איריס שור
צילום: יחץ

לינקדאין רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי אוריבי בכ-90 מ' ד'

הרשת החברתית עסקית לינקדאין שבבעלות מיקרוסופט רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי אוריבי, המפתח טכנולוגיית ניתוח מידע שיווקי, ופותחת לראשונה מרכז בישראל; "הטאלנט של אוריבי יהיה הראשון לעבוד במרכז של לינקדאין בישראל"
גיא טל |

לינקדאין, הרשת החברתית העסקית בשבליטת מיקרוסופט MICROSOFT , הודיעה היום על חתימת הסכם לרכישת אוריבי, הסטארט-אפ הישראלי המפתח טכנולוגיה לניתוח מידע שיווקי. מטרת הרכישה לשפר את יכולות הרשת החברתית בתחום של טכנולוגיית מדידה שיווקית, ולסייע ללקוחותיה להגיע לקהלי היעד שלהם בקנה מידה רחב. בעקבות הרכישה, לינקדאין תפתח מרכז ראשון בישראל. על פי הערכות בשוק סכום הרכישה יעמוד על כ-80 עד 90 מיליון דולר. 

אוריבי הוקמה ב-2016 על ידי איריס שור, מסייעת לחברות לעשות אופטימיזציה של קמפייני שיווק. הטכנולוגיה של החברה מספקת תובנות על ערוצי השיווק והמסרים שבהם משתמשות חברות. כחלק מההסכם, לינקדאין תפתח מרכז חדש בתל אביב,.

תומר כהן, מנהל מוצר ראשי בלינקדאין: "ללינקדאין יש כיום יותר מ-810 מיליון משתמשים ויותר מ 57 מיליון עסקים גלובליים. הלקוחות והשותפים שלנו נעזרים בפלטפורמת לינקדאין כדי לבנות את המותגים שלהם, להתחבר לקהלי יעד עסקיים, ולהצמיח את עסקיהם. אנחנו מתמקדים בסיוע ללקוחותינו, מאנשי שיווק ועד מגייסים, להפיק תובנות ישימות שבאמצעותן יקבלו החלטות חכמות יותר ותוצאות עסקיות טובות יותר. הצוות של אוריבי מביא עימו מומחיות אנליטית שתעזור לנו לשדרג את היכולות השיווקיות במוצרים ובשירותים השונים שלינקדאין מעניקה. הטאלנט של אוריבי יהיה הראשון לעבוד במרכז של לינקדאין בישראל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיותדפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיות

דפדפני ה-AI מצעידים אותנו לעבר אינטרנט שלא מיועד לבני אדם

הדפדפנים החדשים מבוססי בינה מלאכותית מבטיחים לבצע פעולות במקום המשתמש ולסכם עבורו את הרשת,  אבל בפועל הם עדיין איטיים, שוגים במשימות פשוטות ומאלצים את בוני האתרים לחשוב מחדש למי הם באמת מפתחים: לבני אדם או לרובוטים

רן קידר |
נושאים בכתבה AI אינטרנט

המירוץ על "הדפדפן הבא" כבר בעיצומו. חברות כמו OpenAI, פרפלקסיטי ואחרות מבטיחות לנו עולם חדש שייפתח בפנינו, כשבמקום גלישה וחיפוש, נוכל לקרוא מידע מסוכם ועדכני, אפילו מבלי ללחוץ על כפתור. דפדפני ה-AI מדברים על שיחה טבעית עם עוזר חכם, כך שבמקום לפתוח לשונית, להקליד בגוגל ולעבור על דפים, נוכל לכתוב הוראה חופשית וקלילה והדפדפן כבר יבצע עבורנו את כל העבודה. זה נשמע מעולה, אבל כל מי שהתנסה באחד משלל האפשרויות הקיימות יודע שהמוצרים עדיין בוסריים והם עדיין מתקשים במשימות בסיסיות. 

עם זאת, למרות שכרגע הם אינם תורמים לנו, המשתמשים האנושיים, ההשפעה שלהם מתחילה להתבטא ברחבי הרשת, ואתרים חדשים צריכים לקבל החלטות אסטרטגיות, ובראשם, האם האתר מיועד לגלישה או אנושית או שעדיף שיהיה מותאם לסוכני AI אוטונומיים.

דפדפני AI כמו אטלס של OpenAI או קומט (Comet) של פרפלקסיטי בנויים אחרת מדפדפנים קלאסיים כמו כרום, ספארי או פיירפוקס. במקום תיבת חיפוש שמובילה לרשימת תוצאות, נקודת הפתיחה היא צ'אט עם עוזר חכם: המשתמש כותב "סכם את כל הטאבים הפתוחים", "מצא לי את התנאים בחשבון האשראי הזה" או "הכן רשימת משימות מכל המיילים שלא קראתי", והדפדפן מנסה לבצע.

מאחורי הקלעים פועלים "סוכנים" (agents) שמבצעים פעולות ברשת בדומה למשתמש אנושי: גוללים, לוחצים על כפתורים, ממלאים טפסים ומעתיקים טקסטים בין לשוניות. הרעיון הוא לחסוך את הזפזופ הידני ולהפוך את הדפדפן לכלי עבודה שמבצע תהליכים מורכבים מקצה לקצה, למשל, להכין דו"ח חודשי, להשוות מחירי תוכנות SaaS או לבצע משימות בירוקרטיות, כמו מילוי טפסים ועוד. 

במקביל, גם השחקנים הוותיקים כמו גוגל, מיקרוסופט ומוזילה מוסיפים שכבות AI לתוך הדפדפנים הקיימים, מסיכומי עמודים ועד עוזרים בצד המסך, אבל משמרים את מודל הגלישה המסורתי שבו החיפוש הוא עדיין נקודת הכניסה המרכזית. לפי מחקרים פנימיים בתעשייה, רוב המשתמשים עדיין מרגישים בנוח יותר שה-AI משמש כתוספת לחיפוש, ולא כתחליף מלא.