"זו הולכת להיות השנה של אירופה, תגדילו את החשיפה למניות"

בשיחה עם Bizportal נשמע הבוקר אנדרו בורקלי שורי ביותר. "אני לא רואה שום בועה בשוק האקוויטי בארה"ב"
יעל גרונטמן | (2)
נושאים בכתבה אופנהיימר

"השנה הבאה הולכת להיות השנה של אירופה, שיוצאת ממיתון ונמצאת כיום במצב בו היתה ארה"ב לפני מספר שנים. המניות האירופיות ובמיוחד מניות המגזר הפיננסים מהוות הזדמנות השקעה מעניינת מאוד לדעתנו", כך אמר בראיון ל-Bizportal אנדרו בורקלי, ראש דסק אסטרטגיה בינלאומית באופנהיימר, שהגדיר את השנה הבאה בשוק ההון העולמי כשנה בה "נחזור לנורמליות".

"השנים 2010 - 2012 היו שנים טובות מבחינת תשואות לשוק המניות ולמרות זאת רוב הכסף המשיך לזרום לשוקי האג"ח, בשנה האחרונה ראינו שינוי ומעבר לכיוון שוק המניות ואני חושב שנמשיך לראות את המגמה הזו שולטת בתיקי ההשקעות גם בשנה הבאה".

"יש עדיין המון כסף שיושב בשוק האג"ח הממשלתיות, אבל אנחנו מצפים כי תחילת הנסיגה מתוכנית ה-QE3 והעלייה בביטחון המשקיעים יגבירו את הסטת הכספים משוק זה, שכבר לא נותר בו בשר, לשוק המניות. אני לא רואה שום בועה בשוק האקוויטי בארה"ב. בסה"כ אנחנו רואים חזרה של מכפילי הרווח לרמות ההיסטוריות הממוצעות, בסביבות מכפיל 16".

להשקיע עד 70% מהתיק במניות

"לאחר העליות המרשימות שנרשמו בשוקי המניות המובילים בעולם בשנה החולפת, התחזית שלנו היא ששנת 2014 תהיה שנה יותר נורמלית. הראלי בשוקי המניות צפוי להימשך ולכן לדעתנו המשקיעים צריכים להגדיל את החשיפה שלהם למניות, עם העדפה למניות סיקליקליות (מחזוריות) המתאפיינות בצמיחה על פני מניות ערך.

"מנגד, אנחנו ממליצים לצמצם את החשיפה לשוק האג"ח הממשלתי. על רקע הצפי לצמצום תוכנית רכישות האג"ח של הפדרל ריזרב אנו לא רואים את ההצדקה בכניסה אליו השנה. בשוק הקונצרני אנחנו ממליצים על על אג"ח מדורגות בין B ל-AA שבהן הריביות השנתיות נעות בסביבות ה-5%".

לדעתנו מדד ה-S&P500 ירשום ב-2014 תשואה חיובית בשיעור של 5%-8%, ויסיים את השנה ברמות של 1,900-1,950 נקודות. מדד הדאו ג'ונס צפוי לסיים את 2014 עם תשואות דומות ולהגיע לרמות שינועו בין 17,000-17,500 נקודות. בעוד שבשנה החולפת בלטו לחיוב הביצועים של החברות הקטנות יותר והמקומיות בארה"ב, אנו מצפים שהשנה יחול שינוי באלוקציה ונראה חזרה של המשקיעים בחברות הגדולות ובראשן בחברות הגדולת בתחום ההייטק, שיש להן פוטנציאל לייצר הכנסות גם מחוץ לשוק המקומי בארה"ב".

החברות ישקיעו השנה ב-IT

"החברות הגדולות בתחום ה-IT צפויות להנות בשנה הקרובה מגידול בהשקעות של החברות בעולם בשיפור מערכות המיחשוב והרשתות שלהם, זאת מאחר ומאז היציאה מהמשבר הפיננסי העולמי עוד לא ראינו השקעה מאסיבית של החברות בשידרוגים הטכנולוגיים הנחוצים להן. ההתאוששות בהשקעות בתחום זה לקחה יותר זמן ממה שציפו. הגידול המשמעותי שחל ברווחיות החברות תאפשר להן לבצע את ההשקעות הנדרשות שהצטברו בשנים האחרונות. לחברות יש כיום יותר מזומנים ולכן אנו מצפים לפריחה בהשקעות בתחום ה-IT בשנה הקרובה".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דוק. דני 24/11/2013 11:54
    הגב לתגובה זו
    נא מיסרי לבחור: א)כדאי לו לאור הצפי שלו להסתער על השווקים ולקנות מכל הבא ליד! ב)אני מכיר הארה"ב ואירופה משקיעי על וקרנות למיניהם שכאן ועכשיו מוכנים לספק לו כל סכום של אג"ח ומניות! לפי ידיעתי הם ישושו לתת לו סחורה במאות מליארדי $! רק שיבקש...!
  • פרופ. אבירם(חניבעל) 25/11/2013 11:52
    הגב לתגובה זו
    אירופה תקועה במצב נוראי שעדיין לא נחווה בעבר! לדעתי, אין כרגע שום תקווה הקריסה תהיה קטסטרופלית!
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות.