גיל שרון
צילום: יונתן בלום

גיל שרון - האיש שהפך 2 מיליון שקל לאקזיט של 60 מיליון

מנכ"ל גולן טלקום הוא מנכ"ל החודש שלנו בזכות האקזיט הנפלא שעשה. השקעה של 2 מיליון שקל בלבד סידרה לו 10% מהחברה, ולאחר פחות משלוש שנים, אחרי מכירת גולן לסלקום תמורת 600 מיליון שקל, הוא יוצא עם רווח של 3,000%
רביב שכטר |

גיל שרון היה ועודנו אחד המנהלים המוכשרים במשק, אבל גם בסטנדרטים של מי שהיה מנכ"ל פלאפון במשך עשור וכמעט הפך למנכ"ל דסק"ש, האקזיט שעשה על מכירת גולן טלקום לסלקום הוא הצלחה אדירה.

רק לפני חמש שנים היה נראה שזוהרו של שרון התעמעם מעט. אחרי הקדנציה המוצלחת בפלאפון, סוכל המינוי שלו למנכ"ל דסק"ש בעקבות התנגדות הדירקטוריון לשכר שעליו הוחתם. שרון מצא את עצמו ללא ג'וב וחיפש את האתגר הבא.

זה הגיע בצורת יוזמה לרכוש את גולן טלקום. בתחילה עם שותפים אחרים ולאחר מכן חבירה לחברת אלקטרה מוצרי צריכה, שרכשה ב-2017 את החברה שהקים מיכאל גולן ב-350 מיליון שקל.

באותה תקופה, כחלק מתנאי ההעסקה שלו כמנכ"ל ויו"ר החברה זכה שרון לכ-10% ממניות גולן (קיבל 5.5% תמורת 2 מיליון שקל מיד לאחר הרכישה ועוד 4.5% בהקצאת מניות לאורך הזמן), ולמעשה הפך לשותף בה.

2 מיליון השקלים שהשקיע שרון בכניסה לגולן ובשותפות עם אלקטרה הפכו עם המכירה לסלקום ב-600 מיליון שקלים (פלוס ויתור על חוב בסך 120 מיליון שקלים), לאקזיט של כמעט 60 מיליון שקלים עבור שרון, שבמקביל כמובן זכה לשכר חודשי גבוה עבור תפקידו. תשואה של 3000% על ההשקעה הראשונית שלו במניות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.