ארטימדיה נגד גוגל: "יוטיוב מרוויחה מיליונים מהסתה"
החברה הישראלית להגשת פרסום פרוגרמטי בוידאו ארטימדיה מעלה הילוך במתקפה שלה נגד ענקיות הדיגיטל כגון פייסבוק וגוגל שהנתח העיקרי של כספי המפרסמים בדיגיטל זורמים אליהן. בניסיון להגדיל את נתח השוק שלה, ארטימדיה פונה הפעם לרגש ולא לשכל - במיוחד כשמדובר בקהל המפרסמים הישראלי - ומנסה להעביר אליה תקציבי פרסום כשהיא נשענת על האמירה שיוטיוב תורמת להסתה נגד מדינת ישראל.
לאחר שהשלימו 2 שלבים חשובים בחדירה לשוק הישראלי - חינוך השוק לעניין התוכן המתאים לפרסום בווידאו ולאחר מכן הטמעת הפן הטכנולוגי-פרוגרמטי, נראה שבארטימדיה עוברים לטקטיקה שבה כל האמצעים כשרים במאבק נגד גוגל/פייסבוק, אפילו פנייה לרגש הפטריוטי-ציוני של מקבלי ההחלטות בשוק הישראלי.
ביממה האחרונה, החברה יצאה בקמפיין באנרים שבמרכזו ציטוט של מיכה לייקין אבני, בנו של ריצ'רד לייקין שאביו נרצח בפיגוע בירושלים לפני כשנה. בראיון בתכנית הבוקר של קשת אמר לייקין על יוטיוב, כי "האתר "מאפשר למחבלים וארגוני טרור לפרסם סרטי הסתה ולהתחלק עם יוטיוב בכספי הפרסום שהם גובים ממפרסמים גדולים כמו מרצדס ואאודי". בארטימדיה לקחו את הציטוט "יוטיוב מרוויחים מליונים מסרטוני הסתה" ואליו צירפו טקסט שלהם שאומר: "כל מי ששם כספו ביוטיוב צריך להתבייש היום".
שנתיים לאחר שהחלה את החדירה לשוק הישראלי, ארטימדיה מחזיקה בהסכמי עבודה עם מרבית הפאבלישרים בישראל - בניהם האתרים הגדולים כגון ynet, וואלה, mako, רשת, ONE, גלובס, כלכליסט ו-Bizportal ומעריב, לצד אתרי נישה כגון ספורט1, אל ערב, סלונה, ערוץ 9 ועוד. עם זאת, גם בארטימדיה יודעים כי המערכה האמיתית אינה מול האתרים אלא מול המפרסמים ומשרדי הפרסום שלהם שמחליטים לאן להזרים את הכסף ונכון לעכשיו אף אחד מהם אינו מוכן לוותר על יוטיוב ופייסבוק בתמהיל המדיה בדיגיטל.
- האקזיטים שהתפספסו, החשיפות והפרסומות שכיכבו: הנה רשימת ה-40under forty של אייס
- אז מי הולך לככב בפרויקט 40under forty של אייס?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לארטימדיה והעומדים בראשה גל תורג'מן המנכ"ל ועופר מילר, המייסד והיו"ר ברור למדי שהמפרסמים לא יוותרו על יוטיוב ופייסבוק לעולם, אך נראה כי הניסיון הנוכחי כמו קודמיו הוא לנגוס בנתח שוק נוסף, בכל דרך אפשרית, והניסיון לעשות זאת עם פנייה לרגש הפטריוטי-ממלכתי-לאומי הוא רק עוד שלב במרתון הארוך.
מנגד, יש להם על מי לסמוך, שכן מדובר בשיח בינלאומי שרק לאחרונה גובה בתחקיר של טיימס הבריטי על כך שמפרסמי ענק מממנים בלא ידיעתם ארגוני טרור באמצעות פרסום על תכנים שלהם, שהתשלום עליו מתחלק בין גוגל לאותם ארגונים המקדמים מסרים של אלימות והסתה. פייסבוק אף היא בעין הסערה לאחר שהודתה באחרונה כי נתוני הצפיות בוידאו עליהן דייחו למפרסמים היו שגוים ו"מנופחים" כאשר בפועל מדובר במספר צפיות נמוך בהרבה מהמדווח. הרשת החברתית הגדילה לעשות והסכימה להימדד באופן אובייקטיבי על ידי צד שלישי בשיתוף עם החברות הגדולות המפרסמות ברשת.
תגובת גוגל לעניין הסרטונים ביוטיוב: "אנחנו מסירים סרטונים מסומנים שמפרים את החוקים שלנו. יש לנו מדיניות של אפס סובלנות לגבי תוכן שמעודד לאלימות או שנאה ואיסור גורף על תוכן שקורא לגיוס לארגוני טרור והסתה לאלימות. אנחנו מסירים במהירות סרטונים שמפרים מדיניות זו וסומנו על ידי המשתמשים שלנו, ובנוסף מבטלים חשבונות של ארגוני טרור או כאלו שבאופן תדיר מפרים את המדיניות שלנו".
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- 8.אלי 24/02/2017 19:47הגב לתגובה זובאמת חיים בסרט
- 7.כשלא הולך בעסקים מתחילים להילחץ.... (ל"ת)עוד מעט סוגרים! 23/02/2017 21:24הגב לתגובה זו
- 6.אחד שמבין 23/02/2017 20:21הגב לתגובה זובתור חברה שהוציאה מוצר מבוסס פאנל ומעבירה נתוני מדגם במקום נתוני חשיפה אמיתיים ועוד קוראת לזה 'מוצר חדשני להשלמת חשיפה בטלוויזיה' איבדתם את הזכות להעביר ביקורת על גוגל. שלא לדבר על מחירי הפיקס שאתם גובים שאין להם שום קשר לבידים ותחרות. אתם בדיחה, חבל שהמפרסמים לא מספיק מבינים דיגיטל וממשיכים לשלם לכם.
- 5.אמיר שניידר 23/02/2017 19:19הגב לתגובה זואני פחות אהבתי את המסר הלוחמני אבל זכותכם המלאה.
- אייל 24/02/2017 14:11הגב לתגובה זואמיר אתה וכרמל ברן כל מה שדוחה בעולם השיווק. אתם דג קטן שרוכב על לוויתן. קבל טיפ בחינם: תפסיק לנצל את חברי הקבוצה לבארטרים אישיים. הפרסום בקרוב לא יעשה לך טוב
- 4.רמי 23/02/2017 18:14הגב לתגובה זוטוב שלא עפתם על עצמכם
- 3.מביך 23/02/2017 17:09הגב לתגובה זוהמערכת שלהם נחותה, הנתונים לא אמינים ויכולות הטרגוט מזכירות את יכולות הטרגוט של חלוץ עיוור
- 2.מהתחום 23/02/2017 14:58הגב לתגובה זויש לזכור שאף פבליישר לא העיז להלחם על חשיפת התרמית הזאת , של יוטיוב, בעבר .....
- 1.צריך יותר מזה כדי להוציא את המפרסמים מיוטיוב (ל"ת)חרטטימדיה 23/02/2017 12:36הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
