בני ברית
צילום: לוגו

כבוד: אנטוניה ימין וצביקה קליין יקבלו את פרס בני ברית

בני ברית מעניקה פרסים על עיסוק תקשורתי בנושא יהדות התפוצות ויחסיה עם ישראל. ימין וקליין יקבלו את הפרסים על סדרת כתבות שיצרו. אטילה שומפלבי יקבל ציון לשבח
כתבי אייס |

המרכז העולמי של בני ברית הודיע על הזוכים בפרס לעיתונאות למצוינות בסקירת התפוצות בתקשורת הישראלית לשנת 2019 על שם וולף והילדה מטסדורף ז"ל: אנטוניה ימין, שליחת תאגיד השידור הציבור כאן; וצביקה קליין, כתב לענייני העולם היהודי של העיתון מקור ראשון. ציון לשבח ע"ש לואיס וטרודי שידלובסקי יוענק לאטילה שומפלבי, מגיש ראשי באולפן ynet ופרשן פוליטי. הפרס יוענק ב-3 ביולי בירושלים.

 

ימין זכתה בפרס בתחום התקשורת המשודרת עבור סדרת כתבות ששודרו במהלך 2018 אודות יהודי אוסטריה ובריטניה ועל האנטישמיות בגרמניה. קליין זכה בפרס התחום התקשורת הכתובה – בפעם השנייה – על הסדרה 'קרובים רחוקים' במקור ראשון על יחסי ישראל-תפוצות ובה 23 ראיונות עומק בנושאים הבוערים ביותר בסדר היום היהודי-עולמי. שומפלבי זכה בציון לשבח עבור סדרת כתבות ומאמרים על יחסי ישראל ויהדות ארה"ב.

צביקה קליין, אנטוניה ימין ואטילה שומפלבי (צילומים: בועז ארד, יח"צ, לע"מ)

 

יו"ר המרכז העולמי של בני ברית ד"ר חיים כ"ץ ומנהל המרכז העולמי של בני ברית בישראל, אלן שניידר, מסרו: "ההתעניינות וההתעמקות שגילו שלושת הזוכים הצעירים בחיי הקהילות היהודיות בעולם וביחסי ישראל-תפוצות מלבבת ומוכיחה שהנושא ממשיך לרתק את תשומת הלב של העיתונות והציבור בארץ. באמצעות הפרס אנו מקווים להמשיך ולעודד את העשייה העיתונאית האיכותית התחום הזה ומעודדים את המערכות להפנות אליו יותר תשומת לב ומשאבים".

 

הפרס לעיתונאות של המרכז העולמי של בני ברית הוא הפרס המוביל בארץ בנושא יהדות התפוצות ויחסי ישראל תפוצות ומוענק מדי שנה זו השנה ה-27 ברציפות. חבר השופטים של הפרס כלל השנה את ד"ר יהודית אורבך, פרופ' סרג'יו דלה-פרגולה, אשר וייל, סלי מרידור, יאיר שלג ופרופ' גבריאלה שלו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.