מתחם ON מגל. קרדיט: ON
מתחם ON מגל. קרדיט: ON

ON מציגה: ה-AI ישפר לכם את טעינת הרכב החשמלי

רשת הטעינה החשמלית ON, שהוקמה על ידי אפקון תחבורה חשמלית ודור אלון, מטמיעה מערכת בינה מלאכותית של חברת evPower.ai, המאפשרת ניהול דינמי וחכם של תהליכי טעינה ברחבי הארץ

רן קידר |
נושאים בכתבה ON

רשת הטעינה החשמלית ON, שהוקמה על ידי אפקון תחבורה חשמלית אפקון החזקות 3.89%   ודור אלון דור אלון 1.23%  , מטמיעה מערכת בינה מלאכותית של חברת evPower.ai, המאפשרת ניהול דינמי וחכם של תהליכי טעינה ברחבי הארץ. המערכת החדשה יודעת לזהות בזמן אמת את צורכי ההספק של כל רכב, להתאים את קצב הטעינה למאפייני הסוללה, ולחלק באופן אוטומטי את האנרגיה בין עמדות שונות במתחם טעינה, כך שהמשתמשים נהנים מטעינה מהירה ויעילה יותר. על פי נתוני החברה, יישום הבינה המלאכותית הביא לעלייה של כ-40% בהספק המקסימלי ולשיפור של יותר מ-30% במדדי איכות הטעינה.

מעבר לשיפור חוויית הנהג, הפלטפורמה החדשה מאפשרת ל-ON לתכנן בצורה חכמה את פריסת העמדות העתידית, לזהות עומסים, להבין דפוסי שימוש ולהיערך לגידול הצפוי במספר כלי הרכב החשמליים בישראל, שצפוי להגיע לכ-200 אלף עד סוף 2025.

רשת ON מונה קרוב ל-2000 נקודות טעינה בפריסה ארצית,  מקרית שמונה ועד אילת, במגוון רחב במיוחד של מיקומים לאורך כבישי ישראל: במתחמי התדלוק של דור אלון וכן ביעדים כמו מרכזי הקניות BIG, בתי מלון, מרכזי תעסוקה, מעל 40 רשויות, קניונים, חניונים, מוזיאונים ועוד. החברה מתמחה במתחמי טעינה אולטרה מהירים מרובי נקודות טעינה ומפעילה את המתחם הגדול בישראל שפתוח לכלל הרכבים החשמליים. המתחמים מרובי נקודות טעינה מיועדים להבטיח את הזמינות של נקודות טעינה, פשטות וטעינה מהירה לנהגים המטעינים. את הטעינה ברשת ON ניתן לעשות באמצעות אפליקציית ON-EV או באמצעות צ'יפ ייעודי שניתן לרכוש במגוון מתחמי דור אלון או באתר אפקון תחבורה חשמלית.

חברת evPower.ai, שותפתה של אפקון למהלך, היא אחת החלוצות בעולם בתחום ניהול האנרגיה באמצעות בינה מלאכותית. הפתרונות שלה מיועדים לרשתות טעינה ציבוריות מהירות, ומסייעים להן לשפר את הרווחיות, האמינות וחוויית המשתמש – תוך הפיכת כל מתחם טעינה למוקד אנרגיה חכם, מנוהל בזמן אמת.

למרות שהיום השימוש במילת הקסם AI הוא שגרתי, הכנסה של מערכת חכמה לטעינה תציב את אפקון בחזית, ותבדיל אותה מהתחרות. שוק הטעינה עבר כולו לפריסה מאסיבית. בעוד שבעבר הוקמו עמדות בעיקר בערים ובחניונים פרטיים, כיום החברות מתחרות על נוכחות בכבישים בין־עירוניים, במרכזי קניות ובתחנות דלק קיימות. הדגש עבר מעמדות איטיות של 11-22 קילוואט לעמדות מהירות ואולטרה-מהירות (150-350 קילוואט), המסוגלות להטעין רכב חשמלי ב־20-30 דקות בלבד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".


DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".