אפי סנדרוב
צילום: יח"צ

המחלוקת על כספי סלייס: המנהל המורשה דורש השבה מפינברט

רו"ח אפי סנדרוב פנה לבית המשפט בדרישה להחזיר עשרות מיליוני דולרים שהועברו לקרנות בחו"ל על ידי סוכנות הביטוח פינברט. הכספים נועדו להשקעות אך שימשו גם להלוואות ופעילות שוטפת 
עמית בר | (8)

המנהל המורשה של סלייס, רו"ח אפי סנדרוב, הגיש בקשה לבית המשפט בדרישה מפינברט להחזיר עשרות מיליוני דולרים שגויסו מעמיתי סלייס והושקעו בקרנות השקעה מעבר לים.

לדבריו, חלק גדול מהכספים שגויסו, מעל 63 מיליון דולר, לא שימש להשקעות ישירות אלא עבר לשימושים כמו הלוואות ללא בטחונות, תשלומים למקורבים, ואף מימון פעילות שוטפת של פינברט.

סנדרוב טוען כי פינברט ניהלה את הקרנות בצורה כושלת ולכן יש להעביר את השליטה בנכסים לקופת סלייס כדי לחלקם מחדש לעמיתים. לפי הערכותיו, נכסים בשווי 20 מיליון דולר נותרו בחשבונות ללא שימוש, 25 מיליון דולר ניתנו כהלוואות, ועוד כ-9.7 מיליון דולר הופנו לתפעול פינברט.

פינברט דוחה את טענות המנהל המורשה וטוענת שהיא פועלת להגן על כספי החוסכים, תוך השגת מתווה מוסכם עם נציגות המשקיעים.  לפי מתווה שגובש על ידי סנדרוב, הכספים שיוחזרו יחולקו באופן יחסי בין העמיתים, על פי סכום ההשקעה של כל אחד בקרנות. המטרה היא למנוע ערבוב בין קבוצות משקיעים ולוודא שכל עמית יקבל את חלקו היחסי.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    שמנמן 18/12/2024 22:38
    הגב לתגובה זו
    כל פעם כנס אחר, במצון כזה או אחר.. ארוחת שף.. מופע או הרצאה כלשהי ואז לחץ בלתי הגיוני על משקיעים פוטנציאלים להכנס לקרן.. מסכנים.. אבל אני אכלתי טוב.. כל שבוע ארוחת שף אחרת במשך חודשים... חבל שנגמרר
  • הכי חשוב להגיע עם תאבון גדול ואטמי אוזניים (ל"ת)
    ירמי 06/01/2025 18:50
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    יואל 18/12/2024 10:35
    הגב לתגובה זו
    לכל יושבי הקרנות האלטר. שחושבים שבאפט מנהל להם את הכסף..... תתעוררו. מי שיכול לצאת שיצא.
  • 5.
    חוסך 15/12/2024 16:54
    הגב לתגובה זו
    למה המנהל לא משחרר את הקרנות שכן נוהלו בצורה מסודרת? הנתונים ידועים וגם הוצגו לציבור במצגת מפורטת, למה הכסף שלי עדיין נעול?
  • 4.
    לכל יושבי קרנות אלטר 15/12/2024 10:01
    הגב לתגובה זו
    זה לא שווה את הסיכון
  • 3.
    שני (ירושלים) 10/12/2024 21:43
    הגב לתגובה זו
    שלחנו בקשה למשיכת הכספים ביולי שוחחתי עם פקידי הקרן וקיבלתי עידכון שאת הכסף אראה(בתקווה שאראה) בחודש פברואר. וזה עוד בקרן שמנוהלת על ידי חברה גדולה ומוכרת. דרך אגב גם התשואות שהכסף הניב לא גבוהות בכלל.
  • 2.
    שומפבלי 09/12/2024 16:03
    הגב לתגובה זו
    לברוח!
  • 1.
    ניהלו בצורה כושלת זה שם יפה ל"גנבו את הכסף" (ל"ת)
    אבי 09/12/2024 09:18
    הגב לתגובה זו
רטיבות בתקרה נזילה (רשתות)רטיבות בתקרה נזילה (רשתות)

27 אינסטלטורים כדי לתקן נזילה; ככה חברות הביטוח טרטרו את בעל הדירה

בית המשפט בהרצליה קבע: שירביט ונץ התרשלו בטיפול בנזק - "הותירו את התובע בן ערובה למחלוקות ביניהן"



רן קידר |


פסק דין תקדימי שניתן בבית משפט השלום בהרצליה חושף את הכשלים החמורים בטיפול של חברות הביטוח בנזקי מים. השופטת הבכירה הדסה אסיף קבעה כי חברת הביטוח שירביט וחברת ניהול התביעות נץ התרשלו בטיפול בנזילה בביתו של אהרון אזון, וחייבה אותן לפצותו בסכום כולל של למעלה מ-100 אלף שקל.

המקרה המדובר החל באפריל 2019, כאשר אזון הבחין בהתנפחות של קיר בחדר המזווה וסימני טפטוף מים. מה שהיה אמור להיות תיקון פשוט הפך למסע ייסורים של חמישה חודשים, במהלכם ביקרו בעלי מקצוע שונים בביתו לא פחות מ-27 פעמים, כאשר כל ביקור נמשך כשלוש שעות.

"אתר בנייה במקום בית" - התובע מתאר חודשים של טרטור

בפסק הדין מצטטת השופטת אסיף את עדותו של התובע, שתיאר כיצד "כל ביקור של בעל מקצוע פגע בשגרת המשפחה, וגרם לו לעגמת נפש ואף לאובדן שעות עבודה לא מועטות". התובע כינה את תנאי המגורים בתקופה זו כ"אתר בנייה", ותיאר את "הצורך בריקון דליי מים שנצברו במזווה במשך תקופה ממושכת, השבתת חדר האמבטיה ששירת 4 נפשות לרבות תינוקת ואשר כלל את האמבטיה היחידה בבית".

הנתון המדהים ביותר עולה מהפער הזמנים: בעוד הקריאה הראשונה לטיפול בנזילה נעשתה ב-15 באפריל 2019, רק ב-1 באוגוסט - כשלושה וחצי חודשים לאחר מכן - הוזמנה לראשונה חברת מדיטסט, המתמחה באיתור נזילות. השופטת קבעה כי "פער זמנים משמעותי זה מעיד על טיפול רשלני ומתמשך מצד הנתבעות".

אחת הטענות המרכזיות של חברת נץ הייתה שהיא שימשה רק כמתאמת בין השרברבים לבין המבוטח. אולם השופטת דחתה טענה זו נחרצות, תוך שהיא מצטטת מההסכם בין שירביט לנץ: "חברת הניהול מתחייבת שהשירותים שיינתנו על ידה לפי הסכם זה ונספחיו יהיו מהירים, יעילים ואדיבים, באיכות וברמה מקצועית גבוהה".

רטיבות בתקרה נזילה (רשתות)רטיבות בתקרה נזילה (רשתות)

27 אינסטלטורים כדי לתקן נזילה; ככה חברות הביטוח טרטרו את בעל הדירה

בית המשפט בהרצליה קבע: שירביט ונץ התרשלו בטיפול בנזק - "הותירו את התובע בן ערובה למחלוקות ביניהן"



רן קידר |


פסק דין תקדימי שניתן בבית משפט השלום בהרצליה חושף את הכשלים החמורים בטיפול של חברות הביטוח בנזקי מים. השופטת הבכירה הדסה אסיף קבעה כי חברת הביטוח שירביט וחברת ניהול התביעות נץ התרשלו בטיפול בנזילה בביתו של אהרון אזון, וחייבה אותן לפצותו בסכום כולל של למעלה מ-100 אלף שקל.

המקרה המדובר החל באפריל 2019, כאשר אזון הבחין בהתנפחות של קיר בחדר המזווה וסימני טפטוף מים. מה שהיה אמור להיות תיקון פשוט הפך למסע ייסורים של חמישה חודשים, במהלכם ביקרו בעלי מקצוע שונים בביתו לא פחות מ-27 פעמים, כאשר כל ביקור נמשך כשלוש שעות.

"אתר בנייה במקום בית" - התובע מתאר חודשים של טרטור

בפסק הדין מצטטת השופטת אסיף את עדותו של התובע, שתיאר כיצד "כל ביקור של בעל מקצוע פגע בשגרת המשפחה, וגרם לו לעגמת נפש ואף לאובדן שעות עבודה לא מועטות". התובע כינה את תנאי המגורים בתקופה זו כ"אתר בנייה", ותיאר את "הצורך בריקון דליי מים שנצברו במזווה במשך תקופה ממושכת, השבתת חדר האמבטיה ששירת 4 נפשות לרבות תינוקת ואשר כלל את האמבטיה היחידה בבית".

הנתון המדהים ביותר עולה מהפער הזמנים: בעוד הקריאה הראשונה לטיפול בנזילה נעשתה ב-15 באפריל 2019, רק ב-1 באוגוסט - כשלושה וחצי חודשים לאחר מכן - הוזמנה לראשונה חברת מדיטסט, המתמחה באיתור נזילות. השופטת קבעה כי "פער זמנים משמעותי זה מעיד על טיפול רשלני ומתמשך מצד הנתבעות".

אחת הטענות המרכזיות של חברת נץ הייתה שהיא שימשה רק כמתאמת בין השרברבים לבין המבוטח. אולם השופטת דחתה טענה זו נחרצות, תוך שהיא מצטטת מההסכם בין שירביט לנץ: "חברת הניהול מתחייבת שהשירותים שיינתנו על ידה לפי הסכם זה ונספחיו יהיו מהירים, יעילים ואדיבים, באיכות וברמה מקצועית גבוהה".