פייק ניוז גנץ
צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו

ועדת הבחירות חייבה את נתניהו להסיר את סרטון הפייק ניוז

סרטון ערוך של בני גנץ הקורא שלא להצביע ל"כחול לבן" הופץ ברשתות החברתיות, כמו גם בעמודים הרשמיים של ראש הממשלה, וזאת בניגוד לחוק. בפייסבוק כרגיל התעוררו רק אחרי פנייה מוועדת הבחירות

עינת שחק | (1)
בסרטון שעלה בשעות אחר הצהריים לעמוד הטוויטר והפייסבוק של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נראה בסרטון פיקטיבי, יריבו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ קורא למצביעים שלא לשים פתק של כחול לבן בקלפי. הסרטון לווה בכיתוב "תקשיבו לבני גנץ. עוד מנדט אחד ואנחנו מנצחים". על פי דיווחים, הסרטון הופץ במקביל גם בהודעות במסנג'ר של פייסבוק באמצעות בוט כך שלא ניתן יהיה להסיר את הסרטון. כעבור מספר שעות הסרטון הוסר מפייסבוק.  סרטון זה הינו שיבוש של הסרטון המקורי בו גנץ אומר למצלמה "אנחנו יכולים לנצח. קחו את עצמכם, לכו להצביע. תאספו בדרך את החברים, השכנים. לא לוותר עד הרגע האחרון. לא לשים כחול לבן בקלפיות - נגיע לבחירות רביעיות. בואו נגמור עם זה. צאו להצביע".  הגרסה המקורית ללא עריכה הפצת סרטון זה היא בניגוד לחוק תעמולת בחירות. לפי סעיף 13 לחוק "לא תהא תעמולת בחירות מטעם מפלגה או רשימת מועמדים אחת או למענה בצורה או בדרך שיש בהם משום הפרעה בלתי הוגנת של תעמולת בחירות מטעם מפלגה או רשימת מועמדים אחרת או למענה". מדובר בעוד הוכחה למדיניות הבעייתית של פייסבוק בנוגע לפייק ניוז המופץ על ידי פוליטיקאים. במפגש עם עיתונאים מקומיים שנערך בינואר, הכריזה ג'סיקה זאקר, מנהלת מדיניות מוצר בפייסבוק העולמית, כי לקראת מערכת הבחירות הנוכחית אין בכוונת הרשת החברתית לערוך תהליך בדיקת עובדות על התבטאויות של פוליטיקאים. עוד הוסיפה כי פייסבוק לא תגביל תפוצת שקרים מצד פוליטיקאים במהלך מערכת הבחירות. "פייסבוק או כל חברה אחרת לא אמורה לצנזר פוליטיקאים. אם היינו עושים זאת, היינו מגבילים את מה שאנשים שומעים מהפוליטיקאים הנבחרים שלהם", אמרה זאקר, ובכך התיישרה עם הצהרתו של מייסד החברה, מארק צוקרברג מספטמבר האחרון.  מאוחר יותר אמש דנה ועדת הבחירות בתלונה של כחול לבן על הסרטון והורתה להסירו מיד מעמוד הפייסבוק של רה"מ. בנוסף, חויב הליכוד בכ-7,500 שקלים, ההוצאות של כחול לבן. בפייסבוק, כמו תמיד, התעוררו קצת מאוחר מדי. ״קיבלנו צו של ועדת הבחירות לחסום סרטון בעמוד של רה״מ", נמסר מענקית הטכנולוגיה, "בל כשיצאנו לאתר את התוכן בכדי לכבד את צו בית המשפט ולהגביל את התוכן, גילינו שהוא כבר לא נמצא על הפלטפורמה״.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שמוליק 02/03/2020 18:35
    הגב לתגובה זו
    הסרטון הזה לגיטימי לחלוטין, בטח לאחר שהשופט הנדל אישר ל״ דרכנו״ לפעול במעוזי כחול לבן בגבעתים
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.