ארטימדיה בזירה חדשה: תחל למדוד תכני טלוויזיה בדיגיטל
חברת ארטימדיה המתמחה בפרסום פרוגרמטי בוידאו באינטרנט ומרכזת את אתרי התוכן הגדולים בישראל נכנסת לראשונה לתחום הטלוויזיה. החברה השיקה השבוע את כלי ה-Advanced TV, שיתוף פעולה שלה עם יפעת בקרת פרסום שיאפשר למפרסמים לקבל מידע על מדידות הרייטינג של צפייה בתכני טלוויזיה המועברים בדיגיטל, באותם מונחים כמו של הטלוויזיה.
השירות החדש יאפשר למפרסמים לפרסם על גבי תכנים טלוויזיוניים בדיגיטל, כמו בשידור הטלוויזיוני הרגיל, ובהתאם להיות מחויבים למדידת רייטינג אשר הייתה נהוגה עד היום רק בשידורי הטלוויזיה הקלאסיים. לדברי מייסד ומנכ"ל ארטימדיה ד"ר עופר מילר: "מדובר בבשורה גדולה למפרסמים - היום כבר לא ניתן להתעלם מכמות הצופים העצומה בתכני טלוויזיה בדיגיטל".
"מדובר במהפכה של ממש ובבשורה עצומה למפרסמים" מסביר מילר. "אנחנו שומעים חדשות לבקרים כי הטלוויזיה נחלשת, אך אני טוען בתוקף כי זה לא נכון. הטלוויזיה שומרת על מעמדה העליון, פשוט נצרכת על גבי פלטפורמות שונות וכבר לא רק דרך המסך בסלון. על כן, על מנת לפשט את תהליך בניית אסטרטגיית המדיה לקמפיין ועל מנת ליצור סטנדרטיזציה בין הפלטפורמות השונות, אנו מתחילים לעבוד לפי המדדים המוכרים לרייטינג טלוויזיוני גם בדיגיטל. בצורה זו מפרסם יוכל להגדיר את כמות החשיפות לקהל היעד הרצויה לקמפיין וזה יוגש על תכנים טלוויזיוניים על גבי כל הפלטפורמות, שכן מדובר באותו התוכן, באותם הקהלים ומהיום באותם המטבע וצורת המדידה, בצורה חוצת פלטפורמות".
בחברה מציינים כי בשנים האחרונות ניתן לראות מספר ניסיונות מוצלחים ברחבי העולם המתמקדים בשילוב השידור בין הטלוויזיה לדיגיטל. כדוגמא הם מביאים את Channel 4 ש"הוכיח כי פרסום על גבי תכנים טלוויזיונים בדיגיטל אפקטיבי משמעותית מאשר בפלטפורמות אחרות ומציע חבילת Cross Platform לפרסום על התוכן שלו, רשת NBC דיווחה על אחוזי צפייה מרשימים בדיגיטל בשידורי המשחקים האולימפיים בריו ופעלה גם היא באופן חוצה פלטפורמות, חברת נילסן פועלת למדידת Total Audience- מדד אשר ישלב את נתוני הטלוויזיה והדיגיטל ועוד".
- האקזיטים שהתפספסו, החשיפות והפרסומות שכיכבו: הנה רשימת ה-40under forty של אייס
- אז מי הולך לככב בפרויקט 40under forty של אייס?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"למרות שהדיגיטל מציג נתוני אמת בפועל ולא מסתמך על סטטיסטיקות, חברנו ל"יפעת בקרת פרסום" על מנת שיהיה למפרסמים שלנו גוף מבקר חיצוני, אשר יספק דוחות על נתוני הקמפיין ואחוזי הדיוק ועל פי דיווחיו נדע מהו הרייטינג הדיגיטלי לקהל היעד המבוקש" מספר מילר.
כיצד עובד השירות: לדברי נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "יפעת הקימה מערך של פאנל המונה כ-9,000 איש בדסקטופ ובמובייל ומייצג סטטיסטית את כל קבוצות האוכלוסייה וניתן לפילוח. על פי פאנל זה, יפעת בקרת פרסום מנתחת ומעבירה דיווחים לגבי כמות הנחשפים מקרב קהל היעד של הקמפיין, מתוך סה"כ החברים בפאנל השייכים לקהל היעד. בדומה לשיטה הטלוויזיונית, על פי הדיווח הזה ניתן יהיה ללמוד על אחוז האוכלוסייה מתוך הקהל שנחשף לקמפיין ועל תדירות החשיפות וניתן יהיהלקבוע מה הם נתוני הרייטינג של הקהל. כך, מפרסם יוכל לדעת כמה נקודות TRP צבר במשולב בטלוויזיה ובדיגיטל".
יעקובי מוסיף: "אנו שמחים לקחת חלק מהיוזמה פורצת הדרך הזו. מזה זמן רב דובר על מדידה אחידה חוצת פלטפורמות והיום אנו עושים צעד גדול בכיוון זה. הפאנל הרחב שהקמנו עבור פרויקט ה- Advanced TV, מאפשר לנו להשתוות ואף להתעלות על יכולות המדידה של הרייטינג הטלוויזיוני. בעצם יצרנו כלי המשנה את מציאות המדידה ונותן למפרסמים את היכולת לפזר בצורה טובה יותר את הפרסום שלהם על תכני טלוויזיה גם בדיגיטל באמצעות הנתונים מהפאנל הייחודי".
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
רוני ארן מנכל חברת המדיה TMF מוסיף כי "המדיום הוא המסר" - תמיד הצענו ללקוחותינו לפרסם וידיאו באון ליין בצמוד לתוכן איכותי. היוזמה החדשה של ארטימדיה תקל עלינו, שכן נוכל להשתמש באותם קהלים לשיבוץ בטלוויזיה ובאונליין".
- 2.שרלטנות לשמה 16/11/2016 03:36הגב לתגובה זוהבדיחה התורנית. שנה מהיום והם אינם קיימים. המפרסמים השכילו להבין שכל מדדי ארטימדיה הם אוסף של קשקושים שמקורם בכלי פרסום שאינם מתבססים על סיגנלים, אם כי על כל החזרי מדיה
- 1.מפרסם 14/11/2016 14:49הגב לתגובה זומעניין ביותר ההתפתחות הזאת בעידן הטחוויזה בדיגיטלית...
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
