מתחם ON מגל. קרדיט: ONמתחם ON מגל. קרדיט: ON

ON מציגה: ה-AI ישפר לכם את טעינת הרכב החשמלי

רשת הטעינה החשמלית ON, שהוקמה על ידי אפקון תחבורה חשמלית ודור אלון, מטמיעה מערכת בינה מלאכותית של חברת evPower.ai, המאפשרת ניהול דינמי וחכם של תהליכי טעינה ברחבי הארץ

רן קידר |
נושאים בכתבה ON

רשת הטעינה החשמלית ON, שהוקמה על ידי אפקון תחבורה חשמלית אפקון החזקות 2.82%   ודור אלון דור אלון 0.07%  , מטמיעה מערכת בינה מלאכותית של חברת evPower.ai, המאפשרת ניהול דינמי וחכם של תהליכי טעינה ברחבי הארץ. המערכת החדשה יודעת לזהות בזמן אמת את צורכי ההספק של כל רכב, להתאים את קצב הטעינה למאפייני הסוללה, ולחלק באופן אוטומטי את האנרגיה בין עמדות שונות במתחם טעינה, כך שהמשתמשים נהנים מטעינה מהירה ויעילה יותר. על פי נתוני החברה, יישום הבינה המלאכותית הביא לעלייה של כ-40% בהספק המקסימלי ולשיפור של יותר מ-30% במדדי איכות הטעינה.

מעבר לשיפור חוויית הנהג, הפלטפורמה החדשה מאפשרת ל-ON לתכנן בצורה חכמה את פריסת העמדות העתידית, לזהות עומסים, להבין דפוסי שימוש ולהיערך לגידול הצפוי במספר כלי הרכב החשמליים בישראל, שצפוי להגיע לכ-200 אלף עד סוף 2025.

רשת ON מונה קרוב ל-2000 נקודות טעינה בפריסה ארצית,  מקרית שמונה ועד אילת, במגוון רחב במיוחד של מיקומים לאורך כבישי ישראל: במתחמי התדלוק של דור אלון וכן ביעדים כמו מרכזי הקניות BIG, בתי מלון, מרכזי תעסוקה, מעל 40 רשויות, קניונים, חניונים, מוזיאונים ועוד. החברה מתמחה במתחמי טעינה אולטרה מהירים מרובי נקודות טעינה ומפעילה את המתחם הגדול בישראל שפתוח לכלל הרכבים החשמליים. המתחמים מרובי נקודות טעינה מיועדים להבטיח את הזמינות של נקודות טעינה, פשטות וטעינה מהירה לנהגים המטעינים. את הטעינה ברשת ON ניתן לעשות באמצעות אפליקציית ON-EV או באמצעות צ'יפ ייעודי שניתן לרכוש במגוון מתחמי דור אלון או באתר אפקון תחבורה חשמלית.

חברת evPower.ai, שותפתה של אפקון למהלך, היא אחת החלוצות בעולם בתחום ניהול האנרגיה באמצעות בינה מלאכותית. הפתרונות שלה מיועדים לרשתות טעינה ציבוריות מהירות, ומסייעים להן לשפר את הרווחיות, האמינות וחוויית המשתמש – תוך הפיכת כל מתחם טעינה למוקד אנרגיה חכם, מנוהל בזמן אמת.

למרות שהיום השימוש במילת הקסם AI הוא שגרתי, הכנסה של מערכת חכמה לטעינה תציב את אפקון בחזית, ותבדיל אותה מהתחרות. שוק הטעינה עבר כולו לפריסה מאסיבית. בעוד שבעבר הוקמו עמדות בעיקר בערים ובחניונים פרטיים, כיום החברות מתחרות על נוכחות בכבישים בין־עירוניים, במרכזי קניות ובתחנות דלק קיימות. הדגש עבר מעמדות איטיות של 11-22 קילוואט לעמדות מהירות ואולטרה-מהירות (150-350 קילוואט), המסוגלות להטעין רכב חשמלי ב־20-30 דקות בלבד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אייל פרוינד מנכ״ל איזופ, צילום: עודד קרניאייל פרוינד מנכ״ל איזופ, צילום: עודד קרני

מהאופציה ועד ההנפקה: ESOP מבית הפניקס ו-Slice Global משיקות פלטרפומה לניהול תגמול הוני

שיתוף פעולה חדש מציע לחברות הייטק פתרון דיגיטלי מלא לניהול אופציות, נאמנות ומיסוי - מההקצאה הראשונה ועד ההנפקה

מנדי הניג |

אתם יכולים להסתכל על זה כסימן נוסף להתאוששות בהייטק. עוד גיוסים, עוד תוכניות אופציות, ועוד עובדים שמצפים מהחברות לגמישות ויעילות בניהול ההטבות ההוניות שלהם. על הרקע הזה מודיעים חברת Slice Global Equity ו-ESOP מבית הפניקס בית השקעות על שיתוף פעולה שמטרתו לספק לחברות ההייטק הישראליות פתרון כולל לניהול תגמול הוני מהשלב הראשוני של הקצאת אופציות ועד לשלב ההנפקה או האקזיט. המהלך מאחד בין טכנולוגיית אקוויטי מתקדמת לבין מעטפת נאמנות לפי סעיף 102, ליווי רגולטורי ומיסויי, ומציע לחברות ניהול מקצה לקצה של כל תהליך התגמול ההוני בפלטפורמה אחת.

המערכת החדשה תכלול ניהול קאפ-טייבל ותוכניות אופציות ו-RSU בזמן אמת, אינטגרציה עם מערכות HR ו-Finance, ניהול רגולציה ומיסוי בישראל ובעולם, הפקת דוחות פיננסיים ואנליטיקה מתקדמת, לצד סימולציות של דילול, סבבי השקעה ותרחישי אקזיט או הנפקה בלחיצת כפתור. השילוב בין ESOP לבין Slice נועד להקל על מנהלים ויזמים בהתמודדות עם תהליכי התגמול, תוך שמירה על שקיפות לעובדים ועל עמידה בתקנים בינלאומיים.

Slice Global Equity פועלת כפלטפורמה לניהול אקוויטי גלובלי המאפשרת למחלקות הכספים בארגונים, משפט ומשאבי אנוש לנהל את מערך ההון במקום אחד. בין הלקוחות שלה נמנות חברות כמו WIZ, Guesty ו-VAST. ESOP. 

ESOP פועלת כבר למעלה משני עשורים ומנהלת אלפי נאמנויות לפי סעיף 102, כולל ליווי הנפקות, מימושי אופציות וייעוץ משפטי ומיסויי לחברות פרטיות וציבוריות.

אייל פרוינד, מנכ"ל ESOP מבית הפניקס מסר: "זה חיבור מהסוג שלא רק מייצר ערך אלא מייצר פרספקטיבה חדשה. החברות ייהנו לראשונה גם ממערכת טכנולוגית מתקדמת לניהול כל התוכנית וגם ממעטפת שירות אנושית ורגולטורית מההקצאה הראשונה ועד ההנפקה או המכירה."

הייטק משרדים
צילום: איירון סורס

הכי כיף לעבוד באנבידיה ישראל: דירוג חברות ההייטק לשנת 2025

דן אנד ברדסטריט חושפת בפעם ה-11 את דירוג חברות ההייטק שהכי טוב לעבוד בהן: העובדים מחפשים אוזן קשבת ותרבות ערכית על פני עוד כמה שקלים בתלוש - אנבידיה בראש, מיקרוסופט שניה, מאנדיי שלישית - וגם: העובדים מאוכזבים מהשכר בפינטק

מנדי הניג |

דן אנד ברדסטריט מפרסמת זו השנה ה-11 את דירוג ההייטק השנתי - רשימת החברות והסטארט-אפים שהכי טוב לעבוד בהם בישראל. הדירוג לשנת 2025 מבוסס על סקר מקיף בקרב עשרות אלפי עובדים, לצד ניתוח עשרות פרמטרים אובייקטיביים הכוללים את סביבת העבודה, ההנהלה, תנאי השכר, אפשרויות הקידום, תחושת השייכות והחיבור לערכי החברה.

הדירוג השנה מלמד אותנו הרבה על מה שקורה בהייטק, המנוע הכלכלי של המדינה. הדוח הזה מראה שהעובדים כבר לא מסתכלים רק על המשכורת או על ההטבות, אלא גם על איך החברה מתנהגת ברגעי אמת. והיו לנו לא מעט כאלה השנה זו הייתה שנה שנייה למערכה, שבה עשרות אלפים נקראו לשירות מילואים ממושך. בתוך כל זה העובדים למדו להעריך הרבה יותר את המעטפת - מעסיקים שהפגינו הבנה ואנושיות, דאגו לעובדים שגויסו ולמשפחות, והצליחו לייצר תחושת יציבות לעובדים תחושת יציבות גם כשהכל היה נראה אחרת.

עובדים ומנהלים כאחד מבינים שהצלחה ארוכת טווח לא נמדדת רק בשורת הרווח, אלא גם ביכולת של החברה להחזיק ארגון מחובר, ערכי ועמיד. וזה בסופו של דבר משתלם כי האנושיות שמראה המנהל מקפיצה את החברה במדד, יותר רוצים לעבוד בכזה מקום וההון האנושי משתבח.

גם דפוסי התעסוקה משתנים. יותר חברות מאמצות מודלים היברידיים, עובדים מעדיפים משרות עם משמעות ולא רק תפקידים נוצצים, ואיזון בין בית-עבודה שוב חזר לשיחות המטבחון. כאמירה כללית אפשר לומר שעליה בשביעות הרצון השנה היא לא רק נתון סטטיסטי, אלא אינדיקציה לתהליך עומק של ריפוי בתעשייה שהייתה נחשבת במשך שנים לדורשת מאוד - התעשייה הזאת כך נראה לומדת להסתכל אחרת על העובדים.

שילה זברו-וייס, מנהלת מחלקת Duns 100 בדן אנד ברדסטריט, אומרת "‏דירוג 2025 חושף את השינוי הגדול ביותר שראינו בעשור האחרון - לא עוד הסתכלות בלעדית על שכר והטבות, אלא חיפוש אחר מעסיקים שמציעים חוסן אנושי אמיתי. העובדים מגדירים מחדש מהו מקום עבודה טוב: חברה שתומכת במשרתי המילואים, מעניקה גמישות בשגרה לא פשוטה, ומציבה את הערכים והאנשים במרכז לצד החדשנות וההישגים העסקיים. זו הבשורה של הדירוג השנה - מי שהצליח לחבר בין מצוינות מקצועית לבין תרבות ערכית ותומכת, זכה לאמון העובדים ולמיקומו בצמרת".