אוסקר גלוך. קרדיט: רשתות חברתיות
אוסקר גלוך. קרדיט: רשתות חברתיות

ב-15 מיליון אירו - אוסקר גלוך בדרך לאייקס

הקשר הישראלי בדרך לאייאקס בעסקה של 15 מיליון אירו, שתהפוך אותו לשחקן עם ההעברה השנייה בגובהה בתולדות הכדורגל הישראלי; תוך שנתיים וחצי בלבד שוויו הוכפל וזו כנראה לא התחנה האחרונה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה כדורגל

בגיל 21 בלבד, אוסקר גלוך צפוי להפוך רשמית לשחקן עם סכום ההעברה השני בגובהה בתולדות הכדורגל הישראלי, עם עסקה מרשימה במסגרתה תשלם אייאקס 15 מיליון אירו לרד בול זלצבורג. מדובר בזינוק משמעותי בשווי תוך כשנתיים וחצי בלבד, לאחר שזלצבורג רכשה אותו ממכבי תל אביב בינואר 2023 תמורת 7 מיליון אירו בלבד.

על פי אתר transfermarkt, שווי השוק של גלוך אף גבוה מזה ועומד על כ-20 מיליון אירו.

העסקה מדגימה כיצד מועדונים באירופה רואים בגלוך לא רק פוטנציאל לעתיד, אלא נכס שיכול להשפיע מיידית על הקבוצה הבוגרת. על פי הדיווחים בהולנד, אייאקס רואה בו את ה-"מספר 10" הבא שלה, שחקן יוצר, חכם, ובעל תרומה התקפית עקבית. השכר של גלוך צפוי לעמוד על 1.8 מיליון אירו ברוטו לעונה (כ-600 אלף נטו ועוד בונוסים של 300 אלף), חוזה ארוך עד 2030.

מבחינת החזר השקעה, זלצבורג רושמת כאן עסקה פנטסטית, תוך 30 חודשים בלבד היא מכפילה את התמורה על השחקן, שנהנה בעונה האחרונה מסטטיסטיקות מרשימות: 12 שערים ו-8 בישולים ב-43 משחקים. גם מכבי תל אביב תרוויח 375 אלף אירו כדמי סולידריות, סכום קטן אך לא שולי.

מבחינה היסטורית, מדובר בעסקת ההעברה השנייה בגובהה עבור שחקן ישראלי אי פעם, כאשר מונס דאבור נמכר ב-2019 לסביליה בסכום של כ-17 מיליון אירו.

אם יעמוד בציפיות, ייתכן שזו לא העסקה הגדולה האחרונה שנראה סביבו, אלא רק ההתחלה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.