פרסומת 'המשביר' בערבית תדליק את הפרסום המגזרי?
שידור הפרסומת בערבית של המשביר לצרכן במהלך גמר טורניר היורו, לא יורד מהכותרות. הרשת גועשת ומדבררת את הנושא ללא הפסק. חייזר שינחת כאן יחשוב שמדובר על שידור פרסומת בשפה שאולי נכחדה מהעולם, ולא בשפת האם של 20% מאוכלוסיית המדינה.
מעל 30 שנה אני חי ונושם את ענף הפרסום למגזר הערבי ולאורך תקופה זו המפרסמים הישראלים פונים ל-3 המגזרים - ערבי, רוסי וחרדי, בדרכים שונות. הפנייה לרוסים החלה ימי העלייה הגדולה של שנות ה-90, אך עם הזמן הלכה ודעכה ככל שציבור זה הלך ונטמע בחברה הישראלית. ואילו הפרסום למגזרים החרדי והערבי, פועל כאמור כמה עשורים ומתמקד במדיות הייעודיות לכל אחד מאותם קהלים.
ואולם, במהלך תקופה זו הפרסום לערביי ישראל לא התרומם ברמת נתח התקציב אל מעל 3% מעוגת הפרסום. למרות שכוח הקנייה של המגזר הערבי עומד על 12-14%, והמגזר הערבי מהווה 20% מכלל האוכלוסייה, כל המאמצים של משרדי הפרסום לא הצליחו להביא לשינוי משמעותי לאורך השנים בהתייחסות המפרסמים לנושא זה, כאשר אחת הטענות החזקות היא שאין מדיה מספקת לשוק זה. בשנים האחרונות אמנם התפתח מדיום מעניין יעיל ובעיקר מדיד, הדיגיטל כמובן, אבל גם הוא לא הביא לשינוי המיוחל, מאחר והמדיה הדיגיטלית באה על חשבון זו המסורתית, ולכן היא לא הביאה להגדלת עוגת הפרסום.
- הקיץ של הקמעונאיות - האם הכסף יישאר בארץ או ימריא לחו"ל?
- המשביר בהסכם עם Kenneth Cole למכירת מוצרי המותג ב-30 מדינות באירופה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשנים האחרונות החלה להתעורר מהפכה צרכנית בשוק הערבי, שמתבססת על תחרות גדולה מול החברות הישראליות. הייבוא מחו"ל, המוצרים הבינ"ל שנמכרים בארץ, ובעיקר המוצרים המגיעים מטורקיה, מהווים תחליף ושחקן משמעותי בזירת המוצרים לצרכן. ה-VALUE FOR MONEY הופך להיות שווה יותר, והקניות דרך האינטרנט, במיוחד באופנה אבל גם בתחומים אחרים, מהוות איום על החברות הישראליות. מכאן אני מבין את המהלך של 'המשביר לצרכן' שבא לשמר ולחזק את נאמנות הצרכן הערבי. במהלך הזה הוא ממשיך אמנם בבניית המותג בקרב האוכלוסייה הערבית וגם מושך יותר קהל קונים באמצעות מבצע מתחתנים, אך הוא גם שבר טאבו.
ההחלטה לצאת מאזור הנוחות של המדיה הערבית ולפרסם בלב ליבו של המיינסטרים, בפריים טיים של ערוץ 2, היא החלטה אמיצה וחשובה מאין כמוה. בצעד זה הוא למעשה מכניס את הציבור הערבי אל תוך "מדורת השבט". הרי בתכניות הריאליטי אנו רואים משתתפים ערבים, אך למה לעצור שם?
עצם העובדה שיש פה שינוי ושבירת טאבו, נותן תקווה לחברה הישראלית לקבל יותר חשיפה ולמשוך קהל ערבי יותר. מצד שני זה נותן כמובן גם תקווה לענף הפרסום במגזר הערבי לגדול לרמה הטבעית שלו. הרי לא יכול להיות ש-14% מכוח הקנייה לא יקבל לפחות 10% מתקציב עוגת הפרסום הכללי.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
אולי תאמרו, אז אם כבר ערוץ 2, מדוע צריך בכלל פרסומות בערבית? אך השפה היא לא הכל, היא רק הכלי. הפרסומות למגזר הערבי צריכות להתייחס גם למסורת, לתרבות, לערכים ולמנהגים. הרי במשך עשורים שודר בערוץ 1 בכל יום שישי סרט ערבי, ומי לא זוכר את הסדרה המסעדה הגדולה? ומה עם מהדורת החדשות בערבית שעלתה לאוויר מדי יום לפני מבט? אז האם בשנת 2016 לא הגיע הזמן גם לפרסומות בערבית בטלוויזיה? לדעתי כן (!!!),הגיע הזמן, והגיע הזמן גם ללמד את השפה הערבית בבתי הספר מגיל צעיר כך שתיטמע ותופנם היטב. היכולת לדבר ולהבין את שפת השכנים שלנו היא ראשונה במעלה, והיא הצעד הראשון בדרך להידברות וחיבור מכל סוג שהוא.
- 1.דוד 25/07/2016 21:01הגב לתגובה זואיש מושחת שתפקידו בכל השנים הללו לגזור קופונים שאינם מגיעים לו, תבדקו טוב טוב מי זה מוסא בהצלחה

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.