מתוך הסרטון הויראלי של תמיר
צילום: יח"צ/ צילום מסך

1.22 מיליון צפיות בשבוע לסרטון 'תמיר': "ההצלחה טמונה בתקשורת המסורתית"

הקמפיין הויראלי של תאגיד המחזור 'תמיר' רושם נתוני חשיפה מרשימים. קובי גמליאל, מנכ"ל חברת iSocia: "הביצוע היה מושלם, אבל בעיקר הטיימינג"
משה בנימין | (5)
נושאים בכתבה קובי גמליאל תמיר

בשנים האחרונות לא מעט מיליוני שקלים הופנו לערוצי המדיה השונים כדי לקדם את נושא המחזור והסביבה. לצד המסרים הדידקטיים שנועדו ללמד ולחנך את הציבור הישראלי לחשיבות המחזור היו גם סרטונים הומוריסטיים שניסו לשוות למחזור אופי קליל וטבעי יותר - בגזרה הזו נראה שקמפיין אחד הצליח לעשות זאת באופן מרשים מאוד - הסרטון הויראלי הממומן של תאגיד המחזור תמיר .

הסרטון (באמצעות גליקמן נטלר סמסונוב) ששטף את הרשת בפייסבוק וביוטיוב הצליח להגיע גם לטלוויזיה במה שעזר לו להגיע לקהלים נוספים וחוזר חלילה לערוצי האינטרנט והרשתות החברתיות. בתוך שבוע מיום עלייתו לאוויר הגיע הסרטון לנתון מרשים של 1.22 מיליון צפיות, מספר שכל משרד פרסום היה חותם עליו לקמפיין המסחרי שלו.

לדברי קובי גמליאל , מנכ''ל ISOCIA שמשרדו מטפל בתקציב המדיה החברתית של תמיר: "ברגע שסרטון מקבל כל כך הרבה אייטמים ומצליח לחצות מדיום מהפלטפורמה הדיגיטלית לגופי התקשורת המסורתים שם טמונה הצלחתו". עוד הוסיף גמליאל כי "היוטיוב הפך להיות ערוץ נפרד מאותו יום בו פייסבוק החליטו לקדם יותר סרטונים שלהם ולכן אין סרטון שעומד בפני עצמו, וגוף שרוצה לדחוף סרטון צריך לעלות אותו לכמה מוקדים. כך נוצר מצב שבמקום שלסרטון יהיה מקור אחד וכוח אחד הוא מתפצל ל-3 מקורות ואף יותר, וגופי כוח קטנים שלא מצליחים לעשות אימפקט כמו יחידת כוח אחת".

בסרטון הויראלי של תאגיד המחזור תמיר משתתפים צעירים אקרובטיים כמו: לולייני קרקס, סקייטרים, מתעמלת אומנותית ומתעמלת בצמיחה חופשית, המראים באמצעות יכולות זריקה יוצאות דופן - אילו מוצרים נכנסים לפח הכתום ביניהם בקבוקי קטשופ, קרטוני חלב, בקבוק מרכך כביסה וקופסאות שימורים.

14 שעות מהרגע שהסרטון עלה לאוויר הוא רשם שורה סטטיסטית נאה של: 525,056 חשיפות, 6,621 אינטרקציות, 222,375 צפיות כשלמעלה מ-48,000 לחצו על PLAY לצפייה ו- 50% צפו בסרטון במלואו. נכון להיום הסרטון זכה ל- 887,304 צפיות ביוטיוב, 315,527 ב'סטטוסים מצייצים' ו- 17,552 צפיות דרך עמוד הפייסבוק של תמיר.

גמליאל מייחס את הצלחת הקמפיין בעיקר לעובדה שהוא הצליח לצאת מהמדיום הדיגיטלי ולהגיע גם לגופי התקשורת המסורתית. לשיטתו, המילה ויראליות כמעט ולא משחקת תפקיד אמיתי היום, וללא תמיכה של אמצעי תקשורת ומדיה מממומנת קשה לסרטון להפוך לויראלי.

לדבריו: "למרות שאני חושב שהביצוע של הסרטון היה מושלם, הטיימינג שלו היה נכון ולתמיר יש גופי דיגיטל חזקים שיודעים לדחוף דברים קדימה מה שגרם לסרטון של תמיר הצלחה הוא קודם כל חציית מדיומים. ברגע שסרטון מקבל כל כך הרבה אייטמים ומצליח לחצות מדיום מהדיגיטל לגופי תקשורת מסורתית כאן טמונה ההצלחה שלו. הסקירה שהסרטון קיבל היתה גבוהה וכאן לב ליבה של ההצלחה של הסרטון".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    23/12/2014 12:29
    הגב לתגובה זו
    אוי איזה שטויות. 90% מהצפיות זה לא ויראלי אלא ממומן. והביצוע מושלם? ראינו סרטים כאלו מחו"ל. הסרט הזה כל כך כל כך לא מושלם. אם הם ניסו ליצור תחושה של אותנטיות אז הם נכשלו בגדול.
  • 4.
    מה גם שזו פשוט העתקה מקמפיין קאן 2014 (ל"ת)
    23/12/2014 11:03
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מאוכזב תעשייה 23/12/2014 10:46
    הגב לתגובה זו
    כל כך ברור שזה שטויות ושהכל ממומן. איך כתב רציני לא מעמיד אותם מול שאלות קשות ופשוט מפרסם את הזבל והשטויות שיוצאות להם מהפה. רמה נמוכה של המשרד ושל הכתב
  • 2.
    אני 22/12/2014 22:56
    הגב לתגובה זו
    894K צפיות ביוטיוב ורק 136 לייקים - זה אומר שהכל היה ממומן (אם היה ויראלי היה צריך להיות באזור ה 10K ליקיים) תנו לי סרט של חיים יחזקאל מבית האבות "יד ישמעל", שותה קפה של בוקר ותקציב כזה ואני עובר אותם בקלות. חאלאס לחרטט את התעשייה. הסרט בעל קריאטיב מיושן וממש לא ויראלי במהות שלו. אפילו רחוק מזה. אני אפילו מעריך את קובי, אבל בדיוק בגלל כתבות כאלה הלקוחות מבולבלים כל כך. תעשו דברים טובים בבקשה, כולם יפרגנו.
  • 1.
    ג׳יזס 22/12/2014 20:22
    הגב לתגובה זו
    זה לא נחשב הצלחה ויראלית, והמדד הכי פשוט זה להסתכל על מספר הלייקים והדיסלייקים. כשזה צפיות אמיתיות יש בממוצע 1000-2000 לייקים למיליון צפיות..
אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13
רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת

לאחר תקופת שיא של מהדורות חדשות בכל הערוצים, הנתונים לא רק שחוזרים לקדמותם אלא אף מייצרים הפרשים גדולים יותר בין גופי השידור, כשחדשות 13 יורדת מזה זמן רב לנתון לא מחמיא, עם מתחת ל-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול היה נמוך יחסית, עם כ-712 אלף צופים, אבל נתון מפתיע ולא מחמיא נרשם במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שירדה מתחת לרף ה-100 אלף צופים. בראש, כמובן, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 15.5% רייטינג ו-350 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.1% ו-202 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של 13 עמדה על 4.5% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות כאן 11 היו עם נתונים עגומים אף יותר, ועם 2.7% רייטניג ו-65 אלף צופים בלבד.


ריאליטי האוכל בראש הפריים טיים

בפסגת הפריים טיים, עמדה, איך לא, "מאסטר שף", והוכיחה בפעם המי יודע כמה שרייטינג וריאליטי לא סתם מתחילים באותה האות, ועמדה על 14.6% רייטינג ו-337 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 6.5% רייטינג ו-141 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 5.9% רייטינג ו-180 אלף צופים. בסיום הרשימה היתה "זמן אמת", תכנית התחקירים כאן11, שהתמקדה בבר קופרשטיין, שורד השבי, ועמדה על 4.7% רייטינג ו-101 אלף צופים. 

רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-72 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחילה להיות תחרות של ממש, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.3% ו-62 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.3% רייטינג ו-44 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-33 אלף צופים.

חדשות 13 עם אודי סגל ודוריה למפל. קרדיט: ערוץ 13חדשות 13 עם אודי סגל ודוריה למפל. קרדיט: ערוץ 13
רייטינג

חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית

המהדורה המרכזית של חדשות 13 ממשיכה לצנוח, והיא במקום האחרון מבין כל המהדורות, ולא רק שירדה מתחת לרף מאה אלף צופים, אלא עומדת על 66 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול ממשיך לרדת, כשאתמול עמד על 700 אלף צופים בדיוק (כמובן, בהתאם לנתוני המדידה), אבל הדרמה ממשיכה להתרחש במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שממשיך להתרסק מבחינת הרייטינג ונמצא במקום האחרון בטבלת המהדורות. 

בראש, כמו תמיד, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 14% רייטינג ו-353 אלף צופים, ואילו גם חדשות 14 שומרת על יציבות והיתה עם רייטינג של 7.7% ו-208 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה משמעותית פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של כאן11 עמדה על 2.9% רייטינג ו-73 אלף צופים ואילו חדשות 13 הגיעו לשפל חדש, ורשמו 2.6% רייטינג ו-66 אלף צופים בלבד.


פריים טיים

חזרתה של "ארץ נהדרת" ללוח השידורים היא גם חזרתה לראש הפריים טיים. התכנית הותיקה של קשת עמדה על נתון חריג של 18.9% ו-441 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה, היתה הפטריוטים, שנמצאת באופן קבוע בחמשת התכניות הנצפות ביותר, ועמדה על 8.3% רייטינג ו-264 אלף צופים. אחריה היה ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", שעמד על 5.9% רייטינג ו-128 אלף צופים. את הרשימה סגרה "סודות המטבח נחשפים", התכנית המקדימה ל-"משחקי השף" של רשת, שקיבלה 3.4% רייטינג ו-83 אלף צופים בלבד. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-69 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחזקת מדי יום, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.