
חיזוק לקהילת ה-IT: גיקטיים והלשכה לטכנולוגיות מידע משתפים פעולה
ITtime מבית גיקטיים מתחילה לשתף פעולה עם הלשכה לטכנולוגיות מידע בישראל, במטרה ליצור חיבור עמוק יותר בין השטח ובין מקורות הידע וההשפעה
קהילת ה־IT בישראל נמצאת בצמיחה מואצת – מבחינת כמות, תחומים והשפעה. אבל בתוך הדינמיקה הזאת יש גם אתגר ברור: הגשר שבין הידע המקצועי שנצבר בשטח לבין מקורות ההשפעה, ההובלה וההנגשה עדיין רופף. כדי לצמצם את הפער הזה ולחבר בין אנשי ונשות המקצוע לבין מוקדי
התוכן והעיצוב של התחום, יצאו גיקטיים והלשכה לטכנולוגיות מידע במהלך משותף שנועד לבסס תשתית חדשה של ידע, קהילה ועשייה.
במסגרת שיתוף הפעולה, אתר ITtime, מיזם חדש של גיקטיים שמתמקד בקהילת ה-IT, יאחד כוחות עם הלשכה לטכנולוגיות מידע, הגוף המרכזי בישראל
לקידום תחום מערכות המידע וה-IT. המטרה היא ליצור ערוץ ידע עדכני, איכותי ונגיש שמונע על ידי אנשי הקהילה עצמם.
הלשכה לטכנולוגיות מידע מונה כיום למעלה מ-50 אלף חברים, ומקיימת מעל ל-100 אירועים מקצועיים בשנה, כשהמרכזי שבהם הוא הוועידה השנתית, הנערכת
בדרך כלל בחודש מאי ומארחת את בכירי התעשייה בישראל. גיקטיים, מצדו, הוא אתר הטכנולוגיה הגדול בישראל, עם כ-2 מיליון צפיות בחודש וכ-250 אלף עוקבים ברשתות החברתיות. לאחר שצמח סביב קהילת המפתחים והסטארטאפים, בחר כעת להרחיב את מעגל ההשפעה גם לעולם ה-IT וה-CIO באמצעות
ITtime.
שיתוף הפעולה יתמקד ביצירת תכנים מקצועיים רלוונטיים, בסיקור מגמות וטכנולוגיות, בזיהוי קולות מהשטח ובמתן במה לאנשי מקצוע מכל תחומי העשייה, מתשתיות וענן ועד אבטחת מידע, BI וניהול פרויקטים. אך לא פחות חשוב מכך, הוא ישים דגש על חיבור יומיומי, שיתופי ומציאותי בין אנשי הקהילה לבין מרכזי ההשפעה והידע של התחום.
על פי רמי וכנר, מנכ"ל גיקטיים החזון אינו רק ליצור תוכן אלא לשלב בין תוכן מעודכן ורלוונטי לבין עומק מקצועי אמיתי. לדבריו, הקשר הישיר לקהילה הוא המפתח, והמודל יהיה האופן בו גיקטיים עושה עם קהילת המפתחים. הוא הצהיר כי ITtime הוקם כדי להיות בית לאנשי ה-IT, והשותפות עם הלשכה תאפשר להעניק לקוראים תוכן אמין, מעשי ומבוסס ניסיון מהשטח.
גם בלשכה מדגישים את הערך הערכי שמוביל את החיבור. לדברי יורם אלדר, מנכ"ל הלשכה לטכנולוגיות מידע: "אנחנו פועלים מתוך שליחות: לחזק את קהילת ההייטק וה-IT בישראל, להנגיש ידע, להעצים מקצועית ולחבר בין אנשים, רעיונות וטכנולוגיות. שיתוף הפעולה עם ITtime הוא מהלך טבעי, והוא נוגע בדיוק במקום שבו התוכן האיכותי פוגש את קהילת המומחים שמובילה את העשייה. עבורנו, זה לא מהלך מסחרי אלא חזון ערכי שמבקש לבנות קהילה מקצועית מובילה, כאן בישראל וגם בזירה הבינלאומית".
במרכז המהלך עומדת אמירה ברורה: קהילת ה־IT בישראל אינה רק צורכת ידע אלא גם מייצרת אותו. חברי הלשכה ואנשי התחום יוכלו להשתלב בתכנים של ITtime, לשתף מניסיונם, לכתוב, להוביל שיח ולהיות חלק מפלטפורמה שמשקפת את הקולות האותנטיים מהשטח. הצעד הזה אינו רק חיזוק תקשורתי אלא הוא ניסיון לעצב מחדש את הדרך בה ידע מקצועי מופק, נצרך, ובעיקר כיצד הוא משפיע.
- קבוצת EMET תשתף פעולה עם Aisera ותשיק סוכני AI
- סטארט-אפ רובוטיקה זוכה להשקעה משותפת סינית-אמריקאית
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
אתר גיקטיים הוקם בשנת 2009 בשם "ניוזגיק" על ידי יניב פלדמן ומורן לשם-בר והפך להיות אתר מרכזי שמספק חדשות, עדכונים וכתבות בנושאים בתחום הטכנולוגיה וההיי־טק הישראלי ובעולם. גיקטיים מקיים אירועים שנתיים שמאגדים את קהילת הטכנולוגיה וההייטק, כגון כנס הפיתוח הגדול בישראל וטקס פרסי ה-GeekAwards; וגיקטיים אינסיידר – מתחם שלם שנותן הצצה מבפנים לעשרות חברות הייטק בישראל.