המלחמות בש"ס, קרבות יתד-הפלס: באיחור של חודש - TGI החרדי מתפרסם
כמעט שבוע לאחר גל המעצרים של פעילים המקורבים לעיתון הפלס, מתפרסם באיחור של יותר מחודש סקר TGI החרדי, שעשוי להבעיר עוד טיפה את השטח. על פי נתוני הסקר, רוב רובם של העיתונים ו-2 תחנות הרדיו האזוריות החרדיות יכולים בכלל להיות מרוצים מסקר החשיפה הנוכחי, שמתייחס לחודשים ינואר עד דצמבר 2014, ומושווה ליולי 2013 עד יוני 2014. כזכור, בשל קוטנו של סקר TGI חרדי מול הסקר כללי, מאות בודדות מול אלפים, לא מדובר בתקופות מקבילות, אלא בתקופות מדידה שחלקן אף חופפות.
במוקד העניינים גם הפעם, יתד נאמן והפלס. על פי הנתונים, עולה כי המאבק בין יתד נאמן להפלס, וכמובן המלחמה הקבועה על מאזיני הרדיו בין קול ברמה לקול חי, שהלכה והתעצמה במהלך מערכת הבחירות.
מאגר המידע TGI חרדי מהווה יוזמה של אגוד חברות הפרסום ביחד עם משרדי הפרסום של המגזר, לקידום ענף השיווק והפרסום המגזרי במטרה לספק כלי עבודה מקצועיים ומתקדמים גם לפלח זה. המאגר מבוסס על חתך מיוחד של סקר TGI הבוגרים הכללי בתוספת התאמות ומידע ייעודי הרלוונטי לצורך אפיון וניתוח פרופיל והתנהגות המגזר.
מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע על ידי מדיה מחקרי TGI בע"מ ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18 , המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4 מיליון נפש. סקר TGI בישראל נערך משנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-30 מאז השקתו. התוצאות מתפרסמות פעמיים בשנה.
נעצרים ומתחזקים
'יתד' המזוהה עם הזרם הליטאי, הצליח לבלום את הירידה שרשם בסקרים האחרונים, והחשיפה אליו עמדה בסקר הנוכחי על 20.4%. בסקר הקודם עמד העיתון על שפל של 19.3%, אליו התדרדר מ-26.6% בסקר לפני שנה, 36.8% לפני שנה וחצי, 41% לפני שנתיים, ו-43% בסקר לפני 5 חציונים.
ההתחזקות הקלה הזאת לא באה על חשבון המתחרים המרים, הפלס, המזוהה עם הרב שמואל אוירבך. בצל פרשת המעצרים של 22 פעיליו בשל ההטרדות הטלפוניות של בכירים בשוק הפרסום והמשק הישראלי - ושחרורם בהקדם במה שכינו בסביבת העיתון כ"ההר הוליד עכבר", המשיך העיתון להתחזק והחשיפה אליו עמדה על 11.9% מול 11% לפני חצי שנה, ו-9.9% בפעם הראשונה שנדגם - לפני שנה.
משרדי 'הפלס' בירושלים (צילום: אלכסנדר כץ)
גם המודיע התחזק. העיתון המזוהה עם קהילת גור, עומד על 16.6% מול 15.6% בסקר האחרון. הזינוק המרשים ביותר היה של המבשר, עיתון כללי המשויך לזרם החסידי, שהפצתו החלה לפני 6 שנים. בקיץ הוא התדרדר לחשיפה של 8.3%, אבל הפעם זינק ב-35%, ל-10.7%, ועדיין רחוק מהנתונים שהציג לפני שנה וחצי ושנתיים, עם 12-13% חשיפה.
גזרה מעניינת נוספת היא עיתוני החינם שמפיצים יתד נאמן (יום שלישי) והפלס (יום שישי), וגם כאן התחזקו העיתונים: יתד התחזקה מ-56.9% ל-57.9%, והפלס עם עליה מזערית ל-16.7% מ-16.5%.
לוהט בקרב המקומונים
בקרב השבועונים שומר המשפחה על הבכורה, אבל נחלש קלות, בתחום הדגימה הסטטיסטית - 19.5% מול 19.6% בסקר הקודם, אז הצליח לבלום את ההיחלשות שרשם. שני לו נמצא השבועון של יתד נאמן עם התחזקות קלה מ-16.9%, ובמקום השלישי - המודיע, שרם עליה נאה מ-14.5% לפני חצי שנה ל-15.8% הפעם.
אחרי כמה סקרים לא קלים, זה החציון השני שעיתון בקהילה - שאינו מזוהה עם אף זרם, רושם התחזקות, גם אם קלה. החשיפה אליו עמדה הסקר הנוכחי על 8.3% מול 8.1% בפעם הקודמת. לפני שנתיים עמדה החשיפה לשבועון על 12.2%. שעה טובה ממשיך בהתחזקות מ-2.2% ל-2.4%, יום ליום המזוהה עם ש"ס, צנח מ-6.4% ל-4.7% בסקר הנוכחי.
בקרב רשתות המקומונים המאבק הופך לצמוד. אחרי פער של יותר מ-5% לפני חצי שנה, מרכז העניינים לציבור הדתי זינק מ-20.2% ל-25.3%, וצמצם את הפער לנקודה אחת, מול 26.6% לקו עיתונות דתית, שבעצמה התחזקה מ-25.3%.
ש"ס, יחד, קול ברמה וקול חי
ועכשיו הגענו לזירה המרתקת השנייה במגזר החרדי, אחרי מלחמת יתד-הפלס. מדובר כמובן בתחנות הרדיו האזוריות, שעמדו במוקד מערכת הבחירות הנוכחית לכנסת, לאחר הפיצול של אלי ישי מש"ס, והקמת מפלגתו יחד.
מערכת 'קול חי' בבני ברק (צילום: אלכסנדר כץ)
קול ברמה שהפכה בשנים האחרונות לתחנה המואזנת במגזר החרדי - לאחר שנים של שליטה בלעדית של קול חי הוותיקה - הזדהתה בצורה לא רשמית עם ישי, ואתמול אף פורסם במהדורת החדשות של ערוץ 2 כי מפרסמים שעבדו עם התחנה, אוימו על ידי פעילי ש"ס כדי שיחדלו לעשות זאת.
גם בסקר TGI הנוכחי מובילה קול ברמה, אולם הפער בינה לבין קול חי הצטמצם במקצת. החשיפה לתחנה עלתה מ-26.4% ל-27.1%, מול התחזקות משמעותית יותר של קול חי - מ-22.9% ל-24.8%.
- 1.לא משקף את המציאות! (ל"ת)מאמיו. 31/03/2015 23:43הגב לתגובה זו

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל.
שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.
קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל
גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.
המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.
אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%.
- פרטנר שוקלת לרכוש את פעילות הלקוחות העסקיים של הוט
- פלאפון רוצה לרכוש את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל.
פטריק דרהי, חובות ומניעים
מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים,
ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.
פריים טיים
להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים"
שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד
הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את
הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום
האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג
ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
