רובוגרופ
צילום: צילום מסך - אתר החברה

רובוגרופ בהסכם נוסף עם אמזון, תספק שירותים באוסטרליה וניו זילנד

בהמשך לחתימת הסכמים עם אמזון ארה"ב ואמזון צרפת עליהם דווח בעבר, אמזון תציע ותממן לתלמידים ומורים באוסטרליה וניו זילנד, לימוד מהבית של קורסים באמצעות פלטפורמת ה-CoderZ של רובוגרופ
ערן סוקול | (3)

יצרנית ומשווקת מערכות ההדרכה ע"י רובוטים ללימוד מרחוק רובוגרופ 0% מדווחת על הסכם שלישי עם ענקית הסחר המקוון - קבוצת אמזון העולמית. החברה התקשרה בהסכם עם אמזון אוסטרליה וניו זילנד, וזאת בהמשך לחתימת הסכמים, עם אמזון ארה"ב ואמזון צרפת עליהם דווח בעבר. בחברה מציינים כי אין באפשרותם להעריך את היקף ההכנסות הצפויות, אך מאמינים כי הסכמים אלו מצביעים על הצורך הגובר בלימוד מהבית בתקופת נגיף הקורונה וכי הם מהווים עדות ליתרונה התחרותי של פלטפורמת ה-CoderZ של רובוגרופ.

 

לקריאה נוספת:

> רובוגרופ מדווחת על שיתופי פעולה בשרשרת, אבל הדוחות הכספיים חלשים

> האם משבר הקורונה יעביר את רובוגרופ לרווחיות?

רובוגרופ, באמצעות חברת הבת (100%) קודרז טכנולוגיות, מאפשרת לאמזון להציע לתלמידים ומורים בבתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים ובתי ספר תיכוניים לימוד מהבית של קורסים בתחום ה-STEM (לימודי מדעים, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה) והרובוטיקה הווירטואלית בסביבה ייעודית שפותחה בפלטפורמת ה-CoderZ של רובוגרופ. התשלום עבור השימוש במערכת על ידי התלמידים והמורים יבוצע על ידי אמזון כנגזרת מהיקף המשתמשים.

 

אמזון פועלת לאפשר גישה לחינוך STEM עבור תלמידים באזורים שונים בעולם תוך מיקוד באוכלוסיות מעוטות יכולת, באמצעות פלטפורמת ה-CoderZ ללימוד והדרכה להוראת תכנות, יסודות הרובוטיקה, מדעי המחשב ולסימולציה של רובוטים לגו EV3, המבוססת ענן בפורמט SaS. רובוגרופ השקיעה בשנים האחרונות במערך שיווק ומכירות לקידום ומכירה ישירה של הפלטפורמה בעולם.

 

הדיווח מקפיץ את המניה, שבשעה זו עולה בלמעלה מ-14%. אבל לפני שאתם קונים את המניה, שימו לב שהחברה דיווחה על הפסדים באופן עקבי, החל משנת 2014 - הפסידה במצטבר כ-14.5 מיליון דולר בשנים 2014-2019.

יורם דויטש, יו"ר ומנכ"ל רובוגרופ: "ההצטרפות של חברות נוספות מקבוצת אמזון העולמית לשימוש בפלטפורמת ה-CoderZ מוכיחה את הצלחת שיתוף הפעולה ואת האמון הגובר ביתרונות הפלטפורמה הייחודית שפיתחנו. הסכמים אלו יאפשרו לנו להגדיל במהירות את מספר המשתמשים על גבי הפלטפורמה, ובדרך זו יוכלו התלמידים להפיק ערך גבוה בהרבה מניהול אינטראקציות על גבי הפלטפורמה עם עמיתיהם, ולבסס את מעמדה של CoderZ כמענה המוביל ללימוד STEM ורובוטיקה. משבר הקורונה מייצר גם הזדמנויות, ואנו מזהים עלייה בהתעניינות במוצרים הדיגיטליים שלנו, ובראשם ה-CoderZ.

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    השקעה הכי טובה לזמנים האלה (ל"ת)
    רפאל 03/05/2020 13:07
    הגב לתגובה זו
  • ערק 03/05/2020 15:25
    הגב לתגובה זו
    חברה שקיימת ארבעים שנה ולא הציגה רבעון אחד חיובי
  • קונספירציה 03/05/2020 16:13
    בשנים 2013, 2014 הציגה רווח (קטן) בשורה התחתונה, וגם בשנים 2007, 2008.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה בבורסה

ירידות בוול סטריט הכבידו גם על הסנטימנט בתל אביב והובילו את המדדים לסגור בטריטוריה שלילית: ת״א 35 איבד 1.9% ואילו ת״א 90 1.8%; דוחות מאכזבים לאורבניקה שמציגים שחיקה תפעולית הפילו את חברת האופנה וחברת האם; עונת הדוחות המשיכה היום עם דוחות לאומי, מזרחי טפחות, דלתא מותגים, הייפר גלובל ועוד
מערכת ביזפורטל |

הסיפור של היום הוא הנפילה של נייס. ירידה של 18%. היא היתה אמורה לרדת על פי הארביטראז' ב-11% ומוסיפה לרדת עוד 5% - זה די נדיר שישראל מכתיבה לוול סטריט, אבל האמת שזה לא מדויק - יש כבר מסחר מוקדם בוול סטריט ונייס סופגת שם ירידות, עם פתיחת המסחר נייס נעה סביב 9% למטה. הכל התחיל בשבוע שעבר עם פרסום דוחות ותחזית חלשה לשנה כולה. נייס היתה צריכה להודיע אז מה קורה ב-2026 ומשום מה החליטה לחכות כמה ימים. זה יצר לא רק אכזבה מהדוחות, אלא משבר אמון - המשקיעים אומרים - "דיברנו לפני כמה ימים ולא אמרתם כלום וידעתם שמשהו רע עומד לקרות" .


אורבניקה אורבניקה -12.82%   צנחה 12% ומשכה איתה גם את קסטרו קסטרו -10.5%   שירדה ב-10.5%, אחרי פרסום תוצאות הרבעון השלישי שמציגות אומנם עלייה בהכנסות, אבל שחיקה ברווחיות כמעט בכל שכבה. חברת האופנה רושמת גידול של כ-11.5% בהכנסות לרמה של כ-242.5 מיליון שקל כשמספר הסניפים גדל ב-5 והסתכם ב-107 חנויות כמו גם גידול של 4% במכירות בחנויות זהות. אבל מתחת לפני השטח יש לחצים תפעוליים: הרווח התפעולי של אורבניקה נחתך בכ-35% לכ-18.7 מיליון שקל לעומת כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעקבות ירידה בשיעור הרווחיות הגולמית, עלייה בהוצאות האחסון, עלויות המעבר למרכז הלוגיסטי החדש ועלייה בהוצאות שכר העובדים. השחיקה הזאת הגיעה גם לרווח הנקי שהסתכם ב-8.6 מיליון שקל בלבד, כמעט חצי מהשנה שעברה.


במקביל לירידות הדולר מתחזק ונסחר סביב 3.26. הסיבה היא בעיקר הירידות מעבר לים שמשפיעות על החזקות המוסדיים והצורך שלהם בגידור. על רקע התנודתיות בשווקים, חוזר הדולר להתחזק; האם המגמה הנוכחית תהפוך לגורם מרכזי בשיקולי הריבית? שער הדולר עולה 0.6% על רקע הירידות בוול סטריט

הירידות התרחבו בשעות האחרונות גם לבורסות באירופה, כשהלחץ על מניות הטכנולוגיה ממשיך לחלחל מהשוק האמריקאי. מדד Stoxx600 יורד בכ-1.2%, הדאקס מאבד כ-1.1%, הפוטסי יורד כ-1.1% וה-CAC הצרפתי יורד ביותר מ-1.1%.

במקביל, החוזים העתידיים מספרים לנו על פתיחה שלילית בוול סטריט. אחרי ירידות חזקות יותר בשעות הפרה-מסחר הראשונות החוזים על ה-S&P יורדים כ-0.2%, החוזים על הדאו יורדים בכ-0.4%, והחוזים על הנאסד״ק נחלשים בכ-0.2%. המגמה הזאת מגיעה על רקע חששות מהביצועים של מגזר ה-AI ובייחוד דריכות לקראת תוצאות ענקית השבבים אנבידיה.


יאיר אוחיון מנכל קסטרו
צילום: רן כהן

דוח חלש לאורבניקה - המניה נפלה ב-10%; קסטרו נפלה ב-8%

שיעור הרווח הגולמי ירד ל-52.9% והרווח התפעולי נשחק מ-־29 ל־18.7 מיליון שקל על רקע מלחמת "עם כלביא" מעבר למרכז לוגיסטי, גידול בהוצאות שכר והנחות מוגברות

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה אורבניקה קסטרו

אורבניקה, מקבוצת קסטרו הודיס, מדווחת על רבעון מאכזב והמניה נפלה ב-10% כשהיא גוררת את החברה האם - קסטרו לירידה של 8%. הכנסות הסתכמו בכ-242.5 מיליון שקל, גידול של כ־11.5% לעומת כ-217.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי מנהליה, הגידול נובע מהתרחבות מצבת החנויות והגדלת שטחי המסחר בצירוף צמיחה במכירות בחנויות זהות.

 עלייה במכירות - ירידה ברווחיות

מכירות החנויות הזהות ברבעון, כלומר מכירות בחנויות שפעלו גם בתקופה המקבילה, עלו בכ-5% והסתכמו בכ-211.7 מיליון ש"ח לעומת כ-201.6 מיליון ש"ח ברבעון השלישי אשתקד. בכך מציגה החברה צמיחה גם ברשת הקיימת, ולא רק מתוספת חנויות חדשות. עם זאת, במקביל לצמיחה במחזור נרשם לחץ על המרווחים. הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-128.4 מיליון שקל, אך שיעור הרווח הגולמי מהמכירות ירד ל-52.9% לעומת 56.6% ברבעון המקביל. לטענת החברה, הירידה נובעת משינוי בתמהיל המכירות, עלייה בהוצאות אחסון, עלויות מעבר למרכז לוגיסטי חדש והרחבת היקף ההנחות ללקוחות, כאשר חלק מההשפעה קוזז על ידי ירידה בעלויות הובלה ושילוח והשפעת שערי מטבע. מדובר בשחיקה גדולה של הרווחיות והתגובה לא איחרה - המניה קרסה בשוק. 

 

החולשה מחלחלת לרווחיות התפעולית - הרווח התפעולי ברבעון השלישי ירד ל-18.7 מיליון שקל שהם כ-7.7% מההכנסות, לעומת כ-29 מיליון ש”ח וכ־13.4% מההכנסות ברבעון המקביל. מעבר לשחיקה ברווח הגולמי, החברה גדלה בהוצאות שכר, בין היתר בשל העלאת שכר המינימום והכשרת עובדים לחנויות חדשות. בשורה התחתונה, החברה הרוויחה ברבעון  השלישי 8.6 מיליון שקל בלבד, לעומת 16.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. על פי הדוחות, מבצע “עם כלביא”, שנמשך 12 ימים ביוני, והוביל לסגירת מרבית החנויות הפיזיות בהתאם להנחיות פיקוד העורף, גרע מהכנסות החברה כ־34 מיליון שקל ואומדן אובדן הרווח התפעולי הפוטנציאלי עומד על כ-15 מיליון. עם זאת, השחיקה ברווחיות ברבעון השלישי נובעת גם מגורמים פנימיים שוטפים כמו הוצאות תפעוליות ושיעור הנחה גבוה יותר, ולא רק מאירוע ביטחוני חד פעמי.

 

מאזן חזק, התרחבות ומרכז לוגיסטי חדש

 לצד הירידה ברווחיות, הנתונים הפיננסיים מצביעים על בסיס נזילות חזק. תזרים המזומנים נטו מפעילות שוטפת ברבעון השלישי הסתכם בכ-34.5 מיליון שקל, לאחר שברבעון המקביל נרשם תזרים שלילי מפעילות שוטפת בסך 5.3 מיליון. ליום פרסום הדוח מחזיקה החברה ביתרות מזומנים ושווי מזומנים של כ-250 מיליון שקל. 

אורבניקה מפעילה כיום 105 חנויות בפריסה ארצית, בשטח מסחר כולל של כ־62,471 מ”ר, מתוכן 35 חנויות של אורבניקה ו־70 חנויות של הודיס, לצד אתרי סחר מקוון לשני המותגים. בשנת 2026 צופה החברה פתיחה של 5 חנויות חדשות של אורבניקה, שתיים מהן חנויות גדולות ושלוש חנויות בפורמט “אורבניקה סטיישן”, וכן פתיחה או הסבה של 5 חנויות חדשות של הודיס.