עטרה בילר בחירות
צילום: צילום מסך
ניתוח קמפיין

האם קמפיין "משטרת הקיטורים" הצליח להפוך את הנשיא ריבלין ל"מגניב"?

האם אני מוכרחה לחשוב "איזה נשיא מגניב"? אבל זה לא מחזיק מים. כמו כל מותג, על ריבלין לגבש אסטרטגיה להגדרה-מחדש של תפקיד הנשיא
עטרה בילר | (2)

זה מתחיל כמו כל נאום מעודד - בחירות נשיאותי, לגיטימי והכרחי מאחורי שולחן לצד הדגל. אבל זה הופך לסטנד אפ בינוני. "השוטר" יוסי מרשק מקמפיין "משטרת הקיטורים" נכנס לפריים ומתחיל דיאלוג מייגע למדי על מי יגלה למי - עבור מי הוא יצביע.

 

יש חילופי דברים סביב הזכות הבסיסית לחשאיות, דרך משחק ילדותי מי יגיד ראשון. לבסוף מגיעה סיומת מאולצת "אז בסוף מכל הדיבורים האלה כן הלכת על סרט מצחיק".

 

 

אני צופה בקליפ הזה ומרגישה שאני מכריחה את עצמי לחשוב "איזה נשיא מגניב", אבל זה לא מחזיק מים. למרות הכבוד שאני רוחשת למדיה החברתית ולהומור עצמי ("מה זאת אומרת איך ידעתי שלא תגיד - אני נשיא"), מבעבע בי פחד קטן שראש המדינה הייצוגי שלנו איננו אלא ליצן.

 

אם נצרף לכך את קליפ הסובלנות סטייל אינספור קליפים ויראליים של פרוקטר, פנטן, עמותות לסובלנות והטפה לטבעונות - מאז תחילת האינטרנט, אנחנו מקבלים עוד אייטם יפה נפש, מגובב מסרים חיוביים נבובים שנערמים זה לצד זה בלי קשר.

 

 

נושא הטור הוא מעמד המותג הקרוי רובי ריבלין, אם טרם הובהר עד כה. הנשיא אמור לייצג את העם, להיות חלק ממנו, לצמוח ממנו וחלילה לא להעיז להתנשא עליו למרות שהמילה נשיא מגיעה מאותו שורש. עם זאת, אסור לו להתחנף לציבור. ראש מדינה מיועד להרים את מוראל ההמונים ולשמש דוגמא אישית, בלי להנמיך קומה אלא דווקא מתוך זקיפות קומה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

גם בקליפ הסובלנות שמונה את כל הערכים החיוביים שיש על פני כדור הארץ (קבלה / אי שיפוטיות / שוויון / איסור על אלימות - בריונות-גזענות / סובלנות / הזדהות (עם מי?) / אחדות) ישנה תחושה שראינו כבר כאלה, ושכל ילד בבית ספר יסודי יכול להכין מצגת כזו, ולהציג אותה לצד, סליחה על הבוטות, "ערבי מחמד".

 

הישיבה על ספסל לצד ילד ערבי חמוד וכאריזמטי, ג'ורג' עמירה, עושה יותר נפשות לג'ורג' הצעיר מאשר לריבלין הנשיא, שנראה דהוי ואפור כמו אבא שמסכים להשתתף בקליפ בית ספר של בנו. 2 הקליפים מציגים כתיבה וחשיבה בינוניות, בעוד שהציפייה היא כי דווקא נשיא שקיבל על עצמו את התפקיד לקחת חלק פעיל ברשתות החברתיות ולפעול מתוך השורות ולא מעליהן, צריך להפגין מקוריות ולשאת בפיו - אם לא בשורה מקורית - אז לפחות פלטפורמה רעיונית מקורית.

 

ריבלין הנשיא קיבל החלטה להיות "אחד משלנו", אולם הוא חייב לעשות זאת הכי טוב שאפשר, ובכך לפחות למלא את תפקידו כאזרח מספר אחד. כמו כל מותג, על ריבלין לגבש אסטרטגיה להגדרה-מחדש של תפקיד הנשיא שברור כי הוא מנסה לקחת על עצמו, ולייצר לאסטרטגיה זו execution מדויק וקפדני שיהיה ברור, נחשק ורלוונטי ועם זאת מפתיע בעיני רוב העם. למרות שאתה נשיא, ריבלין, התקשורת איננה סלחנית ואין לדאבוני קיצורי דרך.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    gri 18/03/2015 20:34
    הגב לתגובה זו
    ולא מצליח. הדברים שלך כל כך מנותקים מהמציאות, שאני קרוב ללהאשים את עצמי במיזוגניה. בגללך.
  • 1.
    האם מתישהוא יהיה לך מושג? (ל"ת)
    כנראה שלא 18/03/2015 13:39
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.