ארטימדיה נגד גוגל: "יוטיוב מרוויחה מיליונים מהסתה"
החברה הישראלית להגשת פרסום פרוגרמטי בוידאו ארטימדיה מעלה הילוך במתקפה שלה נגד ענקיות הדיגיטל כגון פייסבוק וגוגל שהנתח העיקרי של כספי המפרסמים בדיגיטל זורמים אליהן. בניסיון להגדיל את נתח השוק שלה, ארטימדיה פונה הפעם לרגש ולא לשכל - במיוחד כשמדובר בקהל המפרסמים הישראלי - ומנסה להעביר אליה תקציבי פרסום כשהיא נשענת על האמירה שיוטיוב תורמת להסתה נגד מדינת ישראל.
לאחר שהשלימו 2 שלבים חשובים בחדירה לשוק הישראלי - חינוך השוק לעניין התוכן המתאים לפרסום בווידאו ולאחר מכן הטמעת הפן הטכנולוגי-פרוגרמטי, נראה שבארטימדיה עוברים לטקטיקה שבה כל האמצעים כשרים במאבק נגד גוגל/פייסבוק, אפילו פנייה לרגש הפטריוטי-ציוני של מקבלי ההחלטות בשוק הישראלי.
ביממה האחרונה, החברה יצאה בקמפיין באנרים שבמרכזו ציטוט של מיכה לייקין אבני, בנו של ריצ'רד לייקין שאביו נרצח בפיגוע בירושלים לפני כשנה. בראיון בתכנית הבוקר של קשת אמר לייקין על יוטיוב, כי "האתר "מאפשר למחבלים וארגוני טרור לפרסם סרטי הסתה ולהתחלק עם יוטיוב בכספי הפרסום שהם גובים ממפרסמים גדולים כמו מרצדס ואאודי". בארטימדיה לקחו את הציטוט "יוטיוב מרוויחים מליונים מסרטוני הסתה" ואליו צירפו טקסט שלהם שאומר: "כל מי ששם כספו ביוטיוב צריך להתבייש היום".
שנתיים לאחר שהחלה את החדירה לשוק הישראלי, ארטימדיה מחזיקה בהסכמי עבודה עם מרבית הפאבלישרים בישראל - בניהם האתרים הגדולים כגון ynet, וואלה, mako, רשת, ONE, גלובס, כלכליסט ו-Bizportal ומעריב, לצד אתרי נישה כגון ספורט1, אל ערב, סלונה, ערוץ 9 ועוד. עם זאת, גם בארטימדיה יודעים כי המערכה האמיתית אינה מול האתרים אלא מול המפרסמים ומשרדי הפרסום שלהם שמחליטים לאן להזרים את הכסף ונכון לעכשיו אף אחד מהם אינו מוכן לוותר על יוטיוב ופייסבוק בתמהיל המדיה בדיגיטל.
- האקזיטים שהתפספסו, החשיפות והפרסומות שכיכבו: הנה רשימת ה-40under forty של אייס
- אז מי הולך לככב בפרויקט 40under forty של אייס?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לארטימדיה והעומדים בראשה גל תורג'מן המנכ"ל ועופר מילר, המייסד והיו"ר ברור למדי שהמפרסמים לא יוותרו על יוטיוב ופייסבוק לעולם, אך נראה כי הניסיון הנוכחי כמו קודמיו הוא לנגוס בנתח שוק נוסף, בכל דרך אפשרית, והניסיון לעשות זאת עם פנייה לרגש הפטריוטי-ממלכתי-לאומי הוא רק עוד שלב במרתון הארוך.
מנגד, יש להם על מי לסמוך, שכן מדובר בשיח בינלאומי שרק לאחרונה גובה בתחקיר של טיימס הבריטי על כך שמפרסמי ענק מממנים בלא ידיעתם ארגוני טרור באמצעות פרסום על תכנים שלהם, שהתשלום עליו מתחלק בין גוגל לאותם ארגונים המקדמים מסרים של אלימות והסתה. פייסבוק אף היא בעין הסערה לאחר שהודתה באחרונה כי נתוני הצפיות בוידאו עליהן דייחו למפרסמים היו שגוים ו"מנופחים" כאשר בפועל מדובר במספר צפיות נמוך בהרבה מהמדווח. הרשת החברתית הגדילה לעשות והסכימה להימדד באופן אובייקטיבי על ידי צד שלישי בשיתוף עם החברות הגדולות המפרסמות ברשת.
תגובת גוגל לעניין הסרטונים ביוטיוב: "אנחנו מסירים סרטונים מסומנים שמפרים את החוקים שלנו. יש לנו מדיניות של אפס סובלנות לגבי תוכן שמעודד לאלימות או שנאה ואיסור גורף על תוכן שקורא לגיוס לארגוני טרור והסתה לאלימות. אנחנו מסירים במהירות סרטונים שמפרים מדיניות זו וסומנו על ידי המשתמשים שלנו, ובנוסף מבטלים חשבונות של ארגוני טרור או כאלו שבאופן תדיר מפרים את המדיניות שלנו".
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- 8.אלי 24/02/2017 19:47הגב לתגובה זובאמת חיים בסרט
- 7.כשלא הולך בעסקים מתחילים להילחץ.... (ל"ת)עוד מעט סוגרים! 23/02/2017 21:24הגב לתגובה זו
- 6.אחד שמבין 23/02/2017 20:21הגב לתגובה זובתור חברה שהוציאה מוצר מבוסס פאנל ומעבירה נתוני מדגם במקום נתוני חשיפה אמיתיים ועוד קוראת לזה 'מוצר חדשני להשלמת חשיפה בטלוויזיה' איבדתם את הזכות להעביר ביקורת על גוגל. שלא לדבר על מחירי הפיקס שאתם גובים שאין להם שום קשר לבידים ותחרות. אתם בדיחה, חבל שהמפרסמים לא מספיק מבינים דיגיטל וממשיכים לשלם לכם.
- 5.אמיר שניידר 23/02/2017 19:19הגב לתגובה זואני פחות אהבתי את המסר הלוחמני אבל זכותכם המלאה.
- אייל 24/02/2017 14:11הגב לתגובה זואמיר אתה וכרמל ברן כל מה שדוחה בעולם השיווק. אתם דג קטן שרוכב על לוויתן. קבל טיפ בחינם: תפסיק לנצל את חברי הקבוצה לבארטרים אישיים. הפרסום בקרוב לא יעשה לך טוב
- 4.רמי 23/02/2017 18:14הגב לתגובה זוטוב שלא עפתם על עצמכם
- 3.מביך 23/02/2017 17:09הגב לתגובה זוהמערכת שלהם נחותה, הנתונים לא אמינים ויכולות הטרגוט מזכירות את יכולות הטרגוט של חלוץ עיוור
- 2.מהתחום 23/02/2017 14:58הגב לתגובה זויש לזכור שאף פבליישר לא העיז להלחם על חשיפת התרמית הזאת , של יוטיוב, בעבר .....
- 1.צריך יותר מזה כדי להוציא את המפרסמים מיוטיוב (ל"ת)חרטטימדיה 23/02/2017 12:36הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
