פיני אסקל
צילום: פייסבוק
פרסום ראשון

אחרי שנתיים: עורך אתר רשת 13 פיני אסקל פורש מתפקידו

אסקל עוזב את רשת 13 לאחר שהיה שותף לתהליכים האסטרטגיים הדיגיטליים של הארגון בתקופת פיצול ערוץ 2 והמיזוג עם ערוץ עשר
אלכסנדר כץ | (5)

פיני אסקל, העורך הראשי של אתר רשת 13 פורש מתפקידו – כך נודע לאייס. בשלב זה לא ידוע מי יחליפו בתפקיד.

 

אסקל הגיע לאתר רשת לפני כשנתיים בתקופה שהאתר עבר שינויים דרסטיים באופיו על רקע הפיצול באותה עת בערוץ 2 והיציאה ל-2 ערוצים עצמאיים, אחד מהם רשת 13. היא היה שותף לתהליכים האסטרטגיים הדיגיטליים של הארגון בתקופת הפיצול בערוץ 2 והמיזוג עם ערוץ עשר לפני כשנה.

 

את דרכו התחיל אסקל בוואלה כעורך מדור וואלה סלבס ומבקר הטלוויזיה של וואלה תרבות. בהמשך היה סגן עורכת פנאי פלוס, עורך נענע10 במשך 3 שנים, מנהל אתרי הלוויין של MAKO ועורך בכיר ומנהל מהדורת המוספים הדיגיטלית של ידיעות אחרונות. לפני 5 שנים החל לכתוב במגזין ליברל ובהמשך הפך לעורך הירחון תחת העורך הראשי רותם דנון, חברו הטוב עוד מתקופת וואלה.

 

אגב, אסקל עוזב את אתר רשת 13 במקביל לעזיבתה של סמנכ"לית הדיגיטל של רשת מיכל לוצקי, שעוברת לגלובס לתפקיד סמנכ"ליתץ דיגיטל ופיתוח עסקי.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מתי לנדברג יפוטר 16/11/2019 01:22
    הגב לתגובה זו
    פיני הוא לא הבעיה. ליאור לנדברג עורך מהדורה שמעולם לא היה עיתונאי והחריב אותה עד היסוד. ישראל טויטו אתה ישן. תתעורר. תפטר את האיש שבגללו המהדורה נראית פח אשפה
  • 3.
    פיני עורך של פעם, שכל פסיק ונקודה חשובים לו. איש מדהים (ל"ת)
    רובי 14/11/2019 19:36
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מק דונלדס 14/11/2019 10:29
    הגב לתגובה זו
    מספיק להסתכל על האתר שלהם כדי להבין בדיוק מה קרה שם....מביך
  • עשו עבודה מצוינת במגבלות של המקום (ל"ת)
    אחד שמבין 15/11/2019 06:26
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שיר 13/11/2019 22:01
    הגב לתגובה זו
    אוי אוי אוי ...שמאלני עוזב את ערוץ 13, הסירו דאגה מליבכם יבוא שמאלני חדש...כי הם יודעים למנות שם רק שמאלנים..
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.