הבנק הבינלאומי סמדר ברבר-צדיק
צילום: תמר מצפי

אלדד פרשר פורש; סמדר ברבר צדיק היא המנכ"לית המנוסה ביותר במערכת

כל מנהלי הבנקים הגדולים פרשו בשנה האחרונה. היום מצטרף אלדד פרשר מבנק מזרחי טפחות. היחידה שלא פרשה - סמדר ברבר צדיק מנכ"לית הבנק הבינלאומי שהופכת את הבינלאומי לבנק עם השדרה הניהולית היציבה ביותר - לוותק ולניסיון יש משמעות...

ערן סוקול | (2)

בנק מזרחי טפחות 1.84% מדווח כי מנכ"ל הבנק, אלדד פרשר הודיע על כוונתו לפרוש בחודשים הקרובים, לאחר כ-16 שנה כחבר הנהלת הבנק, מתוכן כשבע שנים בתפקיד המנכ"ל. לא ייאמן - בשנה האחרונה עזבו כל מנהלי הבנקים הגדולים, כשהיחידה שלא פרשה היא סמדר ברבר צדיק - מנכ"לית הבנק הבינלאומי. הבינלאומי, החמישי במערכת הבנקאית הופך להיות עם ההנהלה היציבה ביותר (ואולי גם השמרנית ביותר).   

הפרישה, תקראו בהמשך, עטופה בסיסמאות שונות, והאמת שפרשר היה מנכ"ל טוב מאוד (הוא גם נבחר להיות אחד מאנשי השנה שלכם, ואיש השנה במערכת הבנקאות). אבל העזיבה הזו מבטאת גם מבחן מאוד פשוט שכנראה פרשר עשה - מבחן "העלות תועלת". העלות זו המשרה, האחריות, העבודה השוטפת. התועלת זו הפרנסה, ואולי גם הכבוד שמתלווה לתפקיד המנכ"ל. בהינתן שהבנקים בשיא, בהינתן שהשכר מוגבל, בהינתן עולם הבנקאות החדש - בנקאות דיגטילית, התחרות העתידית, הצורך לפטר באופן שוטף עובדים, פרשר אמר - "עד כאן". 

ברבר צדיק הופכת להיות המנכ"לית הוותיקה והמנוסה ביותר במערכת הבנקאי ויש לזה חשיבות - גם למשקיעים. 

מניות 5 הבנקים הגדולים - כולן עולות חוץ ממזרחי

כך או אחרת, בישיבת הדירקטוריון שהתקיימה היום, אמר פרשר: "הביצועים יוצאי הדופן של הבנק בשנים האחרונות; הצלחתנו לעמוד ביעדי התוכנית האסטרטגית שנתיים מוקדם מהמתוכנן ואישור העסקה לרכישה ומיזוג של בנק אגוד אל תוך קבוצת מזרחי-טפחות, פותחים בפני הבנק הזדמנות לקפיצת מדרגה משמעותית נוספת בשנים הבאות. לתפיסתי, זו נקודת הזמן המתאימה ביותר להעביר את עמדת ההובלה למנכ"ל אחר, שיהיה שותף בגיבוש התוכנית האסטרטגית החדשה שתובא לדיון ואישור בדירקטוריון כבר במהלך הרבעון השלישי של השנה, ויפעל ליישומה יחד עם אלפי המנהלים והעובדים המעולים של הבנק.

נפלה בחלקי זכות גדולה לנהל את הבנק המצליח ביותר בישראל מזה שנים; בנק שמתקיים בו שילוב אופטימלי של אסטרטגיה מבודלת ותרבות ארגונית ייחודית, עם הון אנושי מקצועי, איכותי ומסור.

אני משוכנע שהנוסחה המנצחת הזאת תבוא לביטוי גם בשנים הבאות, ומזרחי-טפחות ימשיך להפגין ביצועים חזקים וצמיחה מואצת, תוך השאת ערך רב לכלל מחזיקי העניין שלו: הלקוחות, העובדים ומחזיקי המניות".

יו"ר הדירקטוריון משה וידמן הביע צער על הודעתו של המנכ"ל פרשר והודה לו, בשם כל חברי הדירקטוריון, על תרומתו האישית המשמעותית להצלחת הבנק ולשגשוגו, ואיחל לו הצלחה רבה בכל אשר יפנה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לרון 19/02/2020 17:21
    הגב לתגובה זו
    הוא הבנק הגדול בינוני היחידי שלמשל לא היה מעורב בויסות מניות הבנקים של שנות השמונים ועוד ועוד !
  • 1.
    הבדל עמוק בין מנוסה לבין ותק. בישראל לא הפנימו זאת . (ל"ת)
    אזרחית 19/02/2020 15:31
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.