
חיזוק לקהילת ה-IT: גיקטיים והלשכה לטכנולוגיות מידע משתפים פעולה
ITtime מבית גיקטיים מתחילה לשתף פעולה עם הלשכה לטכנולוגיות מידע בישראל, במטרה ליצור חיבור עמוק יותר בין השטח ובין מקורות הידע וההשפעה
קהילת ה־IT בישראל נמצאת בצמיחה מואצת – מבחינת כמות, תחומים והשפעה. אבל בתוך הדינמיקה הזאת יש גם אתגר ברור: הגשר שבין הידע המקצועי שנצבר בשטח לבין מקורות ההשפעה, ההובלה וההנגשה עדיין רופף. כדי לצמצם את הפער הזה ולחבר בין אנשי ונשות המקצוע לבין מוקדי
התוכן והעיצוב של התחום, יצאו גיקטיים והלשכה לטכנולוגיות מידע במהלך משותף שנועד לבסס תשתית חדשה של ידע, קהילה ועשייה.
במסגרת שיתוף הפעולה, אתר ITtime, מיזם חדש של גיקטיים שמתמקד בקהילת ה-IT, יאחד כוחות עם הלשכה לטכנולוגיות מידע, הגוף המרכזי בישראל
לקידום תחום מערכות המידע וה-IT. המטרה היא ליצור ערוץ ידע עדכני, איכותי ונגיש שמונע על ידי אנשי הקהילה עצמם.
הלשכה לטכנולוגיות מידע מונה כיום למעלה מ-50 אלף חברים, ומקיימת מעל ל-100 אירועים מקצועיים בשנה, כשהמרכזי שבהם הוא הוועידה השנתית, הנערכת
בדרך כלל בחודש מאי ומארחת את בכירי התעשייה בישראל. גיקטיים, מצדו, הוא אתר הטכנולוגיה הגדול בישראל, עם כ-2 מיליון צפיות בחודש וכ-250 אלף עוקבים ברשתות החברתיות. לאחר שצמח סביב קהילת המפתחים והסטארטאפים, בחר כעת להרחיב את מעגל ההשפעה גם לעולם ה-IT וה-CIO באמצעות
ITtime.
שיתוף הפעולה יתמקד ביצירת תכנים מקצועיים רלוונטיים, בסיקור מגמות וטכנולוגיות, בזיהוי קולות מהשטח ובמתן במה לאנשי מקצוע מכל תחומי העשייה, מתשתיות וענן ועד אבטחת מידע, BI וניהול פרויקטים. אך לא פחות חשוב מכך, הוא ישים דגש על חיבור יומיומי, שיתופי ומציאותי בין אנשי הקהילה לבין מרכזי ההשפעה והידע של התחום.
- הטמעת מערכות מידע: המפתח לטרנספורמציה דיגיטלית בארגונים
- ניהול מערכות מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי רמי וכנר, מנכ"ל גיקטיים החזון אינו רק ליצור תוכן אלא לשלב בין תוכן מעודכן ורלוונטי לבין עומק מקצועי אמיתי. לדבריו, הקשר הישיר לקהילה הוא המפתח, והמודל יהיה האופן בו גיקטיים עושה עם קהילת המפתחים. הוא הצהיר כי ITtime הוקם כדי להיות בית לאנשי ה-IT, והשותפות עם הלשכה תאפשר להעניק לקוראים תוכן אמין, מעשי ומבוסס ניסיון מהשטח.
גם בלשכה מדגישים את הערך הערכי שמוביל את החיבור. לדברי יורם אלדר, מנכ"ל הלשכה לטכנולוגיות מידע: "אנחנו פועלים מתוך שליחות: לחזק את קהילת ההייטק וה-IT בישראל, להנגיש ידע, להעצים מקצועית ולחבר בין אנשים, רעיונות וטכנולוגיות. שיתוף הפעולה עם ITtime הוא מהלך טבעי, והוא נוגע בדיוק במקום שבו התוכן האיכותי פוגש את קהילת המומחים שמובילה את העשייה. עבורנו, זה לא מהלך מסחרי אלא חזון ערכי שמבקש לבנות קהילה מקצועית מובילה, כאן בישראל וגם בזירה הבינלאומית".
במרכז המהלך עומדת אמירה ברורה: קהילת ה־IT בישראל אינה רק צורכת ידע אלא גם מייצרת אותו. חברי הלשכה ואנשי התחום יוכלו להשתלב בתכנים של ITtime, לשתף מניסיונם, לכתוב, להוביל שיח ולהיות חלק מפלטפורמה שמשקפת את הקולות האותנטיים מהשטח. הצעד הזה אינו רק חיזוק תקשורתי אלא הוא ניסיון לעצב מחדש את הדרך בה ידע מקצועי מופק, נצרך, ובעיקר כיצד הוא משפיע.
- בזמן שמצמצתם: OpenAI שידרגה את יכולות עיבוד התמונה והמדעים של ChatGPT
- "החזון שלנו הוא להיות בכל קליניקה בעולם ולהציל חיים"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אקזיט ענק בסייבר - ארמיס תימכר ב-7 מיליארד דולר
אתר גיקטיים הוקם בשנת 2009 בשם "ניוזגיק" על ידי יניב פלדמן ומורן לשם-בר והפך להיות אתר מרכזי שמספק חדשות, עדכונים וכתבות בנושאים בתחום הטכנולוגיה וההיי־טק הישראלי ובעולם. גיקטיים מקיים אירועים שנתיים שמאגדים את קהילת הטכנולוגיה וההייטק, כגון כנס הפיתוח הגדול בישראל וטקס פרסי ה-GeekAwards; וגיקטיים אינסיידר – מתחם שלם שנותן הצצה מבפנים לעשרות חברות הייטק בישראל.
עיבוד תמונה דרך CHATGPTבזמן שמצמצתם: OpenAI שידרגה את יכולות עיבוד התמונה והמדעים של ChatGPT
החברה משיקה מנוע חדש ומהיר פי ארבעה ליצירה ועריכת תמונות בתוך ChatGPT, ובמקביל חושפת מדד חדש להערכת יכולות מחקר מדעי של בינה מלאכותית; המירוץ הבלתי פוסק לעליונות הטכנולוגית אינו עוצר ומתקיים מול גוגל, xAI ושחקניות נוספות
OpenAI ממשיכה להאיץ את קצב הפיתוח של ChatGPT ומכריזה על שדרוג משמעותי ליכולות יצירת התמונות של הצ’טבוט, לצד מהלך אסטרטגי רחב יותר שנועד להדגיש את יתרונותיה גם בזירה המדעית. העדכון החדש, שנחשף השבוע, נועד להפוך את יצירת התמונות למהירה, מדויקת ושימושית
יותר – הן עבור משתמשים פרטיים והן עבור שימושים מקצועיים – ומצטרף לשורת צעדים שמטרתם לבצר את מעמד ChatGPT כ”אפליקציית הכול־באחד” בעולם הבינה המלאכותית.
הגרסה החדשה של ChatGPT Images מאפשרת יצירה ועריכה של תמונות במהירות הגבוהה עד פי ארבעה מזו של
המודל הקודם, תוך שמירה עקבית על פרטים חזותיים מורכבים. OpenAI מדגישה כי המערכת החדשה יודעת לעקוב טוב יותר אחר תאורה, קומפוזיציה, מראה הדמויות ופרטים קטנים גם לאחר סדרה של עריכות חוזרות – נקודת תורפה מוכרת בדורות קודמים של מחוללי תמונות מבוססי AI.
עריכת תמונות מדויקת ושימושית יותר
מעבר לשיפור בביצועים, המודל החדש מרחיב משמעותית את אפשרויות העריכה. משתמשים יכולים להעלות תמונה קיימת ולבצע בה שינויים ממוקדים, כמו שינוי סגנון מצילום פוטוריאליסטי לאיור בצבעי מים, הוספת אלמנטים חדשים או
התאמת פרטים לבקשה ספציפית, מבלי “לאבד” את הזהות המקורית של התמונה. לדברי OpenAI, מדובר בצעד קריטי להפיכת הכלי לאמין עבור מעצבים, יוצרי תוכן, אנשי שיווק ואף משתמשים ארגוניים.
המערכת החדשה שיפרה גם את היכולת לשלב טקסט בתוך תמונות, כולל יצירת אינפוגרפיקות מורכבות וטקסטים ארוכים יחסית, וכן בהתמודדות עם סצנות מרובות דמויות, תחום שבו מודלים קודמים נטו להיכשל. כחלק מהשדרוג, OpenAI משיקה אזור ייעודי ליצירת תמונות בתוך אפליקציית ChatGPT ובאתר, ולא רק כחלק משיחה עם הצ’טבוט.
- אמזון בוחנת השקעה של כ־10 מיליארד דולר ב־OpenAI
- OpenAI משיקה את GPT-5.2 - בניסיון לחדש את ההובלה במרוץ ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחרות גוברת ולחץ פנימי
המהלך מגיע על רקע תחרות הולכת ומחריפה. גוגל השיקה לאחרונה את ג'מיני 3, מודל מתקדם במיוחד, ובתוכו
מחולל תמונות פופולרי ומוצלח (Nano Banana). במקביל, Grok של xAI, החברה של אילון מאסק, מציע אף הוא יכולות דומות. על פי דיווחים, מנכ״ל OpenAI סם אלטמן אף הכריז על “קוד אדום” פנימי לאחר השקת Gemini 3, וקרא להאצה מיידית בשיפור ChatGPT.
עובדי Dux, צילום: מעין רחימהDux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
החברה פיתחה מערכת המתמודדת עם אתגר מהירות התקיפות של ימינו, על ידי זיהוי וניתוח של חולשות שתוקף יכול לנצל בפועל, ופותרת אותן לפני שתקיפה יוצאת לפועל: "הבנו שאפשר לנצל את זה שיש היום מכונות שיכולות לחשוב כמו בן אדם ולתת פיתרון שונה ממה שהיה עד היום"
Dux, חברת סייבר ישראלית שפיתחה פלטפורמה מבוססת אייג'נטים לניהול איומים, ופותרת בדיוק את אתגר זה, נחשפת היום עם גיוס סיד בהיקף של 9 מ' דולר, בהובלת Redpoint, TLV Partners וMaple Capital ובהשתתפות של אנג׳לים מחברות מובילות בתעשייה, ביניהן CrowdStrike, Okta, ו-Armis. לפי החברה, היא מביאה לעולם הגנת הסייבר יכולת שוברת שוויון לניהול איומים המבוסס על אייג'נטים.
החברה נוסדה על ידי אור לטוביץ, עמית ניר, ונדב גבע, כולם בוגרי תוכנית תלפיות של צה"ל. במהלך שירותם, הובילו פרויקטים משמעותיים ורחבי היקף של סייבר התקפי והגנתי ויוזמות AI שונות עבור משרד ראש הממשלה ויחידת 8200. עבור פועלם, זכו בפרסי בטחון ישראל ופרס רוה״מ, כאשר הפרויקטים שהובילו מוטמעים כיום כמערכות תפעוליות שנמצאות בשימוש ברמה הלאומית. Dux הוקמה כדי לסייע לצוותי האבטחה בארגונים להבין מה תוקפים יכולים לנצל נגדם בעולם האמיתי ולא פחות חשוב, מה לא ניתן לניצול ובעיקר מבזבז לצוותים זמן יקר, ולתקן את החולשה עוד לפני שהיא נוצלה.
גיוס הסיד המשמעותי יסייע לחברה להרחיב את צוות המחקר והפיתוח שלה בתל אביב, להגדיל את פעילות ה-go-to-market שלה בארצות הברית, ולהאיץ את היכולות מבוססות האייג׳נטים של הפלטפורמה שפיתחה בתחומים של ניתוח ניצול חולשות, טיוב כלי ההגנה הקיימים בארגון, וניהול איומים באופן שוטף.
תקיפות סייבר-ריגול שבוצעה על ידי סוכן AI
כבר הרבה זמן שארגונים מתקשים עם הגדילה המשמעותית בכמות הנכסים, הסורקים השונים, והחולשות, הרבה מעבר למה שצוותי האבטחה יכולים בפועל לנטר. האלמנט המאתגר ביותר כיום, שהשתנה דרמטית בשנים האחרונות, הוא המהירות שבה תקיפות סייבר יוצאות לפועל באמצעות AI. לפי דוח של Mandiant, תוך שנתיים, הזמן הממוצע לניצול חולשה על ידי תוקף צנח מ-32 יום ל-5 ימים בלבד. בנוסף, מוקדם יותר השנה Anthropic תיעדה את תקיפת הסייבר-ריגול הראשונה בעולם שבוצעה לגמרי על ידי סוכני AI, לא רק בשלב התכנון וההכוונה, אלא גם בשלב ביצוע התקיפה, באופן אוטונומי.
- "המשמעות הכי חשובה של AI היא במודל התמחור של משרדי עורכי דין"
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"התקיפות האלו לא מחכות לתהליכי תיקון תקופתיים של צוותים שונים בארגון", אמר אור לטוביץ, שותף מייסד ומנכ"ל Dux. "צוותי האבטחה צריכים כלים לניתוח מה שבאמת בר ניצול במערכות החברה, לצד יכולות פרקטיות להפחית את האיום בצורה אפקטיבית, ובמהירות תגובה שהתקיפות המודרניות דורשות".
