ארטימדיה בזירה חדשה: תחל למדוד תכני טלוויזיה בדיגיטל
חברת ארטימדיה המתמחה בפרסום פרוגרמטי בוידאו באינטרנט ומרכזת את אתרי התוכן הגדולים בישראל נכנסת לראשונה לתחום הטלוויזיה. החברה השיקה השבוע את כלי ה-Advanced TV, שיתוף פעולה שלה עם יפעת בקרת פרסום שיאפשר למפרסמים לקבל מידע על מדידות הרייטינג של צפייה בתכני טלוויזיה המועברים בדיגיטל, באותם מונחים כמו של הטלוויזיה.
השירות החדש יאפשר למפרסמים לפרסם על גבי תכנים טלוויזיוניים בדיגיטל, כמו בשידור הטלוויזיוני הרגיל, ובהתאם להיות מחויבים למדידת רייטינג אשר הייתה נהוגה עד היום רק בשידורי הטלוויזיה הקלאסיים. לדברי מייסד ומנכ"ל ארטימדיה ד"ר עופר מילר: "מדובר בבשורה גדולה למפרסמים - היום כבר לא ניתן להתעלם מכמות הצופים העצומה בתכני טלוויזיה בדיגיטל".
"מדובר במהפכה של ממש ובבשורה עצומה למפרסמים" מסביר מילר. "אנחנו שומעים חדשות לבקרים כי הטלוויזיה נחלשת, אך אני טוען בתוקף כי זה לא נכון. הטלוויזיה שומרת על מעמדה העליון, פשוט נצרכת על גבי פלטפורמות שונות וכבר לא רק דרך המסך בסלון. על כן, על מנת לפשט את תהליך בניית אסטרטגיית המדיה לקמפיין ועל מנת ליצור סטנדרטיזציה בין הפלטפורמות השונות, אנו מתחילים לעבוד לפי המדדים המוכרים לרייטינג טלוויזיוני גם בדיגיטל. בצורה זו מפרסם יוכל להגדיר את כמות החשיפות לקהל היעד הרצויה לקמפיין וזה יוגש על תכנים טלוויזיוניים על גבי כל הפלטפורמות, שכן מדובר באותו התוכן, באותם הקהלים ומהיום באותם המטבע וצורת המדידה, בצורה חוצת פלטפורמות".
בחברה מציינים כי בשנים האחרונות ניתן לראות מספר ניסיונות מוצלחים ברחבי העולם המתמקדים בשילוב השידור בין הטלוויזיה לדיגיטל. כדוגמא הם מביאים את Channel 4 ש"הוכיח כי פרסום על גבי תכנים טלוויזיונים בדיגיטל אפקטיבי משמעותית מאשר בפלטפורמות אחרות ומציע חבילת Cross Platform לפרסום על התוכן שלו, רשת NBC דיווחה על אחוזי צפייה מרשימים בדיגיטל בשידורי המשחקים האולימפיים בריו ופעלה גם היא באופן חוצה פלטפורמות, חברת נילסן פועלת למדידת Total Audience- מדד אשר ישלב את נתוני הטלוויזיה והדיגיטל ועוד".
- האקזיטים שהתפספסו, החשיפות והפרסומות שכיכבו: הנה רשימת ה-40under forty של אייס
- אז מי הולך לככב בפרויקט 40under forty של אייס?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"למרות שהדיגיטל מציג נתוני אמת בפועל ולא מסתמך על סטטיסטיקות, חברנו ל"יפעת בקרת פרסום" על מנת שיהיה למפרסמים שלנו גוף מבקר חיצוני, אשר יספק דוחות על נתוני הקמפיין ואחוזי הדיוק ועל פי דיווחיו נדע מהו הרייטינג הדיגיטלי לקהל היעד המבוקש" מספר מילר.
כיצד עובד השירות: לדברי נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "יפעת הקימה מערך של פאנל המונה כ-9,000 איש בדסקטופ ובמובייל ומייצג סטטיסטית את כל קבוצות האוכלוסייה וניתן לפילוח. על פי פאנל זה, יפעת בקרת פרסום מנתחת ומעבירה דיווחים לגבי כמות הנחשפים מקרב קהל היעד של הקמפיין, מתוך סה"כ החברים בפאנל השייכים לקהל היעד. בדומה לשיטה הטלוויזיונית, על פי הדיווח הזה ניתן יהיה ללמוד על אחוז האוכלוסייה מתוך הקהל שנחשף לקמפיין ועל תדירות החשיפות וניתן יהיהלקבוע מה הם נתוני הרייטינג של הקהל. כך, מפרסם יוכל לדעת כמה נקודות TRP צבר במשולב בטלוויזיה ובדיגיטל".
יעקובי מוסיף: "אנו שמחים לקחת חלק מהיוזמה פורצת הדרך הזו. מזה זמן רב דובר על מדידה אחידה חוצת פלטפורמות והיום אנו עושים צעד גדול בכיוון זה. הפאנל הרחב שהקמנו עבור פרויקט ה- Advanced TV, מאפשר לנו להשתוות ואף להתעלות על יכולות המדידה של הרייטינג הטלוויזיוני. בעצם יצרנו כלי המשנה את מציאות המדידה ונותן למפרסמים את היכולת לפזר בצורה טובה יותר את הפרסום שלהם על תכני טלוויזיה גם בדיגיטל באמצעות הנתונים מהפאנל הייחודי".
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
רוני ארן מנכל חברת המדיה TMF מוסיף כי "המדיום הוא המסר" - תמיד הצענו ללקוחותינו לפרסם וידיאו באון ליין בצמוד לתוכן איכותי. היוזמה החדשה של ארטימדיה תקל עלינו, שכן נוכל להשתמש באותם קהלים לשיבוץ בטלוויזיה ובאונליין".
- 2.שרלטנות לשמה 16/11/2016 03:36הגב לתגובה זוהבדיחה התורנית. שנה מהיום והם אינם קיימים. המפרסמים השכילו להבין שכל מדדי ארטימדיה הם אוסף של קשקושים שמקורם בכלי פרסום שאינם מתבססים על סיגנלים, אם כי על כל החזרי מדיה
- 1.מפרסם 14/11/2016 14:49הגב לתגובה זומעניין ביותר ההתפתחות הזאת בעידן הטחוויזה בדיגיטלית...
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
