המכללה האקדמית צפת
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

מצפון תפתח הפרזנטציה: מכללת צפת מוציאה את תקציב הפרסום למכרז

לאחר 3 שנים עם משרד הפרסום החיפאי לם מרגלית-שפי, המכללה האקדמית צפת מוציאה למכרז את תקציב הפרסום שצפוי לעמוד על 2 מיליון שקלים
משה בנימין |

לאחר 3 שנים עם משרד הפרסום לם מרגלית (שהתמזג מאז עם משרד הפרסום החיפאי שפי והפך ללם מרגלית-שפי) המכללה האקדמית צפת מוציאה את תקציב הפרסום שלה למכרז חדש - כך נודע לאייס. 

המכרז על תקציב הפרסום של המכללה הצפונית יהיה דו-שלבי כאשר בשלב הראשון "המכללה תבחן את ההצעות, ותזמן את המציעים שעמדו בתנאי המכרז להציג פרזנטציה בה יוצגו יכולות המשרד והאסטרטגיה הפרסומית המוצעת עבור המכללה". לאחר מכן, מצוין בפרטי המכרז "יבוצע על ידי המכללה דרוג איכות ותמהיל. בשלב השני,  לאחר שקלול הדירוג הכספי והדירוג האיכותי, יועלו 2-3 מציעים לשלב ה-Best & Final והמכללה תפנה לספקים אלו בלבד לקבלת הצעה כספית משופרת".

כפי שהיה לפני 3 שנים, גם תקציב הפרסום הנוכחי צפוי לעמוד על כ-2 מיליון שקלים. חלק בלתי נפרד מדרישות המכללה הם שרותי פרסום הכוללים בין השאר: עיצוב והפקה, קריאייטיב, פרסום בדיגיטל, עבודה ברשתות החברתיות, רכש מדיה, התמחות בפרסום המגזרי דוגמת - חרדי/דתי/לאומי/דרוזי וכד', באמצעות משרד הפרסום ו/או על ידי קבלני משנה. 

תנאי הסף להתמודדות המשרדים במכרז הם די גמישים, וכוללים מחזור כספי של 10 מיליון שקלים בשנת 2014 בתחום הפרסום. עוד נדרש כי המציע, או מי מעובדיו הבכירים אשר מיועד לעבוד מול המכללה תחת מכרז זה, טיפל לפחות במוסד אקדמי אחד בתקופה מינימלית של שנה, במהלך 5 השנים האחרונות, וכן כי המציע, או בעלי המשרד הינם בעלי וותק של לפחות 5 שנים בתחום הפרסום. 

תקופת ההתקשרות של המכללה עם משד הפרסום הזוכה תעמוד על 36 חודשים (3 שנים), החל מיום חתימת החוזה. למכללה שמורה הזכות לצאת מהמכרז בסוף כל שנת התקשרות במידה ושביעות הרצון משירותי הפרסום תהיה נמוכה. כמו כן למכללה שמורה האפשרות להאריך את תקופת ההתקשרות ל-2 תקופות נוספות בנות 12 חודשים כל תקופה, הכל בהתאם לשיקול דעתה הבלעדי, ובסה"כ לא יותר מ 5 שנים ברצף עם המשרד שיזכה במכרז זה. 

על פי יפעת בקרת פרסום, תקציב מכללת צפת עמד במהלך שנה זו עד לנקודת זמן זו על כ-3.3 מיליון שקלים במחירי מחירון. ב-2014 עמד התקציב על כ-5 מיליון שקלים במחירי מחירון המהווים בפועל כ-2 מיליון שקלים. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.