אילן שילוח
צילום: אבי שאולי; Bizportal

אילן שילוח: "מאז ההנפקה – מטומי נוהלה באופן מופקר"

הפרסומאי הוותיק וממייסדי חברת הפרסום הדיגיטלי מטומי, מפנה אצבע מאשימה כלפי הנהלת החברה והדירקטוריון שלה שבאו אחריו - אחרי התרסקותה בבורסה בת"א
אלכסנדר כץ | (3)

חברת הפרסום הדיגיטלי מטומי חווה בימים האחרונים זעזועים קשים, וכמי שהחלה את דרכה בשווי שוק של 350 מיליון דולר ביום ההנפקה בבורסה לפני 4 שנים, עומדת כעת על שווי של כ-43 מיליון שקלים בלבד. התרסקות החברה בבורסה בתל אביב הובילה הבוקר את אחד מייסדה, הפרסומאי אילן שילוח להוציא הודעה חריפה לתקשורת, שתוקפת את התנהלות הנהלת החברה שהגיעה אחריו. אגב, יש לציין כי שילוח הבין בזמן מבחינתו את הכיוון הלא חיובי של החברה, וכבר ביום ההנפקה חלק ממניותיו ומימש אותן בשווי של כ-100 מיליון שקל. 

 

"תמיד חשבתי שאיכות הניהול והמנהלים היא הגורם הקובע את ביצועי החברה והצלחתה או כישלונה", כתב. "מהקמתה של מטומי ועד הנפקתה של החברה הייתי יו"ר פעיל שהוביל את אסטרטגיית החברה, והחברה תמיד צמחה בהכנסות וברווחיות, ממחזור של עשרות אלפי דולרים לחודש, למאות מיליוני דולרים, ורווחיות צומחת בעת ההנפקה. במשך כשנה לאחר ההנפקה בלונדון, החברה המשיכה לצמוח במחזור וברווח והמשכתי לכהן בתפקידי כיו"ר החברה".

 

לדבריו, "בעקבות ההנפקה וכניסתה של פובליסיס שהפכה לבעלת המניות הגדולה בחברה, 3 חודשים לאחר ההנפקה, הסטטוס שלי השתנה מיו"ר פעיל ליו"ר בלתי פעיל, בבורד שאין לי בו רוב ואיני יכול להמשיך להוביל ולהתוות בתמיכתו את דרכה של החברה. מאחזקה אישית של 35%, שהפכה אותי ביחד עם שותפיי לבעלי שליטה בפועל, ירדתי לאחזקה של 15% בלבד. במקביל, במבנה הבורד החדש נתקלתי בחילוקי דעות קשים עם המנכ"ל ועם ויולה שנתמכו על ידי י רוב חברי הבורד באותה עת, על אופן ניהול החברה והצורך לפטר את המנכ"ל כי סברתי שמאז ההנפקה החברה נוהלה באופן מופקר ובלי כיוון אסטרטגי, תוך שהיא מגדילה הוצאות ועושה השקעות כושלות בפיתוח וברכישות".

 

שילוח הוסיף: "משעמדתי לא התקבלה בבורד ועל ידי שאר בעלי המניות הגדולים, החלטתי לקחת אחריות, להתפטר ולא להיות שותף לדרך שאינני מאמין בה, בעקבות זאת גם מכרתי מניות נוספות בחברה. 3 שנים לאחר התפטרותי אני רואה את המצב אליו הגיעה החברה בעקבות הניהול הכושל שגרם נזק לכל בעלי המניות וגם לי באופן אישי - ולצערי צדקתי. האחראים לכישלון ידועים וברורים וזוהי הוכחה נוספת שאיכות הניהול והמנהלים של חברות הם בעלי משמעות גדולה ליכולת של החברות לייצר ערך. הניסיון שנעשה כעת לגלגל לפתחי את הכישלון של החברה, לאחר שאני כבר לא מעורב בה 3 שנים, הוא בריחה מאחריות של אלו שהובילו את החברה לאחר שהתפטרתי".

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ישראל ציוני 27/11/2018 14:26
    הגב לתגובה זו
    כולם גנבים והפרארים משלמים מקופות הגמל
  • 2.
    ממש מסכן 27/11/2018 13:17
    הגב לתגובה זו
    שהחברה לא שווה את המחיר תפסיק לשחק אותה צדיק עשית סיבוב וברחת בפנייה הראשונה
  • 1.
    אחד שיודע 27/11/2018 13:04
    הגב לתגובה זו
    סתם מבלבל את המוח . ידע מתי לברוח . אדם דורסני שהורס את שוק הםרסום
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.