אבני הדומינו ממשיכות ליפול ברקע לנגיף הקורונה - שימו לב לקנדה
נגיף הקורונה ממשיך לשתק את רוב הפעילות בכלכלה הסינית, כאשר פתרון לסוגיה נראה עדיין רחוק. גלי ההדף מהאירועים כבר החלו להופיע בחלק מהשווקים המתעוררים (לכתבה המלאה), אך נראה כי המדינה המעניינת ביותר כרגע היא קנדה.
"נגיף הקורונה יפגע באופן מוחלט בכלכלה הקנדית, אך אנחנו עדיין לא יכולים לדעת את ההשפעה המדוייקת", כך טוען שר האוצר הקדני, ביל מורנהו. דבריו של מורנהו לא מגיעים במקרה: המדינה חשופה מאוד לשוק הסחורות העולמי. ע"פ נתונים מ-worldstopexports, הייצוא של קנדה הסתכם ב-446.5 מיליארד דולר בשנת 2019, נתון המהווה כ-24% מסך התמ"ג השנתי של המדינה.
>>>נגיף הקורונה - עדכונים בזמן אמת
רוב הייצוא של קנדה מתבסס על תחום האנרגיה – נפט וגז. הייצוא של המדינה מתרכז בעיקר לארה"ב ומקסיקו (76.5% מסך הייצוא), כאשר יעד הייצוא השני הוא אסיה (12.4%). הירידה החדה של הביקושים לנפט מצד סין צפויה לפגוע משמעותית בייצוא לאסיה, אך הירידה החדה במחיר הסחורה גם בארה"ב (והבעיות בסקטור) צפויה להוות פגיעה נוספת עבור כלכלת המדינה.
באופן לא מפתיע, מחנק אשראי מתחיל להתפתח במדינה. עקומת האג"ח של המדינה הפוכה כעת ברובה המוחלט, כאשר התשואה על אגרות החוב של המדינה לתקופה של חודש גבוהה מהתשואות שמעניקות שאר אגרות החוב של המדינה (עד לתקופה של 30 שנה). מדובר באירוע חריג במיוחד, שהתרחש פעמיים בלבד בעשורים האחרונים – לפני המשבר הכלכלי של 2000 ושנת 2008.
- הצעת חוק בארה"ב לחייב חברות לדווח על פיטורים בעקבות ה-AI
- 10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עקומת האג"ח של קנדה: צפי לחיתוך של הריביות במדינה בתקופה הקרובה
עקומת האג"ח הפוכה ב-90%: אירוע חריג, התרחש לפני 2 המשברים האחרונים
מבנה עקומת האג"ח של המדינה למעשה מאותת שהריבית במדינה גבוהה מידי ולבנק המרכזי אין כל כך ברירה אלא לבצע חיתוך חד ומהיר של הריביות. מלבד הבעיה שהמהלך צפוי ליצור לבנקים ברחבי המדינה, יש לזה השלכות גם בשוקי המט"ח, כאשר הדולר צפוי להתחזק משמעותי מול הדולר הקנדי לנוכח הפרשי הריביות. הסתכלות על הגרף הטכני של צמד המטבעות מצביע גםהיא על התכנסות חזקה, מהלך שמעיד בדר"כ על תנועה חדה בהמשך.
אם אכן קנדה תחתוך את הריביות, מדובר בחדשות רעות עבור הכלכלה האמריקנית, שצפויה לראות את תנאי הסחר של נפגעים. למרות שרוב תשומת הלב בשנה האחרונה התרכזה בסין, קנדה היא שותפת הסחר הגדולה ביותר שיש לארה"ב עם סחר בשווי של 718.5 מיליארד דולר. ע"פ נתוני משרד הסחר בארה"ב, הייצוא למדינה הסתכם ב-2018 ב-299.8 מיליארד דולר.
דולר מול דולר קנדי: תנאי הסחר של ארה"ב בדרך להיפגע?
- 6.זובור 11/02/2020 14:16הגב לתגובה זורוב הייצוא של קנדה מתבסס על נפט וגז. הייצוא של המדינה מתרכז בעיקר לארה"ב ומקסיקו איך הוירוס ישתחל לכאן?
- 5.פומפה 11/02/2020 08:19הגב לתגובה זומתנפחות
- 4.מומי 11/02/2020 07:35הגב לתגובה זוהשוק באופוריה מטורפת. לא עוצרת ולא מתקנת כלום. כל יום ראשון יורדים אחוז וקצת ובשאר ימי השבוע עולים בטירוף. שימו לב למדדים של וול שכל יום שוברים את השיא של אתמול. שימו לב למדד 35 שעומד מעל הערך של לפני קורונה. לא לקנות פוטים שורטים. רק לונג והשתתפו בחגיגה הירוקה. תודה לקורונה שהביא אותנו לשיאים חדשים
- 3.רוני 11/02/2020 05:59הגב לתגובה זובסרט כבר שנה וחצי
- 2.עזבו סין קורונה,ארצות הברית היא השולטת בכלכלה העולמית (ל"ת)אביב 10/02/2020 21:18הגב לתגובה זו
- 1.דן 10/02/2020 20:51הגב לתגובה זועובדי הדפוס מותשים , עובדים במשמרות כפולות ובשבוע האחרון נכנסו למשמרות לילה , לא עומדים בקצב המטורף ......חברות נייר הטאוולט מבקשות סיוע מבית הדפוס של הפד שיסייע להם במחסור בשוק - אומרים שגם כך שזה בסך הכל נייר . כרגע יו"ר הפד בהתלבטות אם ביכולותו לעזור לתעשיית נייר הטאוולט .
- אחד 10/02/2020 22:24הגב לתגובה זומספיק אקסל פשוט.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
