דירקטוריון חג'ג' נדל"ן אישר את חידוש החוזה של עידו חג'ג'
דירקטוריון חג'ג' נדל"ן אישר את חידוש את ההתקשרות ומינויו של מנכ"ל החברה הנוכחי, עידו חג'ג שממתין לאישור האיספה הכללית. החוזה החדש של חג'ג' צפוי להכנס לתוקף החל מתאריך 1 באוגוסט 2018 ועד 31 ביולי 2021. חג'ג' משמש כמנכ"ל החברה מאז 2010.
שכרו של של חג'ג' יעלה לחברה כ-103 אלף שקלים בחודש ושירותיו יינתנו באמצעות חברת י.ע.י.ל בבעלותו של חג'ג'. בנוסף, לבקשת חג'ג' נדל"ן, יכהן עידו חג'ג' כמנכ"ל תאגידים בשליטת החברה, מבלי שתשולם לו ו/או לחברת הניהול כל תמורה נוספת בגין כך. הסכום אותו יקבל חג'ג' נותר ללא שינוי בהשוואה להסכם הקודם.
בנוסף לשכר החודשי, יהיה זכאי חג'ג' למענקים הבאים:
מענק שנתי - חברת הניהול (י.ע.י.ל) תהיה זכאית למענק שנתי בסך השווה ל-5% מהרווח השנתי של הקבוצה לצורך מענק. הרווח השנתי מוסבר כך; רווחי החברה בשנה הרלוונטית לפני מיסים על ההכנסה בניכוי חלק המיעוט ברווחי חברות מאוחדות באותה שנה או בתוספת חלק המיעוט בהפסדי חברות מאוחדות באותה שנה (בניכוי המס המיוחס למיעוט) והכל על פי דוחותיה הכספיים השנתיים של החברה.
מענק בגין פרוייקטים מתקדמים - רווחי פרויקטים מתקדמים שטרם הוכרו בדוחותיה הכספיים של החברה לתקופות שתסתיים עד לנקודת החתך, תהיה זכאית חברת הניהול למענק בשיעור של 5% מהרווח לפני מסים שינבע לחברה ויוכר בעתיד בדוחותיה הכספיים, בגין חלק החברה בלבד, מהפרויקטים המתקדמים האמורים, כפי שיעלה מדוחותיה הכספיים של החברה שיפורסמו בגין השנה בה תסתיים ההתקשרות החדשה ובגין 3 השנים שלאחר מכן. פרוייקטים מתקדמים מוסברים באופן הבא; פרוייקטים אשר בנקודת החתך יתקיימו ביחס אליהם שלושת התנאים הבאים במצטבר: (1) נחתמו הסכמי מכירה/החכרה אשר התמורה הכוללת שהתקבלה ו/או אשר עתידה להתקבל מכוחם מהווה, על פי מחירון הפרויקט הרלוונטי, לפחות 60% מסך ההכנסות הצפויות לחברה בגין הפרויקט, כאשר יובאו בחשבון לצורך החישוב האמור רק הסכמים שלפחות 15% מתמורתם כבר הועברה לחברה בנקודת החתך. (2) היקף ביצוע הפרויקט הינו לפחות 25% ללא מרכיב קרקע וזאת בהתאם לדוח הליווי המוגש לבנק המלווה על ידי גוף חיצוני או בהיעדר דוח כאמור- בהתאם לדוח שיוגש בנושא על ידי גוף מקצועי, בלתי תלוי, שימונה על ידי ועדת התגמול של החברה; (3) התקבלו כלל היתרי הבניה הנדרשים לבנית הפרויקט.
- עידו חג'ג': "קצב המכירות הגבוה - תוצאה של האסטרטגיה שלנו"; החברה מכרה 166 דירות בשדה דב
- עידו חג'ג' רכש 9 דירות בקפריסין תמורת 35 מיליון שקל. מה התשואה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חשוב לציין כי גובה המענק השנתי שישולם לחברת הניהול של חג'ג' מוגבל ל-4 מיליון שקלים וכי המענק שישולם לחברת הניהול בתקופת ההשתתפות לא יעלה על 3 מיליון שקלים בשנה, ועל סך כולל של 12 מיליון שקלים, לכל תקופת ההשתתפות.
כדי לסבר את האוזן ולהבין על אילו סכומים מדובר, בדו"ח השנתי של החברה לשנת 2017 הרווח של החברה היה 115 מיליון שקלים, כלומר המענק לו היה זכאו עידו חג'ג' היה 5.75 מיליון שקלים. כמעט חצי מיליון שקל בחודש. אולם עקב ההגבלה של החברה, חג'ג' נאלץ לוותר על חלק מהמענק.
בנוסף, צויין כי חישוב המענק השנתי, יתבסס על הרווח השנתי כהגדרתו בדוחות הכספיים המאוחדים של החברה בשנה הרלוונטית, בניכוי הפסדים מצטברים של השנתיים הקודמות לשנה בה נערך החישוב.
- ההרשמה להגרלת "דירה בהנחה" הוארכה עד 22 באוקטובר
- חדרה: דירות ליד הים ב-2 מיליון שקל - ואולי לא לעוד הרבה זמן
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- מחירי הדירות בנתניה והפצצה שמחכה לנו בתחילת השנה הבאה?
כמו כן, החברה תשיב לחברת הניהול או לעידו את מלוא ההוצאות אשר יוצאו על ידו מתוקף תפקידו כמנכ"ל החברה ובכלל אלה הוצאות אירוח, נסיעות, כנסים, טלפון, עיתונות וכיו"ב ולרבות הוצאות נסיעה לחו"ל בקשר עם מתן השירותים במחלקת עסקים וכן הוצאות שהייה אשר תאושרנה על ידי ועדת התגמול של החברה.
בנוסף לחידוש חוזהו של עידו חג'ג לתפקיד מנכ"ל החברה, מבקש דירקטוריון החברה את אישור האסיפה הכללית גם לחידוש החוזה של כנרת סמיט, אחותם של עידו ויצחק חג'ג'.

מחירי הדירות בנתניה והפצצה שמחכה לנו בתחילת השנה הבאה?
כמה עלו המחירים בנתניה, מה מחירי של דירה ממוצעת? וגם - האם יהיה גל של ביקושים לדירות מזכאים שיתאכזבו מירידה בסיכוי לזכות בדירה בהנחה, ולמה בצלאל סמוטריץ וחיים כץ יהיו אשמים באם מחירי הדירות יעלו?
מחירי הדירות בנתניה עלו בכ-7%-8% בשנה בעשור האחרון, זה בערך הממוצע הארצי. הבדיקה שלנו כללה דירות שנמכרו בזמן האחרון שיש להם היסטוריה ב-12 השנים האחרונות של עסקאות קודמות (כלומר בטווח של 12 שנים יש שתי עסקאות) וכך אפשר לקבל תמונה יחסית מהימנה על השינוי במחיר הדירה הספציפית. עם זאת, זה עדיין לא תמונה מלאה כי יש דירות שהושבחו בגלל התחדשות עירונית ויש דירות שעברו שיפוץ והנכס הושבח לפני המכירה כשאנחנו לא יודעים להעריך את העלות, ועדיין - זה המידע הכי נכון שאפשר למצוא כי במקביל לשיפוץ גם יש בלאי אמיתי של הדירה, וככל שהמדגם גדול (לקחנו כמה עשרות) אז הוא מייצג דירות "ממוצעות" - לא חדשות ולא ישנות מאוד. כך שהממצאים האלו משקפים את המציאות
בשנה האחרונה יש חולשה מסוימת במחירים, אבל לא גדולה מדי כשבשנתיים האחרונות, העלייה יחסית נבלמה - המחיר החציוני הממוצע של דירת 5 חדרים בנתניה עומד על 3.35 מיליון שקל בדומה למחיר לפני כשנתיים-שנתיים וחצי.
מחירי הדירות בארץ ירדו בשנה האחרונה ב-5%-10%, יש חשש גדול שסיום המלחמה והחזרת החטופים החיים, יובילו לאופוריה וביקושים מצד כאלו שישבו על הגדר, ואז המחירים יחזרו לעלות. מעבר לכך, שר האוצר ושר השיכון והבינוי לא מייצרים תחליף לדירה בהנחה ופתרון הולם להפחתה דרמטית של דירות והנחות במסגרת המבצעים העתידיים. זה אומר ש150 אלף זכאים מבינים כעת שהסיכוי שלהם לזכות בדירה שהיה בערך 5% בכל הגרלה, יורד דרמטית. חלקם יוותרו על כרטיס ההגרלה ויחפשו דירה. זוג ועוד זוג, ועדו שכאי ועוד זכאית וככה הביקושים נערמים והמחירים יעלו. באוצר מנפנפים אותנו עם תשובה שמעידה על חוסר הבנה ואכפתיות - ההזדמנות לירידת מחירי הדירות ולמה היא עלולה להתפספס? אם השרים לא יפעלו בנידון, יש סיכוי לא קטן שמגמת הירידה במחירים תתהפך - כשזה יקרה תזכרו שהאחראים העיקרים הם בצלאל סמוטריץ' וחיים כץ.
ונחזור לנתניה. הנה עסקאות מהזמן האחרון:
בשדרת האגמים: דירת 5 חדרים, 130 מ"ר, קומה 2 מתוך 6, עם שני מקומות חניה, נמכרה ב־3.43 מיליון שקל (26.4 אלף שקל למ"ר).
בשדרות ח"ן: דירת 4 חדרים, 94 מ"ר, קומה 6 מתוך 7, נמכרה ב־2.11 מיליון שקל (22.5 אלף שקל למ"ר).
ברחוב קליר, במרכז העיר: דירת 4 חדרים, 131 מ"ר, קומה 15 מתוך 26, נמכרה ב־2.60 מיליון שקל (19.8 אלף שקל למ"ר).
ברחוב חיים כהן מגורי: דירת 4 חדרים, 92.86 מ"ר, קומה 4, נמכרה ב־2.40 מיליון שקל (25.8 אלף שקל למ"ר).
ברחוב בר יהודה: דירת 4 חדרים, 77 מ"ר, קומה 3 מתוך 3, נמכרה ב־1.86 מיליון שקל (24.2 אלף שקל למ"ר).
ברחוב אהרון צבי פרופס: דירת 4 חדרים, 89.9 מ"ר, קומה 5, נמכרה ב־2.18 מיליון שקל (24.2 אלף שקל למ"ר).
ברחוב הגלבוע: דירת 3 חדרים, 79 מ"ר, קומה 2 מתוך 4, נמכרה ב־1.75 מיליון שקל (22.2 אלף שקל למ"ר).
ברחוב אנילביץ, בשכונת רמת אפרים: בית בן 3 חדרים, 57 מ"ר, נמכר ב־1.60 מיליון שקל (28.1 אלף שקל למ"ר).
ברחוב יאנוש קורצ'ק: דירת 3 חדרים, 67 מ"ר, קומה 5 מתוך 7, עם חניה, נמכרה ב־1.96 מיליון שקל (29.3 אלף שקל למ"ר).
ברחוב מאיר עמית: דירת 5 חדרים, 117 מ"ר, קומה 6 מתוך 12, עם שני מקומות חניה, נמכרה ב־2.82 מיליון שקל (24.1 אלף שקל למ"ר).
ברחוב בני ברמן: דירת 4 חדרים, 111.4 מ"ר, קומה 6, נמכרה ב־3.79 מיליון שקל (34.0 אלף שקל למ"ר).
בשדרות ניצה, בצפון העיר סמוך לחוף: דירת 3 חדרים, 99 מ"ר, קומה 2 מתוך 17, נמכרה ב־2.00 מיליון שקל (20.2 אלף שקל למ"ר).
ברחוב הרב רפאל: דירת 3 חדרים, 62.95 מ"ר, קומה 2, נמכרה ב־1.67 מיליון שקל (26.4 אלף שקל למ"ר).

רמ"י דורשת מיליונים ממשרתי מילואים שזכו במגרשים בהאון - אך המועצה מונעת בנייה
80 חיילי מילואים שזכו במכרז המיוחד למגרשים על שפת הכנרת מתבקשים לשלם עכשיו בין 1 ל-2 מיליון שקל, אבל המועצה האזורית עמק הירדן מסרבת להנפיק היתרי בנייה ובג"ץ טרם הכריע
רשות מקרקעי ישראל פרסמה בנובמבר 2024 את תוצאות שני המכרזים לשיווק 171 מגרשים לבנייה צמודת קרקע בקיבוץ האון שבחוף הדרומי של הכנרת. 80 מהמגרשים שווקו במסלול מיוחד למשרתי מילואים, שראו בכך הזדמנות נדירה לבנות בית באזור מבוקש במחיר מופחת. אלא שהמועצה האזורית עמק הירדן הודיעה עוד לפני פרסום תוצאות המכרז כי לא תאפשר מתן היתרי בנייה בשלוש השנים הקרובות, ובמקביל הגישה עתירה לבג"ץ נגד רמ"י.
למרות המבוי הסתום, רשות מקרקעי ישראל שלחה לזוכים דרישות תשלום בהיקפים של של 1-2 מיליון שקל, עוד לפני שניתן מועד ברור לתחילת העבודות. הזוכים נדרשים לשלם בתוך 90 יום, בזמן שהתב"ע החדשה למתחם טרם אושרה וההליך המשפטי עדיין מתנהל. הזוכים מתארים מצב אבסורדי שבו נדרשים מהם סכומים עצומים בזמן שבפועל לא ניתן להתחיל לבנות.
60 מיליון שקל חובות והסדר עם המדינה
שורש הסכסוך נעוץ במשבר כלכלי עמוק שאליו נקלע קיבוץ האון בסוף שנות התשעים, אז הצטברו חובותיו לכ-60 מיליון שקל. בשנת 2002 הוחלט על הסדר כולל: המדינה תקבל לידיה כ-300 דונם של שטחים חקלאיים וקרקע למגורים, ובתמורה יוסדרו חובות הקיבוץ, תובטח פנסיה לחבריו וישופצו בתי המגורים של 60 מהם. הכוונה המקורית הייתה להקים יישוב קהילתי חדש במקום הקיבוץ, מהלך שאמור היה לייצר הכנסות ולהחזיר את השטח לפעילות.
אלא שבפועל, הפרויקט נתקע בין אינטרסים מנוגדים: מצד אחד רמ"י שמבקשת למכור את המגרשים בשוק חופשי, ומצד שני המועצה האזורית שמבקשת לשמור על צביון מקומי ועל השפעתה התכנונית. המועצה טוענת כי רמ"י פעלה שלא בתום לב, תוך התנערות מהבנות קודמות עם הקיבוץ ועם משרד הבינוי והשיכון. לטענתה, הבעיה המרכזית אינה מי יקנה את המגרשים אלא איך יוקם היישוב החדש, ובעיקר מי יישא בהוצאות הפיתוח העצומות.
- מי ינצח בחוף האון? המועצה האזורית הודיעה על הקפאת היתרים ל-3 שנים
- "לא חוקי": מועצת עמק הירדן וקיבוץ האון ערערו לעליון נגד רמ"י
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סלע המחלוקת בין רמ"י לבין המועצה האזורית עמק הירדן הוא נושא הפיתוח: מי ישלם על הקמת התשתיות, הכבישים והחיבורים לחשמל ולביוב. לפי הערכות, מדובר בהוצאה של עשרות מיליוני שקלים, אולי אף יותר ממאה מיליון שקל במצטבר. רמ"י טוענת כי דמי הפיתוח אמורים להיות משולמים על ידי הרוכשים בהתאם למפורט במכרז, וכי כל המשתתפים היו מודעים מראש למורכבות התכנונית של המתחם. מנגד, המועצה גורסת כי הרשות מנסה להעביר אליה באופן שרירותי את האחריות לביצוע עבודות שאינן בסמכותה, וכי ללא הסדר מוסכם וברור, לא ניתן יהיה להנפיק היתרי בנייה בשטח.