחתימת הסכמים, עם אמזון ארה"ב ואמזון צרפת עליהם דווח בעבר. בחברה מציינים כי אין באפשרותם להעריך את היקף ההכנסות הצפויות, אך מאמינים כי הסכמים אלו מצביעים על הצורך הגובר בלימוד מהבית בתקופת נגיף הקורונה וכי הם מהווים עדות ליתרונה התחרותי של פלטפורמת ה-CoderZ של רובוגרופ.

 

לקריאה נוספת:

> רובוגרופ מדווחת על שיתופי פעולה בשרשרת, אבל הדוחות הכספיים חלשים

> האם משבר הקורונה יעביר את רובוגרופ לרווחיות?

רובוגרופ, באמצעות חברת הבת (100%) קודרז טכנולוגיות, מאפשרת לאמזון להציע לתלמידים ומורים בבתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים ובתי ספר תיכוניים לימוד מהבית של קורסים בתחום ה-STEM (לימודי מדעים, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה) והרובוטיקה הווירטואלית בסביבה ייעודית שפותחה בפלטפורמת ה-CoderZ של רובוגרופ. התשלום עבור השימוש במערכת על ידי התלמידים והמורים יבוצע על ידי אמזון כנגזרת מהיקף המשתמשים.

 

אמזון פועלת לאפשר גישה לחינוך STEM עבור תלמידים באזורים שונים בעולם תוך מיקוד באוכלוסיות מעוטות יכולת, באמצעות פלטפורמת ה-CoderZ ללימוד והדרכה להוראת תכנות, יסודות הרובוטיקה, מדעי המחשב ולסימולציה של רובוטים לגו EV3, המבוססת ענן בפורמט SaS. רובוגרופ השקיעה בשנים האחרונות במערך שיווק ומכירות לקידום ומכירה ישירה של הפלטפורמה בעולם.

 

הדיווח מקפיץ את המניה, שבשעה זו עולה בלמעלה מ-14%. אבל לפני שאתם קונים את המניה, שימו לב שהחברה דיווחה על הפסדים באופן עקבי, החל משנת 2014 - הפסידה במצטבר כ-14.5 מיליון דולר בשנים 2014-2019.

יורם דויטש, יו"ר ומנכ"ל רובוגרופ: "ההצטרפות של חברות נוספות מקבוצת אמזון העולמית לשימוש בפלטפורמת ה-CoderZ מוכיחה את הצלחת שיתוף הפעולה ואת האמון הגובר ביתרונות הפלטפורמה הייחודית שפיתחנו. הסכמים אלו יאפשרו לנו להגדיל במהירות את מספר המשתמשים על גבי הפלטפורמה, ובדרך זו יוכלו התלמידים להפיק ערך גבוה בהרבה מניהול אינטראקציות על גבי הפלטפורמה עם עמיתיהם, ולבסס את מעמדה של CoderZ כמענה המוביל ללימוד STEM ורובוטיקה. משבר הקורונה מייצר גם הזדמנויות, ואנו מזהים עלייה בהתעניינות במוצרים הדיגיטליים שלנו, ובראשם ה-CoderZ.

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    השקעה הכי טובה לזמנים האלה (ל"ת)
    רפאל 03/05/2020 13:07
    הגב לתגובה זו
  • ערק 03/05/2020 15:25
    הגב לתגובה זו
    חברה שקיימת ארבעים שנה ולא הציגה רבעון אחד חיובי
  • קונספירציה 03/05/2020 16:13
    בשנים 2013, 2014 הציגה רווח (קטן) בשורה התחתונה, וגם בשנים 2007, 2008.
חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם

3 הערות על הנפקת ארית

על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ארית

ארית ארית תעשיות -3.82%   ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבורהבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם  מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל.  אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף


1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים. 

יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע. 

2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה. 

3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.

תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןתומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהן

ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים

ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ריטיילורס נייקי

מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך. 

הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה. 

עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס.  אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.

ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.  

ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס  דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.